Eliaan viitta

EpätietoinenErkki

Kuka osaisi kertoa mikä on Eliaan viitta, jota Elisa halusi itselleen.

25

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I. Niin tapahtui, kuin Herra tahtoi Elian tuulispäässä ottaa ylös taivaasen, kävivät Elia ja Elisa Gilgalissa.
      2. Ja Elia sanoi Elisalle: istus tässä, sillä Herra on minun lähettänyt Beteliin. Mutta Elisa sanoi: niin totta kuin Herra elää ja sinun sielus elää, en minä luovu sinusta. Ja he tulivat alas Beteliin.
      3. Silloin kävivät prophetain pojat, jotka Betelissä olivat, Elisan tykö ja sanoivat hänelle: tiedätkös Herran tänäpänä ottavan sinulta pois isäntäs sinun pääs päältä? Hän sanoi: minä kyllä sen tiedän, olkaat ääneti!
      4. Ja Elia sanoi hänelle: Elisa, viivys tässä, sillä Herra on minun lähettänyt Jerihoon. Hän sanoi: niin totta kuin Herra elää ja sinun sielus elää, en minä luovu sinusta. Ja niin he tulivat Jerihoon.
      5. Niin tulivat prophetain pojat, jotka Jerihossa olivat, Elisan tykö ja sanoivat hänelle: tiedätkös Herran tänäpänä ottavan sinulta pois isäntäs sinun pääs päältä? Hän sanoi: minä kyllä sen tiedän, olkaat ääneti!
      6. Ja Elia sanoi hänelle: istus tässä, sillä Herra on minun lähettänyt Jordaniin. Hän sanoi: niin totta kuin Herra elää ja sinun sielus elää, en minä luovu sinusta. Ja he kävivät molemmin.
      7. Mutta viisikymmentä miestä prophetain pojista menivät pois ja jäivät kauvas seisomaan heidän kohdallansa; vaan he seisoivat ynnä Jordanin tykönä.

      • 8. II. Niin otti Elia hameensa ja kääri kokoon, ja löi veteen, ja vesi hajosi molemmille puolille, niin että he molemmat kävivät kuivina sen lävitse.
        9. Ja kuin he tulivat ylitse, sanoi Elia Elisalle: ano, mitä minun pitää sinulle tekemän, ennenkuin minä otetaan pois sinulta. Elisa sanoi: että kaksi osaa hengestäs olis minun kanssani.
        10. Hän sanoi: sinä olet anonut kovaa asiaa; mutta kuitenkin, jos näet minun kuin minä sinulta otetaan pois, se tapahtuu niin sinulle, mutta jos et näe, niin ei se tapahdu.
        11. Ja tapahtui kuin he ynnä kävivät ja puhuivat keskenänsä, katso, niin tulivat tuliset vaunut tulisten hevosten kanssa ja eroittivat heidät toinen toisestansa. Ja Elia meni ylös tuulispäässä taivaasen.
        12. III. Mutta Elisa näki sen ja huusi: minun isäni, minun isäni, Israelin vaunu ja hänen ratsasmiehensä! ja ei häntä enää nähnyt. Ja hän tarttui vaatteisiinsa ja repäisi ne kahtia,
        13. Ja otti Elian hameen ylös, joka häneltä pudonnut oli, palasi ja seisoi Jordanin rannalla;
        14. Ja otti Elian hameen, joka häneltä pudonnut oli, löi veteen ja sanoi: kussa on nyt Herra Elian Jumala? ja löi veteen, niin vesi hajosi molemmille puolille, ja Elisa kävi ylitse.
        15. Kuin prophetain pojat, jotka toisella puolella Jerihossa olivat, näkivät hänen, sanoivat he: Elian henki lepää Elisan päällä, ja kävivät häntä vastaan ja kumarsivat maahan asti,
        2 Kun 2:1 - 15


      • teuta01

        (Joosuan aikaan Kansa ympärileikattiin Gilkalissa . Pääsiäisen vietto ,
        HERRAN sotajoukon päämies ,ilmestyy Joosualle . Joosuan kirja 5:2-8. ).
        .
        2 Kun.2:1-8. selitystä. Elia nousee taivaaseen . Elisa tulee hänen seuraajakseen . ELISA PARANTAA veden Jerikossa . Pojat , jotka pilkkaavat profeettaa, saavat rangaistuksen ... ja kun he kahden olivat Jordanilla ja pysähtyivät siihen, Niin
        Elia otti Vaippansa , ja kääri sen kokoon ja löi veteen , Ja vesi jakaantui kummallekin puolelle , ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten,
        ks. 2Moos 14:21.;Joos. 3:16.
        .
        2Kun.2:9-10. Jakeessa mainitaan että pyyntö oli Elisalla kaksinkertainen osa sinun
        hengestäs johon Elia vastaa pyyntöösi on vaikea täyttää , Jos näet minun kun minä sinulta pois otetaan , se tapahtuu sinulle , mutta jos et näe ,niin se ei tapahdu .
        KAKSINKERTAINEN osa Elian Hengeä näkyi ,Elisan toiminnassa siinä että (HERRA
        hänen kauttaan ) teki kaksikertaa niin monta ihmetekoa kuin Elia .
        .
        2Kun. 2:11:Raamattu kertoo Elian ohella vain HANOKIN (1Moos5:24.;Hebr. 11:5.)
        Tulleen otetuksi suoraan ilman ruumillista kuolemaa , iäiseen maailmaan elämään .
        Sama tapahtuu kaikille uskoville Kristuksen tullessa , 1Kor. 15:23,51-54.;1Tess./
        Tiits. 4:16-17. . .


      • matkamiesmaa
        teuta01 kirjoitti:

        (Joosuan aikaan Kansa ympärileikattiin Gilkalissa . Pääsiäisen vietto ,
        HERRAN sotajoukon päämies ,ilmestyy Joosualle . Joosuan kirja 5:2-8. ).
        .
        2 Kun.2:1-8. selitystä. Elia nousee taivaaseen . Elisa tulee hänen seuraajakseen . ELISA PARANTAA veden Jerikossa . Pojat , jotka pilkkaavat profeettaa, saavat rangaistuksen ... ja kun he kahden olivat Jordanilla ja pysähtyivät siihen, Niin
        Elia otti Vaippansa , ja kääri sen kokoon ja löi veteen , Ja vesi jakaantui kummallekin puolelle , ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten,
        ks. 2Moos 14:21.;Joos. 3:16.
        .
        2Kun.2:9-10. Jakeessa mainitaan että pyyntö oli Elisalla kaksinkertainen osa sinun
        hengestäs johon Elia vastaa pyyntöösi on vaikea täyttää , Jos näet minun kun minä sinulta pois otetaan , se tapahtuu sinulle , mutta jos et näe ,niin se ei tapahdu .
        KAKSINKERTAINEN osa Elian Hengeä näkyi ,Elisan toiminnassa siinä että (HERRA
        hänen kauttaan ) teki kaksikertaa niin monta ihmetekoa kuin Elia .
        .
        2Kun. 2:11:Raamattu kertoo Elian ohella vain HANOKIN (1Moos5:24.;Hebr. 11:5.)
        Tulleen otetuksi suoraan ilman ruumillista kuolemaa , iäiseen maailmaan elämään .
        Sama tapahtuu kaikille uskoville Kristuksen tullessa , 1Kor. 15:23,51-54.;1Tess./
        Tiits. 4:16-17. . .

