Mistä tietää että kuukautiset alkaa?

Tytto13v

Eli olen 12v tyttö, jolla ei ole vielä alkanut kuukautisia. Monilla kavereilla on varmaankin, mutta ei minulla ;/

Eli itse kysymykseen; mistä sen voi tietää että tulee kuukautiset jos niitä ei ole aiemmin tullut? Tuleeko sieltä vaan jonakin päivänä verta odottomasti? Koulussa ei tätä opetettu kunnolla :(
Eli tietääkö kukaan vastausta? ;(

9

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wertuers

Tietääkö kukaan?

• Tankojamppa69

Eka kerta on pahin, verta tulee ja paljon. Vaatteidenkin läpi, ole varuillasi. Buhuhuhuuhhuhu.

• afsgdhfg

Eh. Eh. Oletpa hauska.

• 56345638

Joillakin kuukautisia ennen tulee alavatsa ja/tai selkä kipeäksi. Ei kuitenkaan kaikilla. Joillakin valkovuoto lisääntyy selkeästi päivää tai paria ennen kuukautisten alkua. Ei kuitenkaan kaikilla. Joillakin vuoto alkaa ensin niin vähäisenä, että se on punaisen värin sijasta ruskeaa. Ei kuitenkaan kaikilla. Joillakin selvin merkki kuukautisista on se, että alapää tuntuu märältä. Ei kuitenkaan kaikilla.

No, ymmärtänet, että on aika vaikea tietää, miten kuukautiset kenelläkin alkavat, eikä koulussakaan voida siten opettaa, että "kuukautiset alkavat näin". Pidä koululaukussa aina mukana muutama side, niin on ainakin sitten jotain, mitä käyttää, jos kuukautiset alkavat koulussa. Sen voi sanoa, että valtaosalla alku on nimenomaan pientä vuotoa eikä sieltä alapäästä ala suoraan tulla verta kuin saavista kaatamalla.

• yllätyksellinenelämä

Ei hätää! Mulla alkoi 14 vuotiaana. Alkoi ihan yhtäkkiä, olin kaupungilla ja kävin wc:ssä. Sitten pikkareihin olikin tullut yksi veripisara. Ei mitään merkkejä aikaisemmin. Siitä ne sitten voimistui joka kuukautiskierrolla ennen kuin muuttui säännölliseksi.

• Tyttelu

Mullakin alkoi vasta joskus 14-vuotiaana enkä ees ollut viimeinen. Oo vaan ikonen ku ei vielä oo, ei niistä oo ku haittaa :D Niinkuin jo muutkin on sanoneet niin joillain tulee kipuja ja valkovuoto lisääntyy, mutta ei kaikilla. Vaikea siis tietää. Mä kävin vaan vessassa kotona ja huomasin ei siinä mitään sen ihmeellisempää.

• tsemppiädude

Siis mä niin fiilaan sua

• Nyt.tiedät.senkin.asian

Pimpistä tulee verta, sinusta tulee nainen.
      Tämä on ihan luonnollista, pimppiin kasvaa karvoja ja rinnat kasvavat.

• gjgsdyy

No mulla sattuu mahaan jopa kaksi päivää ennen kuin se alkaa siittä tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe