Pelko, huoli , murhe, läheisistä ja masennus

Masennustako

Puhelin soi, sydän pomppaa, kädet tärisee, voi ! mitä.kauheaa on tapahtunut. Pelko kaikista mahdottomista mahdollisii. Pitäisi olla suojelemassa kaikkia lapsenlapsia, lapsia ja puolisoa, sisaruksia ja ystäviä. Olla heidän tukenaan ja turvanaan, vaikkei heillä oikeasti ole hätää, tai ainakaan välitöntä. Pelko jos heille sattuu jotain, sairastuu, loukkaantuu, joutuvat työttömiksi, masentuvat, tekevät itselleen jotain tai joku tekee heille pahaa.
Tiedän että vaikea lapsuus jossa pelko oli usein läsnä, ja oli myös yhtä ja toista, on aiheuttanut minulle trauman, josta oireilen. Mutta onko tämä masennusta, mieli on apea ja mikään ei tunnu kivalta. En kehtaa kertoa tästä kennellekkään, mutta tottakai läheiset tietävät, kun soittelen jatkuvasti ja varoitellen heitä kaikesta.
Olen reumaatikko ja olen ollut pitkään sairaslomalla ja olen laittanut eläkelaitokselle hakemuksen, toiveena päästä työeläkekyvyyttömyyseläkeelle.
Masennuksesta tai noista pelkojutuista en maininnut hakemuksessa mitään. Olisivat pian laittaneet vaivat masennuksen piikkiin, kuten olen joskus kuullut joillekkin mainittavan.

1

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masennustako

Onko minulla kohtalotovereita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      27
      1991
    2. En halua miestä joka

Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll
      Ikävä
      264
      1757
    3. Keskisarja todettiin rasistiksi

Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän
      Maailman menoa
      442
      1575
    4. Mitähän tapahtuisi?

Jos meidät tiputettaisiin tunniksi samaan huoneeseen kaksin? 😏
      Ikävä
      140
      1537
    5. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      27
      1433
    6. Yllättyisit miten iso, paksu ja esteettisesti kaunis minulla on!

Haluaisin tehdä sillä vaikutuksen sinuun ihana nainen. ❤️❤️🧡💛💚
      Tunteet
      14
      1349
    7. Olitkohan koskaan

yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos
      Ikävä
      86
      1119
    8. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      281
      965
    9. Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."

Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j
      Ensitreffit alttarilla
      13
      947
    10. Etkö muka halua

Et nähdään.
      Ikävä
      89
      937
    Aihe