        Eikö elisa anonut kaksi osaa hengestä vai onko jossain käännöksessä kaksi kertaa?Minusta kaksi osaa sopii paremmin niinkuin vanhassa bibliasda on.siis näin mun raamatus kumminki


      • teuta01
        matkamiesmaa kirjoitti:

        Eikö elisa anonut kaksi osaa hengestä vai onko jossain käännöksessä kaksi kertaa?Minusta kaksi osaa sopii paremmin niinkuin vanhassa bibliasda on.siis näin mun raamatus kumminki

        PAINOS 1933 KERTOO kaksinkertaisuudesta , Elisan sanoin "Tulkoon minuun
        sinun hengestäsi kaksinkertainen osa ".
        .
        Kysyn nyt ,miten määrittelet kaksinkertaisen osan, ilman että se olisi kaksinkertainen * Nimittäin oasassa on vaikeus määritellä Osaa .
        .
        Tutkin vielä ja ilmoitan sitten ,,


      • matkamiesmaa
        teuta01 kirjoitti:

        PAINOS 1933 KERTOO kaksinkertaisuudesta , Elisan sanoin "Tulkoon minuun
        sinun hengestäsi kaksinkertainen osa ".
        .
        Kysyn nyt ,miten määrittelet kaksinkertaisen osan, ilman että se olisi kaksinkertainen * Nimittäin oasassa on vaikeus määritellä Osaa .
        .
        Tutkin vielä ja ilmoitan sitten ,,

        Kaksikertainen on niinkuin kaksi kertaa enemmän. Kaksi osaa taas vois olla niin että yhdessä yhdessäkin voi olla kaksi osaa. Yhdessä ihmisessä voi olla kaksi osaa esim ruumiillinen ja hengellinen.


      • matkamiesmaa
        matkamiesmaa kirjoitti:

        Kaksikertainen on niinkuin kaksi kertaa enemmän. Kaksi osaa taas vois olla niin että yhdessä yhdessäkin voi olla kaksi osaa. Yhdessä ihmisessä voi olla kaksi osaa esim ruumiillinen ja hengellinen.

        Eli se 1933 painos on myös roskaa ja vaan sekottaa alkuperäistä tarkoitusta niinkuin moni muukin kirja josta järjen viisaudella yritetään tehdä parempi mutta alkuperäinen tarkoitus vääristy.siksi oli parakkakin tarkka ja kielsi ettei yhtään sovi muuttaa LLL kirjoja ja mainitsee vielä raattamaan niin sanoneen.


      • teuta01
        matkamiesmaa kirjoitti:

        Kaksikertainen on niinkuin kaksi kertaa enemmän. Kaksi osaa taas vois olla niin että yhdessä yhdessäkin voi olla kaksi osaa. Yhdessä ihmisessä voi olla kaksi osaa esim ruumiillinen ja hengellinen.

        Mutta kuinka hän pyysi ,Eliaalta Hengellistä kaksi osaa
        Oletetaan että Elia oli tehnyt tietyn määrän ihmetekoja .
        .
        Tietenkin se on eri asia ,jota Elisa pyytää Elialta kun Elia
        oli sanonut "pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin , ennen
        kuin minut otetaan pois sinun tyköäsi,",,niin se täytetään .
        .
        Se oli 2 Kun .2:9,10,11.
        .
        "selostusta "
        2Kun 2:9 , Kaksinkertainen osa Elian Henkeä , näkyi Elisan toiminnassa
        siinä, että hän (Herra hänen kauttaan ) teki kaksikertaa niin monta
        ihmetekoa kuin Elia . .
        2;11, Raamattu kertoo Elian ohella vain Hanokin tulleen otetuksi suoraan , ilman ruumillista kuolemaa , iäisen maailman elämään .
        Sama tapahtuu kaikille uskoville Kristuksen tullessa Paavalin 1Kor. 15:23,54.
        ja 1Ts. 4:16-17.


      • matkamiesmaa
        teuta01 kirjoitti:

        Mutta kuinka hän pyysi ,Eliaalta Hengellistä kaksi osaa
        Oletetaan että Elia oli tehnyt tietyn määrän ihmetekoja .
        .
        Tietenkin se on eri asia ,jota Elisa pyytää Elialta kun Elia
        oli sanonut "pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin , ennen
        kuin minut otetaan pois sinun tyköäsi,",,niin se täytetään .
        .
        Se oli 2 Kun .2:9,10,11.
        .
        "selostusta "
        2Kun 2:9 , Kaksinkertainen osa Elian Henkeä , näkyi Elisan toiminnassa
        siinä, että hän (Herra hänen kauttaan ) teki kaksikertaa niin monta
        ihmetekoa kuin Elia . .
        2;11, Raamattu kertoo Elian ohella vain Hanokin tulleen otetuksi suoraan , ilman ruumillista kuolemaa , iäisen maailman elämään .
        Sama tapahtuu kaikille uskoville Kristuksen tullessa Paavalin 1Kor. 15:23,54.
        ja 1Ts. 4:16-17.

        Täytyy myöntää ettei ole paljon lahjaa ymmärtää raamattua. Mutta jotenkin tuntuu oudolta että elisa pyytäisi elialta jotain enemmän kuin mitä elialla oli.Jumala on antanut profetoille lahjat,toosille vaan enempi kuin toisille.en tänne nyt arvele siitä enempää,ajatuksia on mutta antaa olla


    • Daapori

      Selvästi näkee, että juorut kiinnostavat enempi, kuin hengelliset ja syvälliset asiat.
      Onhan se tietenkin lähes selvä ettei järjellä pysty selittää syviä hengellisiä asioita.

      • Leiff01

        Niin hän se on , meilläkin sen huomaa.


    • teuta01

      Ei se ollut aivan tavallinen viita , vaan se oli sellainen kuin Mooseksen
      sauva , jolla hän laski pään veteen ja VEDET jakautuivat kaislameren ,
      paikkeilla . jos haluat tarkistaa KS. 1Moos 14: 15-25, tekstissä kerrotaan
      kädestä ; se tarkoittaa kuitenkin kädessä olevaa sauvaa ..
      .
      Viittä oli pudotettu vaunusta maahan ,jonka Elisa poimi talteen .
      ja niin Alkoi Elisan ihmetekojen aika . .

      • teuta01

        Siis sen ominaisuudet oli kuin ,Mooseksen sauva. sen ominaisuuden kanssa
        Elia /Elisakin tekivät ihmetekoja Elia katkaisi Jordanian virtauksen ja he kumpikin
        käveli kuivin kengin yli .
        Voitte kuvitella mitä kasautui virran yläpuolelle ja alapuolelta vesi hupeni. Jae 10.
        kertoo Mitä Elia vastaa : Pyyntöösi on vaikea vaikea täyttää . Mutta jos näet ,kuinka minut otetaan pois sinun tyköäsi , niin se täytetään ; Jollet näe , niin se jää täyttämättä"," jae :11,12,13. kertoo että kaikki meni hyvin..


    • teuta01

      Se ei ollut ,Mikään talismani se oli selvästi kuitenkin Elisalle se esine
      jolla hän halusi toteuttaa JUMALAN tahtoa,
      .
      Ehkä se oli (lihas käsivarsi jonka Jumala oli antanut ) Elisalle.
      se nätäytyy monesa mukana .

      • teuta01

        Niin ja hänen annettiin toteuttaa kaksinkertainen määrä ihmetekoja.


    • Se viitta oli siis profeetan voitelu eli Pyhä Henki, joka vanhassa liitossa annettiin vain Jumalan valitsemille henkilöille. Miksi se putosi maahan? Siksi, että taivaassa sitä ei enää tarvita Isän ja Jeesuksen läsnäolossa, mutta täällä vielä tarvitaan.

      • Lisäksi on huomattava, että Elia ei voinut antaa viittaansa Elisalle. Sen teki Jumala. Sitä merkitsi Elian puhe siitä, jos Elisa näkee hänen lähtönsä ja viitta putoaa, niin silloin se on merkki, että Jumala on antanut Elian viitan Elisalle. Hänen siis tuli jatkaa samaa työtä Herran profeettana.


      • teuta01

        Vaikka "vihne " olet hyvä näissä asioissa , On kaikessa JUmalan teko
        mahdollinen ei ihmisen teolla kovin kauas pötkitä , kuten tässäkin tapauksessa
        ellei sitä olisi Elisa tarvinnut , se olisi siirretty siihen aittaan ja talletettu niin
        kuin muitakin kalleuksia, siis ILMESTYS kirjan kohdassa sanotaan 21:26. kaikki
        kansojen kalleudet ja ihanuudet tuodaan sinne. . 21:27. Mitään epäpuhdasta ei
        sinne päästetä , ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa , vaan ainostaan
        ne ,joiden nimet on kirjoitettui KARITSAN elämänkirjaan ..
        .
        Kenen nimet on elämän kirjassa ?
        Kerron minkä olen saanut tietää , Kaikkien nimi on elämän kirjassa aluksi kun
        ihminen joutuu syntiin nimi poistuu kirjasta , ja kun ihminen tekee parannusta .
        synistään ,ja kun se todistettu Anteeksi annetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä
        nimi on taas elämän kirjassa , toisella ihmisellä näitä heittoja on enemmän kuin toisilla , niitä voi olla useita kymmeniä ,,ja toisilla vain muutama , tämä on sitä
        kun Laupiaansamarialaisen vertauksessa , se Mies joka teki laupeuden , otti aamulla
        2.Rahaa, ja antoi majatalon isännälle (ne oli päivä palkkoja jotka Hän oli tienannut
        Getsemaanesa . ja Golgatalla "nimi oli Drakma " ei mitään pennikejä kun on selitetty
        ja Hän sanoi minun on mentävä , jos enemmän kulutat minä palatessani maksan .
        .
        Jeesuksen aikaan oli Drakma ,yksi miestyö päivä palkka , Raha oli kreikkalainen
        Hallinto oli ROOMALAINEN ,ja siksi käytössä täällä.
        Se tarkoittaa sitä , että kun KRISTUS tulee uudelleen hän maksaa kaiken .
        Hyvä saa sen mukaan kuin on tehnyt. Paha sen mukaan kuin hän on tehnyt .
        vertauksellisesti se on viimeinen tuomio ( Milloin Kristus tulee maksamaan ,)
        Lisää se on joka kerta kun täällä joku tekee parannusta ,., Tämä oli HP:sana
        tästä kohtaa kerran eräissä seuroissa oli P-joella muistaakseni 2013.
        Aivan niin Elisan tuli jatkaa HERRAN profeettana .


      • näino

        "Lisää se on joka kerta kun täällä joku tekee parannusta ,., Tämä oli HP:sana
        tästä kohtaa kerran eräissä seuroissa oli P-joella muistaakseni 2013."

        Eikö se ole Jumalan sanaa? Kristillisyydessä on selitetty Samarialaisen vertausta, että hän palaa aina kun haavoitettu joutuu uudelleen syntiin ja tekee siitä parannusta. Tämä on Jumalan sanaa.


      • teuta01
        näino kirjoitti:

        "Lisää se on joka kerta kun täällä joku tekee parannusta ,., Tämä oli HP:sana
        tästä kohtaa kerran eräissä seuroissa oli P-joella muistaakseni 2013."

        Eikö se ole Jumalan sanaa? Kristillisyydessä on selitetty Samarialaisen vertausta, että hän palaa aina kun haavoitettu joutuu uudelleen syntiin ja tekee siitä parannusta. Tämä on Jumalan sanaa.

        JUMALALLE KIITOS.
        .
        Niin on pitääkö sekin jokakerta sanoa .


    • näino

      Olisikohan Elian viittakin kudottu ylhäältä alas, kuten Jeesuksen viitta? Ainakin se sieltä laskeutui Elisalle. Kummassakin viitassa oli voima. Verenvuototautia sairastanut nainen koski jeesuksen viittaan ja parani. Jeesus kuitenkin huomasi, että voima oli lähtenyt hänestä ja otti selville koskettajan ja sanoi, että sinun uskosi on sinua auttanut.

      Toisessa paikassa kerrotaan, että mihin hän menikään, niin useat sairaat pyysivät saada koskettaa viittaan ja kaikki jotka koskettivat, paranivat.

      Tästä viitasta sotamiehet heittivät arpaa ja kenelle arpa lankesi, sai viitan kokonaisena. Vieläkin ne, joille arpa lankeaa, saavat tämän viitan. Heille tulee voima parantaa kaikkinaisista taudeista, eli he saavat Pyhän Hengen ja lahjan todistaa syntejä anteeksi, jolloin hengellisesti sokeat, kuurot, spitaaliset ja ontuvat parantuvat.

      • selittäkääoikeintai

        Pieleen menee selitys kuten aina menee kun lestalainen alkaa sepustaa Raamattua.

        miks teillä on kova vimma selittää kaikelle jokin mystinen vertaus??

        ja kuitenkaan ette saa selitettyä muuta kuin omia kuvitelmianne.

        Jumalan armolahjoja käsketään pyytää, ei niitä arvalla anneta kelle sattuu.
        Pyhän Hengen saaminen ja armoitusten saaminen on taas kaksi eri asiaa, eli taas meni pitkin penkinalusia.


      • teuta01
        selittäkääoikeintai kirjoitti:

        Pieleen menee selitys kuten aina menee kun lestalainen alkaa sepustaa Raamattua.

        miks teillä on kova vimma selittää kaikelle jokin mystinen vertaus??

        ja kuitenkaan ette saa selitettyä muuta kuin omia kuvitelmianne.

        Jumalan armolahjoja käsketään pyytää, ei niitä arvalla anneta kelle sattuu.
        Pyhän Hengen saaminen ja armoitusten saaminen on taas kaksi eri asiaa, eli taas meni pitkin penkinalusia.

        Ei selityksiä lainkaan "luen sinun sanomatta jättämääsi "
        .
        Olet varmasti kuulluut paljon selityksiä , etkä sen tähden ole tallentanut niistä
        kuin muutaman , voisitko samalla antaa meille selityksen tästä kyseisestä
        vertauksesta , vaikka ei se minusta vertaus ollutkaan ,vaan se oli VT:n Ihmeteko.
        .
        Pyhän Hengen saaminen on Armoituksen saaminen on taas kaksi eri asiaa, niin
        Luuletko että Pyhä Henki ei tiedä missä Hän liikkuu ja minne menee . Vai olisiko
        sinulla jokin kummallisuus siinä Rinnan korkeudella hiven vasenpuoli . voitko
        kertoa ,mitä en tiedä.


      • näino
        selittäkääoikeintai kirjoitti:

        Pieleen menee selitys kuten aina menee kun lestalainen alkaa sepustaa Raamattua.

        miks teillä on kova vimma selittää kaikelle jokin mystinen vertaus??

        ja kuitenkaan ette saa selitettyä muuta kuin omia kuvitelmianne.

        Jumalan armolahjoja käsketään pyytää, ei niitä arvalla anneta kelle sattuu.
        Pyhän Hengen saaminen ja armoitusten saaminen on taas kaksi eri asiaa, eli taas meni pitkin penkinalusia.

        sinä voit pitää oman mielipiteesi ja mennä sen kanssa mihin sitten menetkin, mutta minä pidän omani.


      • teuta01

        "näinon"
        Olet siis sitä mieltä ,että siinäå viitassa oli voima . ?
        Minä olen sitä mieltä ,kuin Jeesuskin sanoi : Kumpi on parempi sanoa,
        sinun syntisi on anteeksi annettu , Vai näin , Ota vuoteesi ja käy, .
        .
        Tästä viitasta kyllä heitettiin arpaa , siitä syystä että siinä ei ollut , saumoja
        josta se olisi voitu purkaa , joten he päätyivät ARPAAN: kuitenkin on jossakin
        kerrottu , että Sen saaja joutui kurimukseen kun oli pukenut sen päälleen .
        .
        Ei siis kaikella ole hyviä kokemuksia siitä, , Vaan toiset luulee että Hengellinen
        Kuurous , tai sokeus ,tai Ontuvat , Spitaliset paranevat . Kyllä ne paranee jos
        Jeesus antaa voimansa , ja ottaa synnit pois ihmiseltä. ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe