Lahden Yhteiskoulu

Benji_89

Olis siis tarkotus mennä peruskoulun jälkeen lukioon ja oon ajatellu, että hakisin Lahden Yhteiskouluun, mutta...
No ihan ekaks, kuinkahan hyvä päättötodistuksen keskiarvon pitäs olla, että kannattaa edes haaveilla tulevansa valituks?
Mulla on nyt lukuaineiden keskiarvo jotain kaheksan.
Ja tokaks, eikös LYKki oo yksityinenkoulu? Meinasin vaan, että tarviiko maksaa jotain lukukausimaksuja?

Kokemuksia LYKistä?

6

4054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisi

      Ite oon käyny Lahden yhteiskoulun lukion, tosin monia vuosia sitten...Pääsin sinne sillon sisälle muistaakseni 8,7 keskiarvolla ja en ole lahtelainen ja keskiarvon ei tietääkseni tarvi lahtelaisilla olla yhtä korkea.
      Se että koulu on yksityinen ei tarkoita sitä että pitäis maksaa mitään, joten älä huoli! Yksityisyys tarkoittaa vaan sitä, että koululla on enemmän rahaa käytössä, joten kaikki on hienompaa ja uudempaa yms. Lykkyä tykö!

    • .....................

      Keskiarvo on yli kahdeksan muistaakseni ja vaatimukset tosi kovat että menestyy.
      Kavereita tuskin tulet sitten saamaan koska kaikki ajattelevat omia numeroitaan.
      Jos haluat käydä iltalukion riittä että ilmoittaudut iltalinjalle, ei tarvi hakea.
      Opiskelu ei maksa poikkeuksena tosin aineopiskelu.

    • ----

      Heippa!

      LYKkiin kannattaa pyrkiä, jos keskiarvosi on hieman yli 8. Itsellä se oli ysin jälkeen 8,8 ja pääsin siis LYKkiin. Ja lukukausimaksuja ei ole. Ainoa rahanmeno lukiossa on tietysti kirjat ym. kouluvälineet, mutta samat menot on kaikissa lukioissa.
      LYK on hyvä koulu opiskella. Opettajat on kannustavia & ymmärtäväisiä ja tukee oppilaitaan. Töitähän siellä joutuu tekemään, mutta niinhän lukiossa yleensäkin. Itse valmistuin sieltä m:n yo-papereilla, ja suunta nyt yliopistoon. Tervemenoa vaan LYKkiin :)

      • ----

        Ja siis opiskeluhan on sellaista miksikä sen itse luot! Oma lukioaikani oli ainakin todella rentoa ja en turhasta stressannut. Ja sitten vielä: rankka työ vaatii rankat huvit;)


    • Mikko2

      Opiskelen viimeistä vuotta LYK:ssä ja suosittelen koulua lämpimästi! Itselläni taisi olla keskiarvo 7,9 hakiessani, joten mikään huippuoppilas ei välttämättä tarvi olla.
      Opiskelu LYK:ssä on vaativaa, sillä kokeet ovat hieman vaikeampia kuin muissa Lahden lukioissa (olen verrannut kavereiden kokeisiin), mutta tämän kyllä huomaa sitten ylppäreissä! Itse esimerkiksi sain ruotsinkursseista keskiarvon 5.5, mutta kirjoitin siltin todella vahvan c:n nyt syksyllä. Tämä johtuu myös osaltaa yhtärin loistavista opettajista, jotka ovat varmasti alansa huippuja. LYK:ssä opettajat ovat tarkkaan valittuja ja osa jo paljon kokeneita. Yksityiskoulun hyvä puolihan on, että koulu itse valitsee opettajat, ei kaupunki.
      Jos olet seuraillut koululistoja, niin Lahden Yhteiskoulun lukiohan on ollut kymmenen parhaan Suomen lukion joukossa jo monena vuonna. Tämän kyllä ymmärtää helposti.
      Jottei päätöksestä tulisi liian vaikea, niin kehutaan nyt vielä uutta lisärakennusta, joka on upea aerobicsaleineen, viherhuoneineen, ruokalaterasseineen ja akvaarioineen. Myös lukiopuolen vanha rakennus on arkkitehtuurisesti todella hieno; onhan se jo yli 100 vuotta vanha!

    • Anonyymi

      Paras lukio koko Päijät-Hämeessä.. jos siedät vaativaa opetusta ja haluat opiskella tai olet luontaisesti nörtti niin pyri ihmeessä sinne. Kaikki oli loistavasti järjestetty ja ympärillä vastaavaa seuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe