Käyttäytymisohjeita alle 60-vuotiaille

ikäisensä

Tänne 60 palstallemme on ilmestynyt äänekkäitä=paljon tekstiä suoltavia alle 60-vuotiaita, naisia useimmat.
Millaista käyttäytymistä heiltä odotamme. Kertokaa toisetkin 60-vuotta täyttäneet.
Minulla on aluksi pari toivetta:
Ettei sylkäise halveksivasti 60-vuotias-sanaa.
Ettei esiinny päänä päsmärinä vaan kuunteluoppilaana siihen asti, kun itse saavuttaa kunnioitettavan 60 vuoden iän.

100

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katoa vanhus.

      H.

    • Ei täällä ehdotonta ikärajaa ole. Jos tuntee itsensä kuusikymppiseksi niin palsta on oikea.

      • "mielikki.neito"

        Ei olekaan.
        On vain otsikko 60
        Jota seuraa otsikko 70 80 jne.
        Alas-päin(vai ylös-päin) mennessä on 50 ja sitten 40 jne.

        Kunnioittakaamme siis itseämme ja pysykäämme siellä mihin ikämme
        velvoittavat.
        On usein liian oksettavaa lukea väärä-ikäisten höpötyksiä.
        Nuorempia ymmärtää.
        Vanhempia häpeää.
        Minä olen ylpeä 60

        H.


      • eppu2

        Samaa mieltä, se ratkaiskoon, miltä tuntuu.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Samaa mieltä, se ratkaiskoon, miltä tuntuu.

        Onhan se niinkin.
        Mutta kun sitä ei tässä itse tunne itseään enää alle kuusikymppiseksi, niin tuntuu väliin noitten viisikymppisten seurassa (ja niitä taitaa olla täällä suurin osa naisväestä) niinkuin olisi kymmenen vuotta liian alemmalla palstalla.
        Välillä ajatellut, että pitäisikö jo ottaa varaslähtö seuraavaan vuosikymmeneen ainakin vain hiljaiseksi lukijaksi (niinkuin tälläkin palstalla aloitin).
        Vaikkakin, neljän vuoden päästähän nämä nykyiset palstan nuoret tulevat tuntemaan itsensä seitenkymppisiksi nekin, senverran minulla on ennustajan lahjoja.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onhan se niinkin.
        Mutta kun sitä ei tässä itse tunne itseään enää alle kuusikymppiseksi, niin tuntuu väliin noitten viisikymppisten seurassa (ja niitä taitaa olla täällä suurin osa naisväestä) niinkuin olisi kymmenen vuotta liian alemmalla palstalla.
        Välillä ajatellut, että pitäisikö jo ottaa varaslähtö seuraavaan vuosikymmeneen ainakin vain hiljaiseksi lukijaksi (niinkuin tälläkin palstalla aloitin).
        Vaikkakin, neljän vuoden päästähän nämä nykyiset palstan nuoret tulevat tuntemaan itsensä seitenkymppisiksi nekin, senverran minulla on ennustajan lahjoja.

        Minä olen käynyt joskus kurkkimassa tuolla 70 palstalla, joskus jonkin kommentinkin laittanut, ihan sillä rekatulla nimimerkilläni.
        Minä koen ihan hyvänä sen, jos välillä tulee eri vuosikymmenen kommentteja, se aiheuttaa useimmiten säpinää.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä olen käynyt joskus kurkkimassa tuolla 70 palstalla, joskus jonkin kommentinkin laittanut, ihan sillä rekatulla nimimerkilläni.
        Minä koen ihan hyvänä sen, jos välillä tulee eri vuosikymmenen kommentteja, se aiheuttaa useimmiten säpinää.

        Juu, mie käyn kaikki palstat 40-80 ja viel aihepalstat päälle. Surffing :)


      • eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

        Juu, mie käyn kaikki palstat 40-80 ja viel aihepalstat päälle. Surffing :)

        Kovin monilla en käy, joskus innostun jollain, missä käyn kirjoittamaan, kun on joku laittanut hyvän aiheen. Olemme muutaman kerran tavanneetkin eräällä palstalla.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Minä olen käynyt joskus kurkkimassa tuolla 70 palstalla, joskus jonkin kommentinkin laittanut, ihan sillä rekatulla nimimerkilläni.
        Minä koen ihan hyvänä sen, jos välillä tulee eri vuosikymmenen kommentteja, se aiheuttaa useimmiten säpinää.

        Niin. Välillä... Ei siinä silloin mitään.
        Nykyisellään tämä palsta vaikuttaa olevan enemmän 50 palsta. Ei taida kaikki olla vielä edes 50v.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kovin monilla en käy, joskus innostun jollain, missä käyn kirjoittamaan, kun on joku laittanut hyvän aiheen. Olemme muutaman kerran tavanneetkin eräällä palstalla.

        Juu niin ollaan :).


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin. Välillä... Ei siinä silloin mitään.
        Nykyisellään tämä palsta vaikuttaa olevan enemmän 50 palsta. Ei taida kaikki olla vielä edes 50v.

        Miten sinäkin olet noin tiukkis?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin. Välillä... Ei siinä silloin mitään.
        Nykyisellään tämä palsta vaikuttaa olevan enemmän 50 palsta. Ei taida kaikki olla vielä edes 50v.

        Kerro millä perustelet, että tämä on niinkuin enemmän 50 palsta?


      • eppu2 kirjoitti:

        Kerro millä perustelet, että tämä on niinkuin enemmän 50 palsta?

        Nii. Sen minäkin haluaisin tietää et mikä on tyytpillistä 60 palstakirjoittelua?


      • Myötähäpeää
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.neito"

        Ei olekaan.
        On vain otsikko 60
        Jota seuraa otsikko 70 80 jne.
        Alas-päin(vai ylös-päin) mennessä on 50 ja sitten 40 jne.

        Kunnioittakaamme siis itseämme ja pysykäämme siellä mihin ikämme
        velvoittavat.
        On usein liian oksettavaa lukea väärä-ikäisten höpötyksiä.
        Nuorempia ymmärtää.
        Vanhempia häpeää.
        Minä olen ylpeä 60

        H.

        Minä tunnen myötähäpeää Hunksin käytöksen takia.
        Itsekin se häpeää itseään ja siksi se ilkeilee kaikille.


      • eiks.vaan.totta

        hunksman on häpeyden ruumiillistuttama, ei taija tajuta oloaan, kenkku-punkki purrut miehen täpletiksi.


      • eppu2
        eiks.vaan.totta kirjoitti:

        hunksman on häpeyden ruumiillistuttama, ei taija tajuta oloaan, kenkku-punkki purrut miehen täpletiksi.

        Mieti nyt. Hunskz on pieni paha. Meidän täytyy oppia ymmärtämään erilaisuutta.
        Kuvittelen että Hunksz on suomalainen ja siksi harmiton.
        Mikä ihme siinä on, että h:ta pitää jatkuvasti haukkua yleisesti.
        Mikä se nyt Sinua on purrut, kun noin pahanlaisesti sanot.
        Kommenttini osoitettu nimimerkeille eiks.vaan.totta ja Myötähäpeää.
        En minä mikään Huksz-fani ole, mutta oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden fani olen.


      • kylmätotuus
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii. Sen minäkin haluaisin tietää et mikä on tyytpillistä 60 palstakirjoittelua?

        Anteeksi vaan, kun jälleen tungen itseni tähän väliin, vaikka osoititkin kirjoituksesi "eppu2:lle".

        Mielestäni ei ole mitään tyypillistä kirjoittelua 60-vuotiaillakaan.

        Katselin joku aika sitten äitini valokuvaa, jossa hän oli 55-vuotias.
        Siinä hän näytti 70-vuotiaalta raskaan fyysisentyön uuvuttumalta naiselta.
        Selasin albumia eteenpäin ja sieltä löytyi kuvia hänen 70-vuotisjuhlistaan. Niissä hän näyttikin 50-vuotiaalta ,iloiselta, ryhdikkäältä ja sileäkasvoiselta naiselta.
        Ero näiden kuvien välillä oli valtava.

        Syy äidin "muodonmuutokseen" oli varmaankin siinä, että hänen elämänsä muuttui helpommaksi ja hänelle jäi vihdoinkin aikaa omille harrastuksilleen ja ihmissuhteilleen. Hän luki paljon ja seurasi aikaansa ja sen ilmiöitä tiiviisti. Eli ns. ajanhermolla.

        Oletan, että ikävuosilla ei ole juurikaan merkitystä. Olemme juuri sen ikäisiä kuin sisällämme tunnemme olevamme. Joku voi jämähtää paikoilleen nuorena ja toinen on kiinnostunut asioista hautaan asti.

        On turhaa karsinoida ihmisiä tiettyihin ikäluokkiin kuuluviksi ja sulkea heidät pois muiden ikäryhmien keskustelupalstoilta.
        Eiköhän tärkeintä kuitenkin ole itse keskustelu ja sen sisältö?


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.neito"

        Ei olekaan.
        On vain otsikko 60
        Jota seuraa otsikko 70 80 jne.
        Alas-päin(vai ylös-päin) mennessä on 50 ja sitten 40 jne.

        Kunnioittakaamme siis itseämme ja pysykäämme siellä mihin ikämme
        velvoittavat.
        On usein liian oksettavaa lukea väärä-ikäisten höpötyksiä.
        Nuorempia ymmärtää.
        Vanhempia häpeää.
        Minä olen ylpeä 60

        H.

        Nimim. "hunksz" ystäväiseni!
        Kunnioittakaamme itseämme, ettemme joudu omaa käytöstämme häpeämään!

        Minua eivät toisten kirjoitukset saa häpeämään, mutta joskus yrjö on lähellä.


      • maremamma
        eppu2 kirjoitti:

        Mieti nyt. Hunskz on pieni paha. Meidän täytyy oppia ymmärtämään erilaisuutta.
        Kuvittelen että Hunksz on suomalainen ja siksi harmiton.
        Mikä ihme siinä on, että h:ta pitää jatkuvasti haukkua yleisesti.
        Mikä se nyt Sinua on purrut, kun noin pahanlaisesti sanot.
        Kommenttini osoitettu nimimerkeille eiks.vaan.totta ja Myötähäpeää.
        En minä mikään Huksz-fani ole, mutta oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden fani olen.

        Miten niin juuri suomalaisuus tekee ihmisestä harmittoman?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onhan se niinkin.
        Mutta kun sitä ei tässä itse tunne itseään enää alle kuusikymppiseksi, niin tuntuu väliin noitten viisikymppisten seurassa (ja niitä taitaa olla täällä suurin osa naisväestä) niinkuin olisi kymmenen vuotta liian alemmalla palstalla.
        Välillä ajatellut, että pitäisikö jo ottaa varaslähtö seuraavaan vuosikymmeneen ainakin vain hiljaiseksi lukijaksi (niinkuin tälläkin palstalla aloitin).
        Vaikkakin, neljän vuoden päästähän nämä nykyiset palstan nuoret tulevat tuntemaan itsensä seitenkymppisiksi nekin, senverran minulla on ennustajan lahjoja.

        Neljän vuoden päästä? Mitä hän vihjailee? Ite tulin tänne aikoinaan Korpikirjailijan värikkään kielenkäytön takia, ihastuin hänen kirjoituksiin ja lahjomattomaan olemukseen. Nyt on sukset sen verran ristissä, että en taida seurata häntä minnekään.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Anteeksi vaan, kun jälleen tungen itseni tähän väliin, vaikka osoititkin kirjoituksesi "eppu2:lle".

        Mielestäni ei ole mitään tyypillistä kirjoittelua 60-vuotiaillakaan.

        Katselin joku aika sitten äitini valokuvaa, jossa hän oli 55-vuotias.
        Siinä hän näytti 70-vuotiaalta raskaan fyysisentyön uuvuttumalta naiselta.
        Selasin albumia eteenpäin ja sieltä löytyi kuvia hänen 70-vuotisjuhlistaan. Niissä hän näyttikin 50-vuotiaalta ,iloiselta, ryhdikkäältä ja sileäkasvoiselta naiselta.
        Ero näiden kuvien välillä oli valtava.

        Syy äidin "muodonmuutokseen" oli varmaankin siinä, että hänen elämänsä muuttui helpommaksi ja hänelle jäi vihdoinkin aikaa omille harrastuksilleen ja ihmissuhteilleen. Hän luki paljon ja seurasi aikaansa ja sen ilmiöitä tiiviisti. Eli ns. ajanhermolla.

        Oletan, että ikävuosilla ei ole juurikaan merkitystä. Olemme juuri sen ikäisiä kuin sisällämme tunnemme olevamme. Joku voi jämähtää paikoilleen nuorena ja toinen on kiinnostunut asioista hautaan asti.

        On turhaa karsinoida ihmisiä tiettyihin ikäluokkiin kuuluviksi ja sulkea heidät pois muiden ikäryhmien keskustelupalstoilta.
        Eiköhän tärkeintä kuitenkin ole itse keskustelu ja sen sisältö?

        Kylmätotuus, ei ole mitään "välejä" vaan julkinen keskustelupalsta. Joten sekaan vaan siihen missä sanottavaa on :).

        "Oletan, että ikävuosilla ei ole juurikaan merkitystä. Olemme juuri sen ikäisiä kuin sisällämme tunnemme olevamme. Joku voi jämähtää paikoilleen nuorena ja toinen on kiinnostunut asioista hautaan asti."

        Erittäin samaa mieltä tuosta. Minun äitini on kahdeksankymmenen ja menisi täällä täydestä ihan kevyesti. Toiset jämähtävät ja toiset säilyvät, mieleetläänkin, toivittavasti minä kulun mahdollisimman pitkään tuohon jälkimmäiseen. Ainakin geenit antavat mahdollisuuden :).

        Joten ei muta kuin pörinää pönttöön :).


      • Myötähäpeää kirjoitti:

        Minä tunnen myötähäpeää Hunksin käytöksen takia.
        Itsekin se häpeää itseään ja siksi se ilkeilee kaikille.

        Elä ny. Hunkszikin osallistuuu omien kykyjensä mukaisesti. Panee parastaan päivittäin ja kuuluu palstalle niin kuin puuro silimään :). Antaa olla vain läsnä vaikkei aina ymmärräkkään mitä tarkoittaa ja välillä sisältö on sellaista ettei kukaan koskaan kenellekään. Mutt kuuluu kalustoon kuin soffa olohuoneeseen :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kylmätotuus, ei ole mitään "välejä" vaan julkinen keskustelupalsta. Joten sekaan vaan siihen missä sanottavaa on :).

        "Oletan, että ikävuosilla ei ole juurikaan merkitystä. Olemme juuri sen ikäisiä kuin sisällämme tunnemme olevamme. Joku voi jämähtää paikoilleen nuorena ja toinen on kiinnostunut asioista hautaan asti."

        Erittäin samaa mieltä tuosta. Minun äitini on kahdeksankymmenen ja menisi täällä täydestä ihan kevyesti. Toiset jämähtävät ja toiset säilyvät, mieleetläänkin, toivittavasti minä kulun mahdollisimman pitkään tuohon jälkimmäiseen. Ainakin geenit antavat mahdollisuuden :).

        Joten ei muta kuin pörinää pönttöön :).

        Kyllä minä sen ymmärrän, että kahdeksankymppinen voi ja haluaakin tuntea itsensä kuusikymppiseksi.
        Se minulle on arvoitus, että miten ihminen jo viisikymppisenä voi tuntea kuin olisi yli kuusikymmentä. Miten kuluttavaa sellaisen ihmisen elämä on ollut, että tuntee itsensä kymmenen vuotta vanhemmaksi. Yleensähän naiset haluavat tuntea itsensä ikäistään nuoremmaksi. Mikä on vialla?
        Minulle tuli vasta tuossa pari vuotta sitten pikkuhiljaa sellainen yli kuusikymmentä tunne vaikka olen nyt jo 67.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä sen ymmärrän, että kahdeksankymppinen voi ja haluaakin tuntea itsensä kuusikymppiseksi.
        Se minulle on arvoitus, että miten ihminen jo viisikymppisenä voi tuntea kuin olisi yli kuusikymmentä. Miten kuluttavaa sellaisen ihmisen elämä on ollut, että tuntee itsensä kymmenen vuotta vanhemmaksi. Yleensähän naiset haluavat tuntea itsensä ikäistään nuoremmaksi. Mikä on vialla?
        Minulle tuli vasta tuossa pari vuotta sitten pikkuhiljaa sellainen yli kuusikymmentä tunne vaikka olen nyt jo 67.

        Elämä on. Voihan olla että joku viisikymppinen on kekenut elämässään jo enemmän kuin joku kuusikymppinen. Ikä on vain numero. Minä ainaki tunnen ihteni vanhemmaksi kuin olen, mutta minusta se on pelkästään positiivista ainaki viekä tässä vaiheessa. En minä jaksiasi olla itseäani nuorempi. Vanheneminen antaa tiettyjä vapauksia.


      • mitenkähän.nää.nuoret
        hmp.f kirjoitti:

        Neljän vuoden päästä? Mitä hän vihjailee? Ite tulin tänne aikoinaan Korpikirjailijan värikkään kielenkäytön takia, ihastuin hänen kirjoituksiin ja lahjomattomaan olemukseen. Nyt on sukset sen verran ristissä, että en taida seurata häntä minnekään.

        Neljän vuoden päästä hunks siirtyy seuraavaan ikäryhmään kaakattava akkalaumansa perässään. Hekin jotka sinne jo kuuluisivat menevät vihdoin sinne mihin kuuluvat jo nyt.


      • ikäisensä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Elämä on. Voihan olla että joku viisikymppinen on kekenut elämässään jo enemmän kuin joku kuusikymppinen. Ikä on vain numero. Minä ainaki tunnen ihteni vanhemmaksi kuin olen, mutta minusta se on pelkästään positiivista ainaki viekä tässä vaiheessa. En minä jaksiasi olla itseäani nuorempi. Vanheneminen antaa tiettyjä vapauksia.

        siilimuori2 ja
        kylmätotuus "Mielestäni ei ole mitään tyypillistä kirjoittelua 60-vuotiaillakaan."
        Kyllä se nyt vaan on niin, että koko elämänkaarensa ovat eläneet hyvin erilaisessa maailmassa 69-vuotias ja 50-vuotias. Otetaanpa esimerkiksi vaikka koulu tai avioeroihin ja avoliittoon suhtautuminen yhteiskunnassa.
        69-vuotiaan ja 50-vuotiaan elämäntilanne on nyt erilainen. 50-vuotias voisi olla 69-vuotiaan lapsi.
        60 ikäiset jäävät eläkkeelle tai ovat jo. 50-vuotiaat-alle 6-kymppiset vielä työelämässä. Yli 60-vuotiaana alkavat toiset seestyä ja rauhottua varakkaaseen elämäänsä hoitaen terveyttään ja matkustellen, toiset sairaina kivuissaan ja joskus köyhyydessään odottavat kuolemaa. 50 ikäiset rauhattomina töissä raatavat ja ikä jo väsyttää ja angstia on. Mutta kun haluja on päteä edes jossain, niin yrittävät levittää omia aatoksiaan vanhemmalle ikäluokalle, meille ansioituneilla kunnioitettavat 60 vuotta täyttäneille :))))))) Meille kuuluisat sodanjälkeiset suuret ikäluokat ruletamme ja olemme parhaita. Me sodanjälkeisen kuuman halun ja rakkauden hedelmät olemme parhaista aineksista ja parhaita, aina! Seurassamme vaikka olette, niin meiksi ette silti muutu :P
        Ymmärrän, että kateeksi käy. Mutta niin se vain on.
        ♪♫ katson autiota 50 palstaa :))))))))))))))


      • Jotakin.tolkkua
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.neito"

        Ei olekaan.
        On vain otsikko 60
        Jota seuraa otsikko 70 80 jne.
        Alas-päin(vai ylös-päin) mennessä on 50 ja sitten 40 jne.

        Kunnioittakaamme siis itseämme ja pysykäämme siellä mihin ikämme
        velvoittavat.
        On usein liian oksettavaa lukea väärä-ikäisten höpötyksiä.
        Nuorempia ymmärtää.
        Vanhempia häpeää.
        Minä olen ylpeä 60

        H.

        Vanhempia häpeää? Mitä häpeämistä heissä on? Kuusikymmentä täyttänyt EI OLE vanhus. Vanheneminen ei aina tiedä viisautta vaikka niin väitetään. Ryppyjä ja raihnaisuutta se lisää mutta aina on vanhuksia kunnioitettava, elämänkokemusta syntynyttä viisautta ja näköalaa riittää laajemmin kuin nuorella.


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Neljän vuoden päästä? Mitä hän vihjailee? Ite tulin tänne aikoinaan Korpikirjailijan värikkään kielenkäytön takia, ihastuin hänen kirjoituksiin ja lahjomattomaan olemukseen. Nyt on sukset sen verran ristissä, että en taida seurata häntä minnekään.

        Olimme ystäviä ja pidin sinun tyylistäsi kommunikoida. Nyt ole kriittisempi, sillä se, että et antanut minun olla lahjomaton näkyy kahdenkeskisissä kommentoinnissamme. Avoimuus väliltämme on poissa.

        Ikävä et jaksanut antaa minun olla oma itseni, se lahjomaton.

        Aloitukseen palakseni.

        Se, että kirjoitat aloituksia ihmisen sielunelämästä, arvomaailmasta ja elämän sietämättömästä keveydestä on tyypillistä viiskytikäisten kriisiä.

        Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä.


      • Jotakin.tolkkua kirjoitti:

        Vanhempia häpeää? Mitä häpeämistä heissä on? Kuusikymmentä täyttänyt EI OLE vanhus. Vanheneminen ei aina tiedä viisautta vaikka niin väitetään. Ryppyjä ja raihnaisuutta se lisää mutta aina on vanhuksia kunnioitettava, elämänkokemusta syntynyttä viisautta ja näköalaa riittää laajemmin kuin nuorella.

        "Jotakin.tolkkua"

        60 täyttänyt on vanhus.
        40 täyttänyt ei ole enää nuorus.

        Kirjoituksien pitää olla ikä-luokkansa rajoissa.
        Paitsi jos on hippi tai minä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Jotakin.tolkkua"

        60 täyttänyt on vanhus.
        40 täyttänyt ei ole enää nuorus.

        Kirjoituksien pitää olla ikä-luokkansa rajoissa.
        Paitsi jos on hippi tai minä.

        H.

        Minä synnytin kuopuksen 42-vuotiaana. Kuopus pitää minua nuorena vieläkin ; )

        Olen siis "nuorus".


      • väärinluultu
        korppis kirjoitti:

        Minä synnytin kuopuksen 42-vuotiaana. Kuopus pitää minua nuorena vieläkin ; )

        Olen siis "nuorus".

        Luulet olevasi vaan et ole.


      • ikäisensä
        korppis kirjoitti:

        Minä synnytin kuopuksen 42-vuotiaana. Kuopus pitää minua nuorena vieläkin ; )

        Olen siis "nuorus".

        Minä synnytin kuopuksen 45-vuotiaana (esikoiseni sain 25-vuotiaana, sama mies on isänä kaikilla lapsillani). Olen 67-vuotias omasta mielestäni ja kuopuksenkaan mielestä en ole nuori enkä nuorus. Olen ikäiseni ja viihdyn ikäisenäni.


      • korppis kirjoitti:

        Minä synnytin kuopuksen 42-vuotiaana. Kuopus pitää minua nuorena vieläkin ; )

        Olen siis "nuorus".

        "korppis"

        Vai niin.
        Sitä ihan synnytettiin :)
        Ettei vaan leikattu sillee :)
        Sieltä.
        Nykyäänkin vatsan ulko-näkö on NIIIIN tärkeätä.
        Pääsee sanomaan että tuli treenattua jo lapsi-vuoteella.

        H.


      • ikäisensä kirjoitti:

        siilimuori2 ja
        kylmätotuus "Mielestäni ei ole mitään tyypillistä kirjoittelua 60-vuotiaillakaan."
        Kyllä se nyt vaan on niin, että koko elämänkaarensa ovat eläneet hyvin erilaisessa maailmassa 69-vuotias ja 50-vuotias. Otetaanpa esimerkiksi vaikka koulu tai avioeroihin ja avoliittoon suhtautuminen yhteiskunnassa.
        69-vuotiaan ja 50-vuotiaan elämäntilanne on nyt erilainen. 50-vuotias voisi olla 69-vuotiaan lapsi.
        60 ikäiset jäävät eläkkeelle tai ovat jo. 50-vuotiaat-alle 6-kymppiset vielä työelämässä. Yli 60-vuotiaana alkavat toiset seestyä ja rauhottua varakkaaseen elämäänsä hoitaen terveyttään ja matkustellen, toiset sairaina kivuissaan ja joskus köyhyydessään odottavat kuolemaa. 50 ikäiset rauhattomina töissä raatavat ja ikä jo väsyttää ja angstia on. Mutta kun haluja on päteä edes jossain, niin yrittävät levittää omia aatoksiaan vanhemmalle ikäluokalle, meille ansioituneilla kunnioitettavat 60 vuotta täyttäneille :))))))) Meille kuuluisat sodanjälkeiset suuret ikäluokat ruletamme ja olemme parhaita. Me sodanjälkeisen kuuman halun ja rakkauden hedelmät olemme parhaista aineksista ja parhaita, aina! Seurassamme vaikka olette, niin meiksi ette silti muutu :P
        Ymmärrän, että kateeksi käy. Mutta niin se vain on.
        ♪♫ katson autiota 50 palstaa :))))))))))))))

        Totta tu mitä kirjoitit mutta silti en näe aihetta karsinoida mustasukkaisesti palstoja tiukasti.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Olimme ystäviä ja pidin sinun tyylistäsi kommunikoida. Nyt ole kriittisempi, sillä se, että et antanut minun olla lahjomaton näkyy kahdenkeskisissä kommentoinnissamme. Avoimuus väliltämme on poissa.

        Ikävä et jaksanut antaa minun olla oma itseni, se lahjomaton.

        Aloitukseen palakseni.

        Se, että kirjoitat aloituksia ihmisen sielunelämästä, arvomaailmasta ja elämän sietämättömästä keveydestä on tyypillistä viiskytikäisten kriisiä.

        Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä.

        Miten minä en antanut sinun olla lahjomaton? Olen pahasti missannut jotain.


      • eppu2
        maremamma kirjoitti:

        Miten niin juuri suomalaisuus tekee ihmisestä harmittoman?

        Eikö se niin mene, että oma maa mansikka muu maa mustikka.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Elämä on. Voihan olla että joku viisikymppinen on kekenut elämässään jo enemmän kuin joku kuusikymppinen. Ikä on vain numero. Minä ainaki tunnen ihteni vanhemmaksi kuin olen, mutta minusta se on pelkästään positiivista ainaki viekä tässä vaiheessa. En minä jaksiasi olla itseäani nuorempi. Vanheneminen antaa tiettyjä vapauksia.

        Jos sinä tunnet itsesi minun ikäisekseni, niin silloinhan minun pitäisi myöskin tuntea itseni sinun ikäiseksesi. En tunne.
        Voihan se olla, että olet kymmenen vuotta vanhemman oloinen fyysisesti kuin mitä ikäsi edellyttää, mutta ei sitä kommenteistasi huomaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos sinä tunnet itsesi minun ikäisekseni, niin silloinhan minun pitäisi myöskin tuntea itseni sinun ikäiseksesi. En tunne.
        Voihan se olla, että olet kymmenen vuotta vanhemman oloinen fyysisesti kuin mitä ikäsi edellyttää, mutta ei sitä kommenteistasi huomaa.

        Ei kait minun tuntemukseni sinua edellytä tuntemaan samoin, olemme kaksi eri ihmistä/yksilöä. Fysiikasta en tiedä, var,aan olen kuta kuinkin ikäisteni tasoa, mutta henkisesti koen olevani vanhemoi kuin monet ikäiseni.


      • ikäisensä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ei kait minun tuntemukseni sinua edellytä tuntemaan samoin, olemme kaksi eri ihmistä/yksilöä. Fysiikasta en tiedä, var,aan olen kuta kuinkin ikäisteni tasoa, mutta henkisesti koen olevani vanhemoi kuin monet ikäiseni.

        siilimuori2 "henkisesti koen olevani vanhemoi kuin monet ikäiseni."
        Hyvät naurut sain :))))))
        Mitä merkitystä sillä on, mitä sinä koet, kun 60 ikäiset eivät ollenkaan koe sua ikäisekseen. Jos sie kokija kokisit itsesi 16-vuotiaaksi, niin varmaan menisit 16 palstalle paasaamaan, että "Ei kait minun tuntemukseni sinua edellytä tuntemaan samoin, olemme kaksi eri ihmistä/yksilöä"


      • Korppis1
        väärinluultu kirjoitti:

        Luulet olevasi vaan et ole.

        En mää mitään luule, olen vanha ja raihnainen.

        Eilen putosin tuolilta kattolamppua asentaessani. Mustelmia siellä täällä, mutta silti jaksoin tänään istua sievänä joulupäivällisellä ; )


        Ikäisensä@

        Minäkin tein molemmat lapseni samalle miehelle ; ))))) kuuden vuoden välein. Eikös olekin ihme juttu, siis ihan samalle miehelle ; )

        Pakko on viihtyä ikäisenään, mutta pakko ei ole rupsahtaa.


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Miten minä en antanut sinun olla lahjomaton? Olen pahasti missannut jotain.

        Siinäpäs mietit itesseis.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ei kait minun tuntemukseni sinua edellytä tuntemaan samoin, olemme kaksi eri ihmistä/yksilöä. Fysiikasta en tiedä, var,aan olen kuta kuinkin ikäisteni tasoa, mutta henkisesti koen olevani vanhemoi kuin monet ikäiseni.

        Kuvittele, jos alat joskus tuntemaan itsesi oopperalaulajaksi tai Suomen presidentiksi.
        Tietysti ihminen on sitä mitä tuntee itse olevansa, sanokoot muut mitä sanovat.
        Pöpilässä kaksi miestä makoili sängyissään. Hoitaja kysyi toisen nimeä. Minä ole Mooses, vastasi mies. Hoitaja kysyi hymyillen, että kukas sinulle on sellaisen nimen antanut. Jumala, vastasi mies. Silloin kuului viereisestä sängystä: Älä usko, se valehtelee. En minä ole sille sellaista nimeä antanut.


      • ikäisensä kirjoitti:

        siilimuori2 "henkisesti koen olevani vanhemoi kuin monet ikäiseni."
        Hyvät naurut sain :))))))
        Mitä merkitystä sillä on, mitä sinä koet, kun 60 ikäiset eivät ollenkaan koe sua ikäisekseen. Jos sie kokija kokisit itsesi 16-vuotiaaksi, niin varmaan menisit 16 palstalle paasaamaan, että "Ei kait minun tuntemukseni sinua edellytä tuntemaan samoin, olemme kaksi eri ihmistä/yksilöä"

        Olen ymmärtänyt että kaikki eivät ymmärrä :) ja sinä näytät olevan yksi tyyppiesimerkki rajoittuneisuudesta ja se ei aina riipu iästä.

        Sillä mitä minä koen on merkitystä minulle, sinusta viis kun olet tuon kannan ottanut, olemme eri taajuuksilla ylipäätän toisten ihmisten kohtaamisessa. Sitä paitsi sinä et edes tetäisi minkä ikäinen olen jos en sitä itse sinulle haluaisi paljastaa.

        Missä vaiheessa kasvusi jäi kesken? ;D


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Totta tu mitä kirjoitit mutta silti en näe aihetta karsinoida mustasukkaisesti palstoja tiukasti.

        Suomi 24 nämä karsinat on rakennellut.
        Sitten on sellaisiakin palstoja, missä ei ole mitään ikäryhmiä mainittu.
        Miten sinä teit koulussa? Menitkö ihan minkä ikäisten luokkaan vaan sen mukaan kuin minne itse tunsit kuuluvasi henkisesti?
        Minä senkin kokeilin, mutta aika pian minut lähetettiin omaan karsinaan, sinne omasta mielestäni minua henkisesti alempitasoisten sekaan. Niillä oli historiaa (vai oliko se maantietoa, jotain sellaista tolloille tarkoitettua kuitenkin) ja toisilla oli kuvaamataitoa.
        Jo vasikkana viedään valinnanvapaus hyppiä karsinasta toiseen. On se yhtä peijuunia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Suomi 24 nämä karsinat on rakennellut.
        Sitten on sellaisiakin palstoja, missä ei ole mitään ikäryhmiä mainittu.
        Miten sinä teit koulussa? Menitkö ihan minkä ikäisten luokkaan vaan sen mukaan kuin minne itse tunsit kuuluvasi henkisesti?
        Minä senkin kokeilin, mutta aika pian minut lähetettiin omaan karsinaan, sinne omasta mielestäni minua henkisesti alempitasoisten sekaan. Niillä oli historiaa (vai oliko se maantietoa, jotain sellaista tolloille tarkoitettua kuitenkin) ja toisilla oli kuvaamataitoa.
        Jo vasikkana viedään valinnanvapaus hyppiä karsinasta toiseen. On se yhtä peijuunia.

        Olet tainut ymmärtää täysin väärin suomi24:n luonteen. Täällä on vapaus mennä ja tulla ilman että tarvitsee olla toisten palstalaisten lupa.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että kaikki eivät ymmärrä :) ja sinä näytät olevan yksi tyyppiesimerkki rajoittuneisuudesta ja se ei aina riipu iästä.

        Sillä mitä minä koen on merkitystä minulle, sinusta viis kun olet tuon kannan ottanut, olemme eri taajuuksilla ylipäätän toisten ihmisten kohtaamisessa. Sitä paitsi sinä et edes tetäisi minkä ikäinen olen jos en sitä itse sinulle haluaisi paljastaa.

        Missä vaiheessa kasvusi jäi kesken? ;D

        Mutta, ystävä hyvä.
        Se, että olemme eri taajuuksilla, johtuu luultavasti juuri meidän ikäerosta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta, ystävä hyvä.
        Se, että olemme eri taajuuksilla, johtuu luultavasti juuri meidän ikäerosta.

        Enpä allekirjoita tuota sillä täällä on muutama joiden kanssa olen samalla taajuudella vaikka ikäeroa on.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Olet tainut ymmärtää täysin väärin suomi24:n luonteen. Täällä on vapaus mennä ja tulla ilman että tarvitsee olla toisten palstalaisten lupa.

        Joo, kunhan muistat missä olet.
        Juttusi kuulostavat nyt kuin pakolaisilla.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joo, kunhan muistat missä olet.
        Juttusi kuulostavat nyt kuin pakolaisilla.

        Miksää kuvittelet että olisit suhteessa meitsiin jossain neuvoa-antavassa asemassa?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Miksää kuvittelet että olisit suhteessa meitsiin jossain neuvoa-antavassa asemassa?

        Nytkin puhut kuin polkupyörän keksijä ainakin mämmin keksijöille.


    • Heikunkeikku

      En syljeskele. Kuunteluoppilas oon vainen.
      Mutta tuohon "paljon tekstiä suoltavia"-sanomaasi sanon, että en tahdo ottaa kantaa:) Syytä en taho sanoa:)

    • kesivä

      Mikä ihmeen ikäkriisi täällä on? Eikö Isis, sote, leikkaukset riitä?
      Vilkkilän kissat sentään ja Pesosen Viiru, en paremmin sano :)

      • ent.siivoojaparka

        Haloo, kesivä!
        Nyt on jo marraskuu, kohta joulu. Eikö sinun pitäisi olla jo talvehtiva?


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Haloo, kesivä!
        Nyt on jo marraskuu, kohta joulu. Eikö sinun pitäisi olla jo talvehtiva?

        Hitsi vie syksyvä jäis sitten väliin.


      • eppu2
        kesivä kirjoitti:

        Hitsi vie syksyvä jäis sitten väliin.

        Talvi tuli juu, ei se niin sanottu ole, etteikö se syksy vielä palaa, kuulemma ilmat lämpiää.
        Siivooja se tuossa jo joulusta puhuu ja kyllä se hiivatin lähellä onkin.
        Just miniältä kyselin, mitä voisi pukinkonttiin jälkeläisille laittaa.
        Ne nuo nykyajan nuoret on vaan niin toisenlaisessa maailmassa, että jo äitellään oli vaikea paljon mitään sanoa .


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Talvi tuli juu, ei se niin sanottu ole, etteikö se syksy vielä palaa, kuulemma ilmat lämpiää.
        Siivooja se tuossa jo joulusta puhuu ja kyllä se hiivatin lähellä onkin.
        Just miniältä kyselin, mitä voisi pukinkonttiin jälkeläisille laittaa.
        Ne nuo nykyajan nuoret on vaan niin toisenlaisessa maailmassa, että jo äitellään oli vaikea paljon mitään sanoa .

        Tais vaan tuo esh vinkata, että menee nyt koloos kesivä. Mutta en ollut huomaavinani.


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Talvi tuli juu, ei se niin sanottu ole, etteikö se syksy vielä palaa, kuulemma ilmat lämpiää.
        Siivooja se tuossa jo joulusta puhuu ja kyllä se hiivatin lähellä onkin.
        Just miniältä kyselin, mitä voisi pukinkonttiin jälkeläisille laittaa.
        Ne nuo nykyajan nuoret on vaan niin toisenlaisessa maailmassa, että jo äitellään oli vaikea paljon mitään sanoa .

        Vettä ropisee oiken taivaan täydeltä, joten ei oikein joulumieltä vielä ole. Minulla on mielessäni hankittavat lahjat, kunhan ei jäisi viimeiselle viikolle.


    • ikäisensä

      Mikä se tekee teidän 50 palstastanne niin epämiellyttävän, ettette siellä halua pääsääntöisesti keskustella?
      On tänne 60 palstallemme tullut miehiä, jotka ovat ilmoittaneet täyttäneensä 60 vuotta ja siksi siirtyneensä 50 palstalta tänne. Fiksuja miehet ovat! Mutta tuo kaakattava akkalauma...
      Toki voi kuten eppu2 "välillä käydä kurkkimassa" toisillakin ikäryhmäpalstoilla ja kommentoidakin.
      60 ikäiset ovat parhaita. Tiedetään :)
      Sitten 70 ikäisinä olemme taas parhaita ja 80 ikäisinä myös.

      • Tääll on paremmat jutut vssii?


      • Foorumionvapaa

        Miten pidät itseäsi parempana? Varsinkin kun kuulostat "kaakattavalta akkalaumalta".


    • Oma vikanne! Mitäs ootte niin kivoja että seurataan perässä.

    • Pitääköhän tänne kaikkien laittaa kopio henkkareista että Hunksia ei oksettaisi.
      Minä viis veisaan hänen ilkeily yrityksistään.

      • "mielikki.neito"

        Voisitko määritellä mielestäsi seuraavaa:

        Ilkeily
        yritys
        ilkeily-yritys.

        Minä en pysty vastaamaan ennen-kuin selität mitä töksäytit.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.neito"

        Voisitko määritellä mielestäsi seuraavaa:

        Ilkeily
        yritys
        ilkeily-yritys.

        Minä en pysty vastaamaan ennen-kuin selität mitä töksäytit.

        H.

        Kai tiedät, tai sitten olin väärässä.
        Korvessa lumen keskellä voi tulla mökkihöperöksi ja vainoharhaiseksi? ;)
        Nyt olen kaupungissa, pesukone pyörii ja kuuluu ihmisten ääniä.


      • mielikki.neito kirjoitti:

        Kai tiedät, tai sitten olin väärässä.
        Korvessa lumen keskellä voi tulla mökkihöperöksi ja vainoharhaiseksi? ;)
        Nyt olen kaupungissa, pesukone pyörii ja kuuluu ihmisten ääniä.

        "mielikki.neito"

        Nimmarit elävät.
        Toisinaan liiankin ilmi-selvästi.
        Valitettavan häpeällisestikin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.neito"

        Nimmarit elävät.
        Toisinaan liiankin ilmi-selvästi.
        Valitettavan häpeällisestikin.

        H.

        "Elämiseen" on syynsä, tuskin voit tajuta vaikka pitäisi, kun näyt niin hyvin tietävän???
        Ei ole mitään häpeämistä.


    • Johan on murheita! Mutta sehän on merkki tyydyttävästä elämästä, ettei ole suureempia ongelmia kuin mainittu.

      Tunnontuskia tuntematta luumuilen 50, 60 ja 70 palstoilla muiden aihepiirien ohella.

      Kukin ilmaisee itseään haluamallaan tavalla. Lukevat ketkä haluavat. Pakkoa ei ole. Muutamat syytävät hengentuotteitaan niin johdonmukaisessa muodossa, että ne on helppo jättää lukematta.
      Hokema kaikkien kukkien kukkimisesta sopii mielestäni hyvin näille palstoille.

    • Heikunkeikku

      Kirjoitan kommentin, vaikka yhden jo väsäsin.
      Koska itse en ajattele ihmisten ikiä, niin en ole ymmärtänyt, että monet 60 ihmiset eivät pidä siitä, kun alle kuuskymppiset tulevat tälle palstalle.
      Luin kommentit ja tuli vähän nolo tunne.
      On kuitenkin hyvä, että asiasta tuli puhe. Mistä sitä muuten tietää, ellei asiasta keskustella.
      En tunne olevani vanhempi kuin olen, en edes ajattele ikää.
      Koska olen koneen äärellä vain näihin aikoihin, niin tänne on ollut mukava tulla, koska täällä on porukkaa. Kyllä minä yritin tuola 50 palstalla käydä, mutta kun sielä yksinkertaisesti ei ole keskustelijoita tarpeeksi. Jos vastasin johonkin kommenttiin, niin hyvällä säkällä siihen kommentoitiin takaisin seuraavana päivänä tai sitä seuraavana päivänä. Siis kovin hidastempoista juttelua:).
      .
      Onneksi lähden iltapäivisin töihin, niin en ole (mielestäni) hirmuisen paljon häirinnyt teitä. Ja känkkäränkkäillyt en ole ollenkaan.
      .
      Saisinko ehdottaa, kysyä, anoa, pyytää, että mitä mieltä Te 50 tyypit olisitte, jos siirryttäis tuonne 50 palstalle. Sittenhän sielä olisi vilskettä ja juttukavereita.
      Myös yli kuuskymppiset voisivat halutessaan tulla sinne juttelemaan.
      Mitä mieltä olette? Lähetäänkö?
      Ei ole kivaa olla semmoses paikassa, että moni ajattelee et menis jo pois.

      • Elä Heikku hyvä mihinkään lähe! Menee melkein ainut ilopilleri siinä mukana...
        Piti ihan pakosti tämä kommentti laittaa kun niin säikähin ;-) vaikka nykyisin olen pahasti laiskistunut kommentoimaan enää mihinkään.
        Muuten. Joskus useampi vuosi sitten täällä 60 keskusteluissa joku vähän väliä moitti että palstalla on liikaa Liian Vanhoja? Onkohan sama inehmo asialla nytkin?


      • ikäisensä
        saimaantaka kirjoitti:

        Elä Heikku hyvä mihinkään lähe! Menee melkein ainut ilopilleri siinä mukana...
        Piti ihan pakosti tämä kommentti laittaa kun niin säikähin ;-) vaikka nykyisin olen pahasti laiskistunut kommentoimaan enää mihinkään.
        Muuten. Joskus useampi vuosi sitten täällä 60 keskusteluissa joku vähän väliä moitti että palstalla on liikaa Liian Vanhoja? Onkohan sama inehmo asialla nytkin?

        Ei ole sama inehmo. Yksityisviestittely on olemassa ystävien kesken, ihan tiedoksi vaan, kun ei tunnu olevan tämän palstan ihimisille se tuttua.
        Alkoi vaan minusta tuntua tämä keskustelumeno liian angtiselta viiskymppiseltä. Seestynyt ja ansaitsemaansa eläkettä terveenä ja hyväkuntoisena nauttiva kunnioitettavat 60 vuotta täyttänyt ei enää jaksa tuollaista itsensä etsimistä.
        kuten Korppis1 asian ilmaisi "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"


      • Heikunkeikku
        saimaantaka kirjoitti:

        Elä Heikku hyvä mihinkään lähe! Menee melkein ainut ilopilleri siinä mukana...
        Piti ihan pakosti tämä kommentti laittaa kun niin säikähin ;-) vaikka nykyisin olen pahasti laiskistunut kommentoimaan enää mihinkään.
        Muuten. Joskus useampi vuosi sitten täällä 60 keskusteluissa joku vähän väliä moitti että palstalla on liikaa Liian Vanhoja? Onkohan sama inehmo asialla nytkin?

        Kiitos, mutta tahdon sanoa, että EN nyt tahdo mitään semmosta, että "hei älä nyt lähde" tai "älä suutu". Tulee vaivaantunut olo.
        Kirjoitin tuon edellisen kommentin, koska en todellakaan ole voinut käsittää, että tuo ikä olisi niin suuri asia.
        Mulle pitää näköjään vääntää rautalangasta kommentit:)
        Aloitus ja monet siihen tulleet kommentit puoltavat sitä asiaa, että ei ole hyvä jos tällä palstalla pomppii "nuoria". Ja ymmärrän tämän asian, kun aloin asiaa pohtimaan.
        Odottelen tässä jos 50 tyypit vastaisivat mun kysymykseen.
        Tosin en edes tiedä minkä ikäisiä muut kirjoittajat ovat. Jotkut ovat sen kertoneet, mutta monet ei.
        Minusta on lähes mahdotonta kirjoitella tänne, jos takaraivon takana kolkuttelee tieto, että porukka Ei tykkää niiden viesteistä, jotka ovat alle 60.


      • ikäisensä kirjoitti:

        Ei ole sama inehmo. Yksityisviestittely on olemassa ystävien kesken, ihan tiedoksi vaan, kun ei tunnu olevan tämän palstan ihimisille se tuttua.
        Alkoi vaan minusta tuntua tämä keskustelumeno liian angtiselta viiskymppiseltä. Seestynyt ja ansaitsemaansa eläkettä terveenä ja hyväkuntoisena nauttiva kunnioitettavat 60 vuotta täyttänyt ei enää jaksa tuollaista itsensä etsimistä.
        kuten Korppis1 asian ilmaisi "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"

        "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"

        :DDDD no siltä todella vaikuttaa.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"

        :DDDD no siltä todella vaikuttaa.

        Tuota on tullut jo kolmelta taholta. Sori, neljältä, ei näin nuori osaa vielä laskeakaan... Mä oon pidätellyt tätä jo jonkin aikaa, mutta nyt se tulee -
        "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"
        Niinniin, mutta mistä?
        Kjäh.
        Uuuhkun helpotti :D Kiusa se on pienikin kiusa. Niin kuin tää aloituskin taitaa olla.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kiitos, mutta tahdon sanoa, että EN nyt tahdo mitään semmosta, että "hei älä nyt lähde" tai "älä suutu". Tulee vaivaantunut olo.
        Kirjoitin tuon edellisen kommentin, koska en todellakaan ole voinut käsittää, että tuo ikä olisi niin suuri asia.
        Mulle pitää näköjään vääntää rautalangasta kommentit:)
        Aloitus ja monet siihen tulleet kommentit puoltavat sitä asiaa, että ei ole hyvä jos tällä palstalla pomppii "nuoria". Ja ymmärrän tämän asian, kun aloin asiaa pohtimaan.
        Odottelen tässä jos 50 tyypit vastaisivat mun kysymykseen.
        Tosin en edes tiedä minkä ikäisiä muut kirjoittajat ovat. Jotkut ovat sen kertoneet, mutta monet ei.
        Minusta on lähes mahdotonta kirjoitella tänne, jos takaraivon takana kolkuttelee tieto, että porukka Ei tykkää niiden viesteistä, jotka ovat alle 60.

        Heikku, en usko että tämä aloitus oli sinulle mitenkään suunnattu, taisi olla osoitettu siilimuorille ja mulle. Näin käy kun puolustaa jotakuta, ja jää vänkäämään, turpiin tulee että korviin soi. Mutta antaa soida vaan, mä tykkään musasta enkä ole niin silleen aistiherkkä, että metelikään vaivaa :)
        Jos viihdyt täällä, niin pysy ihmeessä. Mutta näytti siellä vieruspalstallakin olevan vähän jotain muuta kuin viestejä vuodelta 2007. Mä taisin taas tyhjentää pankkini mun aloituksella, ei vissiin tule uutta ihan heti. On ehdottoman tarpeellista että sanon noin, koska sitten uuden aloituksen idea tulee jo iltapäivällä :D Jos sanoisin että teen asialle jotain vielä tänään, pää huutaa tyhjyyttään. Lapsellista vai naisellista, ota siitä sitten selvää ;)


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuota on tullut jo kolmelta taholta. Sori, neljältä, ei näin nuori osaa vielä laskeakaan... Mä oon pidätellyt tätä jo jonkin aikaa, mutta nyt se tulee -
        "Kuuskymppinen ja siitä ylöspäin on jo löytänyt itsensä"
        Niinniin, mutta mistä?
        Kjäh.
        Uuuhkun helpotti :D Kiusa se on pienikin kiusa. Niin kuin tää aloituskin taitaa olla.

        Joko olet selvittänyt, mikä sinulle on ihmisessä tärkeä ominaisuus?

        1. Kunnioitus
        2. Empatia
        3. Kiltteys
        4. Rehellisyys/luotettavuus
        5. Suorasanaisuus

        Minulle kaikki nuo ovat itsestään selvyyksiä, ei tarvii miettiä.

        Laitoin tänään eriävän mielipiteeni rehellisesti facebookiin. En tykkää kun avaan facen, etusivulla on linkkaavia ambutoituja koirien ja kissojen kuvia. Kadonneita lemmikkejä jne.

        Yksi nirpisti nokkansa ja kirjoitti voit heittää minut pois ystävistäsi jos liittämäni kuvat ovat kiusaksi.

        Niinpä koirat ja kissat ensin ja sen jälkeen ns. ystävät.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Joko olet selvittänyt, mikä sinulle on ihmisessä tärkeä ominaisuus?

        1. Kunnioitus
        2. Empatia
        3. Kiltteys
        4. Rehellisyys/luotettavuus
        5. Suorasanaisuus

        Minulle kaikki nuo ovat itsestään selvyyksiä, ei tarvii miettiä.

        Laitoin tänään eriävän mielipiteeni rehellisesti facebookiin. En tykkää kun avaan facen, etusivulla on linkkaavia ambutoituja koirien ja kissojen kuvia. Kadonneita lemmikkejä jne.

        Yksi nirpisti nokkansa ja kirjoitti voit heittää minut pois ystävistäsi jos liittämäni kuvat ovat kiusaksi.

        Niinpä koirat ja kissat ensin ja sen jälkeen ns. ystävät.

        Niin, ottaen huomioon että tämä on vasta kolmas viestisi aiheesta minulle kolmanteen ketjuun, niin voisi kuvitella ettei se kiinnosta sua pätkän vertaa ;)
        Listastani puuttuu vielä huumorintaju ja nöyryys. Mutta pojot siitä että tajusit mun aloitusta oikein - miten se ihmisen elämässä toteutuu. Siitä taisin ketjussanikin puhua omalla kohdallani.
        Vaan olen huomannut sellaistakin, että ihminen muuttuu pisteliääksi kun hän puolustaa itsensä. Purevaksi leijonanemäksi kun hän puolustaa perhettään.
        Facebookissa saa piilotettua sellaisten viestejä, joita ei halua nähdä. Mä ite lemmikillisenä ymmärrän että ainakin oma kissa ja koira menee ennen ystäviä, onhan ne sentään perheenjäseniä.
        Mä en siellä paljon enää oleile. Löysin Pinterestin. Ootko tutustunut? Saattaisit tykätä kun olet aikaansaava käsityöihminen, ja lisäksi kielitaitoinen. Siellä ei tarvi miettiä mitä kaverit tekee tai ei tee.


    • HUNKSZ on taas ollut tapeetilla näköjään.
      On se vaan kumma juttu.
      Että aina ilta-myöhään :)

      Täytynee nimmarin omistajana lausua asista pari sanaa.
      Minua inhottaa jos 60 /60----- tulee ja olettelee olevansa 60 .
      Saahan tänne tulla, kunhan ilmoittaa että ei tänne kuulu.
      Poikkeuksena tietenkin minulle osoitetut suorat
      kysymykset/ihailut/viittaukset.

      Minä alan Joulun-tienoilla olemaan 66v.
      Jouluisin aina 1
      Minä en koskaan hypi eri-ikäisten palstoilla.
      Poikkeuksina oli, kun muinaiset seriffit nimitettiin.
      Laskin että 6 kertaa korkeintaan.
      Silloin oli pakko kirjoittaa heille muutama opetus-lause.
      Tuosta on kyllä aikaa jo jokunen vuosi.
      Se oli silloin kun palsta oli vielä ihana ja toimiva.
      Nythän tämä on joku peli-kone.

      Mutta, antakaa palaa edelleen.
      Etenkin milloin minuun tulee.

      H.

      • Kuinka kauan sellainen soppari on sitten voimassa? Muistaakseni joskus tulin tänne adoptoitavaksi, mutta en saa päähäni että minä vuonna... tai millä nikillä silloin kirjoitin. Aattelin vaan, että tartteeko uuden sopimuksen laatimiseen ryhtyä?


    • pesivä

      Voi reikäkauha sentään. Kyllähän tämä palsta kuukahtaa, jos täällä aletaan seulomaan iän perusteella. Samantien rumat, köyhät, invalidit jne. Ei mene mun pikkuiseen päähän tälläinen IÄNikuinen jäkätys.

    • vhimsh

      Onko oikeastaan olemassa "oikeita tapoja" jos ihmiset käyvät läpi elämänsä vaikeita ja raskaita asioita, myös tunteita ja suruja - mitkä haavoitti ja satutti eniten?
      Kuin salamia, jotka rojauttaa entisen elämän ihan tohjoksi ja paluuta mihinkään menneeseen ole sen jälkeen...
      Kun pohtii ja läpikäy ihmisten surujen sisältöä, omaakin elämäänsä ja raskaita asioita
      - hyvin tajuaa myös oman rajallisen ja raadollisen pienuutensa, syvät luokkaerot ja mksi ihmisten eristäytyminen ja ihan vakavat mt-ongelmat ovat melko yleisiä - niin vanhoilla kui nuoremmillakin, jopa lapsilla - eikä todellakaan ole tekonenillä ja vitseillä kaikk asiat hoidettavissa.

      • "vhimsh"

        60 ei enää murehdi kuvaamiasi asioita.
        Hän osaa ja tietää mitä tuleman pitää.
        Mitä kaivata ja kaihertaa.

        H.


    • jatkakaa

      Kirjoittajat kirjoittaa tyylillään minkä on omaksunut, keskusteku tavoista pitäisikö olla määrätty tapa, jonninjoutavaa edes keskustella aiheesta kuka alkaa muuttamaan käytöstapaa tuskin alkaa. Aloituksen aiheesta voi höpistä ajankuluksi jollei pää keksi tärkeämpää kuten kissan ristiäisistä.

    • Eipä ole minusta neuvojaksi.
      Kirjoittakoon kukin omilla omiaan. Niin höpisen minäkin.
      Ihan sama minkä ikäinen kirjoittaa, vastaan jos huvittaa, jos vaikuttaa kovin nuorelta ja kömpelöltä, ei huvita, sen kyllä huomaa, vaikkei möläyttäis kun muutaman sanan.
      55 tulin tänne ja kun 60 tuli täyteen siirryin 60 ja muutaman kerran 70 kurkkasin, mutta ei tuntunut omalta paikalta. Ehkä jos viipyisi pitempään oppisi kirjoittajat ja tyylit, täällä ne jotenkuten tuntee.
      Täällä on miusta niin rentoa, mistään ei tarvis välittää, on sanan käyttäjiä ja muuten vain osaansa esittäviä, hyvin yks höpöttäjä mahtuu sekaan, näin olen asian kokenut.

    • ghimshp

      Joskus mietin millaisia lyömäaseita joka elämänalueilla asioista syntyy niin uskonnoista, politiikasta, seksismistä, terveysasioista, ihmisten "ikäisyydestä" , tavoista käsitellä asioista, sotaisuudesta, sivuaahan ne välillä noitarovioitakin - sana on vapaa muttei ihmiset silleen arjessa - totta, joutuu välillä keskeneräisyytensä ja kyvyttömyytensä, ymmärryksenvajauksensa myöntämään vaikka siihen malliin että mää jo romahdin ajat sitten. ylipäätään mikähän sekin vaatimus toisten taholta on että oikopäätä jokaisella on oltava valmiudet ja kyky ymmärtää joka elämänalueen ja ihmisten maailman vouhkauksia.

      • "vhimsh"

        ghimshp

        60 ei enää murehdi kuvaamiasi asioita.
        Hän osaa ja tietää mitä tuleman pitää.
        Mitä kaivata ja kaihertaa.

        H.


    • eläke-ukko

      Tässä mennään -70v.Tänäänkin tuolla pelailtiin lentopalloa porukalla jonka keski-ikä on yli 70. Vanhin rouva henkilö on 86v.Kävelee 1.5km ensin pelipaikalle ja sieltä 2tunnin pelin jälkeen kotiin. Porukastamme ei todella uskoisi että olemme vanhainkoti iässä.
      Ikä on numeroita. Henkinen ja fyysinen puoli vain vaihtelee.
      Tunnen oman ikäisiäni jotka on jo palvelutaloissa.
      kirjoitelkaa vaan missä haluatte.
      Menkääpä kokeilemaan tuonne murkku osastolle. Sieltä niitä neuvoja sitten tuleekin.

      • eppu2

        Niinhän se on, että iässä, kuin iässä voi olla niin fyysisiä, kuin henkisiäkin esteitä, olla ikäänsä vastaavassa kunnossa.
        Toiset ovat keskivertoa huonommassa ja vastaavasti jotkut paremmassa kunnossa.


    • pelkopoisrosemary

      Muuttuvassa maailmassahan sitä on aina ollut eläminen
      - vuosikymmeniä sitten olin kupariin pakotettu aavikon laidalla auringonlaskua tähyilevä
      hevonen kuin pultti päässä - onneks sekin aika ohi eikä kukaan moskalla enää
      päähän paukuta - siitä että järkytyksestä toiseen aina on ollut meneminen
      - olipa asiat kuvin, sanon tai numeroin esitettyjä - miljoonia taruja ja kertomuksia
      maailmaan on aina mahtunut - mistä vinkkelistä niitä milloinkin tarkkailee ja miettii. Toivon ett ettei alle viiskymppiset ekaks tule ainakaan ehdottamaan karja--auton kyytiä lähimmälle makkaratehtaalle - sosiaalisempia vaihtoehtoja edustaa kuitenkin keskustelu - jos edes jaksaa mitään puhua.
      Tänään on maailmanlaajuinen oranssi päivä - naisiin ja lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa
      vastaan.

    • Ohjaistaitsesi

      Voiko joku olla oikeasti noin ahdas?

      • Voi olla. Elämässä käy josksu joillekin noin iän myötä.


      • ikäisensä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Voi olla. Elämässä käy josksu joillekin noin iän myötä.

        Palstan nimi on 60 plus. Tehkää ehdotus suomi24:lle, jos se teitä alaikäisiä ahdistaa tai ette ymmärrä, mitä tarkoittaa.
        Chatin puolella viihtyisitte, kun sieltä on poistettu numeroilla ilmaistut ikäryhmät (50 , 60 , 70 siellä oli ennen ja 50 oli suosituin siellä).
        Yrittäkää ehdottaa samaa tänne keskusteluihin, jos teitä kaikki rajoitukset ahdistaa. Avioliiton/parisuhteen kahleetkin :)))))))


      • ikäisensä kirjoitti:

        Palstan nimi on 60 plus. Tehkää ehdotus suomi24:lle, jos se teitä alaikäisiä ahdistaa tai ette ymmärrä, mitä tarkoittaa.
        Chatin puolella viihtyisitte, kun sieltä on poistettu numeroilla ilmaistut ikäryhmät (50 , 60 , 70 siellä oli ennen ja 50 oli suosituin siellä).
        Yrittäkää ehdottaa samaa tänne keskusteluihin, jos teitä kaikki rajoitukset ahdistaa. Avioliiton/parisuhteen kahleetkin :)))))))

        Alentuvaa tekstiä. Kiitos täti :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Voi olla. Elämässä käy josksu joillekin noin iän myötä.

        "Iän myötä"?
        Mutta itsehän olet kertonut tuntevasi olevan meidän ikäinen.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "Iän myötä"?
        Mutta itsehän olet kertonut tuntevasi olevan meidän ikäinen.

        Kenen meidän?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kenen meidän?

        Sie taidat nyt vaan huvikses heittä läppää, käypikös aika pitkäski. Mua tää leikki ei enää huvita joten virkiää yötä.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kenen meidän?

        Häh? No meidän, jotka iän myötä olemme niitä ahtaita 60 , minkä ikäiseksi itsekin itsesi tunnet, mutta joita silti arvostelet iän takia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Häh? No meidän, jotka iän myötä olemme niitä ahtaita 60 , minkä ikäiseksi itsekin itsesi tunnet, mutta joita silti arvostelet iän takia.

        On kuusikymppisiä ja kuusikymppisiä, ei voine tätäkään ikäluokkaa yleistä ;). Siis on ahtaita ja väljempiä. En arvostee iän vaan suhtautumisen perusteella.


    • Vapausennenkaikkea

      Lueskelin kommentteja, aika hölmöjä, sori. Täytyy täsmentää omalta osaltani, että olen täyttänyt tuon maagisen luvun, joka toisille tuntuu tarkoittavan jotain sellaista, mitä joillekin toisille ei lain.

      Itse en aio ikipäivänä rajoittua ja karsinoitua sen enempää ikään kuin minkään muunkaan nimiseen asiaan tai aiheeseen. Ajattelen omalla lavealla tavallani eikä sitä tapaa määritä ikä kun se ei määritä mitään muutakaan elämässäni.

    • Erkkivaan

      Ei käyttäytyminen ole niinkään iästä kiinni. Lyhyet, mitättömät huomautuksen ovat huonoja, samoin pitkät sisällyksettömät sanailut.

      Asioiden hallinta ja osaaminen ovat korkeassa kurssissa, mutta huonossa hallinnassa.

      • eläke-ukko

        Varsinainen mietelause rypäle.
        Kokonaisuutena kolme riviä ja yksi kirjoitusvirhe.
        Kaikki täällä kuitenkin jotain yrittävät sanoa olkoonkin heidän sivistyksellinen taustansa mikä hyvänsä.
        Tuskin näitä kenenkään juttuja sen enempää analysoidaan.
        Ollaan sentään hyvillään, että me heikompi lahjaisetkin voidaan jossain sanoa jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe