Moro
Onko mahdollista saada seuraava toiminto toimimaan automaattisesti:
Nappia painamalla Excel tekee uuden välilehden ja nimeää sen taul1 A2 solussa kirjoitetun tekstin mukaan. Lisäksi kopioi kaikki tiedot mitä taul1 on ja siirtää ne luotuun taulukkoon.
Välilehden luonti automaattisesti
2
742
Vastaukset
- koodinpurkaja
Makrot eivät ole minun vahvuuhteni. Tuonmoisen makron löysin netistä ja minulla se ainakin pelasi. Modifioin sitä tarpeitasi varten. En osaa tehdä siihen sitä ettei kopioisi sitä "painonappia" uuteen taulukkoon (ei kaiketi ole tarkoitus). Eli tässä:
Sub kopioivälilehti()
Dim newshtname
'varoitus jos solu A2 on tyhjä
If IsEmpty(Range("A2").Value) Then
MsgBox "Anna nimi!", vbCritical
Exit Sub
End If
'uuden nimen sijaintisolu
newshtname = Range("A2").Value
'varoitus samannimisestä välilehdestä
For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets
If UCase(Sheet.Name) = UCase(newshtname) Then
MsgBox "Antamasi nimi on jo olemassa. Anna uusi.", vbCritical
Exit Sub
End If
Next Sheet
'allaoleva kopioi välilehden, sijoittaa sen Taul1 jälkeen ja nimeää sen solun a2 mukaan
ActiveSheet.Copy after:=Sheets(1)
ActiveSheet.Name = newshtname
End Sub
Koodi löytyi tuolta:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=17844 Tarkoitatko, että on liian monimutkaista pistää hiiren osoitin välilehti 1:n päälle, painaa ctrl alas ja vetää hiirellä tuuman verran oikealle seuraavaan välilehteen, ja sen jälkeen tuplaklikata välilehti 2 ja kirjoittaa siihen haluamansa nimi.
Kaikki tiedot kaavoineen ovat kopioituneet uuteen välilehteen, eikä siinä nyt niin montaa napinpainallusta kulunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1955783Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
- 931979
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291355- 751299
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää121250Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165