Pienen ja ison koiran sekoitus

rudolf

On tästä tainnut olla jo puhetta mutta silloin ei tainnut vastuksia kovin tulla joten...

Onko kenelläkään huomattavasti erikokoisten koirien jälkeläistä? Eli jonkun melko ison ja pienen koiran sekoitusta. Kääpiörotuinen ja joku tanskandogin kokoinen koira ei varmaan voi lisääntyä keskenään.. vai voiko?

Nöffin ja rotikan sekoituksen olen nähnyt mutta rotikkakin kuitenkin aika iso koira.

35

6142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiri

      Luonnossa en muista nähneeni, mutta englantilaisessa lemmikkisarjassa oli kerran chihun ja labbiksen risteytys joka oli chihun kokoinen mutta muuten labbiksen näköinen. Kumpikohan mahtoi olla emä, kumpi isä...

      • Puppeliksi

        Varma en ole, mutta siinä käsityksessä, ettei ole mahdollista hyvin pienen koiran kantaa hyvin suuren koiran siittämiä pentuja. Luonto laittaa ne varmaan kesken tai jotain. Tosin onhan niillä molempien geenit, eli myös pinen koiran. Itse en kyllä uskaltaisi isolla koiralla pientä mennä astuttamaan...


      • tytsy
        Puppeliksi kirjoitti:

        Varma en ole, mutta siinä käsityksessä, ettei ole mahdollista hyvin pienen koiran kantaa hyvin suuren koiran siittämiä pentuja. Luonto laittaa ne varmaan kesken tai jotain. Tosin onhan niillä molempien geenit, eli myös pinen koiran. Itse en kyllä uskaltaisi isolla koiralla pientä mennä astuttamaan...

        Juu eli oon tavannu sellasen chihuahan ja porokoiran sekoituksen;) oli muuten tosi hauskan näkönen otus=)


      • rabu

        siis se on oikea koirarotu, käsittääkseni aivan uusi sellainen, Desmond Morrisin kirjassa Dogs esitellää nimenomaan ihmisen seurakoiraksi tarkoitettu labrahuahua (labbiksen ja chihun sekoitus) Outoa?!


      • siiri
        rabu kirjoitti:

        siis se on oikea koirarotu, käsittääkseni aivan uusi sellainen, Desmond Morrisin kirjassa Dogs esitellää nimenomaan ihmisen seurakoiraksi tarkoitettu labrahuahua (labbiksen ja chihun sekoitus) Outoa?!

        Kaikkea sitä ihmisen päähän pälkähtääkin. Luulin jo mäyräkoirajalkaisen munchkin-kissarodun nähtyäni nähneeni kaiken, mutta eipä sittenkään...


      • ninni...
        Puppeliksi kirjoitti:

        Varma en ole, mutta siinä käsityksessä, ettei ole mahdollista hyvin pienen koiran kantaa hyvin suuren koiran siittämiä pentuja. Luonto laittaa ne varmaan kesken tai jotain. Tosin onhan niillä molempien geenit, eli myös pinen koiran. Itse en kyllä uskaltaisi isolla koiralla pientä mennä astuttamaan...

        Minulla on cockerin ja kultaisen noutajansekoitus... se on säkä korkeudeltaan joku 50cm korkea, ja painaa noin 20kg... ja se on maailman ihanin koira =) se kyllä viettää jo vanhuuden päiviä kotkassa =) ikää nindalla on 10.5vuotta=) =)


      • rudolf
        rabu kirjoitti:

        siis se on oikea koirarotu, käsittääkseni aivan uusi sellainen, Desmond Morrisin kirjassa Dogs esitellää nimenomaan ihmisen seurakoiraksi tarkoitettu labrahuahua (labbiksen ja chihun sekoitus) Outoa?!

        Yritin netistä haeskella, vaan eipä ollut kuvia.. harmi, tosi mielenkiintoista ois nähdä sellanen kaveri.


      • rabu
        rudolf kirjoitti:

        Yritin netistä haeskella, vaan eipä ollut kuvia.. harmi, tosi mielenkiintoista ois nähdä sellanen kaveri.

        ... morrisin kirjassa on jokinmoinen...


      • surku tulee
        Puppeliksi kirjoitti:

        Varma en ole, mutta siinä käsityksessä, ettei ole mahdollista hyvin pienen koiran kantaa hyvin suuren koiran siittämiä pentuja. Luonto laittaa ne varmaan kesken tai jotain. Tosin onhan niillä molempien geenit, eli myös pinen koiran. Itse en kyllä uskaltaisi isolla koiralla pientä mennä astuttamaan...

        Vastaan nyt vanhaan, mutta... Jos uros on paljon emää isompi, niin emällähän menee paikat rikki, jos väkisin yritetään astua.

        Vakavin riski on oikeastaan kahdella koiralla, joilla on koko ero, muttei tarpeaksi suuri estämään astutusta. Tällöin nimittäin jos emä oli se pienempi, jäävät pennut herkästi liian suurina synnytyskanavaan jumiin. Eläimillä ei sairaalahoito pelaa ihan samoin kuin ihmisillä, ja valitettavan usein tällaiset tilanteet päättyvät surullisesti - niin emälle kuin pennuillekin.


    • Sakumäyris

      Entisen tyopaikkani naapurissa asusteli saksanpaimenkoiran ja mäyräkoiran jälkeläinen,oli muuten koomisen näköinen otus.
      Pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen,mutta iso kroppainen ja päinen,ihan vekkuli luonteeltaan,mutta ei kovin vanhaksi elänyt,kun jalat tai selkä petti,en muista kumpi.

      • Puppe

        Kyllä se isäkoira on yleensä se pienempi näissä risteytyksissä. Isä mäyräkoiran ja äiti berninkoiran pennun olen nähnyt, mäyriksen mallinen ja kokoinen oli, ja bernin värinen.


    • koirallinen

      Meillä poikkes just pari viikkoa sitten eräs tuttu, joka näytti kuvia vanhempiensa luona syntyneistä neljästä pennusta. Isä oli sakemanni ja emä beagle. Eivät olleet meinanneet uskoa todeksi, kun tajusivat nartun olevan kantavana. Tosi jännän näköisiä pentuja olivat ja vaikee niistä oli sanoa kumpaa muistuttivat, kun oikeestaan eivät olleet kummankaan näköisiä vaan jotain täysin muuta:)

      • et tainnut

        niitä haukkunut pystyyn sekarotuisten piskien pitämisestä ja pentutehtailusta? Vahinkojahan EI TAPAHDU paitsi jos on huono ja vastuuton omistaja.. Näin olen täältä lukenut!


      • koirallinen
        et tainnut kirjoitti:

        niitä haukkunut pystyyn sekarotuisten piskien pitämisestä ja pentutehtailusta? Vahinkojahan EI TAPAHDU paitsi jos on huono ja vastuuton omistaja.. Näin olen täältä lukenut!

        täällä pysyy siinä asiassa, jota alkuperäinen kirjoittaja kysyy, niin pitääkö siitäkin sitten saada joku heti niskaansa? Käsittääkseni sinä et ollut meillä tuolloin, joten et todellakaan tiedä mitä täällä on puhuttu tai jätetty puhumatta. Ja vahingoista olen edelleen samaa mieltä kuin aiemminkin, eli niitä ei tapahdu, silloin on yleensä enemminkin kyse ihmisten tietämättömyydestä tai typeryydestä.


    • rudolf

      niistä sekoituksista. Oiskohan missään?

      • Tõppõ

        ..joskus oli sekarotuisten näyttelykin ja siitä sitten kuvia. Oli joskus täälläkin muistaakseni sinne linkki.

        Muistaiskohan riina, tai jaksaiskohan hän kaivaa sen linkin jostain esille.


        Minä voisin kyllä vaikka tekaista hauskat nettisivutkin sellaisista ovelista sekoituksista jos porukka pistäisi kuvia tulemaan..


      • siiri
        Tõppõ kirjoitti:

        ..joskus oli sekarotuisten näyttelykin ja siitä sitten kuvia. Oli joskus täälläkin muistaakseni sinne linkki.

        Muistaiskohan riina, tai jaksaiskohan hän kaivaa sen linkin jostain esille.


        Minä voisin kyllä vaikka tekaista hauskat nettisivutkin sellaisista ovelista sekoituksista jos porukka pistäisi kuvia tulemaan..

        Tuolla on mainio galleria kaikenlaisista cocktaileista, todella mielenkiintoisia otuksia :)
        http://www.ssks.fi/ssks/index2.htm


      • suvi
        siiri kirjoitti:

        Tuolla on mainio galleria kaikenlaisista cocktaileista, todella mielenkiintoisia otuksia :)
        http://www.ssks.fi/ssks/index2.htm

        www.koirat.com - galleria -sekaroituiset

        johan löytyy vaikka minkälaisia


      • PK-Collikoira

      • Eläinten ystävä
        siiri kirjoitti:

        Tuolla on mainio galleria kaikenlaisista cocktaileista, todella mielenkiintoisia otuksia :)
        http://www.ssks.fi/ssks/index2.htm

        Kyllä on ihmiset lapsellisia pervoja. Tehkää keskenänne kummituksia, älkää pelleilkö eläimillä.


    • meikä vaan

      minulla on tabskandogin ja lapradorinnoutajan risteytys. ei nyt valtava kokoero, mutta on sitä nyt aika reippaasti. Emä oli lappis. Se oli vieläpä aika pieni sellainen. Luulis että oli jo synnytysvaikeuksia, mutta hyvin oli kuulemma mennyt.

      • ...:)

        lappis=lapinkoira, labbis=labradorinnoutaja...:)


      • totta
        ...:) kirjoitti:

        lappis=lapinkoira, labbis=labradorinnoutaja...:)

        kait sen nyt kaik tietää


      • meikä vaan
        ...:) kirjoitti:

        lappis=lapinkoira, labbis=labradorinnoutaja...:)

        Oho, en ajatellu. Tarkotin kuitenki lapradoria kaikki varmaan toivottavasti ymmärtää.=)


    • matias

      Meidän naapurissa oli perhoskoiran ja afgaanin sekotus. Se oli vähän isompi kuin perhoskoira, mutta sillä oli afgaanin turkki ja häntä. Niin muuten sen koiran emä oli perhoskoira, eikä siinä synnytyksessä ollut mitään ongelmaa (4 pentua). Yleensä luonto suojelee emää sellaisilta ongelmilta ja sikiöt eivät kasva suhteettoman suuriksi. Käytetäänhän esim. ponijalostuksessa arabioreja, jolloin kokoerot voivat olla tosihuikeita !

    • Riikka-Liisa

      Olen tavannut sakemannin ja göötin sekoituksen. Sillä oli göötin runko ja jalat (oli tosin isompi kuin göötti) ja sakemannin pää. Häntä oli luonnontöpö.

    • 3+6

      Hei, eikös apulassa myyty jossain vaiheessa irlanninsusikoiraxchihuahua? Suunniteltu pentue, keinosiemennyksellä tehty. Emä irlis ja isukki chihuahua.

      • 7+18

        Joo niin oli muistan ton ilmotuksen. Pentuja synty vaan kaks ja toinen niistä kuoli. Ja se emä oli keinohedelmöitetty ku eivät koirat muuten päässeet touhuamaan. Helvetinmoista leikkimistä.


    • Sikkesikuri

      Mäyräkoiran ja sakemannin risteytys oli aikoinaan lapsuuskodissani. Matala, lyhytjalkainen koira, mutta mäyräkoiraa raskaampi ja korkeampi, todella jykevätekoinen, vaikka matala olikin. Isot pystyt korvat ja tuuhea häntä. Ei se mikään kaunis ollut, mutta ihana silti.

    • :)

      äidin naapurissa asuu irlanninsusikoiran ja espanjanvesikoiran sekotus,on kyllä aika vinhan näkönen koiruli:D Kooltaa on siinä välimaastossa,irkku maine ruumiin rakenne,korvat ku vesikoiralla ja turkki

    • hehehehejeeegh

      Rottweiler-mäyräkoira sekarotuinen löytyy petsiestä, aika veikeen näkönen tapaus!

    • Nivvy

      Minulla sakemanni mäyris, pikkuinen mäyräkoiran kokoinen saksanpaimenkoira..
      Säkä 34 ja paino 8 kg (:

      • IHANA

        I LIKE :) Mulla on sakemanni ja mäyris....


    • kfyh

      Bordercollien ja mäyräkoiran sekotus on aika mainio.. tässä kulmilla pyörii yksi.

    • Anonyymi

      Yleensä isän pitäs olla pienempi ja äitin isompi niin ei tule ongelmia. Mutta meillä on yhistelmä äiti on beagle ja isä on saksanseisoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe