Alanyan suomalaiset ry?

Damlatasin

Kaikenlaisia huhuja on liikkeellä. Voisiko joku kertoa että pitääkö paikkaansa että sen toiminta Alanyassa on Suomeen rekisteröitynä yhdistyksenä laitonta? Osallistunko itsekin laittomuuteen osallistuessani heidän tapahtumiin Alanyassa? Hyötyykö siitä vain joku kärkijoukko ja muut seurailevat kuin köyhän talon porsaat. Aika sekavaa on.

380

11820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rivijäsen

      Samaa olen ihmetellyt. Kyräilyä ja salailua asian ympärillä. Keskustelusivuilta asialliset kysymykset poistetaan ja kasvotusten kysyttäessä kiemurrellaan. Kirjasto on kuulema hotellin kirjasto, kun ei voi olla yhdistyksen kirjasto Alanyassa.

      • Epamaaraista

        Olen lahjoittanut tuolle yhdistykselle yli 20 kirjaa. Nytko ne onkin siirtyneet jollekin hotellille jolle en ole niita lahjoittanut?


      • Ymprä

        Kirjastosta Alsun esitteessä sekä suomeksi että turkiksi kirjoitettu että kirjasto on Alsun eikä hotellin. Eli missä taas totuus?


      • Residense
        Ymprä kirjoitti:

        Kirjastosta Alsun esitteessä sekä suomeksi että turkiksi kirjoitettu että kirjasto on Alsun eikä hotellin. Eli missä taas totuus?

        Kirjasto on yksiselitteisesti Alsun josta jäsenet voivat lainata kirjoja, lehtiä , cd ja dvd levyjä ym. Jos joku muuta väittäniin valehtelee törkeästi.


      • Ämpri
        Residense kirjoitti:

        Kirjasto on yksiselitteisesti Alsun josta jäsenet voivat lainata kirjoja, lehtiä , cd ja dvd levyjä ym. Jos joku muuta väittäniin valehtelee törkeästi.

        Kun sitä toimintalupaa ei kerran ole minkäänlaista vaikka on haettu ja anottu, niin tätäkin asiaa siis tehdään laittomasti. Aiemmin tuota lupaa jota ei ole koskaan tullut, niin on kierretty sanomalla että on hotellin kirjasto.


      • Ääretöntätyhmyyttä
        Ämpri kirjoitti:

        Kun sitä toimintalupaa ei kerran ole minkäänlaista vaikka on haettu ja anottu, niin tätäkin asiaa siis tehdään laittomasti. Aiemmin tuota lupaa jota ei ole koskaan tullut, niin on kierretty sanomalla että on hotellin kirjasto.

        Jesss!! Lukeminen on laitonta. Seuraa viiden vuoden maahantulokielto. Rannalla kulkee tarkastajia, jotka tarkastavat, onko kirja laittomasta kirjastosta. Olkaa varuillanne.


    • Damlatasin

      Ilmeisesti pitää paikkaansa, kun ei kukaan vaivaudu oikaisemaan?

    • huuhaahiihaa

      Tuskinpa sen toiminta tai toiminnassa mukana oleminen mitenkään laitonta on, sillä ei varmaan vaan ole turkkilaisen yhdistyksen oikeuksia toimia Turkissa, mutta se tuskin tekjee toiminnasta laitonta. Mutta kuulemani mukaan se oli pitkään riitelevä yhdistys kun johtoporras halusi hyödyntää yhdistystä omiin liiketoimiinsa pääasiassa asuntojen myyntiin. Siellä toimii myös turkkiin virallisesti rekisteröity suomalaisten yhdistys joka ilmeisesti perustettiin toimimaan alkuperäisen yhdistyksen ideaa varten eli auttamaan alanyassa asuvia ja asioivia suomalaisia, eikä omien bisneksien pohjaksi. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei. Itse olen päättänyt pysyä kaukana molemmista yhdistyksistä niin kauan kunnes tekevät toiminnastaan avoimempaa!

      • Valevaratuomari

        Kyllä, siellä kovasti riitelivät kateelliset kiinteistönvälittäjät ja kun Alanyan suomalaiset sitten perusti turkkilaisen yhdistyksen, nämä kiinteistönvälittäjät kaappasivat sen toisten rahoilla perustetun yhdistyksen. Vielä tänä päivänäkin ne rahat ovat maksamatta takaisin. Silloinen puheenjohtaja ei osannut hommiaan ja näin pääsi tapahtumaan. AFD:n puheenjohtaja on myös kiinteistönvälittäjä tosin ilman työlupaa (ainakin minun tuttavapiirissäni on henkilöitä, jotka kertovat maksaneensa hänelle melkoiset välityspalkkiot) ja moni uskoo, että hän on peräti varatuomari, kun hän on antanut niin ymmärtää. Ehkä hän on hankkinut sen tittelin Venäjältä niin kuin eräs valelääkärikin. Suomesta hän ei ole sitä saanut.


      • Aurinkinkoinen

        Suomalaiset Alanyassa ry ( AFD ) on ainoa suomalais-turkkilainen ,turkkiin rekistöröity yhdistys.
        Älä sekoita ALS:uun jolla on huono maine kyseisten henkilöiden takia.


      • otanosaa
        Aurinkinkoinen kirjoitti:

        Suomalaiset Alanyassa ry ( AFD ) on ainoa suomalais-turkkilainen ,turkkiin rekistöröity yhdistys.
        Älä sekoita ALS:uun jolla on huono maine kyseisten henkilöiden takia.

        Anteeksi, mutta mikä on Suomalaiset Alanyassa ry?! Ei sellaista ole olemassakaan!


      • Aurinkinkoinen
        otanosaa kirjoitti:

        Anteeksi, mutta mikä on Suomalaiset Alanyassa ry?! Ei sellaista ole olemassakaan!

        Tämä on just sellainen perusalsu. Tietää kyllä mistä kysymys, mutta terminologia ei miellytä niin pääsee saivartelemaan. Kysyppä sitten neuvoja asiallisiin asioihin tällaisilta :)


      • aurikoinen
        Aurinkinkoinen kirjoitti:

        Tämä on just sellainen perusalsu. Tietää kyllä mistä kysymys, mutta terminologia ei miellytä niin pääsee saivartelemaan. Kysyppä sitten neuvoja asiallisiin asioihin tällaisilta :)

        Sitä minäkin ihmettelin, miten turkkilainen yhdistys voi olla ry?


    • Paikallaollut

      Tuon yhdistyksen toiminnan lopullinen alamäki alkoi siitä, kun yhtenä vuonna vuosikokoukseen tulikin niin paljon osallistujia, että vahingossa valituksi tulikin väärä puheenjohtaja ja muita uusia hallituksen jäseniä. Todellinen toiminnan luonne vain eräiden kaupalliseen toimintaan, lähinnä asuntojen kaupusteluun alkoi paljastua. Tästä seurasi tapahtumat, jossa puolet yhdistyksen jäsenistä äänesti jaloillaan ja siirtyi kokonaan pois tai laillisesti maassa toimiviin. Puolet jäsenistä jäi vielä jäljelle, rivijäsenet jotka kiltisti vuosi toisensa jälkeen maksavat jäsenmaksunsa tietämättä missä mennään tai välittämättä yhtään jäsenmaksujensa käytöstä.

      • huuhaahiihaa

        Kiitos tarkennuksesta, jotain tuon suuntaista minäkin olen kuullut


      • Paikallaollut

        Se jäljellä oleva toiminta on enää nimenomaisesti tätä kaupallista asuntokaupan ympärille naamioitua pienen joukon hyötymistä. Jäsenet luulevat osallistuvansa yhdistyksen tapahtumiin vaikka järjestävä taho on yrittää tyrkyttää asuntoja.


      • rivijäsen

        Kummallista, että minulle ei kukaan ole vielä tyrkyttänyt asuntoa. Saattaisin kyllä olla jopa kiinnostunut ostamaan.


      • Paikallaollut
        rivijäsen kirjoitti:

        Kummallista, että minulle ei kukaan ole vielä tyrkyttänyt asuntoa. Saattaisin kyllä olla jopa kiinnostunut ostamaan.

        Köyhät ja sellaisen näköiset saavat käydä aivan rauhassa ilmaisella Juhla Mokalla ilman tyrkytyshäirintää.


      • HelläLaine
        rivijäsen kirjoitti:

        Kummallista, että minulle ei kukaan ole vielä tyrkyttänyt asuntoa. Saattaisin kyllä olla jopa kiinnostunut ostamaan.

        Mikä sun puh nro on ?


    • Ex-alsu

      Tällä hetkellä vaikuttaa toiminta lähinnä sekoilijoiden puuhastelulta. Jotakin pitäisi kulissiksi tehdä, mutta kun ei saa ulkomaille rekisteröidyt yhdistykset toimia Turkissa. Säälittää ja naurattaa yhtä aikaa se pellefarssi :)

    • Ympra

      Alkuperäiseen kysymykseen saako Suomeen rekisteröity yhdistys toimia Turkissa? Ei saa. Alanyansuomalaiset on rekisteröity vain Suomeen, jonka voi tarkistaa Patentti ja rekisterihallinnosta Suomesta. Alanyansuomalaiset ovat hakeneet tälle Suomeen rekisteröidylle yhdistykselle toimilupaa Turkkiin 2/2014. Lopullista vastausta ei vielä ole tullut. Tuntuu tosi kummalliselta että Turkin viranomaiset sanoivat 2013 että Suomeen rekisteröity yhdistys ei voi toimia Turkissa. Ne sanat on tarkistettu viimeksi elokuu 2015. Eli sama pätee vieläkin.

      Lisäksi tämän vuoden 2013 sanomisen ja neuvojen perusteella perustettiin 6.11.2013 Suomalaiset Alanyassa eli Alanya Finliler Dernegi. Tämä yhdistys on rekisteröity Turkkiin, ja oma toimisto avattiin 6.11.2015. Tällä toimistolla omat toimitilat, jotta se ei olisi kenenkään siipien suojissa, ja voisi palvella kaikkia suomalaisia itsenäisesti.
      Toimistolle on tervetulleita kaikki. Sieltä löytyy kirjasto, suomalaiset TV kanavat, toimisto päivystää kolmesti viikossa 11-15. Toimisto sijaitsee Green House ravintolan viereisellä sivukadulla.

      • Ympra

        AFDn tehtävänä on madaltaa kynnystä suomalaisille Turkkiin asettautumisessa, tarjota neuvoja jäsenistölle, asumiseen liittyvissä asioissa, oleskelulupa tietoa, lakiapua, asukasyhdistysasioissa ja monessa muussa jäsenistöä askarruttavissa kysymyksissä. Tarjota mukavaa tekemistä ja olohuonetta jäsenistön käyttöön ilman riitoja! Ja mikä tärkeintä käyttää jäsenistön maksamat rahat toimintaan jäsenistön hyväksi eikä säilöä niitä pankkitilille vuodesta toiseen. Samoin huomioiden myös turistit ja pitkämatkalaiset talvisin.


      • Damlatasin

        Hupsista. Nyt tuli helmiä sioille tasoinen vastaus. Kiitos.


      • Alanyalaiset

        No nyt päästiin asiaan...aiemmat viestit täysin huuhaata.Kirjaston kirjat ovat vain jäsenten käytössä,ei hotellin. Alsu toimii kuten ennenkin ja rahat on käytettävissä jäsenten hyväksi.


      • kerropas
        Ympra kirjoitti:

        AFDn tehtävänä on madaltaa kynnystä suomalaisille Turkkiin asettautumisessa, tarjota neuvoja jäsenistölle, asumiseen liittyvissä asioissa, oleskelulupa tietoa, lakiapua, asukasyhdistysasioissa ja monessa muussa jäsenistöä askarruttavissa kysymyksissä. Tarjota mukavaa tekemistä ja olohuonetta jäsenistön käyttöön ilman riitoja! Ja mikä tärkeintä käyttää jäsenistön maksamat rahat toimintaan jäsenistön hyväksi eikä säilöä niitä pankkitilille vuodesta toiseen. Samoin huomioiden myös turistit ja pitkämatkalaiset talvisin.

        Jos rahat käytetään jäsenistön hyväksi, niin miksikähän AFD perii jäseniltään illalliskortista itsenäisyyspäivän tilaisuuteen 30 euroa, kun Alsu vain 15 euroa. Jos ei ole kummankaan yhdistyksen jäsen, kortti maksaa 25 euroa. Haiskahtaa rahastukselta.


      • Näinonmennyt
        kerropas kirjoitti:

        Jos rahat käytetään jäsenistön hyväksi, niin miksikähän AFD perii jäseniltään illalliskortista itsenäisyyspäivän tilaisuuteen 30 euroa, kun Alsu vain 15 euroa. Jos ei ole kummankaan yhdistyksen jäsen, kortti maksaa 25 euroa. Haiskahtaa rahastukselta.

        Ei löydy muuta epämääräistä tässä asiassa, kuin toisen yhdistyksen kaikkien keräämien jäsenmaksujen käyttö vain eräiden hyväksi. Pitäisi toiminnanvalvojalla herätyskellot soida mitä taas puuhastellaan.
        AFDn nettisivujen tapahtumailmoituksesta näkyy selkeästi, että hinta on 25 euroa.
        Alsun 15 euron hinta taas ei johdu mistään erinomaisuudesta, vaan siitä että kaikkien keräämiä jäsenmaksuvaroja käytetään vain muutamien hyödyksi jotka pystyvät osallistumaan sesongin ulkopuolella. Illalliskorttia siis subventoidaan 10 eurolla, hinta on silti se 25 euroa sielläkin. Sieltä ostava saa 10 euroa toisten maksamista jäsenmaksuvaroista. Häpeällistä yhteisten varojen väärinkäyttöä jälleen kerran. Saa nähdä saako hallitus vastuuvapautta tältäkään vuodelta ja löytyykö taaskaan edes kaikkea aineistoa :) Varmaan saa, kun vuosikokouksessa se sama pieni hyötyjäjoukko on päättämässä, mukana myös Suomen sanomalehdistöjen otsikoista tuttuja, kokouksessa joka on järjestetty hankalasti osallistuttavaksi Suomessa.


      • Mitähänvielä
        kerropas kirjoitti:

        Jos rahat käytetään jäsenistön hyväksi, niin miksikähän AFD perii jäseniltään illalliskortista itsenäisyyspäivän tilaisuuteen 30 euroa, kun Alsu vain 15 euroa. Jos ei ole kummankaan yhdistyksen jäsen, kortti maksaa 25 euroa. Haiskahtaa rahastukselta.

        Siellä on ny kaikkien aikojen haaskalinnut tulollaan juhlimaan. Ensin tullaan siipiveikoksi toisten järjestämään juhlaan ja sitten vielä maksatetaan osa illalliskortista kolmansilla osapuolilla. Mikähän neljäs taho vielä valjastetaan mukaan loisintaan? Lainataan juhlavaatteet tilaisuuteen, joita ei sitten palauteta? Vink, vink.


      • kerropas
        Näinonmennyt kirjoitti:

        Ei löydy muuta epämääräistä tässä asiassa, kuin toisen yhdistyksen kaikkien keräämien jäsenmaksujen käyttö vain eräiden hyväksi. Pitäisi toiminnanvalvojalla herätyskellot soida mitä taas puuhastellaan.
        AFDn nettisivujen tapahtumailmoituksesta näkyy selkeästi, että hinta on 25 euroa.
        Alsun 15 euron hinta taas ei johdu mistään erinomaisuudesta, vaan siitä että kaikkien keräämiä jäsenmaksuvaroja käytetään vain muutamien hyödyksi jotka pystyvät osallistumaan sesongin ulkopuolella. Illalliskorttia siis subventoidaan 10 eurolla, hinta on silti se 25 euroa sielläkin. Sieltä ostava saa 10 euroa toisten maksamista jäsenmaksuvaroista. Häpeällistä yhteisten varojen väärinkäyttöä jälleen kerran. Saa nähdä saako hallitus vastuuvapautta tältäkään vuodelta ja löytyykö taaskaan edes kaikkea aineistoa :) Varmaan saa, kun vuosikokouksessa se sama pieni hyötyjäjoukko on päättämässä, mukana myös Suomen sanomalehdistöjen otsikoista tuttuja, kokouksessa joka on järjestetty hankalasti osallistuttavaksi Suomessa.

        Voi pyhä jysäys, ollaanpa teillä siellä pikkumaisia. Eipä kiinnosta tommosten ihmisten seura. Minusta on ihan luonnollista, että yhdistys sponssaa jäsenistöään tämänkaltaisissa tapahtumissa. Mitä moraalitonta siinä on. En itsekään ole päässyt tästä edusta useinkaan nauttimaan, mutta millään tavalla katkera tai kade en ole niille jotka pääsevät. Käsittämätöntä.


      • kerropas
        Mitähänvielä kirjoitti:

        Siellä on ny kaikkien aikojen haaskalinnut tulollaan juhlimaan. Ensin tullaan siipiveikoksi toisten järjestämään juhlaan ja sitten vielä maksatetaan osa illalliskortista kolmansilla osapuolilla. Mikähän neljäs taho vielä valjastetaan mukaan loisintaan? Lainataan juhlavaatteet tilaisuuteen, joita ei sitten palauteta? Vink, vink.

        Miten niin toisten järjestämään juhlaan. Kutsuttunahan sinne kaikki tulevat. Mitä AFD on tehnyt tämän juhlan eteen kun sitä omitte?


      • Näinonmennyt
        kerropas kirjoitti:

        Voi pyhä jysäys, ollaanpa teillä siellä pikkumaisia. Eipä kiinnosta tommosten ihmisten seura. Minusta on ihan luonnollista, että yhdistys sponssaa jäsenistöään tämänkaltaisissa tapahtumissa. Mitä moraalitonta siinä on. En itsekään ole päässyt tästä edusta useinkaan nauttimaan, mutta millään tavalla katkera tai kade en ole niille jotka pääsevät. Käsittämätöntä.

        Niin juuri. Niissä piireissä joissa ei välitetä lakien ja asetusten noudattamisesta, niin niiden noudattamista kutsutaan usein pikkumaisuudeksi. Tilastollisesti 1% ihmisistä kuuluu näihin lakien ulkopuolisiin, niitä mahtuu joka paikkaan


      • Joopajooooo
        kerropas kirjoitti:

        Miten niin toisten järjestämään juhlaan. Kutsuttunahan sinne kaikki tulevat. Mitä AFD on tehnyt tämän juhlan eteen kun sitä omitte?

        Kaikki käytännön järjestelyt. Jo teknisestikin käytännössä pakko näin, koska on ainoa yhteisö joka voi toimia Alanyassa.


      • Görus
        Näinonmennyt kirjoitti:

        Ei löydy muuta epämääräistä tässä asiassa, kuin toisen yhdistyksen kaikkien keräämien jäsenmaksujen käyttö vain eräiden hyväksi. Pitäisi toiminnanvalvojalla herätyskellot soida mitä taas puuhastellaan.
        AFDn nettisivujen tapahtumailmoituksesta näkyy selkeästi, että hinta on 25 euroa.
        Alsun 15 euron hinta taas ei johdu mistään erinomaisuudesta, vaan siitä että kaikkien keräämiä jäsenmaksuvaroja käytetään vain muutamien hyödyksi jotka pystyvät osallistumaan sesongin ulkopuolella. Illalliskorttia siis subventoidaan 10 eurolla, hinta on silti se 25 euroa sielläkin. Sieltä ostava saa 10 euroa toisten maksamista jäsenmaksuvaroista. Häpeällistä yhteisten varojen väärinkäyttöä jälleen kerran. Saa nähdä saako hallitus vastuuvapautta tältäkään vuodelta ja löytyykö taaskaan edes kaikkea aineistoa :) Varmaan saa, kun vuosikokouksessa se sama pieni hyötyjäjoukko on päättämässä, mukana myös Suomen sanomalehdistöjen otsikoista tuttuja, kokouksessa joka on järjestetty hankalasti osallistuttavaksi Suomessa.

        Taitavat nämä suharit tällä hetkellä itse tarkastella omaa toimintaansa. Ainakin aiempina vuosina toiminnantarkastajia on yhtäkkiä jostakin kumman syystä eronnut tehtävistään.


      • huutoset
        kerropas kirjoitti:

        Jos rahat käytetään jäsenistön hyväksi, niin miksikähän AFD perii jäseniltään illalliskortista itsenäisyyspäivän tilaisuuteen 30 euroa, kun Alsu vain 15 euroa. Jos ei ole kummankaan yhdistyksen jäsen, kortti maksaa 25 euroa. Haiskahtaa rahastukselta.

        Hei, olen eräät toimijat levittävät muunnettua totuutta itsenäisyyspäivän lippujen myyntihinnasta. Lipun virallinen hinta on siihen painettu 25 euroa, jota kukaan ei ole kiistänyt. Sopimatta järjestäjän eli AFDn kanssa Alsu tarjoaa jäsenetuna omille jäsenilleen tilaisuuden lippuja yhdistyksen varoilla subventoiden hintaa 10 euroa. Alanian suomalaisten vuosikokouksessa on heidän mukaansa päätetty tukea jäsenien itsenäisyyspäivän viettoa, mutta yllätykseksi tämä ei koskenut minua alsun jäsenenä. Minua pidettiin moraalittomana, kun kävin ostamassa jäsenille alennuslippuja. Muut jäsenet saavat liput, mutten minä, koska olen moraaliton: myyn myös lippuja järjestäjänä ja siten jäsenetu ei saa koskea minua. Tämä on merkityksetön asia jatkuvassa vaikeudessa mitä Alsu aiheutta heille, joista eivät pidä. Vakavinta on se, että he väittävät, että heillä on todistjia siihen, että ennen lippujen painattamista olisin myynyt niitä yli hintaan! Kunpa näin pienestä, mutta minua kohtaan esitetystä törkestä panettelusta pääsemme oikeussaliin, koska tämä muunnetun totuuden esittäminen ja epäluulon lietsominen on jatkunut vuosia niitä henkilöitä kohtaan, joista toinen järjestö ei syystä tai toisesta pidä. Asiat pitää pysyä asioina eikä toimia sen mukaan, kenen naama ei miellytä. Jatkuva aiheeton epäluottamuksen lietsonta karkottaa mahdollisuudet luottamuksellisuuteen ja yhteisten suomalaisten asioiden hoitoon, kun perusteluina on leimaaminen eikä asiallisten asoiden hoito. Sinänsä on ystävällistä käyttää yhteisiä varoja subventioon, mutta tärkeimpiä kohteita lyötyy aina kuin juhlat ja niihin osallistuminen kohtaa "talvehtijat" eikä tasapuolisesti kaikkia. Samalla se loukkaa samaan juhlaan osallistuneite erilaisina hintoina, ja huonosta ilmapiiristä on osoituksena se, ettei asiaa käsitelty yhteistyöyritystä suunniteltaessa vaan yllätetään nurkan takaa. Näin toimii Suomessa rekisteröity yhdistys, jonka taholta sitten ilkutaan nuoren laillisen yhdistyksen varattomuutta, kun itse nautitaan firmojen tarjoamaa vieraanvaraisuutta. sivitys on kadonnut ihmissuhteista ja etenkin järjestösuhteista ihanassa Alanyassa.


      • Alanyantomppa
        huutoset kirjoitti:

        Hei, olen eräät toimijat levittävät muunnettua totuutta itsenäisyyspäivän lippujen myyntihinnasta. Lipun virallinen hinta on siihen painettu 25 euroa, jota kukaan ei ole kiistänyt. Sopimatta järjestäjän eli AFDn kanssa Alsu tarjoaa jäsenetuna omille jäsenilleen tilaisuuden lippuja yhdistyksen varoilla subventoiden hintaa 10 euroa. Alanian suomalaisten vuosikokouksessa on heidän mukaansa päätetty tukea jäsenien itsenäisyyspäivän viettoa, mutta yllätykseksi tämä ei koskenut minua alsun jäsenenä. Minua pidettiin moraalittomana, kun kävin ostamassa jäsenille alennuslippuja. Muut jäsenet saavat liput, mutten minä, koska olen moraaliton: myyn myös lippuja järjestäjänä ja siten jäsenetu ei saa koskea minua. Tämä on merkityksetön asia jatkuvassa vaikeudessa mitä Alsu aiheutta heille, joista eivät pidä. Vakavinta on se, että he väittävät, että heillä on todistjia siihen, että ennen lippujen painattamista olisin myynyt niitä yli hintaan! Kunpa näin pienestä, mutta minua kohtaan esitetystä törkestä panettelusta pääsemme oikeussaliin, koska tämä muunnetun totuuden esittäminen ja epäluulon lietsominen on jatkunut vuosia niitä henkilöitä kohtaan, joista toinen järjestö ei syystä tai toisesta pidä. Asiat pitää pysyä asioina eikä toimia sen mukaan, kenen naama ei miellytä. Jatkuva aiheeton epäluottamuksen lietsonta karkottaa mahdollisuudet luottamuksellisuuteen ja yhteisten suomalaisten asioiden hoitoon, kun perusteluina on leimaaminen eikä asiallisten asoiden hoito. Sinänsä on ystävällistä käyttää yhteisiä varoja subventioon, mutta tärkeimpiä kohteita lyötyy aina kuin juhlat ja niihin osallistuminen kohtaa "talvehtijat" eikä tasapuolisesti kaikkia. Samalla se loukkaa samaan juhlaan osallistuneite erilaisina hintoina, ja huonosta ilmapiiristä on osoituksena se, ettei asiaa käsitelty yhteistyöyritystä suunniteltaessa vaan yllätetään nurkan takaa. Näin toimii Suomessa rekisteröity yhdistys, jonka taholta sitten ilkutaan nuoren laillisen yhdistyksen varattomuutta, kun itse nautitaan firmojen tarjoamaa vieraanvaraisuutta. sivitys on kadonnut ihmissuhteista ja etenkin järjestösuhteista ihanassa Alanyassa.

        Haluaisin että liittäisit minut mukaan näihin panettelijoihisi, jotta pääsen mukaan oikeussaliin nauramaan?


      • Bilet
        huutoset kirjoitti:

        Hei, olen eräät toimijat levittävät muunnettua totuutta itsenäisyyspäivän lippujen myyntihinnasta. Lipun virallinen hinta on siihen painettu 25 euroa, jota kukaan ei ole kiistänyt. Sopimatta järjestäjän eli AFDn kanssa Alsu tarjoaa jäsenetuna omille jäsenilleen tilaisuuden lippuja yhdistyksen varoilla subventoiden hintaa 10 euroa. Alanian suomalaisten vuosikokouksessa on heidän mukaansa päätetty tukea jäsenien itsenäisyyspäivän viettoa, mutta yllätykseksi tämä ei koskenut minua alsun jäsenenä. Minua pidettiin moraalittomana, kun kävin ostamassa jäsenille alennuslippuja. Muut jäsenet saavat liput, mutten minä, koska olen moraaliton: myyn myös lippuja järjestäjänä ja siten jäsenetu ei saa koskea minua. Tämä on merkityksetön asia jatkuvassa vaikeudessa mitä Alsu aiheutta heille, joista eivät pidä. Vakavinta on se, että he väittävät, että heillä on todistjia siihen, että ennen lippujen painattamista olisin myynyt niitä yli hintaan! Kunpa näin pienestä, mutta minua kohtaan esitetystä törkestä panettelusta pääsemme oikeussaliin, koska tämä muunnetun totuuden esittäminen ja epäluulon lietsominen on jatkunut vuosia niitä henkilöitä kohtaan, joista toinen järjestö ei syystä tai toisesta pidä. Asiat pitää pysyä asioina eikä toimia sen mukaan, kenen naama ei miellytä. Jatkuva aiheeton epäluottamuksen lietsonta karkottaa mahdollisuudet luottamuksellisuuteen ja yhteisten suomalaisten asioiden hoitoon, kun perusteluina on leimaaminen eikä asiallisten asoiden hoito. Sinänsä on ystävällistä käyttää yhteisiä varoja subventioon, mutta tärkeimpiä kohteita lyötyy aina kuin juhlat ja niihin osallistuminen kohtaa "talvehtijat" eikä tasapuolisesti kaikkia. Samalla se loukkaa samaan juhlaan osallistuneite erilaisina hintoina, ja huonosta ilmapiiristä on osoituksena se, ettei asiaa käsitelty yhteistyöyritystä suunniteltaessa vaan yllätetään nurkan takaa. Näin toimii Suomessa rekisteröity yhdistys, jonka taholta sitten ilkutaan nuoren laillisen yhdistyksen varattomuutta, kun itse nautitaan firmojen tarjoamaa vieraanvaraisuutta. sivitys on kadonnut ihmissuhteista ja etenkin järjestösuhteista ihanassa Alanyassa.

        Miksi sinä itse yritit myydä niitä lippuja todistettavasti muille 30 eurolla?


    • Ymprä

      Alsu eli Alanyan suomalaiset ovat tehneet suomen ja turkinkielisen esitteen toiminnastaan ja siinä esitteessä ei ole mainittu että Alanyansuomalaiset on Turkissa kielletty yhdistys. Suomessahan sen toiminta kyllä kestää tarkastelun, mutta Turkissa ei.
      Aivan sama kuin Suomalaiset Alanyassa eli AFD rupeaisi toimimaan Suomessa ilman laillisia lupia. Sellaisia lupia ei noin vain anneta ja siihen tarvitaan Turkin sisäasiainministeriön ja ulkoministeriön lupa ja samoin Suomen vastaavien ministeriöiden lupa.
      Koska suomalaiset ovat yleensä lainkuuliasia tuntuu ihmeelliseltä tulkinta Alsun kannalta toimiminen vastoin määräyksiä.

      • Vtfvtf

        Iltapäivälehdistö saa taas hommia. Tykkäävät kirjoitella suomalaisten kähminnöistä Alanyassa.


    • Ymprä

      Ja itsenäisyysjuhlan järjestää 6.12.2015 Alanya Finliler Dernegi, Kunniakonsulaatti ja Sunprime C-Lounge hotelli!

    • Keveyttäjä

      Eli suomeksi:
      - Alanyassa on 2 eri suomalaisten "Alanya-yhdistystä"
      -----> molempiin mahdollisuus liittyä
      - Riidoissa keskenään, sillä vanhempi yhdistys (se laiton) ei pidä siitä, että tämä uusi laillinen yhdistys perustettiin.
      - Periaate ja toimintasuunnitelma molemmilla samat
      - Toisella yhdistyksellä (se laiton ja vanhempi) ei mahdollisuuksia muuttaa toimintaansa lailliseksi. = ongelmana Turkin lainsäädäntö.
      -----> Laiton yhdistys joutuu pitämään yhtiökokouksensa Suomessa, Turkissa olisi laitonta.
      - Monet vanhemmat yhdistyksen jäsenet aikovat siirtyä tähän uuteen modernimpaan yhdistykseen, ovat kuitenkin vuoden loppuun asti vanhemassa vielä jäseniä. Mahdollisuus on kuitenkin olla osallisena molempiikin.

      • Ymprä

        Eipä tarvitse odottaa vuoden vaihtumista. Nyt jo saa vuoden 2016 jäsenkortin tästä uudesta Turkissa laillisesta yhdistyksestä!


      • Kurmoottaja

        Ne on nämä vanhenman yhdistyksen jäljellä olevat jäsenet kuin narsistin pieksämät akat. Aina vain uskotaan ja luotetaan uudelleen vaikka mitä tapahtuisi. Tai tässä tapauksessa kun mitään ei Alanyassa saa tapahtua.


      • Hayat

        Ymprä ei näytä tuntevan AFD:n perustamishistoriaa. Melko kallis on vuoden 2016 jäsenkortti ja miten paljon vielä joudutte lisää maksamaan, kun "varatuomari" käytti jo vuoden 2016 jäsenmaksut edellisvuoden puolella.


    • Kaarijaympyrä

      Kannattaa käydä kurkkaamassa tuohon yhdistysten alkuhistoriaan kuuluvaa asiaa suomalaisetalanyassa sivustolta AFdssä tapahtuu osiosta.

    • Näinonmennyt
    • Rahastakopulaa

      Onko AFD:ssä rahat finito vai mistä tämä vouhotus johtuu? Oletteko jo tajunneet, että menitte suoraan allikkoon vai alkaneeko se valkeneen vasta pikkuhiljaa? Kaipaatte ilmeisesti uusia jäseniä maksumiehiksi, kun jengi ei olekaan halukas maksamaan järjettömiä jäsenmaksujanne.

      • Näinonmennyt

        Ylläolevasta linkistä ilmenee mistä on pulaa. Lailliseen ja luvalliseen yhdistystoimintaan mahtuu hyvin vielä mukaan. Mieluummin maksan 22 euroa vuodessa ja saan sillä paljon kivaa Alanyassa, kuin 10 euroa jolla saan pullakahvit Suomessa pidettävässä vuosikokouksessa. Se osuus luvattomista varjokokouksista kiinteistövälitysten ja juottoloiden nurkissa ei niin kiinnostakaan.
        Kyllä on odotukset harrastuksille korkealla, kun 22 euroa on järjetön jäsenmaksu. Hah.


      • Kaikenlaisiaonkin

        Kyllä juuri näin. Tähän vuoden aikaan joka vuosi alkaa rahat olla finito, koska kerätyt jäsenmaksut on kulutettu Alanyassa talousarvion mukaisesti yhteisiin tapahtumiin, hauskanpitoon, retkiin, luvallisiin tilaisuuksiin, uusiin OMIIN toimitiloihin jne jäsenistön eduksi ja hyöduksi, eikä niitä vain kerätä huvikseen kun hölmöläiset maksaa.


      • Exjäsen

        Ei vaan vuoden 2016 jäsenmaksurahatkin on jo käytetty ja pyydetty 50 tl lisää jokaiselta jäseneltä ja puheenjohtaja haukkui ne jäsenet kirjeessään, jotka eivät tätä ekstraa vielä olleet suostuneet maksamaan. Yhdistyksellä on hallitus, mutta sillä ei ole mitään päätäntävaltaa. Puheenjohtaja yksin päättää kaikesta. Yhdistys ei budjetoinnut tätä toimitilahankettaan vaan sitä alettiin vaan toteuttamaan ja sitten rahat loppuivat. Hupsheijaa


    • tepez88
    • Myösexalsulainen

      Herää myös kysymys jäsenmaksusta. Jos vertaa jäsenmaksua monessa suomalaisessa yhdistyksessä, niin jäsenmaksu 22Eur ei todellakaan ole paha. Mieluummin myös minä maksan sen kuin olen ylenkatsottu, kun kävelen juottolan ohi, jossa Alsu kokoontuu. Paljon kivempi olla omissa savuttomissa tiloissa, jossa ei aina haise savu ja joku lipitä kaljaa. Arvostuksia on niin monta kuin on ihmisiäkin.

      • Elämähyvin

        Eiköhän sitten anneta itse kunkin elää tyylillään. Eikös se ole pääasia, että on tyytyväinen missä on ja mitä tekee? Miksi jonkun täytyy ylenkatsoa toisen juomista, syömistä tai ylipäätään mitään? Kenenkään ei ole pakko kulkea Alsun kokoontumistilojen ohi,( vaikka sattuisi asumaan lähelläkin), jos siitä jollekin tulee paha mieli.


      • Auwo
        Elämähyvin kirjoitti:

        Eiköhän sitten anneta itse kunkin elää tyylillään. Eikös se ole pääasia, että on tyytyväinen missä on ja mitä tekee? Miksi jonkun täytyy ylenkatsoa toisen juomista, syömistä tai ylipäätään mitään? Kenenkään ei ole pakko kulkea Alsun kokoontumistilojen ohi,( vaikka sattuisi asumaan lähelläkin), jos siitä jollekin tulee paha mieli.

        Juurikin näin, asiaa! annetaan niiden turrata rauhassa, ovat tyytyväisiä rooliinsa yhteisössä. jos syrjäytyneiden juoppojen näkeminen ellottaa, niin hyviä kiertoteitä kyllä löytyy. Lapsellista puuttua toisten ihmisten harrastuksiin.


    • Alanyantomppa

      Kävipä hieno tuuri kun satuin kohdalle tähän threadiin ja luin sen lävitse. Saan sanoa sen mitä jonkun pitää mutta ei uskalla.
      Afd vai mikä se on. Ei vittu, oikeesti!!!!!!!! Vittu, oikeesti!!!!!! Hei oikeesti!!!!!!! Ei voi olla noin lapsellisia ja naurettavia ihmisiä. Olla nyt kateellisia toisille lapsille kun ollaan samalla hiekkalaatikolla. Vittu ajatelkaa vähän, siis oikeesti!!!!
      Ja alsu tai muuta sellaista. Ette kai te oikeesti kuvittele olevanne tervetulleita tuohon toisten juhlaan? Kun pakosta on jouduttu muodollisesti kutsumaan niin pitää olla omaa ymmärrystä pysyä poissa ilmaa ja iltaa pilaamasta. Se vielä kestää se tilaisuus ja tuskin siellä saa edes sisällä tupakoida, tärinä ja vieroitusoireet ehtivät tulla. Hei vittu oikeesti!!!!! Pelisilmää nyt kehiin,,, heinänkorret huolehditte vähintään piiloon housunpunteista. Joohan, vittu oikeesti hei!!!!!!

      • Adafaf

        Ei helvetti mitä juttua! Ja niiiiiiin oikeaan osuvaa että.


      • vmp1.1

        Tomppa, se on kyllä "vittu oikeasti". Sinulle on jäänyt tämä ikiteinimoodi päälle.


      • Alanyantomppa
        vmp1.1 kirjoitti:

        Tomppa, se on kyllä "vittu oikeasti". Sinulle on jäänyt tämä ikiteinimoodi päälle.

        Aika vähän löysit epäkohtia tekstistäni. Aikaa kyllä oli runsaasti siihen. Et ole oikeen hyvä edes saivartelussa ja tuskin missään muussakaan. Kansakoulussakin sinut valittiin aina viimeisenä kaikkiin? Olit varmaan silloin jo lihava? Ja se miten se sinulla retardilla mikäkin on, niin ei velvoita minua yhtään mihinkään.


      • vpm1.1

        Tomppa, upeata saada sinulta palautetta, koska ihan oikeasti kuvittelin olevani nokkela ja tiedän sen nyt paremmin. Nyt tiedän kuka olet. Olit minun liikunnanopettaja ja valitsit minut viimeisenä kaikkeen, koska kaltaisesi henkisesti ja fyysisesti pienet laitettiin seisomaan eturiviin. Koulusta erottamisesi oli varmaan epäoikeudenmukaista, vaikka huhut tekemisistäsi elävät edelleen. Itsekään en niihin kaikkiin täysin usko, vaikka lähtösi oli kuitenkin parasta kaikille osapuolille. Ja tämä kyllä velvoittaa sinua sinua johonkin, ainakin jatkamaan tällä threadilla koska muuten tänne jää pettyneitä seuraajia.


      • Alanyantomppa
        vpm1.1 kirjoitti:

        Tomppa, upeata saada sinulta palautetta, koska ihan oikeasti kuvittelin olevani nokkela ja tiedän sen nyt paremmin. Nyt tiedän kuka olet. Olit minun liikunnanopettaja ja valitsit minut viimeisenä kaikkeen, koska kaltaisesi henkisesti ja fyysisesti pienet laitettiin seisomaan eturiviin. Koulusta erottamisesi oli varmaan epäoikeudenmukaista, vaikka huhut tekemisistäsi elävät edelleen. Itsekään en niihin kaikkiin täysin usko, vaikka lähtösi oli kuitenkin parasta kaikille osapuolille. Ja tämä kyllä velvoittaa sinua sinua johonkin, ainakin jatkamaan tällä threadilla koska muuten tänne jää pettyneitä seuraajia.

        Tyydyn tähän. Ihan sellainen mediumin räpellys.


    • HurjaRuut

      Samanlaista näköjään joka puolella, myös Tallinnassa. Siellä SEKE:n (paikallinen suomalaisten yrittäjien yhdistys) johtoon valittiin tyyppi, joka alkoi tekemään hommasta bisnestä hännystelijöidensä avulla. Suurin osa vanhoista jäsenistä katosi,
      panettelua panettelun perään. Ihminen on terve kun se leikkii…

    • ITKUSILMÄSSÄ

      KAUHEETA! NÄKÖJÄÄN ON TOTISINTA TOTTA: MISSÄ KAKSI SUOMALAISTA KOHTAA, ON RIITA PYSTYSSÄ. VOI TEITÄ RESSUKOITA....

      • ONJONÄHTYTARPEEKSI

        AI SE ON TÄMÄ SAMA IDIOOTTI JOKA RIEHUU KAIKILLA ALANYAPALSTOILLA PÖLKKYKIRJAINTENSA KANSSA. MITEN VOIKIN IHMINEN OLLA NIIN TYHMÄ. HYVÄ KUN KIRJOITIT TÄNNE, NIIN KEHTAA NIMETTÖMÄNÄ SANOA TÄMÄ. NIMELLISENÄ MYÖTÄHÄPEÄ PUOLESTASI ON NIIN SUURI, ETTÄ EI VAAN KEHTAA. ON JO TARPEEKSI ODOTETTU OMAA YMMÄRRYSTÄSI JOTA EI NÄYTÄ OLEVAN. KIITOS JA ANTEEKSI.


      • HEJNI
        ONJONÄHTYTARPEEKSI kirjoitti:

        AI SE ON TÄMÄ SAMA IDIOOTTI JOKA RIEHUU KAIKILLA ALANYAPALSTOILLA PÖLKKYKIRJAINTENSA KANSSA. MITEN VOIKIN IHMINEN OLLA NIIN TYHMÄ. HYVÄ KUN KIRJOITIT TÄNNE, NIIN KEHTAA NIMETTÖMÄNÄ SANOA TÄMÄ. NIMELLISENÄ MYÖTÄHÄPEÄ PUOLESTASI ON NIIN SUURI, ETTÄ EI VAAN KEHTAA. ON JO TARPEEKSI ODOTETTU OMAA YMMÄRRYSTÄSI JOTA EI NÄYTÄ OLEVAN. KIITOS JA ANTEEKSI.

        ON SILLE SANOTTU MONET KERRAT. ON KUULEMA AINA KIRJOITTANUT CAPS LOCK PÄÄLLÄ. EI VAAN PIDÄ VÄLITTÄÄ KUN ON VARMAAN JOKU JÄLKEENJÄÄNYT.


      • puucee

        mainiota lukea näitä kun jo kirjoitustyylistä tietää kuka on milloinkin kyseessä. Armollisuudesta jätän tämän Caps Lock henkilön mainitsematta, koska tunnistus on liian helppo. Mutta moni muukin tuttu täällä purkaa pimeää puoltansa.


      • Sepuuu
        puucee kirjoitti:

        mainiota lukea näitä kun jo kirjoitustyylistä tietää kuka on milloinkin kyseessä. Armollisuudesta jätän tämän Caps Lock henkilön mainitsematta, koska tunnistus on liian helppo. Mutta moni muukin tuttu täällä purkaa pimeää puoltansa.

        Tämä palsta on nimenomaisesti sellainen jossa kirjoitetaan nimimerkeillä, asioista joista muoalla ei saa kirjoittaa kun moderoidaan tai ei omalla nimellään kehtaisi. Niinhän sinäkin teit.


      • Puucee

        Niin tein ja käyttäydyin myös sen mukaisesti. Jos luet tekstini uudelleen ehkä ymmärrät että oma persoona usein loistaa täällä läpi vaikka nimettömänä kirjoitteleekin. Eli käyttäytyköön muutikn sen mukaisesti.


      • Sepuuu
        Puucee kirjoitti:

        Niin tein ja käyttäydyin myös sen mukaisesti. Jos luet tekstini uudelleen ehkä ymmärrät että oma persoona usein loistaa täällä läpi vaikka nimettömänä kirjoitteleekin. Eli käyttäytyköön muutikn sen mukaisesti.

        Minä ainakin tykkään purkaa kiukkuani ja lievittää pahaa oloani täältä nimimerkin takaa muille kuvitteellisille nimimerkkihahmoille. Selvästi leppoisampana ja kiltimpänä pysyn oikeassa elämässä. Silläkään seikalla että olenko tunnistettavissa, niin ei niin väliä. Muutenkaan en niin välitä mitä mieltä minusta olet vai oletko yhtään mitään mieltä. Ei vaan niin kiinnosta.


      • asdasdas
        HEJNI kirjoitti:

        ON SILLE SANOTTU MONET KERRAT. ON KUULEMA AINA KIRJOITTANUT CAPS LOCK PÄÄLLÄ. EI VAAN PIDÄ VÄLITTÄÄ KUN ON VARMAAN JOKU JÄLKEENJÄÄNYT.

        Älkää viitsikö, se on oikeasti kehari, vain vähälle ymmärrykselle jäänyt. Vain vähäsen järkinenkin ymmärtää lopettaa, mutta aito idiootti ei.


      • Eiggu
        asdasdas kirjoitti:

        Älkää viitsikö, se on oikeasti kehari, vain vähälle ymmärrykselle jäänyt. Vain vähäsen järkinenkin ymmärtää lopettaa, mutta aito idiootti ei.

        Olen kuullut, että kirjoittaa puhaltamalla. Siksi huutaa isoilla kirjaimilla.


      • FREFRERE
        ONJONÄHTYTARPEEKSI kirjoitti:

        AI SE ON TÄMÄ SAMA IDIOOTTI JOKA RIEHUU KAIKILLA ALANYAPALSTOILLA PÖLKKYKIRJAINTENSA KANSSA. MITEN VOIKIN IHMINEN OLLA NIIN TYHMÄ. HYVÄ KUN KIRJOITIT TÄNNE, NIIN KEHTAA NIMETTÖMÄNÄ SANOA TÄMÄ. NIMELLISENÄ MYÖTÄHÄPEÄ PUOLESTASI ON NIIN SUURI, ETTÄ EI VAAN KEHTAA. ON JO TARPEEKSI ODOTETTU OMAA YMMÄRRYSTÄSI JOTA EI NÄYTÄ OLEVAN. KIITOS JA ANTEEKSI.

        TURPA KIINNI SIELLÄ. KIRJOITAN MITEN HALUAN. EI JAKSA KIINNOSTAA MUIDEN MIELIPITEET.


    • Habadoo33

      Surullisena luen tätä ketjua. Minulla asunto Alanyassa, haluan viettää siellä aikaa jatutustua uusiin ihmisiin. Sitä en vain tajua, miksi, ikävä sanoa, molemmista yhdistyksistä on tullut niin huono karma. Hyvin vaikeaa on ymmärtää miksi aikuiset ihmiset, ulkomailla oleskelevat maanmiehet vielä, kykenevät kehitellä tällaisia sotkuja! Aikuisia ihmisiä vai murrosikäisen tai leikki-ikäisen tasolle jumahtaneita ihmisparkoja?

      • Pyramidifani

        Niin on, just just. Esimerkiksi Wincapitassa osa osallistuneista uskovat vieläkin salaliittoteoriaan ja että viranomaiset pilasivat toimivan valuuttakauppakoneen :) Ihan samanlaisesta uskovaisuudesta on kyse nyt kuin muissakin hihhulilahkoissa. Uskotaan ihan mihin tahansa ja loputtomiin. Yleensä vieläpä aina samat ihmiset ovat joka paikassa vedätettävinä. Lähtökohtaisesti tyhmien yksinkertaisten ihmisten huijaaminen pitäisi laillistaa. On vääryys että heillä vielä on yhtään omaa rahaa taskussaan, kun ei sen käyttöä hallita.


    • Keveyttäjä

      Minua jännittää eniten se miten tulevassa juhlallisessa tilaisuudessa osaavat käyttäytyä nämä jotka ovat tottuneet kokoustamaan kuppiloiden ja juottoloiden nurkissa. Toivottavasti ei pukeutumisessa tulla näkemään mitään golf- ja verryttelyasuja jne. vastaavaa. Ymmärtänevät olla kiitollisia pääsystä toisten juhliin. Sille juntin perusominaisuudelle kukaan ei tietenkään mahda mitään, jostakin välistä se heinänkorsi kuitenkin pilkistää.

      • Raskaannuttaja

        Sitä kuule kun ei ole alkoholiongelmaa, niin sitä voi kokoustella kuppiloissa ja juottoloissakin. Alkoholiongelmaisten pitää hakea kokous- ja tapaamistilansa semmoista paikoista, joista viinaa ei missään nimessä saa. Varokaahan retkahtamasta itsenäisyyspäiväjuhlissa, siellä on vaara tarjolla, vai pitäisköhän teidän kieltää ravintolalta tarjoilu täksi yhdeksi illaksi.


      • Kylsesiit

        Keveyttäjällä on melkoisen suppea elämä, kun täytyy jo hyvissä ajoin alkaa jännittämään toisten pukeutumista ja mahdollista juomista. Yritä nyt vaan ottaa rennosti ja huolehtia vain omista asioistasi, eiköhän me muutkin sitten pärjätä tavalla tai toisella.
        Hyvää Itsenäisyyspäivää ja hauskoja juhlia aivan kaikille!


      • Raskaannuttaja
        Kylsesiit kirjoitti:

        Keveyttäjällä on melkoisen suppea elämä, kun täytyy jo hyvissä ajoin alkaa jännittämään toisten pukeutumista ja mahdollista juomista. Yritä nyt vaan ottaa rennosti ja huolehtia vain omista asioistasi, eiköhän me muutkin sitten pärjätä tavalla tai toisella.
        Hyvää Itsenäisyyspäivää ja hauskoja juhlia aivan kaikille!

        haista paska, en ymmärrä mistäp uhut idiotti


      • oikearaskaannuttaja

        Se ainoa oikea Raskaannuttaja sanoo: enpä ihmettele, jos et ymmärrä. Tekstintapaisesikin jo siihen viittaa.


    • Ymprä

      No nyt sitten nähtiin millaiset olivat itsenäisyysjuhlat Sunprime C-Lounge hotellissa. Töitä juhlien eteen oli tehty kovasti ja mielestäni olivat hienot juhlat. Ketään ei oltu toivottamatta tervetulleeksi juhliin. Ei puhuttu erikseen Alsulaisista tai AFDläisistä. Puhuttiin suomalaisista ja heidän saamiseksi yhtenäisiksi myös täällä Alanyassa. AFD virallisena järjestänä ei mielestäni ainakaan osoittanut vihamieltä Alsulaisia kohtaan. Juhlat toimivat ja olivat suurenmoiset. Kiitos järjestäjille.

      • Hayat

        AFD ei ollut virallinen järjestäjä! Se oli Suomen kunniakonsuli. Hävetkää jo!


      • Ymprä

        Et Hayat mahdollisesti nähnyt itsenäisyyspäivälippua, joka on myös www.suomalaisetalanyassa.com sivuilla. Kyllä siellä luki että järjestäjänä Alanya Finliler Dernegi logolla varustettuna, ja lipuissa oli hinta 25Eur. Toivottavasti vuonna 2016 myös AFD järjestää itsenäisyyspäiväjuhlat.


      • dfdsfs
        Ymprä kirjoitti:

        Et Hayat mahdollisesti nähnyt itsenäisyyspäivälippua, joka on myös www.suomalaisetalanyassa.com sivuilla. Kyllä siellä luki että järjestäjänä Alanya Finliler Dernegi logolla varustettuna, ja lipuissa oli hinta 25Eur. Toivottavasti vuonna 2016 myös AFD järjestää itsenäisyyspäiväjuhlat.

        Ainoa vaihtoehto, kun Alanyan suomalaiset ry:llä tuskin on lupaa toimia Turkissa vielä silloinkaan.


      • Letunviuhakkeet
        Hayat kirjoitti:

        AFD ei ollut virallinen järjestäjä! Se oli Suomen kunniakonsuli. Hävetkää jo!

        Vain rikollinen mieli osaa kokea totuuden häpeälliseksi. AFD järjesti ne juhlat ja järjestää ensi vuonna myös, koska toinen yhdistys ei siihen kykene. Säälistä halusivat myös muitakin kutsuttavan. Tervetuloa mukaan vaan tämänkin kertaiset siipiveikot.


      • Hulibumbaa
        Ymprä kirjoitti:

        Et Hayat mahdollisesti nähnyt itsenäisyyspäivälippua, joka on myös www.suomalaisetalanyassa.com sivuilla. Kyllä siellä luki että järjestäjänä Alanya Finliler Dernegi logolla varustettuna, ja lipuissa oli hinta 25Eur. Toivottavasti vuonna 2016 myös AFD järjestää itsenäisyyspäiväjuhlat.

        Mitähän se AFD niissä juhlissa järjesti; tilaisuus oli ravintolassa, ohjelmaa esittivät suomikoululaiset, puheita piti kunniakonsuli ja kaupungin edustaja. Ja kai, jos jotain oli järjestämässä, olisi joku AFD:läinen päässyt ovelle kättelemään saapuvia vieraita, vaan eipä näkynyt. Että se niistä järjestelyistä.


      • Ämpri
        Hulibumbaa kirjoitti:

        Mitähän se AFD niissä juhlissa järjesti; tilaisuus oli ravintolassa, ohjelmaa esittivät suomikoululaiset, puheita piti kunniakonsuli ja kaupungin edustaja. Ja kai, jos jotain oli järjestämässä, olisi joku AFD:läinen päässyt ovelle kättelemään saapuvia vieraita, vaan eipä näkynyt. Että se niistä järjestelyistä.

        Sua vaan vituttaa kun alsulla ei ole toimintalupaa Turkissa. Ja niin pitääkin vituttaa :)


      • Hulibumbaa

        Mikäs mua vituttais, Alsuhan toimii ihan niin normaalisti kuin ennenkin. On loistava kirjasto käytössä, viikkotapaamiset kivassa Smilessä ym. Tässähän kohta ystävänpäivääkin vietetään alsulaisten kanssa, niin että mikä se sun ongelmas nyt olikaan. Tai no, onhan sulla ongelma - kateus ja paha tahto.


      • Ämpri
        Hulibumbaa kirjoitti:

        Mikäs mua vituttais, Alsuhan toimii ihan niin normaalisti kuin ennenkin. On loistava kirjasto käytössä, viikkotapaamiset kivassa Smilessä ym. Tässähän kohta ystävänpäivääkin vietetään alsulaisten kanssa, niin että mikä se sun ongelmas nyt olikaan. Tai no, onhan sulla ongelma - kateus ja paha tahto.

        Eniten se sinua vituttaa, kun sinua ei otettu jäseneksi AFD:hen. Lainkuuliaisuuden ja määräysten noudattamisen odotus noin isolta yhdistykseltä ei ole kateutta tai edes pahaa tahtoa. Mutta onhan tuon toimintamallin esimerkillään jo näyttäneet rikoksista epäillyt jäsenet ja jopa johtohenkilöinäkin olleet. Jonakin kauniina päivänä noihin laittomiin kokouksiin tehdään ratsia, niin katsotaan sitten miten kenenkin tekohymy kestää :)


      • AFDPET
        Letunviuhakkeet kirjoitti:

        Vain rikollinen mieli osaa kokea totuuden häpeälliseksi. AFD järjesti ne juhlat ja järjestää ensi vuonna myös, koska toinen yhdistys ei siihen kykene. Säälistä halusivat myös muitakin kutsuttavan. Tervetuloa mukaan vaan tämänkin kertaiset siipiveikot.

        http://www.suomalaisetalanyassa.com/afd/afdssa-tapahtuu

        ON KUVA JÄRJESTÄJÄN SAAMASTA MAININNASTA


      • AFDpet
        Hulibumbaa kirjoitti:

        Mitähän se AFD niissä juhlissa järjesti; tilaisuus oli ravintolassa, ohjelmaa esittivät suomikoululaiset, puheita piti kunniakonsuli ja kaupungin edustaja. Ja kai, jos jotain oli järjestämässä, olisi joku AFD:läinen päässyt ovelle kättelemään saapuvia vieraita, vaan eipä näkynyt. Että se niistä järjestelyistä.

        http://www.suomalaisetalanyassa.com/afd/afdssa-tapahtuu

        Kaupunginjohtajan kiitos järjestäjälle, ehkä muutkin esittävät saamansa kiitokset. Alsu on ainoa joka vääristelee kaiken ja on niin heikko, että pystyy vain muunnettuun totuuteen.


      • konsulinkyydillä
        AFDPET kirjoitti:

        http://www.suomalaisetalanyassa.com/afd/afdssa-tapahtuu

        ON KUVA JÄRJESTÄJÄN SAAMASTA MAININNASTA

        Ja minä kun kuulin, että kunniakonsuli oli ollut vihainen, kun siihen kutsuun oli tällätty AFD:n logo! Kunniakonsuli osaa varmaan ensivuonna olla viisaampi.


      • AFDPET
        konsulinkyydillä kirjoitti:

        Ja minä kun kuulin, että kunniakonsuli oli ollut vihainen, kun siihen kutsuun oli tällätty AFD:n logo! Kunniakonsuli osaa varmaan ensivuonna olla viisaampi.

        Olet kuullut vain mitä olisit halunnut kuulla. Erityiskiitokset tuli sekä kunniakonsulilta että myös kaupunginjohtajalta. Kaupunginjohtajalta myös kirjallisesti, oikein pränikän kera. Ollaan me hyviä.


      • AFDPET
        Hulibumbaa kirjoitti:

        Mikäs mua vituttais, Alsuhan toimii ihan niin normaalisti kuin ennenkin. On loistava kirjasto käytössä, viikkotapaamiset kivassa Smilessä ym. Tässähän kohta ystävänpäivääkin vietetään alsulaisten kanssa, niin että mikä se sun ongelmas nyt olikaan. Tai no, onhan sulla ongelma - kateus ja paha tahto.

        Tämä sinun "kiva" Smile on sellainen vitsi paikallisten keskuudessa. Siitä etuterassilta voi bongata vaikka minkälaisia sketsiohjelmien hahmoja. Varmuudella Herra47 nakottaa siinä aina ja monesti myös James Potkukelkka ja monet muut hassunkuriset, mutta harmittomat tunarit.
        Tietenkin on mukavaa joillekin myös touhuta omiensa parissa. Pääsyvaatimuksena vähintään vyölaukku, Hankkija-lippis, pitkävartiset mustat sukat sandaalien kanssa, tiukat shortsit, olen lomalla-paita, kaulakukkaro, ihmispelko yms.


      • yusel
        AFDpet kirjoitti:

        http://www.suomalaisetalanyassa.com/afd/afdssa-tapahtuu

        Kaupunginjohtajan kiitos järjestäjälle, ehkä muutkin esittävät saamansa kiitokset. Alsu on ainoa joka vääristelee kaiken ja on niin heikko, että pystyy vain muunnettuun totuuteen.

        No niinpähän näkyy. Oikein kaupunginjohtaja jysel! Onko taas tiedottaja ollut kirjoittamassa. Mikä häpeä, kun ei osata edes kaupunginjohtajan nimeä kirjoittaa oikein, vaikka painettu lappu on suoraan nokan edessä.


      • AFDPET
        yusel kirjoitti:

        No niinpähän näkyy. Oikein kaupunginjohtaja jysel! Onko taas tiedottaja ollut kirjoittamassa. Mikä häpeä, kun ei osata edes kaupunginjohtajan nimeä kirjoittaa oikein, vaikka painettu lappu on suoraan nokan edessä.

        Sua vaan vituttaa kun ei otettu jäseneksi. Jouduit jäämään jätteeksi yhdistykseen jossa ei tapahdu yhtään mitään. Tekisi mieli vaikuttaa, mutta ei vaan enää oteta mukaan riitaa kylvämään eikä ole kyllä mitään respectiäkään jäljellä.


      • yusel
        AFDPET kirjoitti:

        Sua vaan vituttaa kun ei otettu jäseneksi. Jouduit jäämään jätteeksi yhdistykseen jossa ei tapahdu yhtään mitään. Tekisi mieli vaikuttaa, mutta ei vaan enää oteta mukaan riitaa kylvämään eikä ole kyllä mitään respectiäkään jäljellä.

        Eipä tuota ole tullut yritettyä jäseneksi :) eikä vaimo annakaan lupaa!


      • ffef
        yusel kirjoitti:

        Eipä tuota ole tullut yritettyä jäseneksi :) eikä vaimo annakaan lupaa!

        Näin ne sanoo kaikki muutkin hylätyksi tulleet. Ai että mä nautin, kun jätit hakemuksen ja me ei otettu sua. Mahtava kyykytys :)


    • Hayat

      Ihan voitte käydä kysymässä kunniakonsulilta, miten asia on.

      Lieneekö AFD:llä edes rahaa järjestää yhtään mitään, kun tämän vuoden jäsenmaksurahatkin on jo käytetty viime vuoden puolella puheenjohtajan toimesta. Mahtaa olla toiminnantarkastajilla melkoinen urakka selvittää asioita. Puheenjohtaja on täysin ylittänyt toimivaltansa. Hän on niin riidoissa turkkilaistenkin kanssa (johtuen tästä hänen asuntokauppabusineksestaan), että ei enää uskalla muuta kuin käväistä Alanyassa.

      Miten "lakimiesmurat", oletko nyt ottanut hoitaaksesi, onko puheenjohtajalla LKV-tutkinto, kiinteistönvälittäjätutkinto ja työlupa?

    • jäsenetherätkää

      Minkälaisia jäseniä siellä AFD:ssä oikein on, jos eivät saa tuollaista puheenjohtajaa kuriin? Eikö hallituksessakaan ole ketään, joka ymmärtäisi säännöistä ja laista jotakin. Ei noin voi minkään yhdistyksen puheenjohtaja toimia. Hän on täysin ymmärtänyt väärin, mitä valtaa on yhdistyksen puheenjohtajalla. Hallitus on valittu sitä varten, että se edustaa jäsenistöä ja hallituksella on päätäntävalta, ei puheenjohtajalla.

      • Raskaannuttaja

        Otimma rehellisen hallituksen ja puheenjohtajan, kun muuten tarjolla oli vain samaa pohjasakkaa. Rikoksista tuomittuja, vakavista rikoksista epäiltyjä, konkurssin tehneitä, luottotiedot menettäneitä, huijareita, juoppoja, liukasliikkeisiä ja lipeviä liikemiehiä, saalistajia, kotimaasta paossa olevia, oman edun tavoittelijoita, oman huonon itsetunnon pönkittäjiä jne.


      • valevaratuomari
        Raskaannuttaja kirjoitti:

        Otimma rehellisen hallituksen ja puheenjohtajan, kun muuten tarjolla oli vain samaa pohjasakkaa. Rikoksista tuomittuja, vakavista rikoksista epäiltyjä, konkurssin tehneitä, luottotiedot menettäneitä, huijareita, juoppoja, liukasliikkeisiä ja lipeviä liikemiehiä, saalistajia, kotimaasta paossa olevia, oman edun tavoittelijoita, oman huonon itsetunnon pönkittäjiä jne.

        Heh, niin saitte valevaratuomarin. Olette niin pökelöitä, että uskotte siihenkin.


      • Raskaannuttaja
        valevaratuomari kirjoitti:

        Heh, niin saitte valevaratuomarin. Olette niin pökelöitä, että uskotte siihenkin.

        Mikä tahansa vale-, teko-, mukavaratuomari on parempi vaihtoehto kuin oikea sellainen, mutta väärillä raiteilla oleva jota kaikki halveksuvat ja häpeävät.


      • alsulainenminäkin
        Raskaannuttaja kirjoitti:

        Mikä tahansa vale-, teko-, mukavaratuomari on parempi vaihtoehto kuin oikea sellainen, mutta väärillä raiteilla oleva jota kaikki halveksuvat ja häpeävät.

        Ai, eikö se ole ihmisten harhauttamista ja pettämistä, kun väittää ihmisille olevansa varatuomari ja rahastaa sillä muita (muka neuvoo asuntoasioissa, vaikka ei itsekään ymmärrä). Eikö se ole väärin, että rahastaa täällä suomalaisia ilman työlupaa eikä maksa saamistaan ylisuurista palkkioista veroja. Tuttavani kertoi maksaneensa 9.000 euroa pelkästään hänelle plus sitten muille. Jos lain sallima välityspalkkio on 3 %, ni on meleko kallis ollut asunto. Ihan normaali se asunto oli täällä Mahmutlaarissa eikä täällä ole kovin kallista. Milloinkahan hänen oleskelulupansa perutaan, kun on vain muutaman viikon vuodessa Turkissa? Ilman oleskelulupaa ei voi olla turkkilaisen yhdistyksen puheenjohtaja.


      • Raskaannuttaja
        alsulainenminäkin kirjoitti:

        Ai, eikö se ole ihmisten harhauttamista ja pettämistä, kun väittää ihmisille olevansa varatuomari ja rahastaa sillä muita (muka neuvoo asuntoasioissa, vaikka ei itsekään ymmärrä). Eikö se ole väärin, että rahastaa täällä suomalaisia ilman työlupaa eikä maksa saamistaan ylisuurista palkkioista veroja. Tuttavani kertoi maksaneensa 9.000 euroa pelkästään hänelle plus sitten muille. Jos lain sallima välityspalkkio on 3 %, ni on meleko kallis ollut asunto. Ihan normaali se asunto oli täällä Mahmutlaarissa eikä täällä ole kovin kallista. Milloinkahan hänen oleskelulupansa perutaan, kun on vain muutaman viikon vuodessa Turkissa? Ilman oleskelulupaa ei voi olla turkkilaisen yhdistyksen puheenjohtaja.

        Olet nyt vain poissa tolaltasi kun olet kohdannut lyhyessä ajassa niin paljon häpeää ja halveksuntaa sekä kohdannut kulissien kaatumisen. Ei muiden tekemiset muuta mahdollisia omia rikoksia yhtään hyväksyttävämmäksi :)


      • xxccvv
        Raskaannuttaja kirjoitti:

        Olet nyt vain poissa tolaltasi kun olet kohdannut lyhyessä ajassa niin paljon häpeää ja halveksuntaa sekä kohdannut kulissien kaatumisen. Ei muiden tekemiset muuta mahdollisia omia rikoksia yhtään hyväksyttävämmäksi :)

        Kiitos alsulainen, että paljastat näitä kulissien takana touhumisia. olen kans kuullu monnenlaista juttua täst muka tuomarist. kaikkien kans riirois. ei tuu valituks enää seuraavas kokoukses sanoo kaikki. olisko vähä kissanpissiä pääs täl raskaannuttajalla :)


      • Raskaannuttaja
        xxccvv kirjoitti:

        Kiitos alsulainen, että paljastat näitä kulissien takana touhumisia. olen kans kuullu monnenlaista juttua täst muka tuomarist. kaikkien kans riirois. ei tuu valituks enää seuraavas kokoukses sanoo kaikki. olisko vähä kissanpissiä pääs täl raskaannuttajalla :)

        Aloita oma keskustelu siitä. Tyypillinen kyylämäinen alsukyttä natkuttaa muiden aloituksiin aivan eri asiasta kuin on kyse ja koittaa saada itse pääasian ignoroiduksi ja keskustelun pois mahdollisista omista rikollisista toimista Alanyassa.


    • alanyankuningas

      Tämä on kyllä hauskaa seurata kun kaksi Suomalaista Eläkeläiskerhoa keskustelee kumpi järjestää parempia bingo iltoja ja kummalla on enemmän rikollisia riveissään ?

    • alanyankuningas

      Nimimerkki: jäsenetherätkää kirjoitti: "Minkälaisia jäseniä siellä AFD:ssä oikein on, jos eivät saa tuollaista puheenjohtajaa kuriin? Eikö hallituksessakaan ole ketään, joka ymmärtäisi säännöistä ja laista jotakin. Ei noin voi minkään yhdistyksen puheenjohtaja toimia. "


      Kertokaa minulle miksi noi Alsulaiset kyselee millaista porukkaa siellä AFD:ssä on kun siis eikö nää rikolliset ole juuri tuosta alsusta siis nämä alla olevan linkin tyypit ?

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015103020577971_uu.shtml

      • fsfs

        Eikä siinä vielä kaikki, vaan koko toiminta on laitonta ja luvatonta Turkissa suomalaisella yhdistyksellä. Viime rippeet vielä tietämättömiltä kerätään jäsenmaksuina pois nopeasti, 50%:a korotettuna viime vuoteen nähden.


    • nvjnbjkr

      Joo siis Alsu:ssa on rikoksesta tuomittuja enemmän , muuten molemmat porukat ihan yhtä sekaisin ja riidanhaluisia !

    • bjnjbtj

      ALSU = Alkoholisoituneet Laiskat Suomalaiset Urpot

    • Ihmettelemistä

      Olisi todella mielenkiintoista tietää, minkä takia monelle suomalaiselle on tullut konkurssi tai minkä takia on menettänyt luottotietonsa.
      Kiinnostaa asia sen takia, että jos se liittyy Turkkiin, niin aika mielenkiintoista, että alkaa tapahtua. Minut ainakin profiloitiin Turkissa asumisen perusteella Suomessa, olin velaton Turkissa asuessani, mutta kun palasin Suomeen, alettiin vainota Suomen oikeusjärjestelmän kautta. Kolme vuotta valtion kautta piiritetty vararikkoon perusteetta.

      Kiinnostaa todella, onko muillakin tällaisesta poliittisesta vainosta kokemuksia? Mulle alkoi tapahtua kun asuin Turkissa ja palasin Suomeen. Miten se on hitto mahdollista, ellei jossain joku profiloi minua jonnekin kummaan rekisteriin? MInua epäiltiin jopa rahanpesusta ja Handelsbanken ei suostu edelleenkään hoitamaan normaalisti asiakkuuttani heillä, vaikka poliisi ei ole koskaan minua kuulustellut rahanpesusta itse, eikä minua ole mistään rikoksesta tuomittu.

      Tuo konkurssiin meno ja luottotietojen menettäminen on mielestäni poliittista ajojahtia monen ihmisen osalta. Tahallaan aiheutetaan ongelmia ja vainotaan tiettyjä ihmisiä.

      • 4711

        Ihan tuttua tekstiä salaliittovainoharhaiselta. Suomen vankilatkin ovat täynnä syyttömiä, kun heiltä itseltä kysytään. Olosuhteiden uhreja, taustapelaamisen kärsijöitä, huono asianajaja tai rangaistuna toisten vuoksi. Säälittäviä surkimuksia.


      • Siinäse

        Ai salaliittovainoharhaista, tiedän kyllä miten kruunun aktivistit kyylää alkuperäisen suomalaisen jokaista henkäystä ulkomaille asti. Haistakaa vittu. Te toimitte Suomen järjestelmän sisällä täysin laittomasti. Haistakaa iso hevonvittu. Poliittinen vainonne on törkeyden huippu. Kehtaatte esiintyä suomalaisten nimillä ulkomailla asti. Haistakaa hevonvitunvittu kruunun aktivistikyylät.


    • huumehörhö

      No, ei siellä AFD:ssäkään niin puhtaita pulmusia olla. Ottakaapa selvää kenellä hallituksen jäsenellä on elinikäinen rikosrekisteri! Hänen tietonsa poistuvat rikosrekisteristä vasta sitten kun hän kuolee tai täyttää 90 vuotta. Hän on myös menettänyt sotilasarvonsa.

      • eihuumeitakiitos

        Pitää todella olla kova tuomio, jos noin kauan säilyy rekisterissä!!!


      • kokyiojtio

        yli viiden vuoden vankeus tuomio niin silloin pysyy 90 vuotiaaksi asti !


      • ihmettelemistä

      • erkkiaho
        ihmettelemistä kirjoitti:

        Jos olisi totta, niin olisi laittaa nimi ja tuomio esiin kuten alsun ent. varapuheenjohtajjan kohdalla on esittää.

        http://www.erkkiaho.com/blogarchive/619.htm

        Niin kauan ei ole totta, kunnes on faktaa esittää.

        Kuka uskoo Erkki Ahoa :)? Sairaan ihmisen kirjoituksia.


      • fsdfsefsef

        Ei ole kovin tervettä paatunut rikollisuuskaan. Hairahtuneet lopettavat kerralla, mutta patologiset jatkavat edelleen.


    • bgfgbfnfnfn

      Joo tuo tuollainen rikosrekisterimerkintä tulee vain todella kovista rikoksista kuten : murha , tappo ym. toisen hengen riistäminen ja myös kovin törkeistä huumausainerikoksista , jos kyseessä salakuljetusta ja / tai ammattimaista huumeiden myyntiä ym. eli lain mukaan rikosrekisteri vanhenee siten että:

      Tiedot poistetaan henkilön kuoltua tai täytettyä 90 vuotta

      •yli viiden vuoden vankeusrangaistuksesta. Viimeistään tällöin poistetaan myös kaikki muut henkilöä koskevat merkinnät.

    • xcvb
      • Tuskajun

        Miksei samalla tämä, kun aivan outoja nimiä vedit kehään?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jammu_Siltavuori


      • Sfhk12

        Juu Mikko Vaihia kuului hallitukseen viime vuonna ja tais olla hänen luomansa ne meidän nettisivutkin. Ei vaan kukaan ollut tietoinen noin rajusta taustasta :(


      • dsdsd

        Alsun sankareilla on tuoreita vireillä olevia ja vieläpä Alanyan asuntoasioihin kohdistuvia.


      • Kaarijaymprä

        Onko noita juttuja Alanyan asuntoasioista auki Alanyassa oikeudessa vai missä vaiko Suomessa?


      • alanyankuningas

      • Säilössä
        Sfhk12 kirjoitti:

        Juu Mikko Vaihia kuului hallitukseen viime vuonna ja tais olla hänen luomansa ne meidän nettisivutkin. Ei vaan kukaan ollut tietoinen noin rajusta taustasta :(

        Lienee säilössä tälläkin hetkellä.


    • kähmijätry

      Onko tämä nyt niiden lehmien yhdistys jotka rakastaa karvaranteisia kähmijöitä?

      Miks matkustaa Turkkiin, Helsinki on ählämi-kähmijöiden paratiisi nykyään,

    • nbjngbjgnjr

      Onpa Tuohon Alsuun näköjään noita rikollisia pesiytynyt , luulisi että näiden juttujen jälkeen laittomaan yhdistykseen , jonka jäseninä pääasiassa rikollisia niin ei liittyisi enää lainkuuliaisia ihmisiä vai pitääkö olla rikosrekisteri tuohon ALSUUN ????

      • ffdfr

        Rivijäseneksi ei tarvitse, jonka tehtävänä on vain maksaa vuotuinen kynnysraha saamatta mitään vastinetta ja olla hyödyksi muiden liiketoiminnalle. Johtotehtäviin on eduksi cv:ssä.


    • ute1li1as

      Minkälaiset tuomiot on tullu tuosta Iltalehden jutussa olleesta asiasta? En ole ehtinyt seuraamaan.

      • gdgdgdg

        Epäiltynä vasta ja keskusrikospoliisi tutkii. Siis astetta vakavampaa laatua, kun krp mukana. Ei siis kenenkään ilmianto vaan viran puolesta toimivat. Uuden kuprun tuomioita odotellessa voimmekin ihastella aiempaa, ehdotonta vankeustuomiota samoille henkilöille.

        https://www.poliisi.fi/keskusrikospoliisi/tietoa_krp_sta


      • gigdgdg
        gdgdgdg kirjoitti:

        Epäiltynä vasta ja keskusrikospoliisi tutkii. Siis astetta vakavampaa laatua, kun krp mukana. Ei siis kenenkään ilmianto vaan viran puolesta toimivat. Uuden kuprun tuomioita odotellessa voimmekin ihastella aiempaa, ehdotonta vankeustuomiota samoille henkilöille.

        https://www.poliisi.fi/keskusrikospoliisi/tietoa_krp_sta

        Mistähän tämä nainen aina kaikki asiat niin hyvin tietää :D? Mistähän KRP tietäisi, mitä Turkissa on tapahtunut, jos ei joku tai jotkut olisivat tehneet tutkintapyyntöä? Minkälaiset oikeudenkäynnit on tästä asiasta Turkissa käynnissä? Luulen, että tämä gdgdgdg tietää senkin asian, onhan hän alan ammattilainen.


