Otatko flunssarokotteen?

Liisa9

En ole koskaan ottanut flunssarokotetta. Nyt mietityttää kun
on ennustettu niin voimakasta influlenssaa.
Aiotteko ottaa flunssarokotteen?

16

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkikaikessa

      Enpä ota. Olen kaikkiflunssainen kaikkisairauksinen ja kaikkiruokainen ja kaikki-immuuninen.

    • enota

      Flunssarokotetta ei ole, influenssarokotus on.

    • Olemme ottaneet ainakin 15:sta viime vuotena.
      Hyödyistä en tiedä. Viimeine influenssa minulla oli joskus 60-luvulla enkä muista viimeisen flunssanikaan ajankohtaa.
      Emme ole havainneet mitään haittaakaan.

      • Niistän.nenää.joskus

        Huomaatko jotakin ristiriitaa vastauksessasi?
        Viimeinen influenssa sinulla oli noin 50 vuotta sitten ja siitä eteenpäin 35 vuotta ei ollut. Miksi aloit ottaa rokotteita 15 vuotta sitten? Tarpeettomasti?


      • Niistän.nenää.joskus kirjoitti:

        Huomaatko jotakin ristiriitaa vastauksessasi?
        Viimeinen influenssa sinulla oli noin 50 vuotta sitten ja siitä eteenpäin 35 vuotta ei ollut. Miksi aloit ottaa rokotteita 15 vuotta sitten? Tarpeettomasti?

        Ei mitään ristiriitaa! Miksi olisin odottanut influensaa katuakseni sitten ottamatta jäänyttä rokotusta.
        Ennen "rokotusvuosiani" ei ko. piikin tarpeesta tai saamisesta ollut yleisemmin mitään puhetta.
        Epidemioista on puhuttu ja rokotuksia tarjottu vasta 15 - 20 vuotta.
        Rokotus on vakuutus.
        15v sitten aloimme harrastamaan lämpimien merien risteilyjä sydäntalvella ja silloin otimme maksulliset rokotukset jonkin sortin "vakuutuksina".


    • Flunssaton.71.v

      En ota flunssarokotetta. Minulla loppui jokatalviset flunssat ja angiinat ja satunnaiset poskiontelotulehdukset noin 30 vuotta sitten alettuani hörppäämään joka aamu kalanmaksaöljyä. Näitten yhteyttä en huomannut ensimmäiseen 20 vuoteen; sitten aloin miettimään mitä muutosta on ollut ja muuta ei löytynyt kuin tuo Möllerin ryyppy.
      Saa uskoa tai olla uskomatta, kokeilla tai olla kokeilematta. Itsehän ryit ja räit.
      Väittävät sen tehoavan ainakin jonkin verran myös psoriasikseen. Naapurin Matti aina ruikutti psoriasiksestaan joten ostin hänelle pullon ja käskin kokeilla. Kuukauden päästä kysyin auttoiko, niin sanoi ettei ole kokeillut. Kun mieluummin ruikuttaa niin ruikuttakoon, myötätuntoa ei saa.

    • kesivä

      Työelämässä kun vielä olen niin kyllä otin. Voipi olla, että jatkan rokottautumista ensivuonnakin.

      • Niinpä. Täytyy ottaa velvollisuudesta muita kohtaan. Ette tartuta heikkoja ja sairaita.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Niinpä. Täytyy ottaa velvollisuudesta muita kohtaan. Ette tartuta heikkoja ja sairaita.

        Varo huijareita .ettei kukaan pääse rokottamaan


      • 1eero kirjoitti:

        Varo huijareita .ettei kukaan pääse rokottamaan

        Jaa ne tais rokottaa jo männä vuosina :D.


    • Taidan hankkia reseptin pneumonia-rokotteeseen.

      • Viatonsivullinen

        Toi kissa on hyvännäköinen tuossa sivussa olevassa mainoksessa "helppo juttu", maha pystyssä,
        aivan kuin raato, ihana!


      • Viatonsivullinen kirjoitti:

        Toi kissa on hyvännäköinen tuossa sivussa olevassa mainoksessa "helppo juttu", maha pystyssä,
        aivan kuin raato, ihana!

        Raadoksi sitä ensin luulinkin, kunnes katsoin tarkemmin :)


    • Viatonsivullinen

      Ei heikkoihin ja sairaisiin tartu nehän on rokotettu. En ole koskaan ottanut
      rokotuksia, työpaikassakaan ei velvoitettu ottamaan.
      Käsipesu ahkerasti saa riittää. Voi vähän varoa ovenkahvoja ja kaiteita,
      liukuportaiden kaiteita inhoan. Minulla on pieni käsidesi laukussa, siitä
      tsupsautan kätöseen:)

    • En keksi mitään syytä jättää ottamatta influenssarokotetta, koska siitä ei aiheudu mitään haittaa. Olen ottanut sen ja yleensä aina kaikki muutkin tarjolla olleet, edes jollain tapaa hyödyllisiksi arvellut, rokotteet.

      Pieni vaiva, josta voi olla paljon etua eikä mitään haittaa. Suosittelen muillekin.

    • Mutterimanta

      Tässä ihan muun syyn takia olen joutunut makoilemaan niin surffailin tälle palstalle ajankuluksi. En muista koskaan sairastaneen influenssaa tai muuta kräkätautia. Tyttösenä oppikoulun asuntolassa kateellisena katselin sitä että kaverit makasivat reporankoina petissä ja asuntolan kerrosvalvojat kantoivat aamupalat, ruuat ja iltapalat huoneisiin. Minä keksin sitten hinkata vilttikuumetta.. Käry siinä kävi ja seuraavana päivänä jouduin koulunpenkille, ei meitä monta tervettä ollut.
      Olen nyt aikuisena sairastanut kuumeettoman peitteettömän angiinan ja pari vuotta sitten kuumeettoman keuhkokuumeen.
      Rokotteita en ole ottanut enkä ota. Siihen on lääkärin kielto vaikka muiden sairauksien vuoksi kuulun riskiryhmään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe