Onko kellään kokemusta rappa-kalja-nimisestä pelistä? Vallan hauska ja naurettava peli, jossa saa käyttää mielikuvitusta rutkasti!
Rappa kalja
4
3450
Vastaukset
- N.O. Hääppönen
Ihan hauska on. Vielä mellevämpi seurapeli on Cranium - yhdistää trivialia, aliasta, pictionarya ja sun vaikka mitä. Suosittelen!!
- Nimetön
En oo kuullu moisesta. Haluisitko kertoo vähän pelin ideasta?
- kadottanut
Mulla oli peli, mutta muutossa se hävisi. Harmittaa, koska se oli yks parhaista peleistä mitä mulla oli! Nyt on vaan se uus rappakalja kaupoissa, mikä ei ole ihan yhtä hyvä kuin vanha. Ne kenellä vielä peli on, pelatkaa ihmeessä hauskaa ajanvietettä!!!
- Maugg
En tiedä millainen peli Rappakalja on, mutta olen pelannut sillä nimellä eräänlaista sanapeliä sivistyssanakirjan avulla.
Ohjeet:
1. Jokainen pelaaja vuorollaan valitsee jonkun sivistyssanan kirjasta ja kirjoittaa sen selityksen paperille.
2. Sanan valinnut kertoo sanan muille pelaajille, jotka kirjoittavat oman selityksen - joko oikean tai oikealta kuulostavan - omaan paperiinsa.
3. Paperit - selitykset - annetaan valitsijalle, joka lukee ne satunnaisessa järjestyksessä.
4. Jokainen pelaaja (paitsi sanan valinnut) arvaa, mikä selityksistä on oikea. Valitsija merkitsee valinnat papereihin ja laskee pisteet.
5. Pisteen saa: oikeasta arvauksesta ja jokaisesta toisen pelaajan "uunottamisesta", eli siitä, jos joku on luullut omaa selitystä oikeaksi.
Vinkkejä:
- Pelaajien paperien kannattaa olla samanlaisia, jottei muut kuin lukija pysty arvaamaan paperista kenen selitys on kyseessä (kenen pelaajista tai valitsijan oikea vastaus).
- Peliä voi pelata myös sanakirjalla, kunhan valitsee kaikille yhtä vieraan kielen.
- Pisteiden merkintä ja laskenta käy helpoiten, kun merkitsee papereihin valitun vastauksen perään vastanneen henkilön nimikirjaimet.
- Peli on tasapuolista, jos sitä pelataan siten, että jokainen on sanan valitsijana yhtä monta kertaa. Tämä rajoittaa pelaajien määrää käytössä olevan ajan mukaan. (Kuudella pelaajalla kaksi kierrosta kestää helposti pari tuntia.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747