Cockerin mustasukkaisuus

hjelpp

Minulla on Cockerspanieli uros.
Rakastaa minua eniten perheessämme,olen hälle kunnon silmätikku.
Aina siellä missä minäkin (kunnon ystävä<3)

Ainoa ongelma on se.. Että on minusta niin mustasukkainen.
Olen ajatellut hankkia kaverin tälle,koska rakastaa koira seuraa yli kaiken ja niinkun ihmisillä,myös koirilla pitää olla lajitovereita.

on olemassa yksi ainut koira tähän mennessä,jota kohtaan ei ole näyttänyt mustasukkaisuuden merkkejä. eli antaa toisen koiran tulla luokseni rapsuteltavaksi vaikka itse olisikin siinä.

Jos joku muu koira tulee hakemaan samaan aikaan huomiota kun rapsutan omaani,tämä ärähtää ja näyttää hampaita. muuten ei ongelmia mutta ei anna toisten koirien tulla lähelleni.. haluaisin tietää miksi,ja miten tämän saisi koulutettua poissa.

Vaikuttaako koiran aikaisemmat kokemukset tähän vai mistä johtuu?

2

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksikerrallaan

      Monet koirat omivat omistajansa, ja eivät halua jakaa rapsutuksia vieraiden koirien kanssa.Itsellä on koira, joka vahtii vierustaani.Jos joku toinen koira tuppautuu liian liki minua, koirani murisee vieraalle koiralle.Jos huomaan ennakoida, kiellän,ja siirryn kauemmas omastani.Niin ei murinaa tule.Käsken myös omaa koiraani itsestäni kauemmas, jos tuntuu että se kyhnää kyljessä, ja jähmettyy kun vieras koira tulee luo.Näin olen saanut koirani tajuamaan, että itse päätän tuleeko vieraat koirat luokseni vai ei.
      Itse en otta toista koiraa, koska omani on niin omistautunut.Sen reppanan sydän särkyisi, jos saisi aina jakaa rapsutukset toisten kanssa.
      Joten olkoon se ainut, siitä tuntuu nauttivan.
      Vieraita koiria meillä käy, koira tykkää leikkiä niiden kanssa, mutta siitä näkee miten helpottunut ja iloinen on kun ne lopulta aina lähtevät.

    • spanielimeilläkinon

      Itse olet tuon aiheuttanut. Älä vaan ota toista koiraa . Lopetat sen väärän käytöksen vahvistamisen, altistat koiraasi noille tielnateilletietenja siten, että oma tavoitteesi on itsellesi selkeä. KOiran ei kuulu kontrolloida kuka tai mikä sinua saa lähestyä. Toimiva tapa voisi olla esimerkiksi se, että tuollaisesta vahtivasta käytöksestä käännät selkäsi ja poistut. JOka ikinen kerta. Kyseinen käytös on helppoa vahingossa vahvistaa, koska useimmiten se ihminen kokee noissa tilanteessa itsensä koiralle tosi tärkeäksi ja rakkaaksi. Antaa koiralle palkkion huomion muodossa, ja kierre on valmis. Samalla kannattaa kiinnittää huomiota muutoinkin siihen, millä tavoin koira on oppinut saamaan huomion. Antaa sitä huomiota, mutta omilla ehdoillasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe