Moro
Onko mahdollista saada seuraava toiminto toimimaan automaattisesti:
Nappia painamalla Excel tekee uuden välilehden ja nimeää sen taul1 A2 solussa kirjoitetun tekstin mukaan. Lisäksi kopioi kaikki tiedot mitä taul1 on ja siirtää ne luotuun taulukkoon.
Välilehden luonti automaattisesti
2
915
Vastaukset
- koodinpurkaja
Makrot eivät ole minun vahvuuhteni. Tuonmoisen makron löysin netistä ja minulla se ainakin pelasi. Modifioin sitä tarpeitasi varten. En osaa tehdä siihen sitä ettei kopioisi sitä "painonappia" uuteen taulukkoon (ei kaiketi ole tarkoitus). Eli tässä:
Sub kopioivälilehti()
Dim newshtname
'varoitus jos solu A2 on tyhjä
If IsEmpty(Range("A2").Value) Then
MsgBox "Anna nimi!", vbCritical
Exit Sub
End If
'uuden nimen sijaintisolu
newshtname = Range("A2").Value
'varoitus samannimisestä välilehdestä
For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets
If UCase(Sheet.Name) = UCase(newshtname) Then
MsgBox "Antamasi nimi on jo olemassa. Anna uusi.", vbCritical
Exit Sub
End If
Next Sheet
'allaoleva kopioi välilehden, sijoittaa sen Taul1 jälkeen ja nimeää sen solun a2 mukaan
ActiveSheet.Copy after:=Sheets(1)
ActiveSheet.Name = newshtname
End Sub
Koodi löytyi tuolta:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=17844 Tarkoitatko, että on liian monimutkaista pistää hiiren osoitin välilehti 1:n päälle, painaa ctrl alas ja vetää hiirellä tuuman verran oikealle seuraavaan välilehteen, ja sen jälkeen tuplaklikata välilehti 2 ja kirjoittaa siihen haluamansa nimi.
Kaikki tiedot kaavoineen ovat kopioituneet uuteen välilehteen, eikä siinä nyt niin montaa napinpainallusta kulunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli399371"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn433955Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.402724Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1272576Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1022509Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on271977Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait161655Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331457- 711287
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1791184