marsut hoito kyssäreitä

Jenskun-marsut

Moi. Olen 12v tyttö pohjois-karjalasta. Sain synnttäri lahjaksi kaksi tyttö marsua minulla ei ole muuten marsuista tai jyrsiöistä kokemusta , mutta minulla on oma hamsteri ja maa orava. nii voisiko joku kertoa marsuista perus tietoja. minun kaverillani on myös kaksi marsua ja olen saanut häneltä vähän tietoa marsuista

laittakaa ruokinnasta ja perus hoidosta yms.

6

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsulaatio
    • Marsumamma84

Lemmikkien antaminen lahjaksi on yksi maailman huonoimpia lahjoja. Marsut eivät ole lemmikkeinä sieltä helpoimmasta päästä ja ne voivat elää jopa 7-10-vuotiaiksikin, joten ne vaativat pidempää ja vaativampaa hoitoa.

• ei kannata sanoo noi ilkeesti jos sille on ostettu marsu tai jyrsiä yms nii se on sit sille ehkä hyvä lahja.Sulle ei sopis mikää lemmikki ku käyttäydyt tollai toisiii kohtaa.

• marsuja

Niin siis anteeksi, mutta mitäs ihmettä nyt? Marsumamman pointti oli todella hyvä. Ihan asiallisesti tämän ehkä hieman valitettavan tosiasian kertoi. Ei "käyttäytynyt huonosti toisia kohtaan".

• cdguktk

Omasta mielestäni ihan totta mitä marsumamma sanoi. Itse en tahtoisi mitään lemmikkiä lahjaksi, koska päätös siitä, että voisisinko/jaksaisisinko hoitaa sen ei olisi valmis. Mulla on ollut kolme kuukautta sellainen tilanne, että olen miettinyt jaksaisisinko hoitaa kahta degua kolmen marsun lisäksi. Ne vaativat kuitenkin jonkin verran liikuntaa ja häkki on pakko pitää puhtaana. Lisäksi alussa menee aikaa löytää just niille sopiva pellettisekoitus. Degu on lemmikkinäkin vielä sangen eksoottinen. En ole pitkään aikaan ulkoiluttanut marsuja (kaksi viikkoa) koska niille olen laittanut niin ison aitauksen 2x1m ja niillä on siellä tilaa juosta. Kuitenkin ne tykkäävät kun saavat olla erilaisella alustalla. Itse en tulisi onnelliseksi jos vanhenpani antaisisivat minulle yhtääkkiä kaksi heisän valitsemaa degua. Eläintä ei ikinä pitäis hankkia lahjaksi, koska ei voi olla varma että jaksaako saaja hoitaa sen ja jos puhutaan esim. koirasta tai jopa hevosesta niin jos ei yhteistyö natsaa niin ei natsaa. Siksi olisi tärkeää saada itse valita se lemmikki. Lisäksi lemmikin saaja ei välttämättä pidä siitä eläimen lajista syystä tai toisesta. Olisin erittäin järkyttynyt jos saisin käärmeen, koska itselle tekisi vaikeaa antaa käärmeelle edes asiallisesti kasvatettuja rottia ja käärme kärsisi. Tästä onneksi ei ole huolta sillä vanhemmat inhoavat niin käärmeitä kuin rottiakin. :) Sintum-marsut oot varmaan nuorempi kuin minä ja minä olen vieläpä aika nuori itsekkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      174
      5232
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      198
      4129
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      140
      3735
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      66
      3076
    5. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      53
      3010
    6. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      146
      2007
    7. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      44
      1767
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      40
      1528
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      63
      1444
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1319
    Aihe