Osaisiko joku selittää kädestä pitäen mahdollisimman yksinkertaisesti miten Flash-liitetään kotisivuille ja missä muodossa se tallennetaan? Ja miten saan tehtyä pakollisen "skip intro"-linkin (tavallisena linkkinäkö)?
Osaan käyttää HTML:ää ja sivut on muotoiltu validilla CSS:llä, mutta tuota Flashia en ole koskaan kokeillut laittaa, enkä tiedä miten se toimii. Esitys itsessään olisi jo melkein valmiina.
Nyt olisi tarkoitus tehdä (kaikkia nettisääntöjä uhmaten) etusivulla automaattisesti esiintuleva flash-esitys (tai vaikka pop-up) jonka voisi halutessaan sulkea / vaihtoehtoisesti itse sivuille reunaan tuleva, pyörivä mainosbanneri.
Jos joku osaa auttaa niin kiitos!
Flash www-sivuille
11
1326
Vastaukset 11
- Jufa
millä ohjelmalla teet sen?
jotkut ohjelmat tekee julkaisun (publish) yhteydessä pienen netti-sivun, jonka lähdekoodista kopioimalla saat sen flashin omalle sivullesi. koodi alkaa -tagilla ja päättyy -tagiin. kopioi ne ja niiden välissä oleva koodi ja liitä se siihen kohtaan sivuillasi mihin haluat flashin tulevan.
jos käytät flash mx -nimistä ohjelmaa, voin kertoa kaiken yksityiskohtaisemmin, ellet saanut tuosta oikein selvää :D- Jufa
se intro ja skip -linkki
homma hoituu esim näin:
tallenna varsinainen etusivu index2 nimell' ja se intro index nimellä. näin intro tulee pakosti alussa :D
ja siihen index -sivuun (introon) ei tarvitse laittaa kuin perusaloitus:
Intro
ja sitten bodyn jälkee laitat sen object tagin, jonka läydät julkaisussa mukana tulleesta html-tiedostosta. - Manna
Jufa kirjoitti:
se intro ja skip -linkki
homma hoituu esim näin:
tallenna varsinainen etusivu index2 nimell' ja se intro index nimellä. näin intro tulee pakosti alussa :D
ja siihen index -sivuun (introon) ei tarvitse laittaa kuin perusaloitus:
Intro
ja sitten bodyn jälkee laitat sen object tagin, jonka läydät julkaisussa mukana tulleesta html-tiedostosta.Kiitos tuhannesti avusta, nyt flash toimii hienosti! :) Ongelmaan olikin siis noin yksinkertainen ratkaisu, itsellä on tapana ajatella asiat aivan liian monimutkaisesti.
Vielä yksi kysymys - Entäs jos haluaisin saada flashin jonkinlaisen popupin sisään, joka ponnahtaisi esiin kun etusivulle tullaan (ja popup olisi mahdollista myös sulkea)? JavaScriptilläkö vai millä? - jason-blue
Manna kirjoitti:
Kiitos tuhannesti avusta, nyt flash toimii hienosti! :) Ongelmaan olikin siis noin yksinkertainen ratkaisu, itsellä on tapana ajatella asiat aivan liian monimutkaisesti.
Vielä yksi kysymys - Entäs jos haluaisin saada flashin jonkinlaisen popupin sisään, joka ponnahtaisi esiin kun etusivulle tullaan (ja popup olisi mahdollista myös sulkea)? JavaScriptilläkö vai millä?mutta muista että ihmiset vihaa pop-up:eja eniten heti haittaohjelmien jälkeen ja monilla oon javascript kytkettynä pois päältä. itse en aio katsella yhtäkään pop uppia ellei se ole jotenkin oleellinen.
onko sulla muuten preloaderit animaatiossa? - Manna
jason-blue kirjoitti:
mutta muista että ihmiset vihaa pop-up:eja eniten heti haittaohjelmien jälkeen ja monilla oon javascript kytkettynä pois päältä. itse en aio katsella yhtäkään pop uppia ellei se ole jotenkin oleellinen.
onko sulla muuten preloaderit animaatiossa?Tiedän kyllä mitä nettimaailmassa suvaitaan ja mitä ei, mutta koska en tee tätä itselleni, en voi täten päättää mitä sivuille laitetaan.
Siksi mietinkin kumpi olisi parempi, flash popupin sisällä (joka ei siis edes välttämättä kaikille kävijöille ponnahda), vai aloitussivulla kaikille pakkolatautuva flash?
Niin ja mitkä preloaderit? - jason-blue
Manna kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä nettimaailmassa suvaitaan ja mitä ei, mutta koska en tee tätä itselleni, en voi täten päättää mitä sivuille laitetaan.
Siksi mietinkin kumpi olisi parempi, flash popupin sisällä (joka ei siis edes välttämättä kaikille kävijöille ponnahda), vai aloitussivulla kaikille pakkolatautuva flash?
Niin ja mitkä preloaderit?mulla on aika laajaprojekti menossa noin päättötyönä, selitän sen rungon: xhtml/flash
mulla on pääelokuva main_site.swf jonka eka scene on intro,
siihen ladataan intro.swf, jonka eka scene on loader,
tässä on lataaja joka ilmoittaa numerolla ja graafisesti, kuinka paljon montako prosenttia intro.swf elokuvasta on ladattu.
intro-scenessä on myös skip-nappi josta pääsee seuraavaan sceneen.
main_site.swf elokuvan seuraava scene on loader joka ilmoittaa, kuinka paljon main_site.swf elokuvasta on ladattu.
Tämän jälkeen siirrytään main-sceneen joka sisältää käyttöliittymän, kaikki ikkunat, kuvat ja videot ovat erillisiä swf-tiedostoja, tämä nopeuttaa käyttöliittymän latautumista ja infoaa käyttäjiä siitä että sivusto toimii, vaikkei mitään näykkään.
apukeittio.com
sieltä löytyy ohjeet preloaderin tekemiseen, sitä kaikista yksin kertaista muuttelemalla mä rakensin omani, itse asiassa en muutellut vaan kasvatin noin nelinkertaiseksi. - Jufa
Manna kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä nettimaailmassa suvaitaan ja mitä ei, mutta koska en tee tätä itselleni, en voi täten päättää mitä sivuille laitetaan.
Niin ja mitkä preloaderit?ku en oo kävässy suomi24:sessa pitkään aikaa, mutta jos et oo löytänyt vastausta niin tässä on:
################################
tarviit etusivun ja popup.html sivun (tai minkä nimiseksi sen nimeät)
etusivullesi laita tälläinen koodi ja tagien väliin:
tuo on itse toiminto joka avaa popup -ikkunan. ikkunaan tulee toi popup.html -tiedosto.
ja sitten tämän lisäät -tagiin:
onLoad="popup();"
eli -tagi näyttäisi esim tältä:
########################################
siinä olisi ohjeet. muista vain tehdä se popup-tiedosto tai muuten ei ikkunassa näy mitään.
itse kyllä tekisin flash-intron (siitäkö oli kyse)
omalle sivulleen ja nimeäisin sen index.html ja varsinaisen etusivun index2.html.
sitten laittaisin selaimen siirtymään flashin loputtua index2.html-sivulle (etusivulle) ja laittaisin flashin alle skip intro -linkin (sekin osoittamaan index2.html-sivulle) - Manna
Jufa kirjoitti:
ku en oo kävässy suomi24:sessa pitkään aikaa, mutta jos et oo löytänyt vastausta niin tässä on:
################################
tarviit etusivun ja popup.html sivun (tai minkä nimiseksi sen nimeät)
etusivullesi laita tälläinen koodi ja tagien väliin:
tuo on itse toiminto joka avaa popup -ikkunan. ikkunaan tulee toi popup.html -tiedosto.
ja sitten tämän lisäät -tagiin:
onLoad="popup();"
eli -tagi näyttäisi esim tältä:
########################################
siinä olisi ohjeet. muista vain tehdä se popup-tiedosto tai muuten ei ikkunassa näy mitään.
itse kyllä tekisin flash-intron (siitäkö oli kyse)
omalle sivulleen ja nimeäisin sen index.html ja varsinaisen etusivun index2.html.
sitten laittaisin selaimen siirtymään flashin loputtua index2.html-sivulle (etusivulle) ja laittaisin flashin alle skip intro -linkin (sekin osoittamaan index2.html-sivulle)Kiitos, mutta jostain syystä en saa tuota popupia millään toimimaan, vaikka kaiken pitäisi olla koodissa oikein. :/
Ja koska kyseessä on ns.mainos, ei sitä varmastikaan kannata laittaa alkuintroksi. Ehkä parempi on laittaa se etusivulle johonkin pikkunurkkaan pyörimään, jossa ei häiritse ketään mutta josta ihmiset sen kuitenkin näkevät. Tuon äskeisen onnistuinkin siis jo tekemään, mutta tuo popup ei siis toimi.
Yksi kysymys vielä:
En ole vieläkään saanut selville, pystyykö edes Macromedian Flashilla tekemään niin, että vaikkapa esityksen teksti tulee ruutuun hitaasti häivyttäen, eikä töksähdä yhtäkkiä? - Jufa
Manna kirjoitti:
Kiitos, mutta jostain syystä en saa tuota popupia millään toimimaan, vaikka kaiken pitäisi olla koodissa oikein. :/
Ja koska kyseessä on ns.mainos, ei sitä varmastikaan kannata laittaa alkuintroksi. Ehkä parempi on laittaa se etusivulle johonkin pikkunurkkaan pyörimään, jossa ei häiritse ketään mutta josta ihmiset sen kuitenkin näkevät. Tuon äskeisen onnistuinkin siis jo tekemään, mutta tuo popup ei siis toimi.
Yksi kysymys vielä:
En ole vieläkään saanut selville, pystyykö edes Macromedian Flashilla tekemään niin, että vaikkapa esityksen teksti tulee ruutuun hitaasti häivyttäen, eikä töksähdä yhtäkkiä?itse sain toimimaan tolla kyseisellä koodin pätkällä. jos et oo varma jostain kohtaa niin kysy. tuleeko se popup ikkuna edes näkyviin?? jos ei niin sitten kyse voi olla jostakin popup-killeristä.
ja se teksti-pehmeästi-esiin - ongelma. mee timelinellä siihen kohtaan missä teksti on (must be a keyframe) ja sitten klikkaat sitä tekstiä. konvertoi teksti vaikka graphic-symbooliksi. klikkaamalla symbolia alas properties -valikkoon tulee color-valikko. valitset sieltä alpha ja laitat arvoksi 0%. seuraavaksi meet timelinellä muutaman framen eteenpäin (noin 10) ja teet keyframen. varmista että olet valinnut tämän viimeisemmän keyframen samalla kun klikkaat tekstiä (joka on nyt symboli) ja vaihat alpha-arvoksi 100%.
eli sinulla pitäisi olla kaksi keyframea ja kummassakin sama graphic-symbooli jossa on haluamasi teksti: ensimmäisessä keyframessa symboolin alpha arvo on 0% ja toisessa on 100%.
seuraavaksi valitset sen ensimmäisen keyframen (varmista että olet samalla layerillä kuin symboolikin on) ja properties-ikkunassa pitäisi näkyä tween-valikko. valitse siitä motion. nyt pitäisi timelinelle ilmestyä niiden kahden keyframen väliin nuoli ja värillinen tausta frameille. - Manna
Jufa kirjoitti:
itse sain toimimaan tolla kyseisellä koodin pätkällä. jos et oo varma jostain kohtaa niin kysy. tuleeko se popup ikkuna edes näkyviin?? jos ei niin sitten kyse voi olla jostakin popup-killeristä.
ja se teksti-pehmeästi-esiin - ongelma. mee timelinellä siihen kohtaan missä teksti on (must be a keyframe) ja sitten klikkaat sitä tekstiä. konvertoi teksti vaikka graphic-symbooliksi. klikkaamalla symbolia alas properties -valikkoon tulee color-valikko. valitset sieltä alpha ja laitat arvoksi 0%. seuraavaksi meet timelinellä muutaman framen eteenpäin (noin 10) ja teet keyframen. varmista että olet valinnut tämän viimeisemmän keyframen samalla kun klikkaat tekstiä (joka on nyt symboli) ja vaihat alpha-arvoksi 100%.
eli sinulla pitäisi olla kaksi keyframea ja kummassakin sama graphic-symbooli jossa on haluamasi teksti: ensimmäisessä keyframessa symboolin alpha arvo on 0% ja toisessa on 100%.
seuraavaksi valitset sen ensimmäisen keyframen (varmista että olet samalla layerillä kuin symboolikin on) ja properties-ikkunassa pitäisi näkyä tween-valikko. valitse siitä motion. nyt pitäisi timelinelle ilmestyä niiden kahden keyframen väliin nuoli ja värillinen tausta frameille.Nyt toimii popup oikein hyvin. Kyse oli tosiaan ilmeisestikin vain noiden uusimpien selaimien popup-killereistä, vanhoilla selaimilla näkyy ok.
Tuon Flashin "teksti pehmeästi esiin"- tekemisessä on edelleen ongelma. Sain sen ensimmäisellä kerralla onnistumaan ok, mutta nyt toistamiseen ei enää onnistu sinne päinkään jostain syystä. Pitänee koittaa tuota häivytystä vielä uudestaan paremmalla ajalla.
Kiitos kuitenkin selkokielisistä vinkeistä! :)
- Anonyymi00011UUSI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94898Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31804- 66693
- 32635
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43533- 10476