”Rekisteröi itsellesi ihan oma nikki. Sittenpähän pääset siitä ongelmasta... ”
Ihan veti suutani hymyyn, kun irtonikkien kruunaamaton kuningas neuvoo minua rekistöröimään nikkini, mutta neuvo on hyvä.
Kas kun tuo Trölli esitteli myös klubilaisten käsitystä irtaimen omistusoikeudesta Suomessa. Mikä ei ole pultattu kiveen tai piilotettu lukollisen oven taakse katsottakoon yhteiseksi omaisuudeksi. Esimerkkeinä Trölli luetteli Suomi24-palstan nikin, naapurin kissan, varusmiehen repun ja armeijan rynnäkkökiväärin. Lukoton polkupyörä jäi rajatapaukseksi.
Kun minä tätä vähän aikaa mietin, katsoin parhaaksi sännätä nikkikauppaan.
Uskon ja toivon myös, että näin pääsen irti myös sinnikkäästä nikinnussijasta. Hän rynkytti himokkaasti Brynolf-parkaa ja Trölli huuteli vieressä, että mainiosti tehty.
Ihan pelotti itsenikin puolesta. Pitäisikö tässä alkaa kulkemaan 6 mm teräslevy housun persuuksissa, ihan vaan varmuuden vuoksi?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13934550/taman-takia-wincapita-kaatui
Täällä nämä veljekset; nikinnussija ja Trölli huutelvat jo neljättä päivää keskenään. Voi, kun pysyivät vaan siellä. ;))))))
Tröllin oppi omistusoikeudesta
1
76
Vastaukset 1
- Perseentervaaja_
No jopas sinä Trölli höpötät taas pehmoisia.
Ylimuistoinen nautinta(hallinta) on sitä, että olen hallinnut tällä palstalla Brynolf-nikkiä kauemmin, kuin kukaan jaksaa muistaa. Eikä kukaan ole kiistänyt hallintaoikeuttani, ennen kuin tämä inha nikin nussija moista yritti. Ylimuistoinen nautinta on käypää valuuttaa kiinteistöriidoissakin, miksipä ei siis myös irtaimen osalta.
Toisaalta irtain esine, jolla ei ole omistajaa, voi muuttua omistetuksi, kun joku ottaa sen haltuunsa. Se kulkukissa, johon vetosit, muuttuu ei-kulkukissaksi, kun mummeli alkaa hoivamaan kissaa mökissään. Jos Brynolf onkin vain sarja aakkosia, se muuttuu minun hallitsemaksi nikiksi Suomi24-palstalla, kun aloin moista aktiivisesti käyttämään.
”Se ei ole eikä ole ollut sinun (vallassasi sitä) luovuttaa.”
Arkielämässä voidaan luovuttaa omaisuutta, joka sen hetkinen haltija ei saisi luovuttaa. Keijo voi myydä auton, joka onkin rahoitusyhtiön omistamana. Luovutus on tapahtunut (de facto), se vaan ei ole pätevä (de jure).
De facto luovutin Brynolf-nikkini sinun hoteisiin. Ole hyvä ja hallitse omaisuuttasi.;))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3561438Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan79987Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.84905Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49728- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38692- 49658
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10568- 29564
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
- 32531
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33518Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 41492
- 80470
- 48459