Koiralle ruoka aamulla vai illalla?

jenkkienkaveri

Kysyisin vaan että onko väliä antaako aikuiselle american cockerille illalla vai aamulla ruoan, yhden kerran siis päivässä ? Ja on tottunu antamaan ehkä 3,5 dl sitä ruokaa saa raksuja ja märkää ruokaa kun on päässy vähä ehkä lihomaan ja haluisin painon taas kohilleen.

11

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysykoiralta

      Mulla jotkut koirat on syöny kerran, jotkut kahdesti päivässä. Ne kertasyöjät ovat yleensä iltasyöjiä, eli ovat itse jättäneet ensin aamuruuat koskematta.

    • 7758juujajoo

      Taitaa olla sama milloin syöttää, kunhan ei ole liikuntaa siihen ruokailun päälle. Itse olen pitänyt kaikille koirilleni rytmiä, jossa koirat saavat ruoan klo 16-17 kuutena päivänä viikossa. Eli yksi päivä paastotaan. Aktivoinnin hengessä namuja piiloon päivittäin.

    • ainatarjollaon

      Meillä on koiralla aina kuivanappuloita kupissa, lisään kun loppuu.Luita rustoja lihaa kalaa, annan lisäksi päivittäin.
      Meillä koira ei syö ahmien, vaan sopivasti.Ei ylipainoa, ei tarvitse kontroloida ruuan antomäärää.Liikuntaa monta km päivässä, metsissä kytkettynä ja kävelylenkeillä.
      El kehunut karvanlaatua, lihasmassaa, ja tervettä hoikkaa olemusta.
      Jokaisella on ne omat tapansa hoitaa koiraansa.

      • 171717

        Hienoa. Mutta kannattaa lukea kysymys. Jos on hajuakaan amerikancockerin ruokahalusta, kukaan järki-ihminen ei neuvo pitämään ruokaa koko ajan kupissa vaikka itse pitääkin sen siinä härskiintymässä ja kärpästen munimispaikkana. Kyllä. Täysravinto sisältää myös rasvaa ja sen säilytyspaikka ei ole lämmin eikä valoisa ja se on täysravintoa myös madoille ja toukille.


    • dobber

      Itellä dobermanniuros, syö vaikka toistenkin ruuat muttei liho, paskantaa vaan enemmän: Mä pitäisin nappuloita kupissa ja normaali ruokaa kerran päivässä, se voi olla aamulla tai illalla, miten sun aikataululle sopii. Kyllä se koirakin tottuu siihen kuhan se on vaan säännöllistä. ei kannata antaa "välipaloja" pitkin päivää vaan se säännöllinen ruoka-aika on se juttu. Joskus sorrun kyl itekin herkkupalojen antamiseen mut kunhan ei tuu tavaks...

    • sakemanni2222222

      Syötä ehdottomasti 2 krt päivässä,et itsekkään syö vain kerran päivässä.
      Lisäksi iltapalaksi koiralle ihan pieni annos jotain purtavaa.

      • liibalaaba123123

        Ja ihmiseen voikin verrata.... :'D ärsyttävää inhimillistämistä. Koira pärjää yhdellä sapuskalla päivässä. Tulee kunnolla kylläiseksikin yhdellä kunnon aterialla.


    • ishlaben

      Aikuinen koira ei tarvitse kuin kerran päivässä ruuan. Meillä syötetää ilalla. Ja miksi vain kerran niin siksi koska koira käyttää ruuan erilailla hyödyksi kuin ihminen.

    • 171717

      Anna kerran tai kahdesti päivässä. Miten haluat. Meillä amerikancockerit (2kpl) syö molemmat clinivet adult small ruokaa 4 dl päivässä. Ei muita ruokaa. Ei märkää eikä muuttakaan. Myös puruluut sisältää kaloreita ja esim. Dentastickit pelkkiä lisäaineita.

    • hotko

      Puolet aamulla, puolet joskus viideltä, ollut oma tapa. Jos ei syö kaikkea, pois kupista eikä sitten mitään "vähän enemmän ensi kerralla kun ei viimeks syönyt" . Koiralle ei käy kuinkaan, jos jättää välillä osan syömättä. Monilla roduilla pohjaton ruokahalu eli ei pidä luulla, että ruokaa ois liian vähän kun hotkii kaiken hetkessä. Kun koira sutjakka ja kylkiluut tuntuu hyvin, paino sopiva. Voi sitä punnitakin, jos ei luota näppituntumaan:)

      • 1370

        Terve amerikancockeri ei koskaan jätä kuppiin ruokaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe