eläke. Itselläni se on alta 700er, koska otin työeläkkeeni 63 vuotiaana, niin en saanut takuueläkettä vaikka hain.
Paljonkohan on Suomessa pienin
12
132
Vastaukset
- ählämikinsaatakuun
Maahanmuuttajatkin saa enempi, kun sinä , jos ovat olleet Suomessa yli 3 vuotta, niin saavat takuuelääkkeen.
- hannujari
Siinähän se suuri vääryys onkin, että maahanmuuttajat ja töitä koskaan tekemättömät saavat paremman eläkkeen, kun töitä tehneet. Ei suomessa töitä arvosteta.
- eiköstäsentää
Eikös jokainen saa takuueläkkeen, ellei eläkkeet muuten yllä siihen määrään, minkä takuueläke takaa, lähes 800 euroa kai. Se on pienin eläke. Nyt puhutaan tietysti bruttoeläkkeestä.
- pientäon
mä saan kansaneläkettä 630 euroa ja takuueläkettä 108 euroa. luulin että tämä minun summani 738 euroa olisi pienin.
- eläkeläinen39v
mä saan myös ton verran.
- jfkdljgsd
Eivät saa parisuhteessa olevat eivätkä ennen eläkeikää eläkkeelle jääneet, jälkimmäiselle ryhmälle tulee varhennusvähennys tms.
- muhamedd
Mamut saa kolmen vuoden oleskelun jälkeen takuueläkkeen, jos on työkyvytön tai 65v.
- Cinderella101
Mulla työkyvyttömyyseläke 550€ ja takuueläke lapsikorotuksella 200€ ja tästä summasta ostan vielä itselleni ja muksulle vaatteet ja kengät ja maksan puhelinlaskuni ja osani vuokrasta ja ruuasta
- juyhv
Jos on muksu, nii tulee lapsilisäkin. Ja varmaan lapsella on myös isä, joka on osaltaan elatusvelvollinen. Paljon rahaa saat.
- Kela.tietää
Ei takuueläke ole vielä tänä vuonna tuota 800 euroa. Ensi vuoden alusta se kait vähän nousee.
- hae-sossusta
No sama juttu, mutta sossu maksaa vuokran 540€ sähkön 50€ sillä minulla menee lääkäriin ja lääkkeisiin sen verran että ei meinaa jäädä tuota minimiturvaa. Pitää vaan mennä sossuun hakemaan ja sillä hyvä eli oikeastaan saan käteen nyt lähes 1500e
- marieste
Olen niin kyllästynyt tähän eläkkeitten kastijakoon yhtä paljon kuin entinen piika joka oli kyllästynyt piikomiseen ja tokaisi, että kuolis pois tai naitais tai pääsis rikkaan talon siaks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938