    • oikkäyntitammikuussa

      Muistelen, että Sari Syrjälä kirjoitti facebookissa syksyllä, että heti alkuvuodesta on oikeudenkäynti. Kannattaa kysyä häneltä, luotan siihen, että hän tietää.

    • jvrfbuir

      Minäkään en ymmärrä mitä ihmeen nautintoa nämä kaksi Eläkeläiskerhoa saavat toistensa kanssa riitelystä , luulisi että kun niiden toiminnassa mukana vanhoja ihmisiä , joiden elämä on jo eletty niin haluaisivat nauttia viimeisistä vuosistaan ilman riitelyä ???

      • RähisijäII

        Mukavaa harrastaa eläkepäivinä sitä samaa, jota on elinaikanaan tehnyt työkseen?


    • mikkelinlääninhallitus

      Molemmissa yhdistyksissä on sekä jäseninä, että johtotehtävissä fiksuja ihmisiä, mutta sitten on se pieni joukko, joka jo aikanaan Alsussa aiheutti riitaa ja ongelmia. Nyt nämä ovat siirtyneet AFD:hen ja sieltä sitten kuin rakkikoirat koko ajan räkyttävät. Toimisivat omassa porukassaan kaikessa rauhassa ja antaisivat toistenkin olla rauhassa. Mutta kun ne pahimmat räkyttäjät ovat henkilöitä, jotka ovat joutuneet jäämään jostakin syystä ennen aikaiselle eläkkeelle, kuka mielenterveysongelmien takia, kuka alkoholismin takia jne. He ovat sitten tulleet ongelmiaan pakoon Alanyaan, mutta eiväthän ne ongelmat mihinkään katoa.

      • Rupelikaula

        Eri asioiden karkulaisia täynnä koko Alanya. Hyväksyttävää vielä kun on omien ongelmien vuoksi karussa haitaten vain itseään. Halveksittavinta pohjasakkaa ovat ne, jotka pakenevat rikoksien vuoksi huonoa mainettaan Suomessa ja myös ovat ehkä jatkaneetkin sitä toimintaansa siellä ja siten haittaavat muidenkin elämää.


    • jtjnjy

      Eikö tuollaisten yhdistysten toiminnassa pitäisi olla tärkeänä osana sääntöjä se , että niitä ei käytetä kenenkään Suomalaisten bisneksien / toimeentulon parantamiseksi , vaan ovat puolueettomia. Jo sekin että kokoukset järjestetään jossain ravintolassa pitäisi olla niin , että ravintola ei ole Suomalaisomistuksessa edes osittain. noissa asunto kaupoissakin pitäisi neuvoa yleisellä tasolla eikä Suositella yhdistyksen puolesta jotain tiettyä välittäjää , varsinkin kun sitä ei voida perustella edes luotettavuudella , kuten lukuisista rikos tuomioista ja epäilyistä voi päätellä !

      Asia olisi juuri siksi tärkeä hoitaa puolueettomasti , ilman että kukaan saa taloudellista hyötyä , koska juuri se saa aikaiseksi riitoja ja katkeruutta.

      Ymmärrän , että Suomalaisen on ulkomaille vaikeampaa saada kannattavaa liiketoimintaa aikaiseksi ja siten pitää käyttää vilpillisiä ja rikollisia keinoja , koska vaihtoehtona on palata Suomeen jossa helpompi ansaita elantonsa ja jopa työttömänä Suomessa parempi elintaso kuin ulkomailla yrittäjänä tai työntekijänä.

      Tuo rikollinen ja vilpillinen tointa ulkomailla rahallisen hyödyn takia monelle se ainoa vaihtoehto jotta saavat taloudellisen tilanteensa sellaiseksi että ulkomailla olo voi jatkua.

      Vaihtoehtona ei ole palata Suomeen , koska on lähdetty ulkomaille Suurin luuloin ja odotuksin ja näin myös annettu ymmärtää Suomeen jääneille sukulaisille ja tuttaville , niin tuota illuusiota on pidettävä yllä , vaikka rikollisin keinoin !

      En ole kummankaan eläkeläiskerhon jäsen , enkä tule liittymään koska toiminta ei tunnu olevan terveellä pohjalla kummassakaan porukassa !

    • kuusivälittäjää

      Kun Alanyansuomalaiset ryn juuri perustama yhdistys AFD kaapattiin , siinä oli, kun laskin, kuusi kiinteistönvälittäjää ja pari muuta tavallista ihmistä! Turkkilaiset sanoivatkin heti silloin, että se on kiinteistönvälittäjien yhdistys. Niinhän se on edelleen.

      • Rupelikaula

        Harmillisesti sinä tai kukaan sikajoukkiostasi ei ole yksi heistä. Operaation nimi nimenomaan oli, että paskat pois rattaista jotta riidankylväjät, huonomaineiset, pilkunnussijat ja jopa rikoksista tuomitut saadaan ulos yhdistyksestä haittaamasta asiallista toimintaa. Sinnepähän jäitte omienne pariin.


    • jvehfvbrhev

      Joo varmaan toi kiinteistövälitys bisnes on sellainen mikä voi olla järkevää tehdä ulkomailla tuollaisessa kohteessa , eikä siinä mitään , mutta jos on hyvä tuossa hommassa niin ei siihen tarvi mitään yhdistystä hyväksi käyttää ja rikoksia tehdä ?

      yllä oleva syyllistää AFD:tä näköjään eli on varmaan Alsulainen ?

      ja ei kai se ketään haittaa jos on kuusi kiinteistövälittäjää , jos on rehellistä porukkaa , mutta eikö noi rikolliset mitä on mainittu ole ollut Alsusta eli siksi vähän huvittaa tuo AfD:n syyttely ?

      eli tarkoitin näitä:

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015103020577971_uu.shtml

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/200606274719809_uu.shtml


      siis eikös noi ole nimenomaan ALSUlaisia ?? vai miten ??

    • nbngtbjntjkgb

      Niin voiko joku vielä kertoa miksi noi Alsulaiset syyttelee toisia vaikka omassa porukassa tuntuu heillä olevan kaikki rikolliset kuten tuossa tämän viestin yläpuolella olevassa selvitetty ??????????????

      • dfdsf

        Hätähuuto. Eläimetkin puolustautuvat ja ovat vaarallisimmillaan seinää vasten ajettuna ja juuri ennen loppuaan. Jäsenmäärä puolittuu joka vuosi ja jäsenmaksutulot joilla ei mitään saa, ehtyvät. Nytkin sitä piti korottaa 50 prosenttia viime vuotisen jäsenkadon vuoksi.


    • aikansakutakin

      R.I.P ALSU 2006-2016 !

    • taberman

      Onhan tämä tavallaan surullista seurattavaa tämäkin keskustelu. Mikä ihme siinä on kun lähdetään ulkomaille viettämään "eläkepäiviä" tai ihan muuten vaan niin heti alkaa suomalaisilla riita. Mitä se ketään kiinnostaa jos joku on saanut suomesa rikostuomion? Eiköhän se ole ihmisen oma asia. Ja jos näiden henkilöiden huijaamaksi tulee niin kannattaisikohan katsoa peiliin? Kiitos muuten ihanista kolmesta vuodesta Alanyassa, kaikki te ihanat ihmiset jotka jaksoitte minua kuunnella joka torstai.

    • Hayat

      Tulehan Taberman pian takaisin, sinua on kovasti kaivattu. Fiksu kirjoitus sinulta!

    • alanyankuningas

      Ei Täällä ole fiksuja kirjoituksia muilla kun minulla !

    • tiedänmelkopaljon

      Luin läpi kaikki n. 150 kirjoitusta. Melkein kaikki olivat tietämättömien spekulaatioita ja sensaatioiden hakua. Toivon, että tämä kirjoitus jää ketjun viimeiseksi eikä siitä aiheesta kukaan enää aloita uutta ketjua. Joka aloittaa, osoittaa samalla ajattelunsa rajoittuneisuutta.

      Alanyansuomalaiset ry (Alsu) on toiminut lähes kymmenen vuotta. Se perustettiin auttamaan Alanyaan saapuvia suomalaisia. Tämän tehtävän se on suorittanut mitä parhaiten. Tätä tulee arvioida mm. sillä tasolla, että koskaan kukaan hallituksen jäsenistä ja toimihenkilöistä ei ole saanut palkkaa tehtävistään. Selviä kulukorvauksia on toki maksettu. Silti työ on tehty hyvin. Yhdistys on sponsoroinut jäseniä alennetuilla hinnoilla silloin tällöin joissakin tilaisuuksissa. Rahaa on käytetty erittäin säästeliäästi. Viime vuosikokouksessa 2015 tehtiin päätös, että budjetti voi olla alijäämäinen. Se tarkoittaa, että varoja voidaan käyttää jäsenistön hyödyksi enemmän.

      Vuoden 2013 aikana silloinen hallitus alkoi puuhata turkkilaisen yhdistyksen perustamista suunnitelmalla, joka ottaisi haltuunsa Alsun varat ja toiminnan. Hallitus istui silloin kahdella pallilla, Alsuun valittuina jäseninä ja sitten uuden yhdistyksen perustajina. Hallitus ei ymmärtänyt, että suomalaisen ja turkkilaisen yhdistyksen toiminta ovat kummankin maan lainsäädännön säätelemää eikä sitä voi sellaisenaan yhdistää. Syntyi AFD, jonka jäsenistön päätösvaltaisten jäsenten tulee olla Turkin lainsäädännön mukaisesti valideja eli kelvollisia. Valtaosa suomalaisista ei tätä vaatimusta täytä.

      AFD:n perustaminen sillä konseptilla oli turhaa ja tarpeetonta hajottamista. Perusteluna oli, että on tarpeen olla turkkilainen ns. julkisivu Alsun toiminnalle. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan AFD siirtyi omalle linjalleen itsenäiseksi turkkilaiseksi turkkilaisten säännösten määräämäksi yhdistykseksi, joka ei ole suostunut Alsun kanssa yhteistyöhön.

      Alsu toimii yhä edelleen samojen, alkuaikojen periaatteiden mukaisesti auttamalla suomalaisia sopeutumaan Turkkiin. Kaikki suomalaiset saavat tietoa ja apua Alanyassa päivystyspäivinä ja muutoinkin toimihenkilöiltämme ja voivat käyttää kirjastoa ja nettiä hyväkseen. Tietoa on paljon erityisesti erittäin hyvin tuotetuilta kotisivuilta www.alanyansuomalaiset.fi Tämä on pääasiallinen Alsun tiedotuskanava ja se on lisäksi jäsenistölle interaktiivinen monien palautelomakkeiden ja keskustelusivujen kautta. Vuosikokoukset pidetään keväällä huhti-toukokuussa Suomessa, jolloin jäsenet saavat päättää edellisen vuoden tilinpäätöksestä ja seuraavan vuoden talousarviosta.

      • Vaarinrisatvillahousut

        Tyypillinen narsistin aloitus, jossa pyritään jo etukäteen päättämään muiden puolesta, että keskustelu päättyy tähän, tämä on viimeinen viesti, tämä on totuus, minä ilmoitan miten asiat ovat. Et muuten päätä ainakaan minun puolestani.
        Jäi puuttumaan kokonaan kannanottosi siihen Alsun toiminnan laillisuuspuoleen Turkissa? Voiko turkkilainen yhdistys mielestäsi toimia yhteistyössä suomalaisen yhdistyksen kanssa, joka harjoittaa laittomasti toimintaa Turkissa?


      • Muutkintietääetvainsinä

        "Joka aloittaa, osoittaa samalla ajattelunsa rajoittuneisuutta"
        Tämä jos mikä on ajattelunsa rajoittuneisuutta, kun päätetään että enää ei tarvita toisten mielipiteitä tai vuoropuhelua. Kunnon moukka asialla.


      • vessa

        VMP. Turha olla kenenkään apua vailla, kun yhdistyksen oma sisäpiiri on kupannut. Vielä keräävät yhdet 15 euroset jäsenmaksut noin tuhannelta ja sitten vasta häipyy, kuten pitäisi jo olla tapahtunut.


    • alanyankuningas

      Hyvimpä on Alsun porukka auttanut Suomalaisia , kun entinen Alsun johtohahmo syytettynä Suomalaisten asunto huijauksista Suomessa ja huijaukset siis tehty Alanyassa !!!

    • Lakikunniaan

      Ja ketkä ovat lähteneet kokouksesta omille teilleen? Erään tietyn henkilön vetämänä Alsulaiset lähtivät omille teilleen 15.2.2014 kokouksesta. Miksi Turkin viranomaisten vaatimat asiat eivät koske Alsua? Todella kummallista? Onko yhdistys, joka toimii suomalaisilla säännöillä toimivaltainen Turkissa? Minusta todellakaan ei ole. Eikö yhdistyksen pitäisi olla puolueeton ja riippumaton kenestäkään yrityksestä tai siellä työskentelevistä henkilöistä? Alsun johdossa on henkilöitä, jotka työskentelevät hotelli Alanyassa ja sen yhteydessä olevassa kiinteistövälityksessä. Siinä vaiheessa kun Alanyansuomalaiset on riippumattomissa tiloissa, ja sillä on lupa Turkin sisäasianministeriöltä toimia Turkissa, niin siinä vaiheessa voidaan puhua toisesta suomalaisyhdistyksestä, jolla on toimivalta Turkissa. Mikä ettei sisäasiainministeriö ole toimilupaa myöntänyt jos sellaista on haettu 22.2.2014 ja nyt eletään 24.1.2016 eikä lupaa löydy ainakaan Turkin yhdistysrekisteristä. Nyt vain Suomalaiset Alanyassa eli Alanya Finliler Dernegillä eli AFDllä ja Fin Kültür Dernegıllä on laillinen lupa toimia Turkissa. Vaiko onko niin ettei Turkin laki koske Alsua? Vähän sama kuin asuntovälityksessä ei säännöt koskisi ihmisiä? Ovatko sellaiset ihmiset pellejä, jotka noudattavat ko maan lakia, ja suomalaisia Alsun jäseniä eivät tällaiset säännöt koske? Aika outoa sanomaa ja tekstiä mielestäni.
      Jokaisella on tottakai oikeus ja velvollisuus tehdä omat päätöksensä. Tämä ketju on oiva esimerkki siitä miten ajatukset lain kunnioittamiseksi voivat vaihdella eri ihmisten ajatuksissa. Minä en ainakaan henkilökohtaisesti uskalla ottaa sellaista riskiä, joka jossain vaiheessa voi kääntyä sellaiseksi että saan karkoituksen kuulumisesta laittomaan yhdistykseen Turkissa. Ylläoleva tekstin kirjoittaja ilmeisesti hyväksyy myös sen ettei Suomessa tarvitse noudattaa lakia ja sinne voi tulla myös AFD toimimaan ilman asianomaisia lupia viranomaisilta! Sitäkö on lain kunnioitus?

      • 1jäsenmaksutehtiikupata

        Tuolla laittomalla toiminnalla vaarannetaan lisäksi muiden osallistujien ja viattomien ihmisten oleskeluoikeus Turkissa. Kun joku kerta tuollaiseen laittomaan kokoukseen sattuu ratsia (ja sattuu kyllä), niin jokaiselle laittoman yhdistyksen kokoukseen osallistuja saa 5 vuoden maahantulokiellon. Ja sitten harmittaa kun joutuu olemaan kukkopoikana kotimaasta käsin :)


      • minäkylläuskallan

        Lainaus: "Minä en ainakaan henkilökohtaisesti uskalla ottaa sellaista riskiä, joka jossain vaiheessa voi kääntyä sellaiseksi että saan karkoituksen kuulumisesta laittomaan yhdistykseen Turkissa."

        Minä kyllä uskallan olla suomalaisen rekisteröidyn yhdistyksen jäsen, yhdistyksen, joka ei sääntöjensä eikä toimintansa kautta mitenkään uhkaa Turkin hallintoa, yhteiskuntaa eikä uskontoa.


      • Eiafdikinä
        1jäsenmaksutehtiikupata kirjoitti:

        Tuolla laittomalla toiminnalla vaarannetaan lisäksi muiden osallistujien ja viattomien ihmisten oleskeluoikeus Turkissa. Kun joku kerta tuollaiseen laittomaan kokoukseen sattuu ratsia (ja sattuu kyllä), niin jokaiselle laittoman yhdistyksen kokoukseen osallistuja saa 5 vuoden maahantulokiellon. Ja sitten harmittaa kun joutuu olemaan kukkopoikana kotimaasta käsin :)

        Laittoman kokouksen? Missä niitä on pidetty?


    • EiAlsuvaanAFD

      Lisäksi jokainen, joka on erimieltä Alsun johdon kanssa, erotetaan Alsusta, ja silti lähetetään lasku vielä seuraavana vuonna jäsenmaksun maksamiseksi. Niin kävi minulle aikoinaan ja aika monelle muulle käynyt sama tilanne. Sitäkö on tämä suomalainen yhdistystoiminta? Lisäksi eipä ole kovin moni vääryyttä kärsinyt alsulainen saanut apua omiin lakikiemuroihinsa Alsusta koskien saamattomia tapuja tai laittomia vuokrauksia, joihin ihmiset ovat tarvinneet apua. Vastassa on ollut vain syvä hiljaisuus!

      Lisäksi ainakin AFDn vuosikokouksessa, kevät 2015, äänestettiin yhteistyöstä Alsun kanssa ja vain yksi käsi nousi kannattamaan yhteistyötä. Voihan äänestyksen ottaa uudelleen esiin keväällä 2016. Mutta jos taas äänestystulos on samanlainen niin miten valittu halltus voi toimia tällaista äänestystulosta vastaan?

      AFD ei tarvitse Alsua toiminnassaan mitenkään. Ei rahallisesti eikä muutenkaan. Afdllä on puolueeton toimisto, jossa kirjasto, olohuone, suomalaiset tv kanavat, jäsenille netti, kahvilatilat edulliseen hintaan ja mukava savuton tila rupatella, tavata toisia suomalaisia, ja saada apua ongelmiinsa kun sellaisia tulee eteen.

      Alsu voisi laittaa oman toimilupahakemuksensa mahdollisesti uudelleen Turkin sisäasiainministeriöön, ja saada oman toimilupansa toimia Turkissa, eikä olla vain sellainen tapaus, jota katsotaan läpi sormien. Minun itsetuntoni ei ainakaan sallisi tällaista läpisormien katsomista, mitä kuulemma pitää ymmärtää suomalaisilta! Näin minulle eräältä taholta sanottiin!

    • Loppupiste

      Onko niin että Alanyassa eräät paikalliset katsovat Alsun toimintoja läpi sormien, koska mahdollisesti heillä ja Alsun johdolla on jossain muodossa yhteisiä liiketoimintoja, ja hyvä veli järjestelmää noudatetaan Alanyassa, mutta kun mennään pääkaupunkiin, Ankaraan, niin kaikki suhteet eivät pelaakaan enää yhtä hyvin? Halutaanko että turkkilainen jäsen nostaa kysymyksen virallisella tasolla laillisuus/laittomuus kysymyksestä jotta keskustelu saadaan päätökseen virallisella taholla. Silloin asiaan tulee viranomaiskanta.

      • Ilmiantava

        On jo hyvällä mallilla vireillä, kohta könähtää koko porukka. Harmi vaan kun mukana menee myös muutama tahaton tapauskin, joka sattuu vahngossa kohdalle laittomaan suomalaisen yhdistyksen kokoontumiseen.


    • turkkionlokakaivo
    • Alsueilupa

      Alanyaan soitti parikin Alsun jäsentä tänään Ankaraan ja sieltä kävi ilmi että Alsun toimintalupa Suomeen rekisteröitynä yhdistyksenä on käynyt läpi kaikki valitusasteet ja Alsulle on lähetetty tämä päätös tiedoksi parisen viikkoa sitten. Koska päätöksen tuloksena Alsua ei ole merkitty ulkomaisten yhdistysten listaan, joka löytyy internetistä. Se merkitsee päätöksen lähettämistä negatiivisena takaisin.

      • Hoitoatarvitaan

        Erittäin uskottava tarina


      • hoitoontodellakin

        Todellakin :)).

        On niin helppoa soittaa Ankaraan, kun kaikillahan on siihen tarvittava kielitaito ja sanavarasto. Numerokin on kaikilla tiedossa. Helppoa ja yksinkertaista kenelle tahansa.

        Käynyt läpi kaikki valitusasteet! Ismoko sinne on jälleen kerran valittanut? Varmaan ihan Yargıtayhin asti.

        Huvittavinta asiassa on se, että kun kukaan ei ole missään vaiheessa eikä missään viestintävälineessä väittänyt, että Alsulla olisi Ankarasta joku lupa. En ainakaan minä ole nähnyt enkä kuullut.

        Eräillä taas surraa päässä.


      • Taastulitakkiin
        hoitoontodellakin kirjoitti:

        Todellakin :)).

        On niin helppoa soittaa Ankaraan, kun kaikillahan on siihen tarvittava kielitaito ja sanavarasto. Numerokin on kaikilla tiedossa. Helppoa ja yksinkertaista kenelle tahansa.

        Käynyt läpi kaikki valitusasteet! Ismoko sinne on jälleen kerran valittanut? Varmaan ihan Yargıtayhin asti.

        Huvittavinta asiassa on se, että kun kukaan ei ole missään vaiheessa eikä missään viestintävälineessä väittänyt, että Alsulla olisi Ankarasta joku lupa. En ainakaan minä ole nähnyt enkä kuullut.

        Eräillä taas surraa päässä.

        Kun nimenomaan ei ole sitä lupaa, ei ole tulossakaan, eikä myöhemminkään. Vahva ja mahtipontinen lobbaus asian hyväksi tai tässä tapauksessa haitaksi, on tehnyt upeasti tehtävänsä ja lopputulos on odotettu, valloittava ja lopulta kaikille suomalaisille eduksi. Luotettava yhdistys jatkaa aivan normaalisti.


    • mukavaakevättä

      Saimme Alsulta hyvin perustellun jäsen kirjeen jossa oli asiallisesti selvitetty nyky tilanne. Nyt mielellämme maksamme jäsen maksun, kun tuli selvyyttä. Parjaus on ollu kova eikä me olla viititty olla kummankaan jäseniä. Katellaan vielä miten käy toisen yhistyksen vuosikokouksessa. Toivotaan johtajistoon vähemmän riitelevää väkee.

    • Kalexx

      Perusteellinen kuvaus, miten tähän ahdinkoon on tultu:
      Alanyan suomalaiset -yhdistyksen perustivat Lauri Talvitie ja ja Esko Vesa v.2006
      Toiminta sujui mainiosti kunnes puheenjohtajaksi valittu entinen Inskon sihteeri Auli Mattila sortui vuosikokouksessa käyttämään osallistujien aikaa tunnin, jopa toista, hallituksen jäsenen mollaamiseen, jäsenen, joka oli toista mieltä puheenjohtajan tavasta ja taidosta johtaa yhdistystä. Sen periodin aikana tuhoutui hyvin alkanut yhteistyö.
      Auli Mattilan avioiduttua Martti Palomäen kanssa toiminta alkoi saada jopa sairaalloisia piirteitä: Martti Palomäki julisti AlSu:n, Alanyan Suomalaiset net-sivuston toimittajalle Ritva Forsblomille omakeksimänsä lähestymiskiellon???
      Sittemmin puheenjohtajaksi valittu Olavi Leinonen perusti turkkilaisen yhdistyksen muka korvaamaan ALSU: n toiminnan, jopa kaappaamaan alkuperäisen yhdistyksen varat.
      Onneksi tämä kaappaus onnistuttiin hereillä olevan jäsenistön toimesta estämään.
      Mainitun Olavi Leinosen toimesta ja Ismo Heikkisen masinoimana perustettiin rinnakkainen ns. tukkilainen alanialaisyhdistys, joka monin tavoin on yrittänyt torpetoida alkuperäisen yhdistyksen toimintaa. Tänään kuulin, että Heikkinenkin olisi lempattu riidankylväjän asemastaan.
      Veli Ismo: ei muuta kuin haastat minut oikeuteen, entiset työtoverisit valtionhallinnossa varmaankin tulevat halukkaasti todistamaan yhteistyökyvykkyytesi puutteiden merkityksen työsuhteesi loppumisen syihin, jotka selittänevät myös Alanyassa harjoittamasi riidankylväjä-toimintasi taustoja.
      Voi kun voitais palata 2006 toimintamme alkuharmoniaan, lakaista menneisyyden pöljyydet, Auli Mattilat, Martti Palomäet ja Ismo Heikkiset pois historiamme lehdiltä, Olavi Leinonen oli vain hajoittajien talutusnuorassa vedätetty yksinkertainen tomppeli, ei siis sylttytehtailija.





      luudalla viemäriin Auli Mattilat, Martti Palomäet ja Ismo Heikkiset, Olavi Leinonen on tä

      • nytmennääneteenpäin

        Esko, loppuiko sulkakynästä muste, kun kesken kaiken lopetit :)?


      • Ekalervo

        Mistä pelastus?
        Jospa voitaisiin pyyhkiä tuholaisten tekoset ja palata alun harmoniaaan; koota vielä kerran yhteen yhteisen rakennushalun voimat: Lauri Talvitie, Esko Vesa, Pertti Malva, Arto Hyöky, jne, hajottajat pois.
        Löytyykö yhteisvoimaa?


      • unohditPirkon
        Ekalervo kirjoitti:

        Mistä pelastus?
        Jospa voitaisiin pyyhkiä tuholaisten tekoset ja palata alun harmoniaaan; koota vielä kerran yhteen yhteisen rakennushalun voimat: Lauri Talvitie, Esko Vesa, Pertti Malva, Arto Hyöky, jne, hajottajat pois.
        Löytyykö yhteisvoimaa?

        Mitä te sitten tekisitte?

        Näin nuoren alsulaisen silmin pahin myrkyttäjä oli Arto Hyöky. Siihen asti oli ollut rauhallista ja mukavaa.


    • Hohoi

      Olithan se sinäkin siinä ALSUn kokouksessa, jossa yhdessä päätettiin rekisteröityä Turkkiin? Puheenjohtajana oli Vesa Juntunen, muistathan....? Mitäs jos kirjoittaisit muistelosi uudelleen.

      • Alsuton

        No jo ilmestyivät taas alsut natkuttamaan toisten kirjoituksiin. Mitään omaa ei koskaan aloiteta, mitään ei ole koskaan kerrottavana, mihinkään ei kysyttäessä vastata, kaikki salataan, varojen käyttö epämääräistä. Mutta kun joku kirjoittaa, niin heti ollaan vikisemässä. Miksi ette kirjoittaneet näkemystänne ennakkoon, jos sellainen kerran on olemassa? Miten ihmeessä voit olla siinä uskossa, että oma näkemykssi asioiden kulusta on fakta? Mielipide tietenkin lähtökohtaisesti onkin aina totta, koska se on esittäjänsä näkemys johon myös uskoo. Mutta on fakta vain esittäjälleen. Kirjoita sinäkin mielipiteesi, rohkeasti vaan, vaikka nimimerkillä ja tänne palstalle. Poikkea kerrankin valitsemaltasi tieltä, että aina puutut asiaan kun toiset tekee jotakin ja aloitat valituksen. Joohan? Tämä on juuri sitä alsuismia, jonka vuoksi jäsenkato on ollut mittava ja jäsenmäärä puoliintunut. Ymmärtävät ovat poistuneet ja tulevatkin parhaiten toimeen ihan omillaan vieraalla maalla, ei ole yhdistysvouhkaajat haittana. Siitä ei synny eikä ole koskaan syntynyt riemuisaa yhdessäoloa kun kaikenlaiset kouhot sekoilevat ja sooloilevat joukolla.


      • Ekalervo

        Aivan oikein, käynnistimme Turkkiin rekisteröitymisen, joka prosessi on edelleen kesken, turkkilaisen byrokratin rattaissa, johon Ismo Heikkinen on heitellyt asiattomia kapuloita.


    • Ekalervo

      Yritin Alsuttoman kirjoituksesta löytää myönteisen
      pointin, johon puuttumalla voisi jotenkin edistää yhtestyön uudelleen kirvoittamista, en löytänyt, lienenkö tyhmä vai eikö siinä niitä myönteisiä aineksia ollutkaan.

    • Hahahalsut

      Hahhaaaahhaaaahhaaaaaaaa...................................................................................................................................................................................................................................................................

    • Nillittäjät

      Onko tästä sekavasta yhdistyshommasta tullut jotakin uutisia, kun on taas tapetilla?

      • keväälläpurotsolisee

        Jollakin vaan niksahtanut, kun turkkiin rekisteröity yhdistyksellä oli vuosikokouksensa. Puheenjohtajaksi ei tullutkaan valituksi se nainen, joka hehkutti, että hänet valitaan. Ei päässyt edes hallitukseen.


    • tupauuno

      Miksi näin mitättömän kansan turisteilla pienessä kaupungissa pitää olla useita yhdistyksiä. Onko savolaisilla, lappalaisilla ym. omansa.

    • Toimilupaturkissa

      Alta näkee ettei Turkin sisäministeriön hyväksymässä ulkomaisten yhdistysten listassa näy Alanyansuomalaisten nimeä, lupanumeroa ja luvan myöntämispäivämäärää. Miten löytää tämä toimintaluvan yhdistysrekisteri?
      Tässä nettiosoite sisäministeriön yhdistysosastoon:

      https://www.dernekler.gov.tr/en/default.aspx


      Sieltä mene kohtaan: Foreign ngo

      ja saat listan organisaatioista, joilla on toimintalupa.

      • Takapirunahuutelen

        Alanyan suomalaiset ry on ottanut tämän asian niin, että kun ei vielä ole erikseen heitä nimenomaisesti ja erikseen kielletty, niin on sallittua. Varmaan yleisemminkin käytössä oleva tulkinta laeista ja asetuksista koti- ja ulkomailla?


      • häpeisiedes

        Ismo on Alanyassa. Eikö hän voisi lopettaa jo tämän kaivelemisen ja riitelyn. Hetken saivat suomalaiset olla rauhassa ja hengittää yhteistä ilmaa. Emme kaipaa tuollaisia riidankylväjiä tänne.


      • Kolehdinkerjääjiäkaikki

        Kiitos paljon. Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että siinä toiminnassa ei ole täysin ollut koskaan puhtaat jauhot pussissa. Sen verran tuoksahtaa se puuhastelun tasolla oleva touhu.


      • moisiovaarankyläkoulu

        Ihan pieni mutta. Julkaisu näyttää olevan vuodelta 2014.


      • toimilupaalsu

        Tuo ylläoleva ulkomaisten yhdistysten lupanumero ja päiväys päättyy englanninkielisessä versiossa 30.9.2015


      • Eitoimilupaa

        Lisäksi pisti silmään tuossa luettelossa että myös Norjan merimieskirkko on hakenut toimiluvan Turkkiin, jonka suojissa myös Alanyan kotikirkko on kokoontunut. Onko näin ettei Alsua mitkään säännöt koske?
        Ostetaan vain eri tahojen päälliköiden hyväksyntä. Nyt voi vain käydä niin että turkkilaiset jäsenet nostavat Alsun toimiluvan esiin ja ihmettelevät miksi yhdelle ulkomaiselle yhdistykselle sallitaan erivapauksia, joita Turkin laki ei suo muille. Mitäs sitten tehdään Alsussa?


      • Kummaahommaa
        Eitoimilupaa kirjoitti:

        Lisäksi pisti silmään tuossa luettelossa että myös Norjan merimieskirkko on hakenut toimiluvan Turkkiin, jonka suojissa myös Alanyan kotikirkko on kokoontunut. Onko näin ettei Alsua mitkään säännöt koske?
        Ostetaan vain eri tahojen päälliköiden hyväksyntä. Nyt voi vain käydä niin että turkkilaiset jäsenet nostavat Alsun toimiluvan esiin ja ihmettelevät miksi yhdelle ulkomaiselle yhdistykselle sallitaan erivapauksia, joita Turkin laki ei suo muille. Mitäs sitten tehdään Alsussa?

        Ei niin mitään, kuten ei missään muussakaan asiassa. Sellaista vetämätöntä on touhu ja aivan kautta linjan. Ihmetellään vain ja kerätään jäsenmaksuja niin kauan kuin hölmöt maksaa.


      • EmEm1992
        Eitoimilupaa kirjoitti:

        Lisäksi pisti silmään tuossa luettelossa että myös Norjan merimieskirkko on hakenut toimiluvan Turkkiin, jonka suojissa myös Alanyan kotikirkko on kokoontunut. Onko näin ettei Alsua mitkään säännöt koske?
        Ostetaan vain eri tahojen päälliköiden hyväksyntä. Nyt voi vain käydä niin että turkkilaiset jäsenet nostavat Alsun toimiluvan esiin ja ihmettelevät miksi yhdelle ulkomaiselle yhdistykselle sallitaan erivapauksia, joita Turkin laki ei suo muille. Mitäs sitten tehdään Alsussa?

        Aikas paksua mutta mitä muuta voi IH:n opetuslapsilta vaatii :).


      • Einormaalia

        Miksi kirjoitat noin? Onko niin ettei Alsua koske mitkään säännöt Turkissa. Tosi kummallista ja lainkuuliaista! Asiaa ihmetellään jo turkkilaistenkin keskuudessa, jotka asuvat sekä Turkissa että Suomessa.


    • kulttuuriseuranjäsen

      Miksi joidenkin tässä kirjoittavien mielestä Alanyan suomalaiset ry:hyn kuuluminen on rikos?
      Pitäisiköhän minun sitten erota myös Suomi-Turkki-kulttuuriseura ry:stä? Se on varmasti yhtä rikollista.

      • TuleHeurekaanhahah

        Ei pidä erota, ei ole laitonta. Toimii suomalaisena, Suomeen rekisteröitynä yhdistyksenä vain Suomessa. Itse asiassa molemmat mainitsemasi yhdistykset ovat laillisia Suomessa. Nyt kun tulet alsun yhdistyskokoukseen Heurekaan, niin voit osallistua myös alsun lailliseen toimintaosioon, jota on kerran vuodessa :)


    • huhutliikkuu

      Mun ymmärryksen mukaan sillä alsulla on eri tarkoitusperät kuin AFD:llä, ne alsussa haluaa ajaa johtajien ja kauppamiestensä etuja, kun taas afd haluaa auttaa jäseniään, siitä se välirikko alun perin syntyi, mikäli olen ymmärtänyt oikein. En ole ollut paikalla kuuntelemassa, mutta tälläistä kuulin jo vuosia sitten alsusta. Ja olihan sen johdossakin rikoksista epäilty henkilö.

      • ettäsilleensemeni

        Eikun juuri toisinpäin. Ne olivat kaikki kiinteistönvälittäjiä, jotka kaappasivat afd:n ennen kuin se ehti alkaa edes toimia. Puheenjohtajaa myöden kiinteistönvälittäjiä, siksi he eivät voineet toimia paikassa, jossa oli seinän takana kilpailija.


      • eimenejakeluun

        Juu ihme hihhuleita vissiin koko afdn porukka. Tänään on tarjolla alkoholiton risteily ja sitä muistetaan korostaa joka paikassa. Lähinnä naurettavaa nykyaikana ja karsinoivaa. Ei voi olla jäsen, jos ottaa alkoa.


      • Heurekaolenlöytänyt
        eimenejakeluun kirjoitti:

        Juu ihme hihhuleita vissiin koko afdn porukka. Tänään on tarjolla alkoholiton risteily ja sitä muistetaan korostaa joka paikassa. Lähinnä naurettavaa nykyaikana ja karsinoivaa. Ei voi olla jäsen, jos ottaa alkoa.

        Minua taas jännittää onko suomalaisen yhdistyksen vuosikokoukseen ja mahdollisesti johtotehtäviin löytynyt uusia epäiltyjä vai mennäänkö vielä entisillä. Tuollainen yhdistys leimaantuu ja profiloituu vaikuttajiensa kaltaiseksi niin herkästi. Todennäköisesti jäsenmäärän puoliintuminenkin johtuu tuollaisista seikoista ja luvattomasta toiminnasta Alanyassa.


      • viimeksitiistaina
        Heurekaolenlöytänyt kirjoitti:

        Minua taas jännittää onko suomalaisen yhdistyksen vuosikokoukseen ja mahdollisesti johtotehtäviin löytynyt uusia epäiltyjä vai mennäänkö vielä entisillä. Tuollainen yhdistys leimaantuu ja profiloituu vaikuttajiensa kaltaiseksi niin herkästi. Todennäköisesti jäsenmäärän puoliintuminenkin johtuu tuollaisista seikoista ja luvattomasta toiminnasta Alanyassa.

        Kuinka paksupäisiä te siellä AFD:ssä oikein olette?

        Mitä luvantonta toimintaa Alanyan suomalaiset ry järjestää Alanyassa? Johan olisivat viranomaiset siihen ehtineet puuttua moneen kertaan. Viime vuonna ei vuosikokousta Alanyassa pidetty, vaikka se sitten loppujen lopuksi olisikin saatu pitää. Sen jälkeen ei takuulla ole tapahtunut yhtään mitään, mitä kukaan voisi väittää luvattomaksi.

        Ilahduttavan paljon on liittynyt takaisin Alanyan suomalaiset ry:hyn myös AFD:n jäseniä. En muusta tietäisi, mutta omin silmin näkee tiistaisin Damlataskadulla, ja itse kertovat. Kertovat syynkin, miksi liittyvät takaisin.


      • Heurekaolenlöytänyt
        viimeksitiistaina kirjoitti:

        Kuinka paksupäisiä te siellä AFD:ssä oikein olette?

        Mitä luvantonta toimintaa Alanyan suomalaiset ry järjestää Alanyassa? Johan olisivat viranomaiset siihen ehtineet puuttua moneen kertaan. Viime vuonna ei vuosikokousta Alanyassa pidetty, vaikka se sitten loppujen lopuksi olisikin saatu pitää. Sen jälkeen ei takuulla ole tapahtunut yhtään mitään, mitä kukaan voisi väittää luvattomaksi.

        Ilahduttavan paljon on liittynyt takaisin Alanyan suomalaiset ry:hyn myös AFD:n jäseniä. En muusta tietäisi, mutta omin silmin näkee tiistaisin Damlataskadulla, ja itse kertovat. Kertovat syynkin, miksi liittyvät takaisin.

        Toimiakseen Alanyassa tai Turkissa yleensä, niin ulkomaalainen yhdistys tarvitsee toimintaansa luvan. Oletko eri mieltä? Ja ellei sellaista ole, niin toiminta on luvatonta. Minusta tämä on aivan selkeän yksinkertaista. Se miksi siihen ei ole vielä puututtu, niin en tiedä.


      • Heurekaolenlöytänyt
        viimeksitiistaina kirjoitti:

        Kuinka paksupäisiä te siellä AFD:ssä oikein olette?

        Mitä luvantonta toimintaa Alanyan suomalaiset ry järjestää Alanyassa? Johan olisivat viranomaiset siihen ehtineet puuttua moneen kertaan. Viime vuonna ei vuosikokousta Alanyassa pidetty, vaikka se sitten loppujen lopuksi olisikin saatu pitää. Sen jälkeen ei takuulla ole tapahtunut yhtään mitään, mitä kukaan voisi väittää luvattomaksi.

        Ilahduttavan paljon on liittynyt takaisin Alanyan suomalaiset ry:hyn myös AFD:n jäseniä. En muusta tietäisi, mutta omin silmin näkee tiistaisin Damlataskadulla, ja itse kertovat. Kertovat syynkin, miksi liittyvät takaisin.

        "Sen jälkeen ei takuulla ole tapahtunut yhtään mitään, mitä kukaan voisi väittää luvattomaksi."

        No tulihan se sieltä sekin, että toimintaa ei ole Alanyassa :)


      • Taalainlama
        Heurekaolenlöytänyt kirjoitti:

        Toimiakseen Alanyassa tai Turkissa yleensä, niin ulkomaalainen yhdistys tarvitsee toimintaansa luvan. Oletko eri mieltä? Ja ellei sellaista ole, niin toiminta on luvatonta. Minusta tämä on aivan selkeän yksinkertaista. Se miksi siihen ei ole vielä puututtu, niin en tiedä.

        Ei pääse selvyyteen onko toimintaa vai ei? Johtohenkilöt väittää, että toimintaa ei ole ja jäsenmaksujaan maksavat jäsenet taas väittävät että kaikenlaista toimintaa on. Kumpaa sitten uskoa?


      • Oikeaatietoa
        eimenejakeluun kirjoitti:

        Juu ihme hihhuleita vissiin koko afdn porukka. Tänään on tarjolla alkoholiton risteily ja sitä muistetaan korostaa joka paikassa. Lähinnä naurettavaa nykyaikana ja karsinoivaa. Ei voi olla jäsen, jos ottaa alkoa.

        Mistä olet saanut päähäsi ettei ole laivalla alkoholia tai olutta? AFD ei ole laivaristeilypaketissaan puhunut alkoholista ruokapaketissaan. Laivaristeilyn paketti ei sisältänyt alkoholia, mutta ei se tarkoita sitä etteikö itse voisi ostaa alkoholia omaan lukuunsa. Eikö ole reilua antaa jokaisen itse valita juomansa kuten on ollut aina. Alkoholittomat juomat kuuluivat pakettiin. Myös jokaisen pitää kunnioittaa toisiaan niin että hyväksyy toisen tekemät ratkaisut mitä uskontakuntaa kukin jäsenistä on haukkumatta heitä uskontonsä mukaan olkoon kristitty, muslimi, helluntailainen tai mikä hyvänsä. Lisäksi eikö ole reilua myös olla tarjoamatta yhdistyksen taholta mahdollisuutta tai rahoja alkohooliin? Määrätynlainen kannanotto. Jokainen päättää itse mitä juo kukkaronsa mukaan.


      • viimeksitiistaina
        Taalainlama kirjoitti:

        Ei pääse selvyyteen onko toimintaa vai ei? Johtohenkilöt väittää, että toimintaa ei ole ja jäsenmaksujaan maksavat jäsenet taas väittävät että kaikenlaista toimintaa on. Kumpaa sitten uskoa?

        On kaksi aivan eri asiaa tominta ja laiton toiminta.

        Täällä on useampaan kertaan jo kerrottu, mikä turkkilaisten viranomaisten mielestä ei ole sallittua tehdä eli pitää kokouksia, joissa äänestetään (vuosikokous on yksi sellainen mahdollinen) ja kerätä rahaa, koska he eivät voi kontrolloida yhdistyksen kirjanpitoa.

        Se että kokoonnutaan ja tehdään esim. yhteisiä retkiä ei ole missään kielletty. Silloin ei enää mikään ryhmä voisi tulla Turkkiin.

        Kannattaa ajatella omilla aivoilla. On se kumma, ettei kukaan muu kuin IH ja äänitorvensa ole uhanneet johtoryhmää karkoituksella ja viiden vuoden maahantulokiellolla. Yksikään viranomainen ei ole sellaista esittänyt eikä edes vihjannut. Olisi sellainen ehtinyt jo moneen kertaan tulla kahden vuoden aikana. IH:n touhuille lähinnä nauretaan nykyään.

        Käyttäkää ihmiset omaa järkeänne. Moni onkin jo aukaissut silmänsä.


      • Rantalomalainen
        ettäsilleensemeni kirjoitti:

        Eikun juuri toisinpäin. Ne olivat kaikki kiinteistönvälittäjiä, jotka kaappasivat afd:n ennen kuin se ehti alkaa edes toimia. Puheenjohtajaa myöden kiinteistönvälittäjiä, siksi he eivät voineet toimia paikassa, jossa oli seinän takana kilpailija.

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kerran kaverin kanssa erehdyttiin siihen terassille kaljalle. Ei mennyt kuin hetki, niin sellainen limanuljaskan oloinen iilimato ui pöytään istumaan. Alta minuutin se alkoi luikertelemaan ihon alle onkimaan että kiinnostaako ostaa asuntoja. Ja kun vastaus oli kielteinen, niin häipyi saman tein vähin äänin. Emme olleetkaan enää niin kiinnostavaa seuraa. Vitsi että me naurettiin, vieläkin muistellaan ja nauretaan tuolle tapahtumalle. Jäi mukavia myötähäpeän muistoja sieltä.


      • eipoliisi
        viimeksitiistaina kirjoitti:

        On kaksi aivan eri asiaa tominta ja laiton toiminta.

        Täällä on useampaan kertaan jo kerrottu, mikä turkkilaisten viranomaisten mielestä ei ole sallittua tehdä eli pitää kokouksia, joissa äänestetään (vuosikokous on yksi sellainen mahdollinen) ja kerätä rahaa, koska he eivät voi kontrolloida yhdistyksen kirjanpitoa.

        Se että kokoonnutaan ja tehdään esim. yhteisiä retkiä ei ole missään kielletty. Silloin ei enää mikään ryhmä voisi tulla Turkkiin.

        Kannattaa ajatella omilla aivoilla. On se kumma, ettei kukaan muu kuin IH ja äänitorvensa ole uhanneet johtoryhmää karkoituksella ja viiden vuoden maahantulokiellolla. Yksikään viranomainen ei ole sellaista esittänyt eikä edes vihjannut. Olisi sellainen ehtinyt jo moneen kertaan tulla kahden vuoden aikana. IH:n touhuille lähinnä nauretaan nykyään.

        Käyttäkää ihmiset omaa järkeänne. Moni onkin jo aukaissut silmänsä.

        Hyvä kirjoitus.
        Tietääkseni alsun jäsenissä on myös ainakin kaksi suomalaistasta rikospoliisia. Kaipa he eivät olisi, jos kokisivat, että tekevät jotakin laitonta kun ovat jonkun yhdistyksen jäseniä.


      • xvfg
        eipoliisi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus.
        Tietääkseni alsun jäsenissä on myös ainakin kaksi suomalaistasta rikospoliisia. Kaipa he eivät olisi, jos kokisivat, että tekevät jotakin laitonta kun ovat jonkun yhdistyksen jäseniä.

        Ei kukaan ole väittänyt olevan laitonta olla rekisteröidyn suomalaisen yhdistyksen jäsen. Naurettavia perusteluita.


      • klarawappen
        Rantalomalainen kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kerran kaverin kanssa erehdyttiin siihen terassille kaljalle. Ei mennyt kuin hetki, niin sellainen limanuljaskan oloinen iilimato ui pöytään istumaan. Alta minuutin se alkoi luikertelemaan ihon alle onkimaan että kiinnostaako ostaa asuntoja. Ja kun vastaus oli kielteinen, niin häipyi saman tein vähin äänin. Emme olleetkaan enää niin kiinnostavaa seuraa. Vitsi että me naurettiin, vieläkin muistellaan ja nauretaan tuolle tapahtumalle. Jäi mukavia myötähäpeän muistoja sieltä.

        Ensimmäisessä kuvassa, jonka AFD julkaisi aikanaan Roberts Cafeessa olleesta kokoontumisesta, oli n. kymmenen ihmistä. Kuusi heistä oli kiinteistönvälittäjiä. Eikö viime kesänäkin toimisto ollut kiinteistönvälittäjien hoidossa. Entäs sitten, kun afdn tiedottaja joka välissä tuputtaa esim. niitä omia vakuutusyhtiöitään ja lakimiesmuratia. Ja hänen mukaansa vain kolme (3) kiinteistönvälittäjäfirmaa on rehellisiä Alanyassa. Niitä hän muistaa aina suositella. Businesta tuo kaikki on, hän saa varmaan niistä välityspalkkion niin kuin Alanyassa tapana on.

        Mekin poikkettiin tässä viime vuoden kesällä Heikin baarissa ja kaipa he tulivat siihen tulokseen, että ehkä noilla on rahaa, kun heti ruvettiin lappaamaan pöytään esitteitä ja kyselemään.Se ei häirinny mua tippaakaan.


      • PiinatutRellut
        eipoliisi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus.
        Tietääkseni alsun jäsenissä on myös ainakin kaksi suomalaistasta rikospoliisia. Kaipa he eivät olisi, jos kokisivat, että tekevät jotakin laitonta kun ovat jonkun yhdistyksen jäseniä.

        Luettele samalla rikoksista tuomitut ja epäillyt myös.


      • opåäö
        xvfg kirjoitti:

        Ei kukaan ole väittänyt olevan laitonta olla rekisteröidyn suomalaisen yhdistyksen jäsen. Naurettavia perusteluita.

        Eikö?


      • Rantalomalainen
        klarawappen kirjoitti:

        Ensimmäisessä kuvassa, jonka AFD julkaisi aikanaan Roberts Cafeessa olleesta kokoontumisesta, oli n. kymmenen ihmistä. Kuusi heistä oli kiinteistönvälittäjiä. Eikö viime kesänäkin toimisto ollut kiinteistönvälittäjien hoidossa. Entäs sitten, kun afdn tiedottaja joka välissä tuputtaa esim. niitä omia vakuutusyhtiöitään ja lakimiesmuratia. Ja hänen mukaansa vain kolme (3) kiinteistönvälittäjäfirmaa on rehellisiä Alanyassa. Niitä hän muistaa aina suositella. Businesta tuo kaikki on, hän saa varmaan niistä välityspalkkion niin kuin Alanyassa tapana on.

        Mekin poikkettiin tässä viime vuoden kesällä Heikin baarissa ja kaipa he tulivat siihen tulokseen, että ehkä noilla on rahaa, kun heti ruvettiin lappaamaan pöytään esitteitä ja kyselemään.Se ei häirinny mua tippaakaan.

        Ei tuo episodi mitenkään häirinnyt, päinvastoin saimme hyvät naurut ja lisää muistoja lomamatkaltamme. Oli kuin ilmainen teatterin näytelmä tai ote sketsiohjelmasta, kun se fyysinen habituskin oli kuin Matti Näsällä. Turkkilaisista ehdimme kyllä tottua, että olivat niin läpinäkyvän ystävällisä ja haaskamaisia, mutta tässä oli joku suomalainen liippari kyseessä. Jäi epäselväksi kuka tämä suuruus oli, kun ei sinne enää poikettu. Mutta nauraen ohitettin 2 viikon aikana vielä monet kerrat.


    • Rhth

      Laita liitteeksi sellainen linkki, jossa se alsun toimintalupa näkyy. Saadaan sillä loppumaan tämä laillisuuden juupas-eipäs :)

      • Toimilupataihakemus

        Tai edes hakemus, joka on jätetty Turkin sisäasianministeriöön Ankaraan. Hakemukseen tulee hakemusnumero ja sitä linkkiä pystyy seuraamaan netistä.


      • ftyujko
        Toimilupataihakemus kirjoitti:

        Tai edes hakemus, joka on jätetty Turkin sisäasianministeriöön Ankaraan. Hakemukseen tulee hakemusnumero ja sitä linkkiä pystyy seuraamaan netistä.

        Siellä löytyi ainakin ne Ismo Heikkisen lähettämät itkut ja valitukset. Samoin Suomen ulkoministeriöstä ja suurlähteystöstä löytyy. Mihin ne ovat johtaneet, siitä ei ole kenelläkään mitään tietoa.


      • Kyseenalaistus
        ftyujko kirjoitti:

        Siellä löytyi ainakin ne Ismo Heikkisen lähettämät itkut ja valitukset. Samoin Suomen ulkoministeriöstä ja suurlähteystöstä löytyy. Mihin ne ovat johtaneet, siitä ei ole kenelläkään mitään tietoa.

        Onko linkkiä?


      • MyHubbs
        ftyujko kirjoitti:

        Siellä löytyi ainakin ne Ismo Heikkisen lähettämät itkut ja valitukset. Samoin Suomen ulkoministeriöstä ja suurlähteystöstä löytyy. Mihin ne ovat johtaneet, siitä ei ole kenelläkään mitään tietoa.

        Sanopa elä muuta. Jäsenkirjeistä olemme saaneet lukea näistä tempauksista, mutta siihen ovat jääneet. Mielessä myös viime keväinen vapputervehdys.


      • Pohjamutiamyöden
        ftyujko kirjoitti:

        Siellä löytyi ainakin ne Ismo Heikkisen lähettämät itkut ja valitukset. Samoin Suomen ulkoministeriöstä ja suurlähteystöstä löytyy. Mihin ne ovat johtaneet, siitä ei ole kenelläkään mitään tietoa.

        Ei niitä ole otettu pois näitä valituksia vaan tutkittu lisää. Alsun lupahakemus tuli pumerangina takaisin. Lisäksi vielä kysytty tuomareilta erikseen saako Alsu toimia Turkissa. Heidän vastauksensa on yksimielisesti eivät saa. Lisäksi Alanyan kuvernööri on todennut että vain Turkkiin laillisesti etabloituneet yhdistykset voivat toimia Turkissa. Tällaisia yhdistyksiä on Fin Kültur Dernegı, Alanya Fınlıler Dernegı ja Ege Fınlıler Dernegı.
        Koska jokaınen voı omınsılımın todelta etteı Alsulla ole toımılupaa toımıa Turkıssa. Myös Patentti ja rekisterihallitus ja Ulkoministeriö ovat näistä päätöksistä tietoisia, ja ovat ilmoittaneet jos ei lupa-asiat ole kunnossa, suomalainen yhdistys ei saa toimia Turkissa.
        Vilkaisu internetissä Turkissa luvallisesti toimiviin ulkomaisiin yhdistyksiin.
        https://www.dernekler.gov.tr/en/default.aspx . Valitsee sieltä Foreign numera. Sieltä löytyy myös vuodelta 2017 päivättyjä yhdistyksiä mutta ei Alanyansuomalaisia.


    • Erilaisiapuuhaliluja

      Samalla kun ihmetellään Alsun toimintaa voidaan ihmetellä siinä siivellä olevaa NWPhomesia, joka vuokraa varmaan aika monen alsulaisen asuntoja osin luvalla mutta osaa luvattomasti eikä tuloututa rahoja asunnonomistajalle. Yksi NWP:n jäsen on Alsun hallituksessa. Useampi vahinko ei mene aina unohduksen tai lipsahduksen piikkiin. Sellaista on harrastettu jo vuodesta 2004 alkaen ainakin jo ennen Alsun perustamista.

      • muratfani

        Aivan samoja satuja kerrotaan Heikin baarin Lapponia Homesistakin. Uskokoon ken tahtoo.
        Ymmärrän kyllä ylläolevan kirjoittajan katkeruuden, kun rakkaus meni mönkään.


      • Upeaelämä
        muratfani kirjoitti:

        Aivan samoja satuja kerrotaan Heikin baarin Lapponia Homesistakin. Uskokoon ken tahtoo.
        Ymmärrän kyllä ylläolevan kirjoittajan katkeruuden, kun rakkaus meni mönkään.

        Se nyt on kuitenkin selvästi vähemmän, kuin kokonaan epäonnistunut elämä :)


      • setämahmutlaaarista

        Sama kaiken tietävä satu täti joka kertoo suomalaisille että Alanyassa on vain kolme rehellistä kiintistönvälitys toimistoa. Yksi sellainen jota ei edes kukaan tiedä, iirishome. Sitten oli cimrin ja asuntoalanya. Kaikki muut ovat hänen mukaan huijareita ja vedättäjiä.


      • mmnm
        setämahmutlaaarista kirjoitti:

        Sama kaiken tietävä satu täti joka kertoo suomalaisille että Alanyassa on vain kolme rehellistä kiintistönvälitys toimistoa. Yksi sellainen jota ei edes kukaan tiedä, iirishome. Sitten oli cimrin ja asuntoalanya. Kaikki muut ovat hänen mukaan huijareita ja vedättäjiä.

        Paskaa puhuu. Ei niitä olekaan kuin kaksi, joista tosin molemmat oikein.


      • wewer
        setämahmutlaaarista kirjoitti:

        Sama kaiken tietävä satu täti joka kertoo suomalaisille että Alanyassa on vain kolme rehellistä kiintistönvälitys toimistoa. Yksi sellainen jota ei edes kukaan tiedä, iirishome. Sitten oli cimrin ja asuntoalanya. Kaikki muut ovat hänen mukaan huijareita ja vedättäjiä.

        Vai sellaisia kertoilee! Ilmankos niitä petoksia on niin valtavasti, kun kaikki muut satakunta niitä tehtailee. Nevöhöd Iris.


    • Foreingnro
    • Utkaaja

      Onko tietoa, että olisi jo saanut Alanyassa laillisen yhdistyksen statuksensa kuntoon?

      • Reservinkapteeni

        Nyt satuin kysymään täältä, kun löysin tällaisen threadin täältä. Ei ole sinulla sellaisia kaluunoita kaulassa tai muutakaan määräysvaltaa, että antaisit minulle minkäänlaisia komentoja.


      • Everstiluutantti
        Reservinkapteeni kirjoitti:

        Nyt satuin kysymään täältä, kun löysin tällaisen threadin täältä. Ei ole sinulla sellaisia kaluunoita kaulassa tai muutakaan määräysvaltaa, että antaisit minulle minkäänlaisia komentoja.

        Herra kapteeni, miksi vaihdoitte nimimerkkiä?


      • Riitelytpois

        Tulossa yhteinen itsenäisyyspäivän juhla, johon kaikki on kutsuttu jäsenkortista huolimatta.


      • Prikaatinkenraali
        Riitelytpois kirjoitti:

        Tulossa yhteinen itsenäisyyspäivän juhla, johon kaikki on kutsuttu jäsenkortista huolimatta.

        Pakkohan se on olla yhteinen, koska muutoin Alsun jäsenillä ei voisi olla itsenäisyysjuhlintaa Alanyassa ollenkaan :)


      • OikeinkoEverstiluutantti
        Everstiluutantti kirjoitti:

        Herra kapteeni, miksi vaihdoitte nimimerkkiä?

        Onko sinulle masinoitu tänne joku yksinoikeus siihen. Vai kirjoitteletko bulvaanin välityksellä?


      • kontra-amiraali
        Prikaatinkenraali kirjoitti:

        Pakkohan se on olla yhteinen, koska muutoin Alsun jäsenillä ei voisi olla itsenäisyysjuhlintaa Alanyassa ollenkaan :)

        Eikö alsulla ollut just hiljattain 10 v juhlat Alaniassa? Samassa paikassa mitä nyt tuleva itsenäisyysjuhla?


      • IhmeKyselykausi
        kontra-amiraali kirjoitti:

        Eikö alsulla ollut just hiljattain 10 v juhlat Alaniassa? Samassa paikassa mitä nyt tuleva itsenäisyysjuhla?

        Niin niin... ,sitähän juuri tarkoitin,että tämä tuleva ja edellinenkin jouduttiin pitämään toisen yhdistyksen paikassa, kun omassa paikassa ei ilmeisesti voitu pitää ollenkaan kun ei yhdistystä ole rekisteröity Turkkiin.


      • IhmeVäittelijä
        IhmeKyselykausi kirjoitti:

        Niin niin... ,sitähän juuri tarkoitin,että tämä tuleva ja edellinenkin jouduttiin pitämään toisen yhdistyksen paikassa, kun omassa paikassa ei ilmeisesti voitu pitää ollenkaan kun ei yhdistystä ole rekisteröity Turkkiin.

        Toisen yhdistyksen paikassa? Minun tietääkseni se oli arvostettu hotelli, jossa se pidettiin. Ei ne kaupungin ja valtion virkamiehet minkään toisen yhdistyksen takia menneet onnittelemaan ja jääneet illalliselle. Ihan oli ollu Zabita saattamassa joitakin niistä onnittelijoista. Kummaa puhette sulta joka et selvästikään ole ajassa mukana.

        200 ihmistä ei niin vaan mahdu joka paikkaan...


      • Buahahahaaa
        IhmeVäittelijä kirjoitti:

        Toisen yhdistyksen paikassa? Minun tietääkseni se oli arvostettu hotelli, jossa se pidettiin. Ei ne kaupungin ja valtion virkamiehet minkään toisen yhdistyksen takia menneet onnittelemaan ja jääneet illalliselle. Ihan oli ollu Zabita saattamassa joitakin niistä onnittelijoista. Kummaa puhette sulta joka et selvästikään ole ajassa mukana.

        200 ihmistä ei niin vaan mahdu joka paikkaan...

        Juu juu, niinpä niin. Jokaien tehköön omat johtopäätöksensä missä, miten ja miksi :)


      • Tyhmäkorpraali
        Prikaatinkenraali kirjoitti:

        Pakkohan se on olla yhteinen, koska muutoin Alsun jäsenillä ei voisi olla itsenäisyysjuhlintaa Alanyassa ollenkaan :)

        Eikö sinne sitten voi mennä kuka tahansa suomalainen, joka maksaa pyydetyn hinnan?


      • AlokasTurhapuro
        Tyhmäkorpraali kirjoitti:

        Eikö sinne sitten voi mennä kuka tahansa suomalainen, joka maksaa pyydetyn hinnan?

        Ja tässä taas kyselee tyypillisen alanyauskovaisen prototyyppi. Varmaan se kaikkien legginssilorttojen äityli. Se, joka keksi mennä Alanyaan pillua antamaan vanhana akkana pikkuislle kurdilapsipoikasille. Ja yhtäkkiä tulit siihen tulokseen, että tämä on se oikea foorumi selvittää tuo asia?


      • guggenheim15
        AlokasTurhapuro kirjoitti:

        Ja tässä taas kyselee tyypillisen alanyauskovaisen prototyyppi. Varmaan se kaikkien legginssilorttojen äityli. Se, joka keksi mennä Alanyaan pillua antamaan vanhana akkana pikkuislle kurdilapsipoikasille. Ja yhtäkkiä tulit siihen tulokseen, että tämä on se oikea foorumi selvittää tuo asia?

        Ihan oikea kysymys, kun lukee afdläisten vastauksia. Niistä saa käsityksen, ettei kenelläkään muulla ole oikeutta mennä juhlaan kuin heillä vain. Kaikki muu on laitonta. Pieni joukko on tällaisia riivaajia ja suurin osa meistä jäsenistä kärsii ja häpeää näitä riivaajia.


      • AvuIiasAatu
        guggenheim15 kirjoitti:

        Ihan oikea kysymys, kun lukee afdläisten vastauksia. Niistä saa käsityksen, ettei kenelläkään muulla ole oikeutta mennä juhlaan kuin heillä vain. Kaikki muu on laitonta. Pieni joukko on tällaisia riivaajia ja suurin osa meistä jäsenistä kärsii ja häpeää näitä riivaajia.

        Kiitos avustasi. Voin olla kanssasi mukana pitämässä tämä tiedottava ja tärkeä viestiketju aina ylimpänä, jotta mahdollisimman moni saa tästä tarvittavaa infoa jäsenkadosta ja muustakin.


    • Jokatoisellekuoppaa

      No niin annetaanpas niiden alsujen nyt olla. Ihan on tarpeeksi ollut heillä hankaluuksia ja vaikeaa, kun ei saa Turkissa toimia, vaikka esiintyvätkin suomalaisten alanyalaisena yhdistyksenä. Täysin tarpeetonta on enää vittuilla ja hakata kun ovat jo ihan mattona maassa.

      • JoRiittääEiköTotta

        Minustakin on aivan tarpeetonta tämä alsujen pilkkaaminen täällä. Kaikille sattuu virheitä ja voi vahingossa toimia laittomasti Alanyassa, vaikka on yhdistyksenä rekisteröity vain Suomeen. Eikö niin? Annetaanpa jo olla. Jokainen muukin yhdistys jatkaisi jäsenmaksujensa perintää, jos olisi sellaisia hiljaisia rivijäseniä jotka kyseenalaistamatta mitään jatkavat jäsenmaksujensa maksamista, vaikka ei toimintaa olisikaan enää Alanyassa.


      • PelleHermanniYhdistys
        JoRiittääEiköTotta kirjoitti:

        Minustakin on aivan tarpeetonta tämä alsujen pilkkaaminen täällä. Kaikille sattuu virheitä ja voi vahingossa toimia laittomasti Alanyassa, vaikka on yhdistyksenä rekisteröity vain Suomeen. Eikö niin? Annetaanpa jo olla. Jokainen muukin yhdistys jatkaisi jäsenmaksujensa perintää, jos olisi sellaisia hiljaisia rivijäseniä jotka kyseenalaistamatta mitään jatkavat jäsenmaksujensa maksamista, vaikka ei toimintaa olisikaan enää Alanyassa.

        Onko se tosiaankin niin ovelasti järjestetty pyramidi? Jokainen maksaa vain niin vähän, että sitä ei huomaa ja jos huomaa niin ei kannata alkaa sen summan vuoksi kyselemään rahan käyttöä? Rahat taas käyttävät sen pyramidin huippu? Näinkö menee? Jännä nähdä monetko taas tammikuussa maksavat jäsenmaksun, kun yhdistyksen vuosittainen päätapahtuma taas alkaa. Eli jäsenmaksujen laskutus. Toinen tapahtuma on vuosikokous Suomessa? Höh, Suomessa? Alanyassa kait ne alanyalaisasioiden yhdistysten vuosikokoukset pidetään?


    • wewer

      Ihan mukavasti menee....

      https://alanyansuomalaiset-fi.directo

      • copywirhe

      • JäsenyysErhe

      • Gallubisti

        Ei se nyt kovin mukavasti todellaaan mene, kun muutama vuosi sitten oli 1300 jäsentä tuossa yhdistyksessä. Tänä vuonna enintään 500 ja ensi vuonna ei taida 300 mennä rikki. Että ei kovin hyvin mene. Toisaalta säälittävää, jos ei itse edes huomata miten menee. Jäsenkatoa ja sen dramaattista määrää sen sijaan en ihmettele.


      • veikkovee
        Gallubisti kirjoitti:

        Ei se nyt kovin mukavasti todellaaan mene, kun muutama vuosi sitten oli 1300 jäsentä tuossa yhdistyksessä. Tänä vuonna enintään 500 ja ensi vuonna ei taida 300 mennä rikki. Että ei kovin hyvin mene. Toisaalta säälittävää, jos ei itse edes huomata miten menee. Jäsenkatoa ja sen dramaattista määrää sen sijaan en ihmettele.

        Miksi haukut meitä, vaikka olet ilimiselvästi afdn jäsen? Olen jäsen molemmissa. On sovittu, että tästä vihapuheesta tehdään loppu!


      • Gallubisti
        veikkovee kirjoitti:

        Miksi haukut meitä, vaikka olet ilimiselvästi afdn jäsen? Olen jäsen molemmissa. On sovittu, että tästä vihapuheesta tehdään loppu!

        Kummallinen käsitys vihapuheista. Laillisen toiminnan perään kuuluttaminen on mielestäsi vihapuheita? Nämä asiat loppuvat kohta aivan itsestään. Enemmistö on jo äänestänyt poistumalla, loput huomaavat sen jälkeen nopeasti olevansa tyhjän arvan haltijoita.


      • Vaikkukorva
        veikkovee kirjoitti:

        Miksi haukut meitä, vaikka olet ilimiselvästi afdn jäsen? Olen jäsen molemmissa. On sovittu, että tästä vihapuheesta tehdään loppu!

        Tämä informatiivisen asiallinen viestiketju piti kaivaa esille, kun tällainen herjaava kirjoitus ilmaantui jälleen. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14578481/ala-usko-satuihin
        Oman pesän räksyttävä rakkikoira vain hiljaiseksi, niin kaikki on hyvin ja rauhallista.


    • SaapasjaIkakissa

      Tämä threadi pyydettiin nostamaan ylös vittuilemalla toisessa ketjussa. Tämä threadi sisältää arvokasta tietoa Alanyan suomalaisyhdistyksien jäsenille ja aikoville.

      • Hulibumbaa

        MIELENKIINTOINEN TERVETULOTOIVOTUS ITSENÄISYYSPÄIVÄN JUHLAAN.


      • mmnmg

        Saapasjalkakissalla ja hänen käskyttäjällään tarkkaan harkittu ajankohta kirjoitukselle. Tänään on Alanyassa kaikkien suomalaisyhdistysten yhteiset joulumyyjäiset. Alkavat klo 10. Käskikö työnantaja kirjoittaa noin? Tiistaina on työnantajan hotellissa kaikkille suomalaisille tarkoitettu yhteinen juhla itsenäisyytemme kunniaksi. Tuskin vielä tietävät miten heidän työntekijänsä yrittää torpedoida sitäkin.
        PS. kaikki nyt siellä olevat joukolla markkinoille


    • SaapasjaIkakissa

      Höpö höpö teidän arvailuillenne. Tämä on ensimmäinen kerta koskaan, kun tänne kirjoitan. Enkä myöskään ole kummankaan yhdistyksen jäsen, koska olen lukenut tätä ketjua aikanaan. Tämä on vain niin hyvä ketju. Selvsti leppoisampaa on elo Alanyassa, kun pysyy erossa näistä sekoilijoista. Tästä ketjusta selviää Alanyan suomalaisyhdistysten koko sisäinen olemus.

      • Vaikkukorva

        Paljastit itsesi edellisessä puheenvuorossasi :D. Heh heh.


      • SaapasjaIkakissa
        Vaikkukorva kirjoitti:

        Paljastit itsesi edellisessä puheenvuorossasi :D. Heh heh.

        Höpötys poies nyt. Ei ole edes mitään käsitystä ketä tarkoitat, mutta takuulla en ole keneksi luulet. Voisin ihan hyvin kirjoittaa samat vaikka omalla nimelläni jos muutkin tekisivät niin. Samat asiat voisin kirjoittaa ja nimeni ei kertoisi kenellekään mitään. Sen verran tusinanimestä on kyse. Varmaan yksi Suomen yleisimmistä?


      • mjakm
        SaapasjaIkakissa kirjoitti:

        Höpötys poies nyt. Ei ole edes mitään käsitystä ketä tarkoitat, mutta takuulla en ole keneksi luulet. Voisin ihan hyvin kirjoittaa samat vaikka omalla nimelläni jos muutkin tekisivät niin. Samat asiat voisin kirjoittaa ja nimeni ei kertoisi kenellekään mitään. Sen verran tusinanimestä on kyse. Varmaan yksi Suomen yleisimmistä?

        Miten sitten voit olla näin tyhmä:
        "Tämä threadi pyydettiin nostamaan ylös vittuilemalla toisessa ketjussa. Tämä threadi sisältää arvokasta tietoa Alanyan suomalaisyhdistyksien jäsenille ja aikoville."

        Yksi saapasjalkakissa tuli meitä vastaan joulumarkkinoilla. Ei voinu kun ihmetellä.


      • SaapasjaIkakissa
        mjakm kirjoitti:

        Miten sitten voit olla näin tyhmä:
        "Tämä threadi pyydettiin nostamaan ylös vittuilemalla toisessa ketjussa. Tämä threadi sisältää arvokasta tietoa Alanyan suomalaisyhdistyksien jäsenille ja aikoville."

        Yksi saapasjalkakissa tuli meitä vastaan joulumarkkinoilla. Ei voinu kun ihmetellä.

        No kuitenkaan minä se en ole ollut joka on vastaasi astellut. Minä kirjoitan tänne ihan vain vittuillessani ja pöyhimällä idiootit tosikot tohkeaksi. Ja hyvin olen onnistunut. Itse asiassa erinomaisella menestyksellä.


    • Ihmettelijä2016

      Jos ketjun esiin kaivaminen taas paransi jonkun joulumieltä, ja röyhistää rintaa, voisi kerran käydä paikanpäällä fiilistelemässä tunnelmaa kummassakin yhdistyksessä. Miltä aidosti tunnelma tuntuu? Onko riitelyä, toisten haukkumista? Uskon ettei tällaista tapahdu! Yhdistykset toimivat kukin tahoillaan omilla tavoillaan ilman riitelyä. Jos kirjoittaa varmana mielipiteenään riitelyn, sille pitää löytyä myös faktaa. Yhteinen Noel bazaar satamassa voi tuoda suomalaisia yhteen. Onko se niin vaikeaa? Samoin itsenäisyyspäiväjuhla? Eikö olisi korkea aika antaa ihmisten itse päättää, koska kukin tekee valintansa mihin yhdistykseen haluaa liittyä tai jäädä toimintojen ulkopuolelle.

      • HatunNosto

        Joulumyyjäiset olivat entiseen tapaan mukavat ja vilkkaat. Me kyllä siellä palloilimme vähän pidemmänkin aikaa, mutta Afd:n edustajia emme missään vaiheessa onnistuneet suomalaisten kojussa näkemään. Olisi nyt luullut että heitäkin olisi asia kiinnostanut. Kulttuuriyhdistyksellä oli reipasta porukkaa myymässä samoin Alsulaisilla ja tavaraa oli.


    • PelletPrkl

      Voi vitun naurettavat ja teeskentelevät pellet joulumielenne kanssa. Sitä aitoa oikeaa ei ole koskaan ollutkaan Alanyan suomalaisten keskuudessa.

    • joulubasaari2016

      Toivottavasti aikanaan jotakin kautta kuulemme mikä oli suomalaisten kojun tuotto kaupungille.
      AFD:n kohdalla se taitaa olla nolla liiraa. Miksi he eivät halunneet osallistua kaupungin järjestämään hyväntekeväisyysjuttuun eli joulubasaariin, jonka tuotto menee taas johonkin vammaisille. Ihmettelen kovasti!

      • VaIistaja

        Kaikenlaiset vammaiset ja värivirheelliset tarvitsevatkin tuota apua todellisesti. Heitä pidetään Turkissa friikkeinä, jumalan hylkääminä mutaatioina. Siksi perheet piilottelevat heitä. Turkkilaiset ovat erittäin rasistisia kotimaassaan ja vieraissa maissa ensimmäisenä vetelemässä rasistikorttia esiin. Itkupillejä vikisijöitä kaikki. Kehittymättömiä persoonallisuuksia. Vähintään 50 vuotta jäljessä sivistysvaltioiden oikeista ihmisistä. Uskonnon osalta satoja vuosia, koska islamilta on jäänyt uskonpuhdistus kokonaan väliin.


      • Pahiksethyväkkäinä

        No mutta miten sattuikin. Tuo nollahan on aivan tuttu luku. Se on sama summa, kuin mitä joidenkin yhdistysten jäsenmaksuja käytetään jäsenten pl. johdon viihtymiseen ja hyvinvointiin. No hyvä on. Saa sillä ne pullakahvit Suomessa pakon vuoksi pidettävässä yhdistyksen vuosikokouksessa. Tuota kokoustahan ei voida pitää Alanyassa vaikka se on yhdistyksen nimenä. Hyvää tuossa Suomen kokouksessa on tietenkin se, että pieni osa jäsenistä saa samalla yhden kotimaassa käynnin yhdistyksen piikkiin. Mukavaa se matkailu ja harrastustoiminta on jäsenistöllä edes edustajiensa välityksellä. Että sellaista hyväntekeväisyyttä.


      • dedefe
        Pahiksethyväkkäinä kirjoitti:

        No mutta miten sattuikin. Tuo nollahan on aivan tuttu luku. Se on sama summa, kuin mitä joidenkin yhdistysten jäsenmaksuja käytetään jäsenten pl. johdon viihtymiseen ja hyvinvointiin. No hyvä on. Saa sillä ne pullakahvit Suomessa pakon vuoksi pidettävässä yhdistyksen vuosikokouksessa. Tuota kokoustahan ei voida pitää Alanyassa vaikka se on yhdistyksen nimenä. Hyvää tuossa Suomen kokouksessa on tietenkin se, että pieni osa jäsenistä saa samalla yhden kotimaassa käynnin yhdistyksen piikkiin. Mukavaa se matkailu ja harrastustoiminta on jäsenistöllä edes edustajiensa välityksellä. Että sellaista hyväntekeväisyyttä.

        Äläpäs yhtään höpäjä - vuoden päätapahtuma on aivan kohta jo ovella. Nimittäin jäsenmaksujen kerääminen.


      • jäsenallesata

        Heti maksetaan kun lasku tulee


      • Jäsentenlaskija
        jäsenallesata kirjoitti:

        Heti maksetaan kun lasku tulee

        Mistä tieto, että jäseniä on enää alle sata? Viimeisin varmahko tieto on noin kaksisataa. Vuoden 2017 jäsenmaksujen maksamisten määrä tuo varmuuden kuinka suuri oli jäsenkato tänä vuonna.


      • uusiajäseniä
        Jäsentenlaskija kirjoitti:

        Mistä tieto, että jäseniä on enää alle sata? Viimeisin varmahko tieto on noin kaksisataa. Vuoden 2017 jäsenmaksujen maksamisten määrä tuo varmuuden kuinka suuri oli jäsenkato tänä vuonna.

        Siis AFD:ssä. Alsun jäsenmäärä on edelleen n. 700.


      • Osallistuva
        uusiajäseniä kirjoitti:

        Siis AFD:ssä. Alsun jäsenmäärä on edelleen n. 700.

        Jesssssss, jippiiiiiiiii, jiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Siinäpä sitä onkin tulossa ihana tili matkamessuilla pienelle piirille rilluteltavaksi.


    • Hyväntekeväisyyttä

      Eiköhän riitä ihan omiksi tarpeiksi hyväntekeväisyys AFDn kummikoulun kanssa, jossa käyty keväällä ja sinne ostettiin kaikille oppilaille 32 kpl kengät ja syksyn käynnillä jokaiselle lapselle kudottiin villasukat ja kouluun teetettiin kaapit ettei heidän tarvitse kantaa kirjojaan edestakaisin. Kummikoulu hyväntekeväisyyskohteena on jatkunut jo AFDn toiminnan alusta saakka. Kuviakin ja videoitakin käynneistä löytyy kun vain jaksaa etsiskellä. Kaikilla ei ole samat projektit hyväntekeväisyydessään. Hyvää mieltä löytyy monella eri tavalla. Varmaan taas keväällä menemme käymään kummikohteessamme.
      Näin työssä nähdään jatkuvuutta.

      • TerveisetHakokylästä

        Miten se Moisiovaaran kouluprojekti edistyy?


      • Jalomielisyydenhyve
        TerveisetHakokylästä kirjoitti:

        Miten se Moisiovaaran kouluprojekti edistyy?

        Hyvällä mallilla. Kalanviljelylaitoksia on sponsorina. Mutta saa nähdä toteutuuko se, koska aiemmatkin lupaukset ovat vielä toteuttamatta.


      • KyläyhdistysjaPosiva
        TerveisetHakokylästä kirjoitti:

        Miten se Moisiovaaran kouluprojekti edistyy?

        Suunnitelmia on tehty. Tarmo on luvannut rakentaa tervahaudan ja näyttää, miten tervaa syntyy. Tervanpolttoa saa ihailla useamman päivän ajan. Lahjaksi saa jokainen oman pienen tervatynnyrin. Lisäksi lapset ja aikuiset viedään läheiseen Veitsivaaraan katsomaan ydinjätteen loppusijoituspaikkatutkimuksissa porattua yli 1000 m reikää ja tutustutetaan heidät eri kivilaijeihin ym.


    • VittuMitenKöyhää

      Häh? Siis mitäääääääh? Ei kait näillä legginssilortoilla, nuoriin poikiin sekaantuvilla vanhoilla naisilla, ostolempeä hakevilla, Suomessa huonosti hyväksytyillä, nikotinistialkoholisteilla, synnissä elävillä ihka oma yhdistys Alanyassa? Salli mun nauraa. Tehdäänkö siellä yhteisostoja liukuvoidekauppaan? Mahdollisesti tapaamisissa tuote-esittelyjä Tena Lady virtsankarkailusuojista? Jäsenkortilla tukkualennusta sairaalan tippuriklinikalta?

    • 22O22

      Katsokaan loppuuko Alsuilu uuden kaymakamin nimityksen tähden. Ei ole kovin kuulemma halukas tarjoamaan erivapauksia vaan kaikki tehdään Turkin lain mukaan viimeistä piirua myöten. Virkamiehet asettavat sanansa keskellä erittäin varovasti nyt. Parempi olla turkkilainen kuin suomalainen yhdistys.

      • IlmeisestiEiTerve

        Varmaan sinä tunnet hänet hyvin.

        Normaalit ihmiset nukkuvat kahden aikaan yöllä, mikä Turkissa asujilla on kello kolme!


      • 22023
        IlmeisestiEiTerve kirjoitti:

        Varmaan sinä tunnet hänet hyvin.

        Normaalit ihmiset nukkuvat kahden aikaan yöllä, mikä Turkissa asujilla on kello kolme!

        Toisaalta ei niin väliä enää. Luvattomasti Turkissa toimiva yhdistys loppuu pikku hiljaa itsestään omaan mahdottomuuteensa, kun jäsenistö vähän kerrallaan valistuu siihen, mistä on todellisuudessa kyse.


    • Ovatniinpieniäsieluja

      Päivittäin ohitse kulkevana ei voi kuin ihmetellä mihin ihmeeseen tuollaista suomalaista yhdistystä tarvitaan täällä Alanyassa? Koskaan ei näy, eikä kuulu mitään. Eikä niin mitään toimintaa havaittavissa. Ei koskaan. Pakko päätyä tuohon otsakkeen mukaiseen jäsenmaksujen keräysteoriaan. Ja tosiaankaan en kuulu näihin mihinkään naurettaviin ja riiteleviin Suomi-Alanyan yhdistyksiin.

      • yttrewqq

    • Erikoistatoimintaa

      Onko Alanyan suomalaiset ry:llä enää mitään muuta toimintaa kuin joka tammikuinen jäsenmaksujen perintä? Kenen huvitteluun varat oikein menevät kun ei niistä ainakaan jäsenistölle ole mitään iloa?

      • Oikeinrahatkäytetään

        Meneekö ne katueläinten hoitoon ja vaatteisiin, toimiston tarvikkeihin, vuokraan. kaikki maksaa Turkissakin. Hanki elämä :D jos epäilet.


      • Toimintafinaalissa
        Oikeinrahatkäytetään kirjoitti:

        Meneekö ne katueläinten hoitoon ja vaatteisiin, toimiston tarvikkeihin, vuokraan. kaikki maksaa Turkissakin. Hanki elämä :D jos epäilet.

        No joo onhan tuo ihan totta, kaikki maksaa Turkissakin. Aiemmin jäsenmaksutulot olivat 1300 jäsentä x10€ eli 13000€ . Nyt vaikka jäsenmaksua korotettiin 50% tälle vuodelle, niin ei taida kertyä enää 5000€ enempää vuonna 2018? Tuon summan kyllä hurvittelee ja voitelee muutamassa illassa.


      • Onneksionmyöslaillisia
        Oikeinrahatkäytetään kirjoitti:

        Meneekö ne katueläinten hoitoon ja vaatteisiin, toimiston tarvikkeihin, vuokraan. kaikki maksaa Turkissakin. Hanki elämä :D jos epäilet.

        Ei Turkissa kaikkien asioiden maksamisella pitäisi olla mitään merkitystä suomalaiselle yhdistykselle, jolla ei ole toiminnalleen lupaa Turkissa. Vai missä ne varat kuluvat? Pääseekö jäsenmaksulla kerran vuodessa Heurekan ihmemaailmaan?


    • Missälupa

      Samoin Alanyansuomalaiset ryllä ei ole virallista kirjallista lupaa pitää kirjastoa hotelli Alanyan tiloissa rakennuksen takatiloissa. Alsun säännöissä puhutaan kirjastosta pykälässä 2 . Samoin valokuvia kirjastosta ja kirjastonhoitajista näkyy sivuilla. Samoin kaikki kirjat ovat merkitty ALSU.

      • Kirjastolupa

        Mullakin on kirjasto enkä ole älynnyt pyytää lupaa siihen. Mistä sen voisi hommata?


      • LuvattomuusOnAnarkiaa
        Kirjastolupa kirjoitti:

        Mullakin on kirjasto enkä ole älynnyt pyytää lupaa siihen. Mistä sen voisi hommata?

        Jos olet yhdistys ja toimit suomalaisena Turkissa kuten Alanyan suomalaiset ry , niin tarvitsemasi linkki lupa-asioihin löytyy tuosta alapuolelta. Lupaa ei tule itsestään, vakiintumalla tai kestittämällä päättäjiä, vaan se pitää hakea. Ole hyvä.


    • Toimilupa

      Alanyansuomalaisilla ei ole toimilupaa Turkissa: Alanyan suomalaiset ry n nimen pitäisi löytyä allaolevasta listasta jos toimilupa-asia olisi kunnossa.
      Jostain syystä tällaista asiaa ei ole hoidettu kuntoon vieläkään. Aikaa siihen on ollut runsaasti.
      Turkin sisäministeriön hyväksymässä ulkomaisten yhdistysten listassa ei näy Alanyansuomalaisten nimeä, lupanumeroa ja luvan myöntämispäivämäärää. Miten löytää tämä toimintaluvan yhdistysrekisteri?
      Tässä nettiosoite sisäministeriön yhdistysosastoon:

      https://www.dernekler.gov.tr/en/default.aspx

      Sieltä mene kohtaan: Foreign ngo

      ja saat listan organisaatioista, joilla on toimintalupa.

      • Heippa-reilu-kerhosta

        Kiitos. Tulihan se selvyys tuohonkin mysteeriin. Ei siis ole lupaa eikä ole tulossakaan, koska ei ole haettu. Ja vaikka haettaisiin, niin ei sitä myönnetä. Vaarallista pelleilyä tuollainen vieraaseen valtaan rekisteröidyn yhdistyksen luvaton toiminta näin poikkeustilan aikoina.


      • Eiymärrä

        Olkoonkin laillinen turkkilainen yhdistys ei kovin fiksulta vaikuta kun puheenjohtaja riitelee julkisesti hallituksen jäsenen ja toisen jäsenen kanssa facebookissa yhdistyksen sivuilla.. Eikä ollu ensimmäinen kerta. Tollaset pitää keskustella keskenään. Asiakaspalvelijalla pinna niin tiukalla.


      • Matkailukeisari

        Kaikenkaisten haaskalintujen ja saivartelijoiden ei tarvitsekaan huolehtia kuin itsestään. Tunnetusti ylivoimaista. Joitakin vain vituttaa toisten tekemiset kun itse joutuu häpeän vuoksi piiloutumaan.


      • No-own-life-reppanat
        Eiymärrä kirjoitti:

        Olkoonkin laillinen turkkilainen yhdistys ei kovin fiksulta vaikuta kun puheenjohtaja riitelee julkisesti hallituksen jäsenen ja toisen jäsenen kanssa facebookissa yhdistyksen sivuilla.. Eikä ollu ensimmäinen kerta. Tollaset pitää keskustella keskenään. Asiakaspalvelijalla pinna niin tiukalla.

        Tyytymättömyyttä Alanyassa laillisesti toimivaan suomalaisyhdistykseen on lähinnä seuraavissa ryhmissä: ei-jäsenet, joita ei ole otettu jäseneksi tai ovat jäseniä vain häiriköidäkseen muiden toimintaa.


      • 123asdf
        Eiymärrä kirjoitti:

        Olkoonkin laillinen turkkilainen yhdistys ei kovin fiksulta vaikuta kun puheenjohtaja riitelee julkisesti hallituksen jäsenen ja toisen jäsenen kanssa facebookissa yhdistyksen sivuilla.. Eikä ollu ensimmäinen kerta. Tollaset pitää keskustella keskenään. Asiakaspalvelijalla pinna niin tiukalla.

        Kommentit otettu pois yhdistyksen sivuilta.


      • Tyytyväiset
        No-own-life-reppanat kirjoitti:

        Tyytymättömyyttä Alanyassa laillisesti toimivaan suomalaisyhdistykseen on lähinnä seuraavissa ryhmissä: ei-jäsenet, joita ei ole otettu jäseneksi tai ovat jäseniä vain häiriköidäkseen muiden toimintaa.

        Me olemme ymmärtäneet, että yhteistyö näiden yhdistysten välillä esim. yhteisen Suomi 100-vuotisjuhlan järjestämiseksi on sujunut erinomaisesti.

        Joku reppana tosiaan nosti taas tämän ketjun esiin. Hyvä olisi keskustella tästä AFD:n sisällä.


      • Paheksutaanluvattomuuta
        Tyytyväiset kirjoitti:

        Me olemme ymmärtäneet, että yhteistyö näiden yhdistysten välillä esim. yhteisen Suomi 100-vuotisjuhlan järjestämiseksi on sujunut erinomaisesti.

        Joku reppana tosiaan nosti taas tämän ketjun esiin. Hyvä olisi keskustella tästä AFD:n sisällä.

        Antaako Turkkiin rekisteröidyn suomalaisyhdistyksen toimiala todellakin mahdollisuuden yhteistoimintaan suomalaisen yhdistyksen kanssa, jolla on tietoisen luvatonta toimintaa maassa, jossa on poikkeustila?


    • VaIistaja

      Tämä threadi on syytä pitää valistuksen nimissä aina päälimmäisenä.

    • Kysyn_kun_kiinnostaa

      Tämä yhdistys on ennustusten ja muidenkin ennustunnusmerkkien mukaisesti kuihtumassa omaan luvattomuuteensa Turkissa. Taas lähestyy se vuodenaika, kun tämä yhdistys tekee ainoan aktinsa jäsenilleen eli perii jäsenmaksut. Mihin ja keiden hauskan- ja huvinpitoon lie menevät nuo kerättävät varat, kun varsinainen toiminta on ihan finaalissa ja luvatta pidettävää.

    • Lopettakaamaksaminen

      Huvittavaa seurata kuinka yksinkertaisia ihmiset ovat. Vuosi toisensa jälkeen vaan maksavat jäsenmaksuja kolmansien lystin pitoon.

      • Vituntyhmät

        No hahhhah. Arvaaapppa on tuolle asialle naurettu ja samalla nautiskeltu ilmaista wiinaaaa..............Wiinaa jonka ovat maksaneet tyhmät jäsenmaksujen subventoijat. Kun tuhat maksaa, niin kymmenellä on oikein hauskaa?


    • MitäDemokratiaaSeOn

      Mielenkiintoista.

      Laupiaassa turkkiyhdistyksessä kaksi akkaa tappelee vallasta keskenään niin paljon, että ovat kokonaan unohtaneet, että viime keväänä valittiin hallitus ja toiminnantarkastajat. Kumpikin haluaa johtaa. Useampi henkilö on nyt eronnut näistä tehtävistä. Eivät jaksa tätä jatkuvaa riitelyä. Hallinto on ihan täysin retuperällä. Onko hallitus edes kertaakaan kokoontunut tänä syksynä?

      • Silkkaakademieltä

        Sua vaan vituttaa, kun ei oteta sinne sekoilemaan ja saastuttamaan ilmapiiriä.


      • Jasen348

        Tuo tappelu on ollu pitkaan nahtavillä feisbuukissa.

        Se vaan kertoo ettei he ymmarra yhdistys toiminnasta mitaan. Jos hallinnosta puuttuu jasenia pitaa kutsua yleinen kokous koolle ja valita uudet tilalle. Vara jasenia kaytetaan vain sillon kun varsinainen on estynyt tai esteellinen. Nyt ei ole vara jasenella vara jasenta jos varsinainen on eronnu.


      • Jäsentenlaskija
        Jasen348 kirjoitti:

        Tuo tappelu on ollu pitkaan nahtavillä feisbuukissa.

        Se vaan kertoo ettei he ymmarra yhdistys toiminnasta mitaan. Jos hallinnosta puuttuu jasenia pitaa kutsua yleinen kokous koolle ja valita uudet tilalle. Vara jasenia kaytetaan vain sillon kun varsinainen on estynyt tai esteellinen. Nyt ei ole vara jasenella vara jasenta jos varsinainen on eronnu.

        Sitäkään asiaa eivät valvo toiset tai kolmannet, jotka eivät edes ole jäseniä. Tyytymättömyyttä toimintaan ilmenee yhdistyksissä aina jonkin verran, mutta tässä yhdistyksessä eniten ei-jäsenten keskuudessa. Kummallista. Tuo yhdistys, joka joutuu toimimaan luvattomasti Alanyassa kun lupaa ei myönnetä, niin yhdistys saastui ja romahti juuri siksi, kun siellä majaili tällaisia natkuja saivartelijoita, pilikunnussijoita. Ei niitä kukaan jaksa. Rennosta vapaa-ajan paikan yhdistyksestä kyse. Jos joku on töikseen hankala ja vittumainen, niin sitä on sama tehdä koto-Suomesta käsin.


      • Ex-alsut
        Jasen348 kirjoitti:

        Tuo tappelu on ollu pitkaan nahtavillä feisbuukissa.

        Se vaan kertoo ettei he ymmarra yhdistys toiminnasta mitaan. Jos hallinnosta puuttuu jasenia pitaa kutsua yleinen kokous koolle ja valita uudet tilalle. Vara jasenia kaytetaan vain sillon kun varsinainen on estynyt tai esteellinen. Nyt ei ole vara jasenella vara jasenta jos varsinainen on eronnu.

        Te vanhaan yhdistykseen jätetyt vistot kaipaatte vain valtakamppailemaan ja täällä rakkikoirna lailla rätkytätte. Siellä on nyt hyvä olla kuihtuvassa toiminnassa.


      • 781239

        Te kielitaitoiset menkää ilmoittamaan rekisteriviranomaisille. Siellä se on Kaymakamin kanssa samassa rakennuksessa. Ne hän voi lakkauttaa tuollaisen turkkilaisen yhdistyksen, jonka hallinto ei ole kunnossa.


      • Ei_kiinnosta
        781239 kirjoitti:

        Te kielitaitoiset menkää ilmoittamaan rekisteriviranomaisille. Siellä se on Kaymakamin kanssa samassa rakennuksessa. Ne hän voi lakkauttaa tuollaisen turkkilaisen yhdistyksen, jonka hallinto ei ole kunnossa.

        Tuskin kiinnostaa ketään. Kuten ei ole kiinnostanut sekään kun Alanyan suomalaiset ry on toiminut Suomeen rekisteröitynä yhdistyksenä vieraassa maassa jo monta vuotta ilman lupaa. Kaiketi vielä niin, että lupaa ei ole hakemuksesta huolimatta myönnetty?


      • HginSanomienToimitus
        Ei_kiinnosta kirjoitti:

        Tuskin kiinnostaa ketään. Kuten ei ole kiinnostanut sekään kun Alanyan suomalaiset ry on toiminut Suomeen rekisteröitynä yhdistyksenä vieraassa maassa jo monta vuotta ilman lupaa. Kaiketi vielä niin, että lupaa ei ole hakemuksesta huolimatta myönnetty?

        Miksi ne eivät ole mitään yhdistykselle ilmoittaneet, jos vain sinulle on ilmoitettu?

        Ihan oksettaa näiden kahden akan toiminta. Edessäpäin esitetään niin yhteistyöhaluista, mutta kun selän käännät niin puukkoa tulee.


      • Alleycatnotpussycat
        Silkkaakademieltä kirjoitti:

        Sua vaan vituttaa, kun ei oteta sinne sekoilemaan ja saastuttamaan ilmapiiriä.

        Hanki elämä Silkkaakademieltä. Tai mite ois uus työpaikka, vanha meni jo.


    • Jäsentenlaskija

      Kuulin että lopettelevat koska jäsenkato on ollut ja on edelleen aivan karmaisevaa. Ollut 1300 ja siitä enää ---> 200 vuonna 2018?

    • ex-ex

      Upeaa informaatiota Alanyan suomalaisyhdistyksistä tässä ketjussa.

    • Toimintafinaalissa

      Oli hieno keikaus tuo uuden yhdistyksen perustaminen. Ensinnäkin toiminta saatettiin tyylikkäästi lailliseksi ja samalla suoritettiin ns. paskat pois rattaista niminen operaatio. Kaikki epämääräinen jäsenaines jäi entisen yhdistyksen raunioihin riutumaan.

      • PrimeY

        Miksi turkkiyhdistyksen hallituksen jäsenet ja toiminnantarkastajat eroavat?


      • Juhlissanähdään

        Voi mikä häpeä!

        Eivätkö he voi erottaa sitä Riidankylväjää ensimmäisenä? Kaikki me tiedämme, kuka hän on!

        Jos asiat on noin rempallaan ja tulee tarkastus, niin seurauksena on viiden vuoden maahantulokielto :)


      • PrimeY
        Juhlissanähdään kirjoitti:

        Voi mikä häpeä!

        Eivätkö he voi erottaa sitä Riidankylväjää ensimmäisenä? Kaikki me tiedämme, kuka hän on!

        Jos asiat on noin rempallaan ja tulee tarkastus, niin seurauksena on viiden vuoden maahantulokielto :)

        Kyllä pitäisi muidenkin ymmärtää että juhliin kutsu on tapahtunut vain kohteliaisuuttaan ja velvollisuudesta. Oikeasti kukaan ei halua sinua sinne. Ja sen huomaat tunnelmasta. Jotkut eivät vaan tajua ja tyhmyyttään tulevat.


      • Jäsentenlaskija

        Nyt viime päivien ja viikkojen tapahtumien valossa se epämääräinen jäsenaines on ollut tässä turkkilaissa yhdistyksessä. Hyvä, että tuli vihdoin julki.


      • Jäsentenkorjaaaja
        Jäsentenlaskija kirjoitti:

        Nyt viime päivien ja viikkojen tapahtumien valossa se epämääräinen jäsenaines on ollut tässä turkkilaissa yhdistyksessä. Hyvä, että tuli vihdoin julki.

        Turkkilaisen yhdistyksen kannattaisi nyt ottaa se alsun yks riitelykääkkä toimintaansa mukaan, niin saataisiin kunnon rähinät aikaiseksi. Mahtiviihdettä ja draamaa tiedossa tosin muutenkin.


    • Eikiitostänävuonnakin

      EN ikinä opi ymmärtämään Alanayna suomalaisia, ei tosin tarvitsekaan. Nyt vaahdotaan itsenäisyypäivän juhlasta. Tarviiko tuollaista julkisesti kommentoida kuka menee juhlaan ja kuka ei. Jos kirjoittaisin sinne etten pääse osallistumaan niin saisin varmaan kettuilut, ei kiinnosta mennä katsomaan tekohymyjä ja kenellä on uusi mekko.

    • Onnekelmejä

      Onko Alanyan suomalaiset taas tänäkin vuonna kuokkavieraina toisten juhlassa?

    • YhdistykseTÖN

      Ja sitten vielä ihmetellään miksi normaalit suomalaisihmiset eivät liity ollenkaan näihin yhdistyksiin. Sekoilijoiden temmellyskenttiä ovat aina olleet ja ovat edelleen.

      • Alsunjäsen

        Alsussa meno on fiksua ja rauhallista. Ihmiset eivät riitele eivätkä nokittele toisiaan.


      • YhdistykseTÖN
        Alsunjäsen kirjoitti:

        Alsussa meno on fiksua ja rauhallista. Ihmiset eivät riitele eivätkä nokittele toisiaan.

        Kaikessa toimivassa demokratiassa ja yhdistyksessä on oppositiota, erilaisia näkemyksiä ja vastaväittämiä. Homogeenisuuteen ei kannata edes pyrkiä. Se ei tue kehitystä.
        Just varmaan on alsussa fiksua ja rauhallista, mutta se toiminnan laittomuuspuoli ei niin kiinnosta. Ja kaiken huippu on se että laittomuus on aivan tietoista eikä sille asialle tehdä yhtään mitään. Tai sitten on anottu lupaa, ei ole myönnetty ja silti vain jatketaan. Olen kuullut myös mahdollisesta virkamiesten maasutuksesta ja kestityksistä.
        Ja toinen juttu on taas se kun jäsenmäärä on pudonnut 1300:sta noin 300:aan, niin sinne on jäänyt jäljelle vain se peräkammariosuus, joilla ei ole ajatusta eikä mielipidettä mistään muustakaan asiasta. Ollaan vaan mukana kun on ennenkin oltu. Laillista toimintaa ei ole kuin kerran vuodessa pullakahvit Heurekassa yhdistyskokouksen yhteydessä. On siinäkin alanyayhdistys.


      • Tooosihyvinpyyhkii
        YhdistykseTÖN kirjoitti:

        Kaikessa toimivassa demokratiassa ja yhdistyksessä on oppositiota, erilaisia näkemyksiä ja vastaväittämiä. Homogeenisuuteen ei kannata edes pyrkiä. Se ei tue kehitystä.
        Just varmaan on alsussa fiksua ja rauhallista, mutta se toiminnan laittomuuspuoli ei niin kiinnosta. Ja kaiken huippu on se että laittomuus on aivan tietoista eikä sille asialle tehdä yhtään mitään. Tai sitten on anottu lupaa, ei ole myönnetty ja silti vain jatketaan. Olen kuullut myös mahdollisesta virkamiesten maasutuksesta ja kestityksistä.
        Ja toinen juttu on taas se kun jäsenmäärä on pudonnut 1300:sta noin 300:aan, niin sinne on jäänyt jäljelle vain se peräkammariosuus, joilla ei ole ajatusta eikä mielipidettä mistään muustakaan asiasta. Ollaan vaan mukana kun on ennenkin oltu. Laillista toimintaa ei ole kuin kerran vuodessa pullakahvit Heurekassa yhdistyskokouksen yhteydessä. On siinäkin alanyayhdistys.

        Ehkä se teidän puheenjohtajanne ei aivan syyttä eronnut. Eikä toiminnantarkastajat!


      • YhdistykseTÖN
        Tooosihyvinpyyhkii kirjoitti:

        Ehkä se teidän puheenjohtajanne ei aivan syyttä eronnut. Eikä toiminnantarkastajat!

        Alanayn ainoilla täysjärkisillä ja normaaleilla eli yhdistyksettömillä ei ole puheenjohtajia eikä toiminnantarkastajia. Eikä tule. Ihan itse kyetään omat edut ja asiat ajamaan. Uusavuttomien tai muutoin kyvyttömien touhua tuollainen naurettava pellekerho.


      • HayatDevamEdiyor
        YhdistykseTÖN kirjoitti:

        Kaikessa toimivassa demokratiassa ja yhdistyksessä on oppositiota, erilaisia näkemyksiä ja vastaväittämiä. Homogeenisuuteen ei kannata edes pyrkiä. Se ei tue kehitystä.
        Just varmaan on alsussa fiksua ja rauhallista, mutta se toiminnan laittomuuspuoli ei niin kiinnosta. Ja kaiken huippu on se että laittomuus on aivan tietoista eikä sille asialle tehdä yhtään mitään. Tai sitten on anottu lupaa, ei ole myönnetty ja silti vain jatketaan. Olen kuullut myös mahdollisesta virkamiesten maasutuksesta ja kestityksistä.
        Ja toinen juttu on taas se kun jäsenmäärä on pudonnut 1300:sta noin 300:aan, niin sinne on jäänyt jäljelle vain se peräkammariosuus, joilla ei ole ajatusta eikä mielipidettä mistään muustakaan asiasta. Ollaan vaan mukana kun on ennenkin oltu. Laillista toimintaa ei ole kuin kerran vuodessa pullakahvit Heurekassa yhdistyskokouksen yhteydessä. On siinäkin alanyayhdistys.

        Se oli odotettavissakin nyt tämä turkkiyhdistyksen kahtiajako. Lähtihän se yhdistyksen alkutaivalkin ihan täysin väärään suuntaan. Yhdistyksessä on suuri joukko omilla aivoillaan ajattelevia jäseniä, joita tämä joidenkin jäsenten toiminta ja manipulaatio on ihmetyttänyt ja suorastaan ahdistanut.

        Ismo teki aikanaan kaikkensa, että hän olisi saanut Alsun lopetetuksi. Silloin hänellä oli tiettävästi hallituksen tuki takanaan. Se silloinen naisvarapuheenjohtaja on edelleen hänen suuri ihailijansa.

        Yhdistyksissä hallitus toteuttaa niitä asioita, mitä yleinen kokous on antanut sille tehtäväksi. Hallituksessa tehdään päätökset, mitä asiaa milloinkin toteutetaan. Jos joku hallitukseen valittu henkilö sooloilee yhdistyksen nimissä, se helposti mielletään, että siinä on puheenjohtajan ja koko hallituksen tuki takana.

        Alanyan Kaymakam ja Antalyan Valisi hyvin jo tuntevat turkkiyhdistyksen tiedottajan ja hänen avustajansa asianajaja Unohtumattoman. He ovat toiminnallaan aiheuttaneet suurta häpeää kaikille meille suomalaisille ja ennen kaikkea turkkiyhdistykselle. Asianajaja U on myös monen jäsenen henkilökohtaisesti tuntema henkilö. Harva vaan on ymmärtänyt, että jokaisesta eurosta, mitä hänelle on maksettu, tiedottaja on saanut 10 – 15 %:n provision. Apu ei siis suinkaan ole ollut pyyteetöntä, niin kuin tiedottaja antaa ymmärtää.

        Viranomaiset ovat asettaneet Alsun toiminnalle tietyt rajat, joita on noudatettu. Aivan turha jatkuvasti väittää, että alsulaiset eivät saa kokoontua eivätkä esim. viettää vuosijuhlaansa.


    • PensseIi-setä

      No niin. Tulihan se selvyys tähänkin juupas-eipäs väittelyyn.

      "Suomessa rekisteröidyn yhdistyksen toiminta lienee lopetettu, tai ainakin vaadittu lopetettavaksi Turkissa maan viranomaisten toimesta. Syynä on se, että ulkomaalainen yhdistys ei voi toimia laillisesti Turkissa"

      • Pensseli-puuttuu

        Miksi olisi lopetettu ja kenen toimesta? Turkin viranomaisilla ei ole toimivaltaa vaatia suomalaista yhdistystä lopetettavaksi. Ota selvää asioista ennen kuin munaat itsesi.


      • PensseIi-setä
        Pensseli-puuttuu kirjoitti:

        Miksi olisi lopetettu ja kenen toimesta? Turkin viranomaisilla ei ole toimivaltaa vaatia suomalaista yhdistystä lopetettavaksi. Ota selvää asioista ennen kuin munaat itsesi.

        Niinpä niin. Kaikki tietävät että Turkin viranomaiset kolkuttelevat jo oven takana tässä asiassa. Kuumottavat paikat. Jäsenten kannattaa miettiä kannattaako vuoden 2018 jäsenmaksuja enää maksaa.


      • Harmillista

        Aivan. Turkkilaisyhdistyksellä pitää olla toimiva hallitus ja puheenjohtaja sekä kolme tilintarkastajaa ja kaikilla varajäsenet. Jos näitä ei ole, niin viranomaiset voivat lakkauttaa koko yhdistyksen.


      • PensseIi-setä
        Harmillista kirjoitti:

        Aivan. Turkkilaisyhdistyksellä pitää olla toimiva hallitus ja puheenjohtaja sekä kolme tilintarkastajaa ja kaikilla varajäsenet. Jos näitä ei ole, niin viranomaiset voivat lakkauttaa koko yhdistyksen.

        Ei mene hyvin kummallakaan suomalaisyhdistyksellä. Toisella kuitenkin on edellytykset saada pelivälineensä kuntoon, kun taas laittomasti toimivalla ei minkäänlaisia. Lakimieheltä saadun tiedon mukaan alsun hallituksen jäsenet pidätetään kun vaan saapuvat Alanyaan.


      • BaroLevhasi
        PensseIi-setä kirjoitti:

        Ei mene hyvin kummallakaan suomalaisyhdistyksellä. Toisella kuitenkin on edellytykset saada pelivälineensä kuntoon, kun taas laittomasti toimivalla ei minkäänlaisia. Lakimieheltä saadun tiedon mukaan alsun hallituksen jäsenet pidätetään kun vaan saapuvat Alanyaan.

        Pääministeriltä saadun tiedon mukaan Antalya barosu on poistanut lakimieheltäsi hänen oikeutensa. Syynä jatkuva väärän tiedon välittäminen.


    • Jakissatnauraaeikunaukuu

      AFD ja taas tätit tappelee. :))))))))))))))))))) Puheenjohtajatar lupasi keväällä että kyllä tämän jengin kanssa pärjää. nämä tätien keskiset riidat tuodaan yhdityksen sivuille, näkyvät jatkuvana vittuiluna naamakirjan ryhmissä ja eräs jakaa ne julkisesti omassa naamakirjassa.

      • Kuurlunti

        Ihanaa seurattavaa kun sekoilijat pörrää.


      • KohtaEntinenJäsen

        Nostan hattua puheenjohtajalle, kun toi tämän asian julkiseksi. Taitaa olla ainoa järki-ihminen koko puljussa.

        Aikanaan valitettiin, että Alsussa riideltiin. Eiks ole kummaa, että ne samat naamat ovat nyt turkkiyhdistyksen ruorissa riitelemässä. Täsmälleen samat!


    • Utkaaja

      Pitääkö tämä julkisuudessa elävä väite paikkaansa, että turkkilaiset viranomaiset ovat hakeneet Suomeen rekisteröidyn ja Alanyassa luvattomasti toimivan suomalaisyhdistyksen lakkauttamista? Kuten Suomessa juuri julkaistu käräjäoikeuden tuomio Poihjoismaisen vastarintaliikkeen ja sen alaosaston Pohjoinen perinne ry:n lakkauttamisesta.

      • UtkaileRauhassa

        Se väite on tämän aina riitelevän afd:n tiedottajan aikaansaama ja hän on yrittänyt saada sitä lehtiinkin Suomessa siinä onnistumatta.
        Turkin viranomaiset eivät voi lakkauttaa Alsua. Sen sijaan Turkin viranomaiset voivat lakkauttaa kylläkin afd:n. Vain Suomen viranomaiset voisivat lakkauttaa Alsun, mutta sen aikaansaamiseksi eivät riittojen ja ismojen rahkeet riitä.

        Joko uusi kokouspäivä on päätetty?


      • Tehkääjotain

        Tämmöstäkö tämä peli on? Järkyttävää? Eikö tommosta naista saada pois siitä yhdistyksestä? Normaalisti erottamisen perusteeksi riittää että toimii yhdistystä ja sen sääntöjä vastaan.

        Mustakin on hyvä että puheenjohtaja on tuonut tämän kaikkien tietoon. Ei saa antaa menon näin jatkua.


    • ex-alsu_ex-afdi

      Mistä johtuu että Alanyan yhdistyselämä on imaissut aktiiveikseen vain sekopäitä? Normaalit ja tasapainoiset ihmiset ilmeisesti ymmärtävät pysyä poissa ja keskittyä ihanaan vapaa-aikailuun. Hankaluuksia tulee ihan vahingossakin, jotta niitä ei tarvitse ehdoin tahdoin hankkia?

    • dsfdsf

      Saamani tiedon mukaan afd:n hallitus on eilen erottanut puheenjohtajansa koko yhdistyksestä.

      Epäilen vaan, onko kokous ollut päätösvaltainen. Puheenjohtajalle pitää antaa kirjallisesti ote kokouspöytäkirjasta. Pelkkä sähköpostilla annettu ilmoitus ei riitä. Puheenjohtaja voi sitten viedä niin halutessaan saamansa otteen yhdistysrekisteritoimistoon tarkastettavaksi.

      Afd:n on nyt kutsuttava yleinen kokous koolle. Tuskin löytyy riittävää määrää halukkaita hallitukseen ja toimihenkilöiksi tällaisten sekoilujen jälkeen.

      • kaikkitunareita

        kunhan vaan asiat selkiytyvät niin kannattaa kutsua apuun alsusta se yks ämmä sekoittamaan pakkaa, saivartelemaan, nussimaan pilkkua ja hämmentämään.


      • SePilkunviilaaja
        kaikkitunareita kirjoitti:

        kunhan vaan asiat selkiytyvät niin kannattaa kutsua apuun alsusta se yks ämmä sekoittamaan pakkaa, saivartelemaan, nussimaan pilkkua ja hämmentämään.

        Hallitus ei voi erottaa hallituksen jäsentä eli tässä tapauksessa puheenjohtajaa. Sen voi tehdä vain yleinen kokous, joka on hallituksen valinnutkin. Tämä on ihan yhdistystoiminnan perusasioita.


      • kaikkitunareita
        SePilkunviilaaja kirjoitti:

        Hallitus ei voi erottaa hallituksen jäsentä eli tässä tapauksessa puheenjohtajaa. Sen voi tehdä vain yleinen kokous, joka on hallituksen valinnutkin. Tämä on ihan yhdistystoiminnan perusasioita.

        Ikeensä kullakin.


      • Tunarien-antifani
        SePilkunviilaaja kirjoitti:

        Hallitus ei voi erottaa hallituksen jäsentä eli tässä tapauksessa puheenjohtajaa. Sen voi tehdä vain yleinen kokous, joka on hallituksen valinnutkin. Tämä on ihan yhdistystoiminnan perusasioita.

        Jos Kekkonen eläisi, niin hän varmaan kommentoisi Afd:n tohiuja seuraavasti: TE SAATANAN TUNARIT!!!!!!!!


    • Pysykääerossa

      Enemmän tai vähemmän sekaisin menneitä ja yhden asian liikkeen kannattajia nämä Alanyassa yhdistystoimintaan osallistujat. Normi ihminen ja tavallinen matkaaja tai oleskelija pärjää ihan hyvin ilmankin. Itse asiassa paljon paremmin, kun jää toisten aiheuttamat mieliharmit kokonaan pois. Ovat ne sitten tahattomia tai tahallisia.

    • OTempora-OMores

      Alanya on kyllä kummallinen paikka. Lähes poikkeuksetta ovat Suomessa omassa elämässään epäonnistuneita tunareita, jotka sekoilevat siellä yhdistystoiminnoissa. Ihan hirveää jälkeä syntyy, kun pahaa aavistamattomat rivi-ihmiset uskoo kaiken mitä vakaalla rintaäänellä päästellään suusta.

    • Joutsenkaula

      Mistä taas puhaltaa kun Alsu kerää rahaa vieraalla maalla? Siihenhän on varmaan lupa? Patentti ja rekisterihallituksen lakiosaston mukaan suomalainen yhdistys ei voi toimia ulkomailla!

      • Kaulajoutsen

        Mitä on kerätty? Olis kiva kaikkien tietää.


      • Kallekulkuri

        Eikö ole rahankeräämistä ystävänpäiväjuhliin? Näkyy nettisivuilla heti. Sekin on kielletty


      • PyhäTyhmyys
        Kallekulkuri kirjoitti:

        Eikö ole rahankeräämistä ystävänpäiväjuhliin? Näkyy nettisivuilla heti. Sekin on kielletty

        Oletko noin tyhmä? Ilmaiseksiko SunPrime Lounge sen järjestää? Sama ilmoitus on heti AFD:nkin etusivulla.


    • Hewosnaama

      AFD:llä on turkkilaisena yhdistyksenä lupa toimia Turkissa. Alsun toiminta on laitonta sekä Suomen yhdistyslain, että Turkin lakien mukaan. Ett silleen. Yksinkertaisena ja tyhmänäkin ihmisenä huomasin tuon heti, mutta debiilit eivät varmaan edes tämä viestin avustuksella.

      • KäyttääNIVEAApirkko

        Miten monta vuotta olette jauhaneet tätä yhtä ja samaa? Tehneet valituksia niin Suomeen kuin Turkin ylimmälle johdolle asti. Mihin ne ovat johtaneet?! Olette vaan häpäisseet itsenne. Ole hyvä ja esitä Suomen yhdistyslaista se pykälä, jonka mukaan Alsun toiminta on laitonta! Sellaista pykälää ei ole.

        Oletko se sinä, joka eräässä Alsun yleisessä kokouksessa istuit eturivissä ja pyysit puheenvuoron, että Suomen yhdistysrekisterilaissa sanotaan niin ja niin? Sellaista lakia kun ei ole olemassakaan. Kutsut itseäsi lakimieheksi.


      • Hewosnaama
        KäyttääNIVEAApirkko kirjoitti:

        Miten monta vuotta olette jauhaneet tätä yhtä ja samaa? Tehneet valituksia niin Suomeen kuin Turkin ylimmälle johdolle asti. Mihin ne ovat johtaneet?! Olette vaan häpäisseet itsenne. Ole hyvä ja esitä Suomen yhdistyslaista se pykälä, jonka mukaan Alsun toiminta on laitonta! Sellaista pykälää ei ole.

        Oletko se sinä, joka eräässä Alsun yleisessä kokouksessa istuit eturivissä ja pyysit puheenvuoron, että Suomen yhdistysrekisterilaissa sanotaan niin ja niin? Sellaista lakia kun ei ole olemassakaan. Kutsut itseäsi lakimieheksi.

        Totta, mutta unohdit mainita että missä. Alsun toiminta ja rahankerääminen Suomessa on aivan laillista, mutta ei Turkissa.


      • Norsunnaama
        Hewosnaama kirjoitti:

        Totta, mutta unohdit mainita että missä. Alsun toiminta ja rahankerääminen Suomessa on aivan laillista, mutta ei Turkissa.

        Eikö tämä ollutkaan kirjoituksesi:

        "Alsun toiminta on laitonta sekä Suomen yhdistyslain, että Turkin lakien mukaan. Ett silleen. Yksinkertaisena ja tyhmänäkin ihmisenä huomasin tuon heti, mutta debiilit eivät varmaan edes tämä viestin avustuksella."

        Mitä sellaista Alsu harjoittaa, mikä on laitonta? Voisitko selittää tarkemmin! Alsu toimii Turkissa sille viranomaisten antamien ohjeiden mukaan. Alsu ei toimi salaa, vaan viranomaisilla on kaikki tieto. Järki-ihminen kyllä tämän tajuaa.


      • Narrit-ja-pellet

        Hevosnaama. Buahahahaaaaaa. Ei vittu että repesin kun tajusin mistä kyse. Vieläkö ne surkeat tunarit kehtaa näyttää hevosnaamaansa Alanyassa? Ainakaan kasvatetun kirjolohen pilaantunut löyhkä ei ole enää haissut Damlataskadulla alsun tiloista. Kannattaa pitää uudet tilat steriilinä mädäntyneistä kaloista ja kalankasvattajistakin.


      • Hewosnaama
        Narrit-ja-pellet kirjoitti:

        Hevosnaama. Buahahahaaaaaa. Ei vittu että repesin kun tajusin mistä kyse. Vieläkö ne surkeat tunarit kehtaa näyttää hevosnaamaansa Alanyassa? Ainakaan kasvatetun kirjolohen pilaantunut löyhkä ei ole enää haissut Damlataskadulla alsun tiloista. Kannattaa pitää uudet tilat steriilinä mädäntyneistä kaloista ja kalankasvattajistakin.

        Oulun poliisilaitos muutti ihan turhaan. Se olikin se kalakeisarin talteen otettu passi, joka haisi siellä mädäntyneelle kalalle, eikä mikään home.


      • Pellenarrihevonen

        Paljastuihan se niinko me on epäilty. Alsun kirjaston muutto sai taas kateellisten afdläisten ottamaan tän iki vanhan alotuksen esiin. Kertoo vaan teidän tasostanne. Onneks siellä on muutama fiksukin jokka häpee teitä.


    • Eimeneperille

      Jos Alsu olisi virallinen yhdistys Turkissa, niin silloin Alsun ei tarvisisi valehdella kenen on kirjasto tuossa uudessa paikassaan ja samoin Alsulla olisi mainoskilpi sijaintinsa merkkinä. Edelleen yhdistys on toisten nurkissa. Ei omissa toimitiloissaan. Lisäksi Alsu ei ole 11 vuoteen onnistuneet hankkimaan Turkissa toimilupaa, Ovat yrittäneet, mutta ei ole esittää toimilupa nroa ja päivämäärää, Kukaan ei ole puhunut Alsun lopettamisesta mutta laillisesta ja luvallisesta toiminnasta . Ei kukaan ole Turkissa ilman oleskelulupaa vaan hankkivat oleskeluvan laillisesti. Alsun ei tarvitse ilmeisesti hankkia oikeaa toimilupaa, kun yritykset eivät ole tuottaneet laillista lopptutulosta! Miksi se on niin vaikeaa täyttää sen maan yhdistyslupaehdot, jossa toimitaan. Ei mene monellekaan perillle. Alsun johtohenkilöissä on fiksua väkeä, mutta pienen lupalapun saaminen on vain äärimmäisen hankalaa!

      • Helppotieperille

        Kenen kirjastoksi se uusi paikka on valehdeltu?


      • Kainuussakovapakkanen

        Ismolla taas fiiraa.


    • Anonyymi

      Hauskoja juttuja sadepäivän ratoksi.

    • Anonyymi

      AFD Riitta Suomi & Turkki Psykoosi. Suurin osa Täällä asuvista kuiskailee tästä.
      Sari Syrjälä kerjää rahaa facebookissa ja käyttää rahat omiin menoihinsa. Säälittävää. Kuulemma auto hankittu niillä eläin varoilla?? Uskomatonta... Tänne vaan tervetuloa kaikki.

      • Anonyymi

        Alanyassa kyllä pärjää kun jättää muutamien ilkeilijöiden suustaan päästämänsä sammakot omaan arvoon. Ilkeilijät jotka oman maineensa menettäneitä etsivät uhreja, hyvä esimerkki on tässäkin ketjussa mainittu naishenkilö.


    • Anonyymi

      Ovatko nämä kaksi yhdistyksen tapaista joista täällä intetään siis nimiltään Alayan suomalaiset ja Suomalaiset Alanyassa?

      • Anonyymi

        Ei ole. Suomalainen yhdistys Alanyan suomalaiset ry ja turkkilainen yhdistys Alanya finliler derneği, joka suomennettuna on jokseenkin Alanyan suomalaisyhdistys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Suomalainen yhdistys Alanyan suomalaiset ry ja turkkilainen yhdistys Alanya finliler derneği, joka suomennettuna on jokseenkin Alanyan suomalaisyhdistys.

        Onko näissä kaikissa huijareita?


      • Anonyymi

        On. Suomalaiset Alanyassa nimellä AFD on alusta lähtien toiminut ja sillä löytyy nettisivutkin.

        Toinen on Alanyan suomalaiset ry.


    • Anonyymi

      Uskaltaako siellä luottaa lainkaan välittäjiin? Ovatkohan huijarit pesiytyneet näihin yhdistyksiinkin?

    • Anonyymi

      Vesa pystyy jatkamaan Alanyan suomalaisten kokoustemme puheenjohtajana. On ollut hyvä siinä. Onko tietoa kun tuomio ei ole vielä lainvoimainen.

      • Anonyymi

        Mistä tämä tuli mieleesi?

        Ainoa sääntö on että suomalaisen yhdistyksen puheenjohtaja ja/tai hallituksen jäsen ei saa olla konkurssissa eli ei silloin konkurssimenettelyn aikana saa toimia hallituksessa. Siitä ei tässä liene kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä tuli mieleesi?

        Ainoa sääntö on että suomalaisen yhdistyksen puheenjohtaja ja/tai hallituksen jäsen ei saa olla konkurssissa eli ei silloin konkurssimenettelyn aikana saa toimia hallituksessa. Siitä ei tässä liene kysymys.

        No kun tuo tuomiojuttu on niin rankkaa luettavaa. Lehden jutun mukaan muitakin tuomioita vireillä ja että on tuomittu rikoksista aiemminkin. Jäsenkunta saattaa aktivoitua asiassa. Minä kyllä kannatan hänen jatkamistaan. Kuten mainitsin niin on ollut hyvä siinä hommassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tuo tuomiojuttu on niin rankkaa luettavaa. Lehden jutun mukaan muitakin tuomioita vireillä ja että on tuomittu rikoksista aiemminkin. Jäsenkunta saattaa aktivoitua asiassa. Minä kyllä kannatan hänen jatkamistaan. Kuten mainitsin niin on ollut hyvä siinä hommassa.

        Onpa se ollutkin tiedettyä vakavampaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tuo tuomiojuttu on niin rankkaa luettavaa. Lehden jutun mukaan muitakin tuomioita vireillä ja että on tuomittu rikoksista aiemminkin. Jäsenkunta saattaa aktivoitua asiassa. Minä kyllä kannatan hänen jatkamistaan. Kuten mainitsin niin on ollut hyvä siinä hommassa.

        Mielestäsi tuo on sitten hyvä homma varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tuo tuomiojuttu on niin rankkaa luettavaa. Lehden jutun mukaan muitakin tuomioita vireillä ja että on tuomittu rikoksista aiemminkin. Jäsenkunta saattaa aktivoitua asiassa. Minä kyllä kannatan hänen jatkamistaan. Kuten mainitsin niin on ollut hyvä siinä hommassa.

        Tuskin muutenkaan ehtii lain voimaiseksi ennen vuosikokousta.

        Iso juttu. Voi kestää hovissa pitkäänkin. Ja vankilaan joutumisesta ei ollut kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin muutenkaan ehtii lain voimaiseksi ennen vuosikokousta.

        Iso juttu. Voi kestää hovissa pitkäänkin. Ja vankilaan joutumisesta ei ollut kyse.

        Tämän alsun kulissien romahdus olikin vain ajan kysymys. Nyt se sekin selvisi. Sen visio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin muutenkaan ehtii lain voimaiseksi ennen vuosikokousta.

        Iso juttu. Voi kestää hovissa pitkäänkin. Ja vankilaan joutumisesta ei ollut kyse.

        Vankeustuomio se silti on. Rikollisesta toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankeustuomio se silti on. Rikollisesta toiminnasta.

        Ai joko se oli kopullinen tuomio. Mulla mennyt jotain ohi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tuo tuomiojuttu on niin rankkaa luettavaa. Lehden jutun mukaan muitakin tuomioita vireillä ja että on tuomittu rikoksista aiemminkin. Jäsenkunta saattaa aktivoitua asiassa. Minä kyllä kannatan hänen jatkamistaan. Kuten mainitsin niin on ollut hyvä siinä hommassa.

        Jos kerran vankeustuomio, niin on tietysti vankilassa tuohon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran vankeustuomio, niin on tietysti vankilassa tuohon aikaan.

        Vankeustuomion saaneilta turha odottaa muutakaan moraalia ja häpyä. Se häpy pitää syöttää heille jäsenkunnan toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.minilex.fi/a/mitä-ehdollinen-vankeus-tarkoittaa

        Kyllä nyt on tarjolla totuutta. Ehdollinen vankeustuomio on VANKEUSTUOMIO. Vain täytäntöönpanoa lykätään koeajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt on tarjolla totuutta. Ehdollinen vankeustuomio on VANKEUSTUOMIO. Vain täytäntöönpanoa lykätään koeajaksi.

        Ai niinkö? Eli kun koeaika päättyy, niin sen jälkeen vankilaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö? Eli kun koeaika päättyy, niin sen jälkeen vankilaan?

        Tällainen sanamuoto on tuossa eijan viestin linkissä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehdotan rikolliskiintiön asettamista suomalaisyhdistyksinn Alanyassa. Miten olisi nollatoleranssi?


      • Anonyymi

        Vähentääkö toisten rikokset omien rikosten tuomittavuutta ja kuinka paljon.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe