Minulla on siis elämäni ensimmäinen kissanpentu joka tuli meille eilen (12-viikkoinen). Nyt jo hurjan reipas tyttö joka ei pelkää vieraita ja nuoleskelee nenääni. Käyn suurin piirtein joka toinen viikonloppu vanhempieni luona parin tunnin matkan päässä, jolloin pennulla on hoitaja. Mukaan en voi ottaa vanhempien allergian vuoksi.
Tässä on kaksi vaihtoehtoa miten toimin pennun kanssa, johon tarvitsisin kissaihmisten apua;
1. Pentu jää kotiin yksin, mutta hoitaja kävisi ruokkimassa, siivoamassa ja leikittämässä normaalisti noin kolme kertaa päivässä. Yöt luultavasti sitten itsekseen.
2. Vien kissan hoitoon viikonlopuksi tutun luokse, uuteen ympäristöön ja raahaan tavarat sinne mukana. Siellä plussana seura melkein koko ajan ja mahdollisesti myös toinen kissakaveri.
Pentu joutuu opettelemaan muutenkin koulupäivien ajan yksin olemista, joten olisiko tuo kotiin hoitajan kanssa jättäminen vähemmän stressaavampi vaihtoehto?
Kissanpennun yksin jättäminen/hoitoon vieminen
7
119
Vastaukset
- KissanMint
Minusta ensimmäinen vaihtoehto on ehdottomasti parempi. Kissa on niin reviiritietoinen eläin, että parempi sen on jäädä omaan kotiin kuin lähteä vieraaseen paikkaan, jossa on vieraat tuoksut. Vaarana piilisi aina se, että kissa kokee varsinkin vanhempana tarvetta merkata uutta paikkaa. Tämä on tietenkin vain yleistystä, mutta yleensä kissat arvostavat kotia enemmän kuin seuraa. Ja kyseessähän on vain viikonloppu.
- tiikerikakkua
Oot kyllä aivan oikeassa. Ehkä saan lisämaksulla houkuteltua kaverin jopa jäämään tänne yöksi jollain ''ostan sulle ruokaa jääkaappiin''-konstilla.. :-) Kiva saada tällä sivustolla kerrankin asiallisia vastauksia.
- kisskisss
Omia kissojani en jättäisi yksin viikonlopuksi mutta jatkuva reissaaminen voi olla kova paikka, jos pennulla ei ole turvaa tutusta lajitoverista. Sama yksin ollessa, voi tylsistyä pahastikin. Parempi ehkä jättää kotiin, harkitse kuitenkin toisen kissan ottamista seuraksi. Vieras kissa ei juuri koskaan ole kissalle mieluinen ja vieraassa ympäristössä jopa liiankin stressaava.
- kalliiksitulee
Toinen kissa, tarkoittaa lisää hiekkalaatikoita, ruokintakuluja ja vessahiekkoja, kulut tuplaantuu, sotkut tuplaantuu , el kulut/rokotukset/eikkaukset/madotukset tuplaantuu.Kissa pärjää ysinkin, ei ole laumaeläin, kunhan sille on ihmiseuraa riittävästi.
Kahden kissan kuluilla hoitaa jo ison koiran.Kannattaa siis vertailla, että paljonko tulee maksaan, ennenku ottaa. - ainakinminullahelpompi
Tottakai maksaa lähes tuplasti, mutta monet ongelmat katoavat toisen kissan myötä. Ei kissa tietenkään tarvitse lajitoveria kunhan ihminen pystyy tosiaan tarpeeksi olemaan sen kanssa.
Itse kun olen reissussa, kissani hakevat turvaa toisistaan ja pärjäävät vieraissakin paikoissa keskenään hyvin. - höpsistähöps
kalliiksitulee kirjoitti:
Toinen kissa, tarkoittaa lisää hiekkalaatikoita, ruokintakuluja ja vessahiekkoja, kulut tuplaantuu, sotkut tuplaantuu , el kulut/rokotukset/eikkaukset/madotukset tuplaantuu.Kissa pärjää ysinkin, ei ole laumaeläin, kunhan sille on ihmiseuraa riittävästi.
Kahden kissan kuluilla hoitaa jo ison koiran.Kannattaa siis vertailla, että paljonko tulee maksaan, ennenku ottaa.Jos tarvitsee kuluja miettiä noinkin ahkeraan, niin ei ehkä kannattaisi ottaa lemmikkiä ollenkaan. Minun taloudelleni on se ja sama, onko kissoja yksi vai kaksi, mutta rotuni on niin seurallinen, ettei useimmat kasvattajat edes myisi ainoiksi kissoiksi. Sen lisäksi minulle on aivan sama, montako koiraa ylläpitäisin samalla rahalla silloin, kun haluan kissoja. Se, ettei kissa ole laumaeläin, on sitäpaitsi täysin vanhentunutta vanhojen naikkosten tietoa. Merkittävä osa roduista ja itseasiassa roduttomistakin kissoista on nykypäivänä tavattoman kissasosiaalisia. Oma rotuni on yksi niistä.
- onpataaskakkaa
Juuri näin! Itse olen pienituloinen, eikä elämiseen jää kuin alle 600€. Talouteen kuuluu kaksi kissaa ja hyvin on pärjätty. Rokotukset kunnossa, ruoka ja hiekka laadukasta eikä siitä tingitä.
En ymmärrä, miten koira liittyy tähän, aivan yksi lysti kuinka ylikasvaneen sylisuden hoitaisi tällä rahalla.
Kaksi kissaa ei oikeastaan tule juuri kalliimmaksi kuin yksi. Jos rahasta on pulaa niin pitää tinkiä muista menoista. En minä mitään gourmet-ruokaa syö, mutta ihan tarpeeksi ruokaa on. En käy ulkona tuhlaamassa rahaa jos joutuu valitsemaan sen ja lemmikin laaturuokien välillä. Meillä on säästössä eläinlääkäeikuluihin jos tarve tulee.
En tietenkään väitä että oon niin erinomainen, mutta kyllä köyhäkin pärjää useamman eläimen kanssa - se on varma. Useimmiten kissa on onnellisemman oloinen kun seuraa löytyy. Työssäkäyvä ihminen ei ole tarpeeksi kotona, että sisäkissa todella saisi sosiaaliset tarpeensa tyydytettyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855