En ehkä haluakaan tätä...

Hukassaoleva

Toista vuotta Amk:ssa ja tähän mennessä olen pitänyt alaa ihan kiinnostavana ja mielekkäänä. Nyt kuitenkin olen alkanut empimään alan suhteen ja siihen liittyvän koulutuksen suhteen. Opiskelen sähkötekniikkaa, mutta haluaisin ehkä sittenkin opiskella jotain muuta. Pidän edelleen alasta, mutta työkuva tuntuu hivenen väärältä.

Myös esim. Raha-asiat ja pelko siitä etten pääsisikään opiskelemaan toive alaa (biolääketieteellistä) painavat päälle. Jos nyt lopettaisi ja pääsisin sisään olisi minulla taakkana suhteellisen pieni määrä opintolainaa, tämäkin aiheuttaa mietintää pääkopassa ihan tarpeeksi, ja olisin melkein 23 aloittaessani uudestaan opiskelut. Tuntuu, että olisin jo "liian vanha tai jtn.". Tiedän ihan pöhkö ajatus sinänsä.

Myös se, että luokkalaisista yli puolet ovat vaihtaneet muihin opintoihin ei auta yhtään kun uudella paikkakunnalla ei tunne enää niin suurta yhteen kuuluvuuden tunnetta eli sekään ei oikein kannusta eteenpäin nykyisissä opinnoissa sosiaalisen elämän vähentyessä.

Tässä nyt yritän pysyä kasassa ja miettiä tulevaa. Onko ketään joka tuntisi samanlailla ja stressaisi samasta aiheesta?

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32-v.fuksi

      Sähän olet vielä ihan täys jonne! Jotkut alottavat opinnot vasta 40-vuotiaina, mikään ikä ei ole liian myöhäistä. Kertonee myös jotain itsetunnosta, jos tekee elämänvalintoja luokkakavereiden mukaan. Mieti mitä haluat ja tee suunnitelma sen saavuttamiseksi, toteuta. Niin ja suosittelen vaihtamaan tuon amk-paskeen yliopisto-opintoihin ensitilassa.

      • aloittaja.taas

        No en nyt tarkoittanut että siihen olisi mitään sen suurempaa syytä miksi ei sais opiskella oli se ikä mitä hyvänsä. Enemmän mietin vain sitä että mitä tulevaisuudessa haluaisin tehdä työkseni ja antaako tämä nykyinen ala minulle sitä mitä haluan. Ja enpä minä tänne toiselle paikkakunnalle muuttanutkaan kavereiden perässä. Harmittaa vaan huomata ettei kauheasti jää porukkaa samalla alalle. Kyllähän niitä kontakteja tarvitaan myös ei pelkästään sitä tietoa.

        Noh ehkä tämä helpottuu tai sitten vaan käyn loppuun ja opiskelen toisen alan vielä tämän jälkeen. Ken tietää mitä sitä keksii.


    • lopsi

      Jokainen miettii jossain vaiheessa opiskelua tuota samaa tai sitten opiskelun jo päätyttyä. En ehkä haluakaan tätä...

      Mieli muuttuu monesti. Jokaisen mielialan ja tuntemuksen mukaan ei voi vaihtaa opiskelua eikä ammattia.

      On sitten aivan eri asia, kun takana on 20 vuotta samaa työtä ja on tosiaan ihan puhki. Silloin voi olla oikeasti aihetta vaihtaa alaa. Nykyään voidaan opiskella kaiken ikäisenä.

      Heitä mielestä häiritsevät epäilyt ja keskity siihen sähkötekniikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe