Täällä olen lukenut mitä erilaisimpia Nissanin vikoja,jotka koskevat lähinnä uusia autoja.Täytyy ihmetellä,kuinka hemmetissä tämä on mahdollista?
Itselläni on vuoden vanha Nissan ja toistaiseksi ilman ainuttakaan vikaa.Ei ensimmäistäkään.
Täällä palstalla on muuten joku pervo,joka saa tyydytystä Nissanista.Eli siis Nissan pervo.
Tällä kaverilla jäätyy tuulilasi pakkasessa rasvauksesta huolimatta.Keskuslukitus ei toimi ilman katkaisinta.Lukot jäätyy ilman rasvausta,kun auton ajaa pesuhallista pakkaseen.(auto ajetaan huoltoon sen jälkeen).Talvella renkaista sojottaa rautaa pinnan läpi,mitä ei kuulemma tapahdu kesällä ollenkaan.Auton mittareissa aina ajon aikana kaksi keppiä heiluu mittareiden sisällä oudosti,paikallaan näin ei tapahdu.(auto huoltoon).Autolla kun ajaa vesilammikkoon,kylkiin jää outoja tahroja.Tämä tapahtuu syksyisin ja on häiritsevää.Auto huoltoon.(näin ei ole muissa merkeissä käynyt,mainittakoon että tämä kaveri on omistanut jokaisen automerkin).
Mukavia kilometrejä kaikille.
NISSANIN VIAT
24
5135
Vastaukset
- X-nissan
Ajoin Nissanilla 190 000 km, ennenkuin ensimmäinen vika tuli - takaäänenvaimennin puhkesi. Silti uskon, että Nissanissakin VOI olla vikoja.
- Jannu
Varmasti Nissaneissa voi olla ja onkin vikoja.
Ärsyttäviä ovat nämä useillakin eri merkkipalstoilla mesoavat, jotka keksivät vikoja omasta päästään ( sieltä niitä varmaan muuten löytyykin!.Yleensä se, joka ko. autolla on ajanut enemmän tajuaa kyllä, milloin on kyse provosta.
- Pete
Ovat. Vuoden päivät ajettu P11-99 farkulla ja tähän asti ainoa vika/haitta on ollut tuulilasin pyyhkijöiden narina(kuivat puslat) tämänkin vaivan sain korjattua palstalaisten opastuksella.
Vanha nissan kyllä laukesi N14 1.4 -94 kytkin kun oli ajettu 170tkm tai itseasiassa hajosi painelaakerin asetelma.. kuitenkin. 180tkm kohdalla kampiakselinstefa alkoi vuotaa ja öljypohja oli aivan puhkiruostunut, silloin vaihtui malli, Nissan edelleen.... Koneet ovat kyllä kestäviä ja huoltokohteita vähän. Tyytyväisiä ollaan. - uudet ei
Saksan tilastojen mukaan yhden-kolmen vuoden ikäiset Almerat ja Primerat ovat luokassaan kaikkein vikaherkimpiä ja huonoimpia. Vanhemmat vuosimallit sensijaan ovat luokissaan parhaasta päästä. Näinhän me kaikki nissanistit olemme todenneetkin, että autot ovat olleet luotettavia. Mutta aika on muuttunut! Nissanin laatu on romahtanut! Aivan samoin kävi aikoinaan mm. Opelille. 1980 luvun alkupuolella ei ollut parempaa ja luotettavmpaa autoa kuin esim Ascona. Sitten Vectran myötä laatu suorastaan romahti. Nyt kuuluu taas kummia - Vectran laatu alkaa olla huippuluokkaa. Mitä tästä opimme? Kannattaa olla kuulolla. Jos jokin automerkki oli ennen hyvä, se voi olla nyt huono - ja päin vastoin. Ja meidän kuluttajien on syytä äänestää asiasta rahapussillamme - ei osteta enää yhtää biiliä, jonka laatu on lähtenyt huonontumaan - kyllä se muutamassa vuodessa paranee. Nissankin on selvästi suuressa hädässä - autojan myydään alennuksella ja erilaisilla kamppanjoilla!!
- hohhoijaa
Tälläkin palstalla on monet kerrat todettu, että noiden ADACin tilastojen tulokset Nissanin osalta johtuvat pitkälti muutamasta tyyppiviasta, jotka on kaikki korjattu takuuseen. Jokaikinen auto.
Kyseessä on siis pitkälti tilastopiikki, joka tullee oikenemaan. - japo
Ooppelillahan kans oli vastaava nettohinnoittelu muutama vuosi sitten, jolla saatiin kyllä samalla myös käytettyjen ooppelien hinnat alas. Uusien myynti kyllä nousi, mutta kun hinnat taas nousi, niin myynti tyrehtyi ja entinen kärkimerkki (myynnissä) jäi kärkikymmenikön ulkopuolelle.
Toivottavasti Nissanilla ei olla samalla uralla... - Historioitsija
japo kirjoitti:
Ooppelillahan kans oli vastaava nettohinnoittelu muutama vuosi sitten, jolla saatiin kyllä samalla myös käytettyjen ooppelien hinnat alas. Uusien myynti kyllä nousi, mutta kun hinnat taas nousi, niin myynti tyrehtyi ja entinen kärkimerkki (myynnissä) jäi kärkikymmenikön ulkopuolelle.
Toivottavasti Nissanilla ei olla samalla uralla...Nissan oli vuosia myynnin kärkikymmenikön ulkopuolella. V. 2003 se tuli takaisin voimalla
- hinnoittelun ansiosta. Hyvällä uralla ollaan...
- Neljäs nissan
Itsellä on nykyinen nissan synny vm.94 slxi.
Ainoa mitä on joutunut uusimaan,vetonivelen kumi.
Auto on ollut uudesta asti minulla.
Mikä ihmeeellisintä,akku on vielä alkuperäinen.- kestää
Meillä on kakkosautona Micra 91, johon vaihdoin akun noin kk sitten. Edellinen oli Panasonic merkkinen ja minulla on käsitys että oli alkuperäinen. (auto on vielä Japanissa tehtyjä)Vika oli sellainen että startti ei pyöräyttänyt heti, ja moottori pyörähti kerran kaksi, aivan kuten oikein kovalla pakkasella.
Niin, autossa ei ole lohkolämmitintä, ajetaan joka arkipäivä 5-10 km ja toistaiseksi lähtenyt aina käyntiin, myös -33 asteen pakkasella, vieläpä sillä alkuperäisellä akulla!
Aikoinaan ollut slogan Nissan kestää ja säästää ei ollut pelkkä mainoslause.
- tekna
Itselläni kans kohta vuodenvanha p12 ja ei mitään vikaa, ai niin olipas? kojetauluun syttyi keltainen merkkivalo, luulin jo että moottori hajosi mut sitten katsoin ohjekirjaa ja voitteko kuvitella, siellä sanottiin että pissapojan vesi on saatana päässyt loppumaan, karmeeta, arvatkaa ostanko enää koskaan Nissania kun on niin saatanan paljon vikoja. (tämä oli sitten tsoukki jos joku mollaaja ipana ei sitä ymmärtänyt)
- jape.....
Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.
- ruuvattu
jape..... kirjoitti:
Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.
mittaria?, kun kerran sama auto ja eri lukemat?, kummalla se oli ensin? ;)))
- pena
jape..... kirjoitti:
Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.
100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui
- Nismonster
pena kirjoitti:
100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui
Tällä saniaisellani olen ajellut vuodesta -96 asti ja mitarissa on nyt reilu 250 tkm. Ensimmäiset puhkiruostuneet kohdat löytyivät nyt talvella. Mistäpä muualta kuin takaiskarien yläpäästä. (Myös muuta ruostekukkaa alkaa ilmaantumaan sinne tänne)
Autoon on vaihdettu tuulilasi ja startti sekä tietysti kulutusosia (iskarit, akku ym.), muuta ei ole vielä hajonnut. Paitsi keskuslukko pitäisi huoltaa, se ei toimi kovilla pakkasilla. Autoon on perushuollot tehty suht säännöllisesti.
Ei valittamista laadusta/toimivuudesta. - Penalla
pena kirjoitti:
100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui
Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm. - pena
Penalla kirjoitti:
Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm.ostinpa kyseisen auton sukulaiselta 30tkm ajettuna, ja hyvin on huollettu, ja suurin osa noista vioista on primeran tyyppivikoja: vaihdelaatikko, lasinpyyhkijät, starttimoottori, ja vetoakselikin piti ostaa merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saanut / kolariautokeskukset yms = kertoivat että primeran vetoakseleista on jo tehty varauksiakin: menee kuin kuumille kiville, että kyllä em vikoja on ollu muillakin primeran omistajilla, ja takavalojen johdotuksiakin piti "parsia" joku aika sitten, kone kyllä on luja.
- P12SportDeck2.0
Penalla kirjoitti:
Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm.*niin tai sitten huomattavasti vähemmänkin, itselläni tuli mittariin kolmessa vuodessa huikeat 47 tkm (Primera P11 1.6 vm -00) ennenkuin auto lähti vaihtoon "hyvin palvelleena"
*nyt on siten alla tuoreempi P12 2.0 vm -03, niin siihenkin on tullut "jo" 23 tkm vuodessa ja 4 kk:ssa!
*no keskimäärinhän suomalaiset ajavat autoillaan noin 15 tkm / vuosi => toiset enemmän, toiset vähemmän
*ennen Nissaneita ajelin Fiat Tempra 1.6 farkulla viidessa vuodessa "älyttömät" 65 tkm eli ainaskin minun jäljiltäni jää hyviä vähän ajettuja vaihtoautoja vielä muillekin jakoon ;) - Tuohon
pena kirjoitti:
ostinpa kyseisen auton sukulaiselta 30tkm ajettuna, ja hyvin on huollettu, ja suurin osa noista vioista on primeran tyyppivikoja: vaihdelaatikko, lasinpyyhkijät, starttimoottori, ja vetoakselikin piti ostaa merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saanut / kolariautokeskukset yms = kertoivat että primeran vetoakseleista on jo tehty varauksiakin: menee kuin kuumille kiville, että kyllä em vikoja on ollu muillakin primeran omistajilla, ja takavalojen johdotuksiakin piti "parsia" joku aika sitten, kone kyllä on luja.
ole vaihdettu koskaan vaihteistoöljyjä?
- ratsuni
Meille on sitten varmaankin sattunut jokin mmanantain yksilö. Kattovaalo on jouduttu vaihtamaan kahdesti uuteen, molemmat umpiot uusiksi sisällä olevia muosiosoa uusiksi. Ja eilen etujarru hirtti kiinni... Autolla on ajettu n 50 000 km ja huollossa on käyty Nissanin omassa merkkihuollossa.. Joten se siitä laadusta.
- Epäuskoinen
Mulla oli uusi Nissan Quahsqai, jolla ajettu 9.800 km. Siinä esiintyi paljon "vikakoodeja", 7 kertaa.
Jota jouduin käyttämään merkkihuollossa. Aina eivät löytäneet "oikeaa vikasyytä". Sitten vaihtoivat uuden akun. Taas vikailmoituksia tuli ! Seuraavaksi vaihtoivat koko tietokoneen ! Mutta senjälkeen tuli taas vikailmoituksia !! Kyllästyin moiseen kyykyttämiseen !!! Vaihdoin sen vehkeen uuteen samanmerkkiseen ja olin uskossa, että nyt saa ajella rauhassa ! Olin ajellut n. 1500 km, kun tässäkin autossa alkoi tulla vikailmoituksia ! Eikun huoltoon, eivät löytäneet syytä. Seuraava vika tuli n. 2500 km jälkeen, silloin uusittiin " vaihteiston asentutunnistin "! Ja sitten vain kotiin ajelemaan, MUTTA 14 km jälkeen tuki heti vikailmoitus !! Nyt varattiin aika hoitoon siten, että auto oli korjaamolla yön yli. Nyt totesivat, että pitää tilata ja vaihtaa "etutörmäystunnistin" !!
Nyt se on vaihdettu mittarissa on n . 3300 km. Saapa nähdä miten asiat korjaantuivat. Onko kellään tällaista ajokkia ja huonoja kokemuksia ? Kertokaa niistä minulle. Eihän uudessa autossa saa tulla heti tällaista ongelmaa !!!!- nassuni
Ei Nissan ole enää sama auto kun 80-90 luvulla, Rellun omistus sotki tämän merkin kuviot.
Ei ole enää mikään Japanilainen auto yhtä laadukas kun mitä ne joskus olivat, ei edes se harmaan kansan suosikki Toi-ota. Hondan laatu myös heikentynyt, Mazdasta en osaa sanoa, Mitsubishi on lähes kadonnut.. Taitaa Korealaiset olla nyt ne varmimmat autot. tere mul on vähän yli 2vuotta vanha pulsar. kaks kertaa on jättänyt tielle kun ei lähde käyntiin vituttaa kun kun pitää kaapeleilla käynnistellä.
- ajaromikselle7
Primera taisi olla Nisun paskin malli, oikea vikapesäke.
- Kassutonttu
Ensimmäinen Qashqai heti kun tuli myyntiin, kesällä 2007. Muistaakseni kolme kutsua tarkastuksiin. Takaiskarit vaihdettiin huollossa pyytämättä. 70000 km. Toinen 2010. Yksi kutsu tarkastukseen. Bensapumppu vaihdettiin huollon yhteydessä. 55000km. Kolmas 2013. Etupenkin kangas huonosti kiinnitetty. Uusittiin takuuseen kolmannessa huollossa. Ei muuta. 60000km. Neljäs Qashqai 2016. Nyt kilometrejä 40000. Ei muuta kuin huollot. Alun kolme olivat manuaalisella laatikolla, neljäs automaatti pikkukoneella, mutta tuntuu se silti liikkuvan. Tallissa on Luupää, 1987, kilometrejä 480000, edelleen ajossa. Nämä ovat sattuneet ainakin olemaan asiakasystävällisiä, varmasti on toisinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818