Ei juoksua..

PöntisenJaska

Onko minkäänlaisia keinoja saada koiran juoksu alkamaan? Pariin vuoteen ei ole juoksuja tullut ja tiedän sen kun olen tilannetta seurannut paperin kans vähä väliä eikä meidän uros koirakaan milläänlailla ole ilmaissut asiaa.. Kyseessä on metsästyskoira millä haluaisin teettää pennut.

4

163

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmhmh

Luulen että ei ole, korjatkaa jos olen väärässä. Hyvälaatuinen ruokavalio, esim tasapainoinen raakaruoka, auttaa siinö mielessä että vitamiinien ja hivenaineiden sopiva määrä ehkäisee puutostiloja, jotka voivat vaikuttaa juoksujen poisjäämiseen.
      Toisilla nartuilla hedelmättömyyttä ilmenee aikaisemmin kuin toisilla. Yhdellä omalla koirallani oli kolme vuotta väliä juoksuissa

• yksinkertaista

Oli tai ei, niin herää kysymys, että tarvitseeko sellaisella nartulla pentuja edes haaveilla teettävänsä, joka ei toimi tuossa asiassa kuten pitää. Jollei ole varmistettu, mistä moinen johtuu, niin kysymys voi olla pahemmastakin asiasta (esim. lisääntymiselinten fyysinen poikkeavuus), jolloin tiinehtyminen voisi olla potentiaalisesti vaarallinen jopa nartulle itselleen, saati sitten pennuille. Parempaakin jalostusmatskua on, joten puutteellisesti toimivat nartut olisi parasta sterkata. Ymmärrän, että tunnetasolla juuri se oma kultamussukka on aina se, jolla pitäisi pentuja teetättää, mutta järki käteen. Jos luontoäiti ilmaisee aivan ilmiselvästi, että nartun ei pentuja tarvitse saada enää, niin ymmärrä se äläkä edes yritä puuttua asiaan.

• eipentujaväkisin

Tiedän koiran,jolle ei saatu millään penikoita tulemaan, astutettiin useasti, jäi tyhjäksi.Lopulta keinohedelmöitettiin, tuli kantavaksi , emo mehtyi kuitenkin , koska pennut piti leikata.Ei siis synnyttänyt normaalisti, siinä tuli ongelmaa.Koiralle tuli jotain sisäistä vuotoa, menehtyi el pöydälle.Ei olis pitänyt alkaa pakolla pentuja teetellä, jos ei luonnostaan onnistu.Siinä meni pennut ja emo sitten.
        Joidenkin kohdalla on parasta luovuttaa pennutus haaveet, säästyy rahat,ja koirat.

Kyllä koirassa on vikaa, jos ei juoksuja normaalisti ole, jos ei uros astu, jos ei tule kantavaksi.
        Silloin kannattaa jatkaa rotua muilla yksilöillä, niillä joilla se lisääntyminen onnistuu luonnostaan.

• elkertokoon

Käytä koira el tutkimuksissa, eiköhän syy selviä.Voi tosiaan olla, ettei ole jalostusmateriaalia, kaikki ei sitä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe