Kenellä kokemuksia Opel Mokan käytöstä. Lähinnä ajomukavuus ,liikkuvuus,yms.
Onko ollut kannattava hankinta kaikinpuolin, riittävät sisätilat?
Kiitos
Ajokokemuksia Opel Mokka
7
2148
Vastaukset
- Junnu671
Ei ole kuin 2kk kokemus mutta tyytyväinen olen ollut ja nyt kun tuli talvikelit niin nelivetokin on poikaa.
Nelivedon kytkentä hiukan hidasta (sutii etupää hiukan ennen kun takapää tulee mukaa) tosin aikasemmat nelivetoiset ollut quatroja niin niissä ei tätä ilmennyt.
Näkyvyys hyvä ja kaikilla mahdollisilla varusteilla varustettuna mukavuuskin kohdallaan.Hiukan kuitenkin häiritsee nämä mukautuvat valot jotka heiluu joka suuntaan mutta kai niihinkin tottuu,lisäksi ärsyttää tuulilasin pyyhkijöiden automatiikka.
Kone 1.4T hiukan mopo tämänkokoiseen autoon mutta lastutettuna menee jo aika mukavasti eikä kulutuskaa paha.
Sisätilat hyvät ja tavaratilatkin minulle riittävät mutta eivät varmaan kaikille.
Opel mokka cosmo vm2013 1.4 turbo 4x4 170hp 250nm. - OpeldesBenz
Itsellä ollut Mokka 3kk ja 10tkm ja olen erittäin tyytyväinen. Oopelin kone on 1.6 dieseli ja ihan mukavasti se liikkuu noinkin pienellä koneella (100kW ja 300Nm), ohitse pääsee ja keskikulutus viimeisellä 5tkm ollut 5 litran luokkaa .Ei ollenkaan huono minun kaasujalallani :) Varustelutaso on Cosmo lisävarusteet, lähes kaikki. Varusteet on jo perusvarusteluissa ihan kattavat, mutta jos autossa paljon istuu, tulee mukavuus ja lisävarusteet tarpeeseen. Itsekin vähän moitin kaukovaloautomatiikkaa: kytkee pitkät pois turhan aikaisin, eikä tunnista kaikkien rekkojen valoja kovinkaan nopeasti jotta kytkisi pitkät pois (mikä on minusta outoa). Tavaratilahan autossa on pieni, mutta eipä auto perhe käytössä olekkaan :) Sisätilat ovat riittävät, takapenkille mahtuu vähän pitempääkin persoonaa, mutta viidellle aikuiselle auto on ahdas. Tosin, harva auto onkaan siihen tarpeeksi tilava. Kaiken kaikkiaan Mokka on kumminkin loisto hankinta varusteineen ja suorituskykyineen tuossa hintaluokassa.
P.S. Jos auto ilmoittaisi lasinpesunesteen loppumisen, olisi auton arvosana 9,5/10 :D Kaiken muun auto kyllä osaa kertoa ...:D- mokkaatekeemieli
Onko Mokkat kestäneet, siis etenkin 1,4 turbo? Onko vanhoja opelismeja ollut eli elektroniikka-sähkövikaa? Ottaako kova sivutuuli miten pahasti moottoritieajossa? Tuo auton korkeus houkuttaisi, selkävikaisen helppo istahtaa. Valkoisena on parkkipaikalla aika ison näköinen verrattuna mataliin autoihin. Mites tuommoisen itse peseminen, onko hankalaa?
- mokkanamu
mokkaatekeemieli kirjoitti:
Onko Mokkat kestäneet, siis etenkin 1,4 turbo? Onko vanhoja opelismeja ollut eli elektroniikka-sähkövikaa? Ottaako kova sivutuuli miten pahasti moottoritieajossa? Tuo auton korkeus houkuttaisi, selkävikaisen helppo istahtaa. Valkoisena on parkkipaikalla aika ison näköinen verrattuna mataliin autoihin. Mites tuommoisen itse peseminen, onko hankalaa?
Hyvät kokemukset on, toinen 1.4T menossa, edellinen oli 4x4 manuaali jolla ajoimme 48tkm , nykyinen on nyt 10tkm ajettu automaattivaiheinen, harmi kun ei ole vielä 4x4 automaattia saatavana, mutta pärjää tälläkin ja hieman mukavampi alusta, ei ollut pienintäkään murhetta edellisessä, eikä toistaiseksi nykyisessäkään. Itselläni on myös kehno selkä ja arvostan tuota autoon menoa/poistumista, hieman ottaa sivutuulta, tosin riippuu renkaista, edellisessä oli 18" matalat kesäkiekot, enkä
niitä huolisi enää, etenkin urissa kovalla tuulella veteli, nää 17" toimii paremmin, talvipyörät on 16 tuumaiset ja nekin on vähintään riittävät.
Jos uutta meinaat, niin suosittelen paremmilla etuistuimilla, ne saa tilauksesta, nämä peruspenkit rasittaa pitkällä matkalla meikäläisen selkää, Cosmossa taitaa olla vakiona paremmat tuolit, en ole ihan varma.
Pesuhommassa on vähän haastetta, mutta varsiharjalla onnistuu, edellisessä oli
astinlaudat, ne helpotti pientä miestä (178cm) , eipä ne oikein hyvät, hankaloitti
enempi autoon menoa, tosin suojasivat sivuja kuraantumiselta ja tiemeteliä vaimensi.
Suosittelen
- Bussijumala
18 000 ajanut Mokkalla 1.4 turbo automaattiaski, ei mitään pahaa sanottavaa vaunukin tulee kesällä perässä vaivattomasti.Tosin asuntovaunu on kevyt 750kg.
- eikoskaanopel
Pitkä Opel-ura päättyi! Uusi neliveto Mokka X automaatti oli SUURI pettymys. Polttoaineen kulutus kaupunkiajo 10,3, maantieajo 8,3, keskikulutus 9,3 l/100 km. Maahantuojan mukaan normaalia, vertasivat verrokkiautoon. Meni heti Mokka vaihtoon, ja hyvä näin.
- Mokkailija
Toinen mokka menossa x automaatti olen ollut tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389