Paljonkohan on Suomessa pienin

työttöli

eläke. Itselläni se on alta 700er, koska otin työeläkkeeni 63 vuotiaana, niin en saanut takuueläkettä vaikka hain.

12

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ählämikinsaatakuun

Maahanmuuttajatkin saa enempi, kun sinä , jos ovat olleet Suomessa yli 3 vuotta, niin saavat takuuelääkkeen.

• hannujari

Siinähän se suuri vääryys onkin, että maahanmuuttajat ja töitä koskaan tekemättömät saavat paremman eläkkeen, kun töitä tehneet. Ei suomessa töitä arvosteta.

• eiköstäsentää

Eikös jokainen saa takuueläkkeen, ellei eläkkeet muuten yllä siihen määrään, minkä takuueläke takaa, lähes 800 euroa kai. Se on pienin eläke. Nyt puhutaan tietysti bruttoeläkkeestä.

• pientäon

mä saan kansaneläkettä 630 euroa ja takuueläkettä 108 euroa. luulin että tämä minun summani 738 euroa olisi pienin.

• eläkeläinen39v

mä saan myös ton verran.

• jfkdljgsd

Eivät saa parisuhteessa olevat eivätkä ennen eläkeikää eläkkeelle jääneet, jälkimmäiselle ryhmälle tulee varhennusvähennys tms.

• muhamedd

Mamut saa kolmen vuoden oleskelun jälkeen takuueläkkeen, jos on työkyvytön tai 65v.

• Cinderella101

Mulla työkyvyttömyyseläke 550€ ja takuueläke lapsikorotuksella 200€ ja tästä summasta ostan vielä itselleni ja muksulle vaatteet ja kengät ja maksan puhelinlaskuni ja osani vuokrasta ja ruuasta

• juyhv

Jos on muksu, nii tulee lapsilisäkin. Ja varmaan lapsella on myös isä, joka on osaltaan elatusvelvollinen. Paljon rahaa saat.

• Kela.tietää

Ei takuueläke ole vielä tänä vuonna tuota 800 euroa. Ensi vuoden alusta se kait vähän nousee.

• hae-sossusta

No sama juttu, mutta sossu maksaa vuokran 540€ sähkön 50€ sillä minulla menee lääkäriin ja lääkkeisiin sen verran että ei meinaa jäädä tuota minimiturvaa. Pitää vaan mennä sossuun hakemaan ja sillä hyvä eli oikeastaan saan käteen nyt lähes 1500e

• marieste

Olen niin kyllästynyt tähän eläkkeitten kastijakoon yhtä paljon kuin entinen piika joka oli kyllästynyt piikomiseen ja tokaisi, että kuolis pois tai naitais tai pääsis rikkaan talon siaks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      83
      2475
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1435
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      81
      1311
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      905
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      890
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      763
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      100
      749
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      30
      743
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      696
    Aihe