Onko tässä yhtä paha ruljanssi kuin pistoolilupaa hakiessa. Tarkoitus hankkia reserviläis- ja practical ammuntaan kelpaava , siis "sotilasaseen tyyppinen" kivääri. 
Ikää melkein 50,  ammuntaa harrastettu yli 30 vuotta epäsäännöllisesti. Seurajäsenyyksiä on. 
Mitkä mahikset?
Puoliautomaattikiväärin ostolupa?
5
282
Vastaukset
Oston tarkoitus? Metsästykseen ei automaatille lupa irtoa.
- samamieskunäsken
Satunnainen osallistuminen sovellettuun reservilaisammuntaan.
- H50
Satunnainen osallistuminen reserviläisammuntaan tarkoittaa liittymistä reserviläisseuraan, jossa voit suorittaa turvallisenampujan- ja sra-kortin. Seuran jäsenenä voit osallistua virallisiin kilpailuihin. Reserviläisseurassa ammunta on valvottua ja saat halutessasi koulutusta ja merkintöjä ampumapäiväkirjaan sekä ampuma-asekouluttajan todistuksen harrastaneisuudesta.
Mitä muuta polliisi voisi vaatia harrastuksen osoittamiseen. Reserviläisiin kuuluminen on paras todistus.
Itse olen H50 ja toimin aktiivisesti ressujen ammunnoissa. Tervetuloa mukaan. - H50
Niin ja sen pistooliluvan saa reserviläisissä samalla kaavalla.
Ressuilla on muuten lainakiväärejä ja pistooleja, eli heti ei tarvitse hankkia omaa vaan voi katsella mitä muilta löytyy ja tutustuttuaan porukkaan monen antavat kokeilla aseitaan.
Missä päin asut? - H50
Jos aseen on hankkinut reserviläisammunta perusteena, niin mikään ei estä sillä metsästystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1275289Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1904999"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853480Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093008Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan262360Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2451807Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan31427- 1081364
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821345Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.1391065