NISSANIN VIAT

a,autoilija

Täällä olen lukenut mitä erilaisimpia Nissanin vikoja,jotka koskevat lähinnä uusia autoja.Täytyy ihmetellä,kuinka hemmetissä tämä on mahdollista?

Itselläni on vuoden vanha Nissan ja toistaiseksi ilman ainuttakaan vikaa.Ei ensimmäistäkään.

Täällä palstalla on muuten joku pervo,joka saa tyydytystä Nissanista.Eli siis Nissan pervo.

Tällä kaverilla jäätyy tuulilasi pakkasessa rasvauksesta huolimatta.Keskuslukitus ei toimi ilman katkaisinta.Lukot jäätyy ilman rasvausta,kun auton ajaa pesuhallista pakkaseen.(auto ajetaan huoltoon sen jälkeen).Talvella renkaista sojottaa rautaa pinnan läpi,mitä ei kuulemma tapahdu kesällä ollenkaan.Auton mittareissa aina ajon aikana kaksi keppiä heiluu mittareiden sisällä oudosti,paikallaan näin ei tapahdu.(auto huoltoon).Autolla kun ajaa vesilammikkoon,kylkiin jää outoja tahroja.Tämä tapahtuu syksyisin ja on häiritsevää.Auto huoltoon.(näin ei ole muissa merkeissä käynyt,mainittakoon että tämä kaveri on omistanut jokaisen automerkin).

Mukavia kilometrejä kaikille.

24

4950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-nissan

      Ajoin Nissanilla 190 000 km, ennenkuin ensimmäinen vika tuli - takaäänenvaimennin puhkesi. Silti uskon, että Nissanissakin VOI olla vikoja.

      • Jannu

        Varmasti Nissaneissa voi olla ja onkin vikoja.
        Ärsyttäviä ovat nämä useillakin eri merkkipalstoilla mesoavat, jotka keksivät vikoja omasta päästään ( sieltä niitä varmaan muuten löytyykin!.Yleensä se, joka ko. autolla on ajanut enemmän tajuaa kyllä, milloin on kyse provosta.


    • Pete

      Ovat. Vuoden päivät ajettu P11-99 farkulla ja tähän asti ainoa vika/haitta on ollut tuulilasin pyyhkijöiden narina(kuivat puslat) tämänkin vaivan sain korjattua palstalaisten opastuksella.
      Vanha nissan kyllä laukesi N14 1.4 -94 kytkin kun oli ajettu 170tkm tai itseasiassa hajosi painelaakerin asetelma.. kuitenkin. 180tkm kohdalla kampiakselinstefa alkoi vuotaa ja öljypohja oli aivan puhkiruostunut, silloin vaihtui malli, Nissan edelleen.... Koneet ovat kyllä kestäviä ja huoltokohteita vähän. Tyytyväisiä ollaan.

    • uudet ei

      Saksan tilastojen mukaan yhden-kolmen vuoden ikäiset Almerat ja Primerat ovat luokassaan kaikkein vikaherkimpiä ja huonoimpia. Vanhemmat vuosimallit sensijaan ovat luokissaan parhaasta päästä. Näinhän me kaikki nissanistit olemme todenneetkin, että autot ovat olleet luotettavia. Mutta aika on muuttunut! Nissanin laatu on romahtanut! Aivan samoin kävi aikoinaan mm. Opelille. 1980 luvun alkupuolella ei ollut parempaa ja luotettavmpaa autoa kuin esim Ascona. Sitten Vectran myötä laatu suorastaan romahti. Nyt kuuluu taas kummia - Vectran laatu alkaa olla huippuluokkaa. Mitä tästä opimme? Kannattaa olla kuulolla. Jos jokin automerkki oli ennen hyvä, se voi olla nyt huono - ja päin vastoin. Ja meidän kuluttajien on syytä äänestää asiasta rahapussillamme - ei osteta enää yhtää biiliä, jonka laatu on lähtenyt huonontumaan - kyllä se muutamassa vuodessa paranee. Nissankin on selvästi suuressa hädässä - autojan myydään alennuksella ja erilaisilla kamppanjoilla!!

      • hohhoijaa

        Tälläkin palstalla on monet kerrat todettu, että noiden ADACin tilastojen tulokset Nissanin osalta johtuvat pitkälti muutamasta tyyppiviasta, jotka on kaikki korjattu takuuseen. Jokaikinen auto.

        Kyseessä on siis pitkälti tilastopiikki, joka tullee oikenemaan.


      • japo

        Ooppelillahan kans oli vastaava nettohinnoittelu muutama vuosi sitten, jolla saatiin kyllä samalla myös käytettyjen ooppelien hinnat alas. Uusien myynti kyllä nousi, mutta kun hinnat taas nousi, niin myynti tyrehtyi ja entinen kärkimerkki (myynnissä) jäi kärkikymmenikön ulkopuolelle.

        Toivottavasti Nissanilla ei olla samalla uralla...


      • Historioitsija
        japo kirjoitti:

        Ooppelillahan kans oli vastaava nettohinnoittelu muutama vuosi sitten, jolla saatiin kyllä samalla myös käytettyjen ooppelien hinnat alas. Uusien myynti kyllä nousi, mutta kun hinnat taas nousi, niin myynti tyrehtyi ja entinen kärkimerkki (myynnissä) jäi kärkikymmenikön ulkopuolelle.

        Toivottavasti Nissanilla ei olla samalla uralla...

        Nissan oli vuosia myynnin kärkikymmenikön ulkopuolella. V. 2003 se tuli takaisin voimalla
        - hinnoittelun ansiosta. Hyvällä uralla ollaan...


    • Neljäs nissan

      Itsellä on nykyinen nissan synny vm.94 slxi.
      Ainoa mitä on joutunut uusimaan,vetonivelen kumi.
      Auto on ollut uudesta asti minulla.
      Mikä ihmeeellisintä,akku on vielä alkuperäinen.

      • kestää

        Meillä on kakkosautona Micra 91, johon vaihdoin akun noin kk sitten. Edellinen oli Panasonic merkkinen ja minulla on käsitys että oli alkuperäinen. (auto on vielä Japanissa tehtyjä)Vika oli sellainen että startti ei pyöräyttänyt heti, ja moottori pyörähti kerran kaksi, aivan kuten oikein kovalla pakkasella.

        Niin, autossa ei ole lohkolämmitintä, ajetaan joka arkipäivä 5-10 km ja toistaiseksi lähtenyt aina käyntiin, myös -33 asteen pakkasella, vieläpä sillä alkuperäisellä akulla!

        Aikoinaan ollut slogan Nissan kestää ja säästää ei ollut pelkkä mainoslause.


    • tekna

      Itselläni kans kohta vuodenvanha p12 ja ei mitään vikaa, ai niin olipas? kojetauluun syttyi keltainen merkkivalo, luulin jo että moottori hajosi mut sitten katsoin ohjekirjaa ja voitteko kuvitella, siellä sanottiin että pissapojan vesi on saatana päässyt loppumaan, karmeeta, arvatkaa ostanko enää koskaan Nissania kun on niin saatanan paljon vikoja. (tämä oli sitten tsoukki jos joku mollaaja ipana ei sitä ymmärtänyt)

      • jape.....

        Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.


      • ruuvattu
        jape..... kirjoitti:

        Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.

        mittaria?, kun kerran sama auto ja eri lukemat?, kummalla se oli ensin? ;)))


      • pena
        jape..... kirjoitti:

        Mulla P10 rimera jolla ajettu n.200tonnia. Vetonivelen ulommat kumit kerran vaihdettu.Ei mitään muuta hommaa ole ainakaan vielä ollut.Tietty säännölliset huollot tehty niin kuin pitääkin :) tutulla sama auto jossa kilometrejä jo reilusti yli 300tuhatta.Siihenkään ole muuta tehty ku laturi ja startti vaihdettu.

        100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui


      • Nismonster
        pena kirjoitti:

        100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui

        Tällä saniaisellani olen ajellut vuodesta -96 asti ja mitarissa on nyt reilu 250 tkm. Ensimmäiset puhkiruostuneet kohdat löytyivät nyt talvella. Mistäpä muualta kuin takaiskarien yläpäästä. (Myös muuta ruostekukkaa alkaa ilmaantumaan sinne tänne)
        Autoon on vaihdettu tuulilasi ja startti sekä tietysti kulutusosia (iskarit, akku ym.), muuta ei ole vielä hajonnut. Paitsi keskuslukko pitäisi huoltaa, se ei toimi kovilla pakkasilla. Autoon on perushuollot tehty suht säännöllisesti.
        Ei valittamista laadusta/toimivuudesta.


      • Penalla
        pena kirjoitti:

        100tkm = ulommat vetonivelet startti etupyörälaakerit sähkölukot alkoi välillä toimiin itsekseen=kaikki muut ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi ( onneksi ) 140tkm= syyläri vaihtoon tankin täyttöputki lahosi takapyörälaakerit vaihtoon 160tkm= vetoakseli poikki???, ja saata.. starttimoottori taas paskana, 180tkm nyt mittarissa ja kilometrit tuntuu = lotisee jo sieltä täältä, kytkin..?, vitosvaihdetta alkanut nakella pois päältä ja pakki ei meinaa oikein kytkeytyä lasinpyyhkijät heiluu miten sattuu, multilinkit on vielä kuitenkin alkuperäiset vaikka napsuneet jo vuosikaudet ja ruoste raiskaa...,mutta välille ei ole kovin monesti jättänyt = 1 akselin katkeaminen ja 2 joku antura = kone sammui

        Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
        Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm.


      • pena
        Penalla kirjoitti:

        Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
        Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm.

        ostinpa kyseisen auton sukulaiselta 30tkm ajettuna, ja hyvin on huollettu, ja suurin osa noista vioista on primeran tyyppivikoja: vaihdelaatikko, lasinpyyhkijät, starttimoottori, ja vetoakselikin piti ostaa merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saanut / kolariautokeskukset yms = kertoivat että primeran vetoakseleista on jo tehty varauksiakin: menee kuin kuumille kiville, että kyllä em vikoja on ollu muillakin primeran omistajilla, ja takavalojen johdotuksiakin piti "parsia" joku aika sitten, kone kyllä on luja.


      • P12SportDeck2.0
        Penalla kirjoitti:

        Olla mittariruuvattu Primera, noissa kilsoissa ei pitäis noita vikoja olla.Tai sitten on huollot jätetty tekemättä.
        Sukulaisella oli 480 tkm ajettu Primera 1.6 SLX ja hyvin pelasi. Tosin osti auton huomattavasti vähemmillä mittarilukemilla(250tkm) ja totuus kilometreistä tuli vasta AKE:n kautta. Kyllä niitä vaan mittareita ruuvaillaan autoista, varsinkin Primeran kokoluokan autoista. Niillä kun ajetaan usein jo 5 vuodessa se 200tkm.

        *niin tai sitten huomattavasti vähemmänkin, itselläni tuli mittariin kolmessa vuodessa huikeat 47 tkm (Primera P11 1.6 vm -00) ennenkuin auto lähti vaihtoon "hyvin palvelleena"
        *nyt on siten alla tuoreempi P12 2.0 vm -03, niin siihenkin on tullut "jo" 23 tkm vuodessa ja 4 kk:ssa!
        *no keskimäärinhän suomalaiset ajavat autoillaan noin 15 tkm / vuosi => toiset enemmän, toiset vähemmän
        *ennen Nissaneita ajelin Fiat Tempra 1.6 farkulla viidessa vuodessa "älyttömät" 65 tkm eli ainaskin minun jäljiltäni jää hyviä vähän ajettuja vaihtoautoja vielä muillekin jakoon ;)


      • Tuohon
        pena kirjoitti:

        ostinpa kyseisen auton sukulaiselta 30tkm ajettuna, ja hyvin on huollettu, ja suurin osa noista vioista on primeran tyyppivikoja: vaihdelaatikko, lasinpyyhkijät, starttimoottori, ja vetoakselikin piti ostaa merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saanut / kolariautokeskukset yms = kertoivat että primeran vetoakseleista on jo tehty varauksiakin: menee kuin kuumille kiville, että kyllä em vikoja on ollu muillakin primeran omistajilla, ja takavalojen johdotuksiakin piti "parsia" joku aika sitten, kone kyllä on luja.

        ole vaihdettu koskaan vaihteistoöljyjä?


    • ratsuni

      Meille on sitten varmaankin sattunut jokin mmanantain yksilö. Kattovaalo on jouduttu vaihtamaan kahdesti uuteen, molemmat umpiot uusiksi sisällä olevia muosiosoa uusiksi. Ja eilen etujarru hirtti kiinni... Autolla on ajettu n 50 000 km ja huollossa on käyty Nissanin omassa merkkihuollossa.. Joten se siitä laadusta.

    • Epäuskoinen

      Mulla oli uusi Nissan Quahsqai, jolla ajettu 9.800 km. Siinä esiintyi paljon "vikakoodeja", 7 kertaa.
      Jota jouduin käyttämään merkkihuollossa. Aina eivät löytäneet "oikeaa vikasyytä". Sitten vaihtoivat uuden akun. Taas vikailmoituksia tuli ! Seuraavaksi vaihtoivat koko tietokoneen ! Mutta senjälkeen tuli taas vikailmoituksia !! Kyllästyin moiseen kyykyttämiseen !!! Vaihdoin sen vehkeen uuteen samanmerkkiseen ja olin uskossa, että nyt saa ajella rauhassa ! Olin ajellut n. 1500 km, kun tässäkin autossa alkoi tulla vikailmoituksia ! Eikun huoltoon, eivät löytäneet syytä. Seuraava vika tuli n. 2500 km jälkeen, silloin uusittiin " vaihteiston asentutunnistin "! Ja sitten vain kotiin ajelemaan, MUTTA 14 km jälkeen tuki heti vikailmoitus !! Nyt varattiin aika hoitoon siten, että auto oli korjaamolla yön yli. Nyt totesivat, että pitää tilata ja vaihtaa "etutörmäystunnistin" !!
      Nyt se on vaihdettu mittarissa on n . 3300 km. Saapa nähdä miten asiat korjaantuivat. Onko kellään tällaista ajokkia ja huonoja kokemuksia ? Kertokaa niistä minulle. Eihän uudessa autossa saa tulla heti tällaista ongelmaa !!!!

      • nassuni

        Ei Nissan ole enää sama auto kun 80-90 luvulla, Rellun omistus sotki tämän merkin kuviot.
        Ei ole enää mikään Japanilainen auto yhtä laadukas kun mitä ne joskus olivat, ei edes se harmaan kansan suosikki Toi-ota. Hondan laatu myös heikentynyt, Mazdasta en osaa sanoa, Mitsubishi on lähes kadonnut.. Taitaa Korealaiset olla nyt ne varmimmat autot.


      • tere mul on vähän yli 2vuotta vanha pulsar. kaks kertaa on jättänyt tielle kun ei lähde käyntiin vituttaa kun kun pitää kaapeleilla käynnistellä.


    • ajaromikselle7

      Primera taisi olla Nisun paskin malli, oikea vikapesäke.

    • Kassutonttu

      Ensimmäinen Qashqai heti kun tuli myyntiin, kesällä 2007. Muistaakseni kolme kutsua tarkastuksiin. Takaiskarit vaihdettiin huollossa pyytämättä. 70000 km. Toinen 2010. Yksi kutsu tarkastukseen. Bensapumppu vaihdettiin huollon yhteydessä. 55000km. Kolmas 2013. Etupenkin kangas huonosti kiinnitetty. Uusittiin takuuseen kolmannessa huollossa. Ei muuta. 60000km. Neljäs Qashqai 2016. Nyt kilometrejä 40000. Ei muuta kuin huollot. Alun kolme olivat manuaalisella laatikolla, neljäs automaatti pikkukoneella, mutta tuntuu se silti liikkuvan. Tallissa on Luupää, 1987, kilometrejä 480000, edelleen ajossa. Nämä ovat sattuneet ainakin olemaan asiakasystävällisiä, varmasti on toisinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe