"Sisäänkirjautumisyritys estettiin"

Outohomma

Hei,

osaisiko joku kertoa, mitä pitäisi tehdä seuraavassa.

Sain Googlelta vajaa pari viikkoa sitten ilmoituksen, että sähköpostiini oli yritetty kirjautua salasanallani jossain Helsingissä (asun Keski-Suomessa). Kirjautuminen oli kuitenkin estetty, koska se oli tehty poikkeavasta sijainnista ja poikkeavalla laitteella. Samalla pyydettiin välittömästi vaihtamaan salasana. Tein näin.
Siitä huolimatta olen saanut tapauksen jälkeen päivittäin (aina samaan aikaan aamu neljän maissa) Googlelta sähköpostin, jossa ilmoittavat:



Hei xx,
Joku yritti äskettäin kirjautua sisään Google-tilillesi [email protected] sovelluksesta, joka ei täytä nykyajan turvallisuusvaatimuksia.
Tiedot:
torstai 19. marraskuuta 2015 4.47 (UTC)
Suosittelemme, että käytät tilitietojasi vain turvallisilla sovelluksilla, kuten Gmaililla. Kaikki Googlen sovellukset täyttävät turvavaatimukset. Turvallisuudesta tinkivien sovellusten käyttäminen voi vaarantaa tilisi. Lisätietoja.

Estimme kirjautumisyrityksen, mutta sinun kannattaa tarkistaa äskettäin käyttämäsi laitteet:

Itse kuvittelen, että kyseessä on jonkinlainen robotti, joka testaa erilaisia salasanoja tililleni päästäkseen. Mutta miksi ihmeessä?

Ja ennen kaikkea: pitäisikö sulkea koko tili?
Se tosin olisi aika harmillista, koska olen hoitanut ko. tilin kautta henk.koht. asioitani varmaan lähes 10 vuoden ajan (esim. viranomaisten kanssa asioidessani).

Osaisiko joku neuvoa.

Kiitos.

4

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvintoiminutvuosia

      Google lähettää aina viestin jos tilille on kirjauduttu ja milloin ja mistä laitteesta.

    • Tiedän

      Vagiinaan Sisäänkirjautumisyritys estettiin

    • Winukoitunut

      Hei joka tapauksessa ärsyträvää ” Sisäänkirjautumisyritys estetty ” oma valvontakamerani yrittää lähettää kuvia minulle kotiin niin google estää sen toiminnan. Enkä keksi kuinka korjaan asian. En ala ostamaan kymmeniä tuhansia maksavia järjestelmiä sen vuoksi että joku estää sen toiminnan.
      Jos joku haluaa katsella minun turvakameran kuvia niin siitä vaan ei ne mitään salaisuuksia ole. Sain joltain neropatilta ohjeen heittää macci metsään ja hankkia linux. Joo kokeilun linuxia ja soneminderiä, hermot meni kaikilta jota olivat tietävinään asiasta jotain ja snoivat että Wintoosa nurkkaan kyllä toimii,. Eihän se Wintoosa tehnyt ensimäiseen kolmeen viikkoon muuta kuin päivittyi , sitten kun se lopetti niin ei vastannut yhtään mihinkään, painoin kolmetuntia reset nappia ei sammunut , kiskaisin pistokkeen seinästä ja nyt on niin hihainen niin hiljainen että.
      Olisiko vielä jotain ehdotuksia. Wintoosa XP se on testattu ja tauluun läpsähti lappu että laite tulee sammuttaa välittömästi luvattoman käytön välttämiseksi.
      Sammutettu on winukat voi unohtaa. Jotain muuta , missä ne nerot nyt on kun tarvittaisiin.

    • mekanismi

      Kumpa ei olisi tietokonetta koskaan keksitty, koko laite on mailmanlopun vekotin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe