Viisaus vaatii mietteliäisyyttä

Onko oikein että useimmat ajatuksillaan ryntäilevät?
Vai voiko olla niinkin, että pitkän pitkästi piimäillen venyttelevät?
Riittääkö yhteen ketjuun yksi viisas ajatus.
Vaikka ketjussa jatkuisikin jankutus.

H.

75

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • de.meter

      Näinköhän on ? Just Hesarista luin tänään, että asioitten märehtiminen aiheuttaa stressiä.
      Ja sekin lienee tutkittua tietoa, että ihminen ottaa vastaan vain rajatun määrän informaatiota.
      Ja infoähkyä potevat monet, kirjoittajia ja puhujia on enemmän kuin lukijoita ja kuulijoita.
      Niin, että kannattaisko jättää sekä ajatuksilla ryntäily että mahdolliset viisastelut vähemmälle...))

      • "de.meter"

        Hyvinkin luultavasti nimmari de-meter on yksi aloitukseni siemenistä.
        Riittääkö, katsotaan mitä ihmiset ajattelevat.
        Sikäli kun heille nousee mieleen.

        H.


    • viisaus vaatii ymmärrystä.

      • "samiviini"

        Ei hassumpi ajatus.
        Kuinka kauan olet ollut mietteliäs?
        Esim. tässä kommentissasi.

        H.


      • tuli ensimmäisenä mieleen, eli ajattelin.


    • Yksi viisas ajatus i käsittääksen ole keskustelua.

      • siis vain kananotto, suppea sellainen


      • tee.kuten.mInä

        Viisas ei liikoja mieti.


      • tee.kuten.mInä kirjoitti:

        Viisas ei liikoja mieti.

        Mikä on liikaa?


      • tee.kuten.minä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mikä on liikaa?

        Viisaan ei tarvitse pohtia turhaan hän ponjaa heti kun tyhmällä menee aika pohtiessa, ponjaatko, mieti rauhassa.


      • tee.kuten.minä kirjoitti:

        Viisaan ei tarvitse pohtia turhaan hän ponjaa heti kun tyhmällä menee aika pohtiessa, ponjaatko, mieti rauhassa.

        Viisas miettii ennen kuin laukoo.


      • ponjoo-pytteen

        Totta. Tosi viisas miettii ja bonjaa samalla hetkellä. Viisas ei savoile ponjauksia vaan tosiaan bonjaa. Eikä viisas diggaa slangia raiskaavia kaurapipoja. Kaurapipo varmaan dikkaa tai tikkaa ja se on rumaa.


    • Oikein vai ei, mutta mun ajatukset hiipivät kuin lankatontut pitkin harmaita, autioita aivokäytäviä. Törmäillen, harhaillen, välillä lankansa pudottavat, etsivät ja jatkavat.
      Viisasta? Emmää tiiä. Mutta kunhan on kaikki tontut messissä olen tyytyväinen. Vähän niinkuin initaanit kanootissa. Niin kauan on kaikki hyvin.
      Pahoittelut sivuoireistani kaikille sijaiskärsiville. Varsinkin kun tiedän että täällä on ihmisiä jotka lukevat ihan kaiken. Ei teillä ole helppo elämä :)) mutta jokainen elää laisensa elämä.
      Pitäiskö vielä lopuksi saarnata, kärsikää niin kaunistutte. Kato, yksi tonttu törmäsi sillä lailla että tein sen jo. Enpä mieti enää sitten pitäisikö. Ja eikun seuraava ajatus, kiitos.

      • Voisitsä tehdä vaikka pienen videonpätkän noista sun lankatontuista ja niiden törmäilyistä? Oli niin jouluisen oloinen kertomus. :))

        Yksikin viisas ajatus riittää keskustelun siemeneksi omalla ullakolla.

        Monisanaisuus ei ole viisauden merkki (tää hunkszille). Laatu, ei määrä, ratkaisee.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Voisitsä tehdä vaikka pienen videonpätkän noista sun lankatontuista ja niiden törmäilyistä? Oli niin jouluisen oloinen kertomus. :))

        Yksikin viisas ajatus riittää keskustelun siemeneksi omalla ullakolla.

        Monisanaisuus ei ole viisauden merkki (tää hunkszille). Laatu, ei määrä, ratkaisee.

        Heh, se vois oikeesti olla aika masentava pätkä, kaikki ne umpikujat ja loputtomat loopit. Välillä pitää työntää herne radalle että saa ne loopit loppumaan :))


      • tunkiotoukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Voisitsä tehdä vaikka pienen videonpätkän noista sun lankatontuista ja niiden törmäilyistä? Oli niin jouluisen oloinen kertomus. :))

        Yksikin viisas ajatus riittää keskustelun siemeneksi omalla ullakolla.

        Monisanaisuus ei ole viisauden merkki (tää hunkszille). Laatu, ei määrä, ratkaisee.

        Ole sitä mitä puhut. Sinäkin sanot olevasi "rauhankyyhkynen", silti profiilikuvassasi olet ase kädessä.


      • tunkiotoukka kirjoitti:

        Ole sitä mitä puhut. Sinäkin sanot olevasi "rauhankyyhkynen", silti profiilikuvassasi olet ase kädessä.

        Mä olen naamioitunut :)


    • ent.siivoojaparka

      Tuota pitääkin jäädä miettimään (että vaikuttaisi viisaalta).

      • Tuosta tuli mieleen, että aattele kun olis sellainen hetki ettei olisi yhtäkään ajatusta päässä! Ei ole muuten yksinäinen olo, mutta sitten vois tulla.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen, että aattele kun olis sellainen hetki ettei olisi yhtäkään ajatusta päässä! Ei ole muuten yksinäinen olo, mutta sitten vois tulla.

        En ymmärrä miksi sinulle tuosta tuli sellainen mieleen. En ehkä miettinyt sitä tarpeeksi, koska minulla on nyt muuta mietittävää.


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen, että aattele kun olis sellainen hetki ettei olisi yhtäkään ajatusta päässä! Ei ole muuten yksinäinen olo, mutta sitten vois tulla.

        hooämpeeäffä
        Hyvin usein pitkällä maantielenkillä olen tilassa missä vain henkitysrytmi ja eteen tuleva tie on mielessä .
        Nekin siellä taustalla , mut ainakaan mulle ei tule yksinjääneen tunnetta.
        Oikeestaan aika rentouttava tunne.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En ymmärrä miksi sinulle tuosta tuli sellainen mieleen. En ehkä miettinyt sitä tarpeeksi, koska minulla on nyt muuta mietittävää.

        Se olikin kaukaa haettu ajatus, sieltä takaraivolohkosta saakka raijattu. Se sana "vaikuttaisi" laukaisi sen. Ei liittynyt sinuun mitenkään persoonana.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        hooämpeeäffä
        Hyvin usein pitkällä maantielenkillä olen tilassa missä vain henkitysrytmi ja eteen tuleva tie on mielessä .
        Nekin siellä taustalla , mut ainakaan mulle ei tule yksinjääneen tunnetta.
        Oikeestaan aika rentouttava tunne.

        Niin ettei ainakaan mitään ohjattua sisäistä keskustelua? Olen kuullut että jooga esim olisi hyvä tapa tyhjentää päätä, varmaan liikunta on just sitä ainakin sulla.
        Kokeilen illalla pyöräpumpun kanssa puhaltaa korvasta tontut nurin, tai ainakin yhteen nurkkaan :)


      • k-kk
        hmp.f kirjoitti:

        Niin ettei ainakaan mitään ohjattua sisäistä keskustelua? Olen kuullut että jooga esim olisi hyvä tapa tyhjentää päätä, varmaan liikunta on just sitä ainakin sulla.
        Kokeilen illalla pyöräpumpun kanssa puhaltaa korvasta tontut nurin, tai ainakin yhteen nurkkaan :)

        Noitten pulmien kanssa ite laittaisin vaikka vettä korvaan ja tarmokkaalla yhdellä jalalla hypellen ne tontutkin pakkautuis samaan paikkaan.
        Pumppu voi vahinkoittaa korvaa


    • Kyllä se on lyhyestä virsi kaunis, tuskaannun suunnattomasti jos joudun kuuntelemaan jonkun omaa älykkyyttään ihailevan moottoriturvan melusaastetta päivänselvästä asiasta.
      Kysymykseesi sanoisin että yksikin vastaus riittää ,vielä hienompaa jos se asian ymmärtänyt tekee tarkentavan kysymyksen.
      Kaikenlaiset nikkiä koskevat arvailu jankutukset on hanurista kuten yleensäkin kaikki eipäs juupaas jutut .

      • Koti-kiusattu

        Mikähän siinä omaan viisautensa/älykkyytensä jatkuvassa julki lausumisessa niin kiehtovaa onkaan. Usein pelkkää toistoa samoista asioista, ulkoahan nuo jo osaa. Hyörii pyörii ympyröissään, irti pääse ei.
        Tarkentava kysymys, voiko näin aamuhämärässä mikään olla päivänselvää? Vastaan itse, että kyllä voi, bussi Lappeenrantaan starttaa klo. 14.45 laiturista 4 ja matkamies maan pääsee kotiin.
        Jankutukset, arvailut juupaseipäksineen ovat ihan sieltä itestään.


      • Ancelina kirjoitti:

        Koti-kiusattu

        Mikähän siinä omaan viisautensa/älykkyytensä jatkuvassa julki lausumisessa niin kiehtovaa onkaan. Usein pelkkää toistoa samoista asioista, ulkoahan nuo jo osaa. Hyörii pyörii ympyröissään, irti pääse ei.
        Tarkentava kysymys, voiko näin aamuhämärässä mikään olla päivänselvää? Vastaan itse, että kyllä voi, bussi Lappeenrantaan starttaa klo. 14.45 laiturista 4 ja matkamies maan pääsee kotiin.
        Jankutukset, arvailut juupaseipäksineen ovat ihan sieltä itestään.

        Voiko tuokin olla subjektiivista, tuo "oman viisauden jatkuva julkituonti"? Mikä toiselle on toistoa, on toiselle uutta tai peräti syventävää. Tai jos haluaa keskustella asiasta, joku toinen kokee sen itsensä esittelemiseksi.
        Olen saanut jos jonkinmoista kritiikkiä mun viimeisestä aloituksesta, ja tavallaan kai tämäkin aloitus vähintäänkin hipaisee sitä. Osan kritiikistä kylläkin kokenut lähinnä tarpeesta piikitellä. No, olen varmaan senkin ansainnut... ;) En koe niin sun kohdalta kuitenkaan. Mutta kyllä te aika vaativaa porukkaa olette :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Voiko tuokin olla subjektiivista, tuo "oman viisauden jatkuva julkituonti"? Mikä toiselle on toistoa, on toiselle uutta tai peräti syventävää. Tai jos haluaa keskustella asiasta, joku toinen kokee sen itsensä esittelemiseksi.
        Olen saanut jos jonkinmoista kritiikkiä mun viimeisestä aloituksesta, ja tavallaan kai tämäkin aloitus vähintäänkin hipaisee sitä. Osan kritiikistä kylläkin kokenut lähinnä tarpeesta piikitellä. No, olen varmaan senkin ansainnut... ;) En koe niin sun kohdalta kuitenkaan. Mutta kyllä te aika vaativaa porukkaa olette :)

        Voi olla ja varmaan onkin, mutta pienet niskavillat monella pörhistyy, jos ei niin toivotunlaisen mielipiteen kirjoittaa.
        En arvostele ollenkaan, ehkä olen vain liian kauan ja paljon palstaa lukenut. Kuka täällä mitään varsinaisesti ansaitsee ja se sanonta, että saisi ansioittensa mukaan, on täyttä höpöä.
        Rennosti vaan, eihän täällä tuomiolla olla, jos itsestä siltä tuntuu, niin mietintämyssy päähän.
        En vaadi keneltäkään mitään, vaaditaanko minulta, se taas on ihan yks lysti.


      • Ancelina kirjoitti:

        Voi olla ja varmaan onkin, mutta pienet niskavillat monella pörhistyy, jos ei niin toivotunlaisen mielipiteen kirjoittaa.
        En arvostele ollenkaan, ehkä olen vain liian kauan ja paljon palstaa lukenut. Kuka täällä mitään varsinaisesti ansaitsee ja se sanonta, että saisi ansioittensa mukaan, on täyttä höpöä.
        Rennosti vaan, eihän täällä tuomiolla olla, jos itsestä siltä tuntuu, niin mietintämyssy päähän.
        En vaadi keneltäkään mitään, vaaditaanko minulta, se taas on ihan yks lysti.

        No just, ainahan se vastuu on parempi toisen niskassa tai myssyssä. En voi väittää että itekään olisin tässä asiassa parempi :/ Pittää ojentaa tonttuja. Kato nyt, niiden vikahan se on taasen... ei mun :))


      • EkaVikaÄläNaurata

        koti-kiusattu "Kaikenlaiset nikkiä koskevat arvailu jankutukset on hanurista kuten yleensäkin kaikki eipäs juupaas jutut ."
        Ancelina "Jankutukset, arvailut juupaseipäksineen ovat ihan sieltä itestään."
        Pilkalliset jankutukset ovat aivan oikein teille vanhoille rekisteröidyille ja rekisteröimättömille vanhoille, jotka kuvittelette uuden palstalaisen olevan Friidu. Friidu. Friidu. Friidu. Friidu. Friidu. Friidu. Friidu. Friidu.
        OTTAKAA OPIKSENNE
        joka päivä täyttää joku 60 vuotta joten palstalle tulee UUSIA


      • hmp.f kirjoitti:

        No just, ainahan se vastuu on parempi toisen niskassa tai myssyssä. En voi väittää että itekään olisin tässä asiassa parempi :/ Pittää ojentaa tonttuja. Kato nyt, niiden vikahan se on taasen... ei mun :))

        Tontut on kivoja, nytkin jelppasivat niin, että ehdinkin jo aikaisempaan bussiin. Töölönlahti näyttää sumuiselta ja vettä sataa. kiva päästä maalle takaisin.
        Tälle ekavikalle sanoisin
        ettei noita kuvitelmiakaan pidä yleistää. Että kaikki vanhat luulottelisivat.
        Ole kuka olet, mitä väliä sillä on.
        Nythän me ollaankin jo Kulosaaren sillalla, niin se matka joutuu.


    • 1eero

      Viisaus ja älykkyys ei välttämättä asu samassa ihmisessä, toinen pitää hengissä, toinen on henkinen sydän henginen sydän laajenee viisauden kasvaessa, eli sen myötä, kun ihminen kokee ja ottaa kokemastaan opiksi. Älykkyys on jotain muuta.

    • nuormieli

      Minusta nuo "hmp.f" lankatontut on kyl viisaita ja mietteliäitä!, ovat vain hiljaa koloissaan ja antavat muiden jauhaa.
      Oikein tai väärin, siinäpä miettimistä.
      Minulla on pää kuin Haminan kaupunki tai "hesan" sää yhtä sekainen ja harmaa,
      kaiken aikaa kiirettä pukkaa.

      • ent.siivoojaparka

        Heh!!


      • Kiitos puolustuksesta, Nuormieli! Nyt on mun sydän lämmitetty.
        En tiedä olenko niin kovin hiljainen. Mutta sä tahdoit antaa mulle jotain hyvää, ja siitä olen iloinen :)
        Ja kato kun sait Esp:nkin nauramaan! Ei sellaiseen ihan kaikki pysty, että se siitä harmaasta :)) vai saiko hän hikan? Liian monta tonttua radalla taas. Mulla siis.


    • Otsikko viittaa kirjoittajan omaan määritelmään viisaudesta.

      Kun olen tällä palstalla lähes yli-ikäinen, annan oman mielipiteeni järjestä ja viisaudesta. Antakaa muutkin.
      Ihmisjärkeä parempaa ei meillä kellään ole. Tuon pohjalta voidaan päätyä viisaisiinkin ratkaisuihin. Rationaalista- eli järkiperäistä ajattelua tarvitaan.
      Einstein käytti luontaista järkeään, jota tässä nimitän lahjakkuudeksi ja paljasti aineen sisältämän voiman, ydinvoiman.Oppenheimer valjasti tuon voiman atomipommiin, koko ihmiskunnan tuhoksi.

    • Tuohon yritin minäkin vastata. Moni kerkis väliin!

    • eppu2

      Yhtä hyvin mietteliäisyys vaatii viisautta.
      Miten pitkä venytys siitä sitten tulisikaan, jos kaiken viisautensa vuodattaisi yhteen kommenttiin.
      Voihan toisten kommeista syntyä myös lisää viisautta.
      Jankutuksen synty lienee siinä, ettei koe tulleensa kuulluksi tai ymmärretyksi tai tulee peräti väärin ymmärretyksi.

    • Viisaus ei mietteliäisyyttä vaadi vaan elämänkokemusta, talonpoikaisjärkeä ja sydäntä.
      Tänne vaan kaikki, joilla ajatuksia on, ryntäilemään. Voipa joskus, joka niitä näitä puuta heinää vain pohdiskelee ja mutua mietiskelee jonkin ajatuksen napata ja jopa viisastua.
      Kirjoittajan mielestä ajatus melkein kuolematon, toisen mielestä täyttä soopaa ja höpöhöpöä, molemmilla on mielipiteen vapaus. Turha selitellä jos ajatusta ei ole tajuttu.
      Jokaisen kirjoittajan yhtä ja ainokaista aina arvostan.(jos se ei ole täh häh, joo tms)

    • Korppis1

      Viisautta ei ole miettelijäisyys. Viisautta ei ole ajatuksillaan ryntäily.
      Viisauteen suomi24 palstalla vaaditaan kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja keskustelemisen taitoa.

      • Korppis1

        Kun yritin lähettää tätä kommenttia tuli näyttöön kolme kertaa "asiaa on jo käsitelty" ; ))))


      • No niitähän meillä riittää :)


      • sepä.se
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun yritin lähettää tätä kommenttia tuli näyttöön kolme kertaa "asiaa on jo käsitelty" ; ))))

        Tuollainen tuli minullekin eilen. En voinut kommentoida.


    • diibadaabataas

      Sinä itsehän täällä ainoa jankuttaja olet.

    • kylmätotuus

      Viisaus vaatii asioiden pohdintaa. Ryntäilemällä esitetty mielipide ilman mietiskelyä on kuin tyhjä tynnyri, kuten hyvin tiedät nimim. "hunksz". Saman tosiasian tiedostan itsekin.
      Niin viisasta ajatusta ei olekaan, että se riittäisi yksin koko ketjun vastaukseksi.
      Aina ketjussa tulee esiin uusia kysymyksiä, joihin pitäisi osata vastata aiempaa mielipidettään perustellen. Miten siinä onnistumme onkin sitten toinen asia.

      Mitä sitten käsite viisaus pitää sisällään?
      Omalta kohdaltani voisin todeta, että olisin "viisas", jos jättäisin kommentoimatta joitakin kirjoituksia. Siihen ei viisauteni kuitenkaan riitä.

      Nyt haluan tuoda esille elämänviisauden ja sen merkityksen. Kai meillä kaikilla 60 palstalaisilla on edes jotain elämämme mukanaan tuomaa viisautta?!

      Seuraavassa linkissä on joitakin mielenkiintoisia mietelmiä ko. asian tiimoilta.
      http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/parhaimmat-elamanviisaudet-antavat-uskoa-ja-toivoa-huomiseen-loyda-omasi/5132050

    • eppu2

      Ihmisen äly voi olla vaarallinen ase, ellei siihen yhdisty, viisaus ja rakkaus.

      • siilimuori3

        Intohimoinen rakkaus ja äly se vasta vaarallinen yhdistelmä onkin riippuen kohteesta.


      • eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

        Intohimoinen rakkaus ja äly se vasta vaarallinen yhdistelmä onkin riippuen kohteesta.

        En nyt ajatellut mitään parisuhderakkautta.
        Ajattelin laajempaa kokonaisuutta, esim, jos rakkauden olemassaolo yltää vain lähipiiriin, sen kauempana olevista ei ole mitään väliä.
        Tehdään mitä vaan.
        Tuo, mitä Sinä sanoit, on tietysti sinällään totta, mutta silloin siitä puuttuu juuri se viisaus.


    • Se.Pieni.Ero

      Viisaan ja älykkään ero?

      Älykäs pystyy selviytymään sellaisista tilanteista joihin viisas ei koskaan joudu.

      • Exemplaari

        Olen usein pohtinut älykkyyttä ja viisautta. Älykkään ihmisen ajatusten pohjalta saadaan syntymään yhteistä hyvää jos meillä on viisas ihminen niitä toteuttamassa.


      • Exemplaari kirjoitti:

        Olen usein pohtinut älykkyyttä ja viisautta. Älykkään ihmisen ajatusten pohjalta saadaan syntymään yhteistä hyvää jos meillä on viisas ihminen niitä toteuttamassa.

        Älykkyys tulee syntymästä, viisaus kokemuksesta. Tosin ei tuo sun pohdintakaan huono ollut minusta :)


    • Parhaat ideat syntyvät usein aivoriihissä, joissa tuodaan fläppitauluille kaikki utopistiselta ensin tuntuvat nopeatkin neronleimauksdet esille ja niistä sitten aletaan valkata ja kehitellä paraita. Hitaus ei ole aina viisautta.

      • Kenonenk

        Ei tosiaan! Ei ole ei! Päinvastoin!


      • Kenonenk kirjoitti:

        Ei tosiaan! Ei ole ei! Päinvastoin!

        Ai onkos sinusta turvallista pysytellä vanhoissa ja hyviksi havaituissa?


      • Se on meidän maallikoiden pohdinta kuin muillakin "havukka-aholaisilla", pientä mielenkiintoa antavaa aivotyötä itse kullekin.


    • Tietonen

      Ei viisaus missään synny, se on olemassa jos on ja voidaan ottaa käyttöön

      • Minusta viisauden syntymiseen tarvitaan kokemusta.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Minusta viisauden syntymiseen tarvitaan kokemusta.

        Positiivareilla on tänään aiheeseen liittyvä osuva aforismi:
        Kyky ajatella tänään eri lailla kuin eilen erottaa viisaan itsepäisestä.


      • siilimuori2

        Kuuntele vanhempien ihmisten neuvoja. Ei siksi että he olisivat aina oikeassa vaan siksi että heillä on enemmän kokemusta väärässä olemisesta.


    • Eikö olisi viisainta antaa kirjoittajien olla mitä ovat, ei 60 ihmistä voi paljon muuttaa.
      Täällä joku toistelee kerran kirjoittamaansa tekstiä jopa kolme-neljä kertaa samassa ketjussa.
      Suurin osa kirjoituista ketjuista sisältää ajatuksen, joidenkin mielestä ei niin viisaan, mutta esittäjälleen tärkeän. Viisautta on antaa kaikkien kukkien kukkia.
      Jankutus on juuri kertaalleen kirjoitetun toistelua.

    • tykkään-tyrkyttää-

      Jankutus on joskus hauskaa, eihän muuten jankutettaisi,

    • Nonnii...
      Kiitoksia taas kaikille teille, jotka osoittivat kiinostuksensa minun
      henkilööni.
      Vaikka en niin velvoittanutkaan.
      Brutukseni, kk:kin
      Ancelinakin se siellä :)

      Liikahan on liikaa vain toisten mielestä.
      Jankutus on tarpeellista vain omasta mielestä.

      Aloitukseni sai alkunsa myöskin teeveen jutuista.
      Sen lasi-naaman siis.
      Ei Peruna-muusi-naaman.
      Monissa ajan-kohtais-ohjelmissa toimittajat toimittavat kuin mutkun-lutkuttaja-
      palstalaisia he oisivat.
      Tai Vice Versa.

      Kivasti keskustelitte, ilman pään tyhjyydestä johtuvaa kökkö-huumoriakin.
      Osassa teistä on ainesta.

      H.

    • mimmimum-mi

      Joskus sitä miettii jotain....enemmän kuin jotain toista.....ihmistä..
      Jäin ajattelemaan lausetta....vanha ystäväsi on paras peilisi....kävin lenkillä vanhan tuttavani kanssa joka samaa ikää...tuli mieleen tuo miete....sen voi ajatella ulkonäöllisesti mutta myös paljon muista ominaisuuksista joita tullut eletystä elämästä....
      Tämä viisastelija lähtee nyt lapsenkaitsijaksi....

      https://www.youtube.com/watch?v=6z_5eGVM7Zg

    • Tosikkotalkoot, sellainen päivä pitää.
      Itse en naura esimerkiksi kirkossa, kuin ehkä tahattomasti papin saarnalle kun tekee mieli huutaa "älä valehtele".
      Eikä aina naurata istuessa vessanpytyllä.

    • Koskaan ei asiat ole niin huonosti, ettei niitä saisi riitelemällä pahemmaksi.

      Tuo on aika hyvä :)

      • No joo! On hyvä. Aika usein on myös näkökulman vinkkelistäkin kiinni mitä näkee missäkin, jollain voi olla ihan oma kulma. Kuten osoittaa myös seuraava:
        "Ystäväni luuli olevansa viisas, hän väitti että sipuli on ainoa vihannes joka saa itkemään. Joten heitin häntä kookospähkinällä päähän."


    • henrjii

      heitin naamaan piimävellin
      siitä ketjuun yksi lenkki
      jolla jankutusta jaksaa tarvittaessa aamuun asti

    • Olen tässä mietiskellyt viisaita.
      Yksi vanhoista puhelimistani heräsi virkeäksi.
      Kuinka järkevää olisi luoda siitä Joulu-Lirkku?
      Sanotaanko 30€ ?
      Minä maksan.

      H.

      • pohjat

        Säälittävää...


      • Ulkomailta

        Ai sä tulet Suomeen joulunviettoon ja keksit tollasen hauskan ajanviihdykkeen. No mikäpä se siinä. Viihtyisää Joulua.


    • älyvapaaälli

      Miten olisi jos sana viisaus sisältää monta elementtiä, joista se muodostuu
      - yksi elementti vois olla ihmisen aistien toiminta ja niiden välittämä tieto
      - joku nimesi hitauden tyhmyydeksi - positiivien rallatus vain positiivisista puolista kirkkaasti jättää ulkopuolelleen ja kieltää pelon, epävarmuuden, vihan,
      maailma toki avoin kaikille hienoine ja vähemmän loistokkaine asioineen - raskaassa arjessa eläneenä senkin tietää - että juhlien kristallikruunujen kirkkauden jälkeen lennokkaine juhlapuheitten siivittämämissä sulatusähkyissä ja tiskivesissäkin lentää miljoona mietettä ja pöpöäkin muille maille - onhan sekin nähty ja koettu vaikkapa diplomatian puutteena ja ongelmina esm. Kyllä kai vanhojen puhelintenkin siinä miss uusienkin kauppa - myös valitettava varastelu lienee bisnestä siinä missä kaikki muukin
      maailmassa - siihenkään ei erityisemmin mitään tunteita tarvita - pikemminkin laskelmointia. Joo - mä taisin jo ihan pienenä lapsena lentää pesuvesien mukana ulos...

    • sdrim

      Oletteko koskaan miettineet sanoja ja kirjaimia vaikkapa miten asian sisältö esm mafia, magia, makia tai maki a - jokuhan jo aiemmin kaik suomalaiset kerkes apinoiksi nimetä - viidakoitahan löytyy vaikka milt alueelta. Eläintarhan apinahäkkiinkin jonkun pudottama puhelin oli hyvin mieleinen ja kiva leikkikalu koko laumalle. Osasivat sit käyttääkin - kuka kustannukset maksoi, sitä tarut eivät kerro.

    • En lue ketjua, on varmasti kypsää tekstiä, siis viisaita sanoja.......
      Se, että vuodet tuovat, elämänkokemuksen myötä, viisautta on totta koska ne vuodet on täytynyt elää päivä kerrallaan. Olisi ihme jollei niistä opin kautta kertyisi empatian kykyä, nokkeluutta ratkaista ongelmia, kykyä kuunnella, rakastaa itseä ja siten myös muita, sekä olla armollinen.
      Nämä kaikki ovat vastasyntyneessä odottamassa.

      • Ruuneeri

        Ihmisellä on syntyessään perinnöllistä lahjakkuutta, joka sitten oppimisen ja elämänkokemusten myötä muotoutuu viisaudeksi.


    • eläke-ukko

      Vaikka ei tekisikään viisasta aloitusta, tulee varmaan viisaammaksi, kun täältä pamahtaa valtava tietämyksen tulva.
      Vanha sanonta kuuluu. Tyhmäkin vaikuttaa viisaalta kun pitää suunsa kiinni.
      Eihän täällä jankkaaminen auta mitään .Lueskelee vaan toisten tekstejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe