Moro
Onko mahdollista saada seuraava toiminto toimimaan automaattisesti:
Nappia painamalla Excel tekee uuden välilehden ja nimeää sen taul1 A2 solussa kirjoitetun tekstin mukaan. Lisäksi kopioi kaikki tiedot mitä taul1 on ja siirtää ne luotuun taulukkoon.
Välilehden luonti automaattisesti
2
1042
Vastaukset 2
- koodinpurkaja
Makrot eivät ole minun vahvuuhteni. Tuonmoisen makron löysin netistä ja minulla se ainakin pelasi. Modifioin sitä tarpeitasi varten. En osaa tehdä siihen sitä ettei kopioisi sitä "painonappia" uuteen taulukkoon (ei kaiketi ole tarkoitus). Eli tässä:
Sub kopioivälilehti()
Dim newshtname
'varoitus jos solu A2 on tyhjä
If IsEmpty(Range("A2").Value) Then
MsgBox "Anna nimi!", vbCritical
Exit Sub
End If
'uuden nimen sijaintisolu
newshtname = Range("A2").Value
'varoitus samannimisestä välilehdestä
For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets
If UCase(Sheet.Name) = UCase(newshtname) Then
MsgBox "Antamasi nimi on jo olemassa. Anna uusi.", vbCritical
Exit Sub
End If
Next Sheet
'allaoleva kopioi välilehden, sijoittaa sen Taul1 jälkeen ja nimeää sen solun a2 mukaan
ActiveSheet.Copy after:=Sheets(1)
ActiveSheet.Name = newshtname
End Sub
Koodi löytyi tuolta:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=17844 Tarkoitatko, että on liian monimutkaista pistää hiiren osoitin välilehti 1:n päälle, painaa ctrl alas ja vetää hiirellä tuuman verran oikealle seuraavaan välilehteen, ja sen jälkeen tuplaklikata välilehti 2 ja kirjoittaa siihen haluamansa nimi.
Kaikki tiedot kaavoineen ovat kopioituneet uuteen välilehteen, eikä siinä nyt niin montaa napinpainallusta kulunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 67778
- 113752
- 37706
- 130657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40599- 67589
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493- 27475
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142469Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 41432
- 68420
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0405Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys65388Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks58387- 35383
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti27374- 29374
- 23367