Kokemuksia Boavistalta

Imodiumi

Tultiin juuri Boavistan saarelta. Viikko oli aika mukava. Lämmintä oli 25-30 astetta, eli pitkähihaiset oli meillä turhaan mukana. Tuuli oli sopiva. Meren äärellä ei ollut koskaan pakahduttavaa. Merivesi oli lämmintä ja Sal Rein rannassa pystyi hyvin uimaan.

Hyviä ruokapaikkoja: Paikallisten pitämä Naida keskusaukion laidalla - täältä sai perusannoksia edulliseen hintaan. Cafe del Mar hotel Estorilin yhteydessä - täältä sai maistuvaa ruokaa hyvine lisukkeineen. Italialainen pizzeria Barbara. Hyvä kahvila löytyi myös Estorilin alueelta. (muita kahviloita, joissa olisi ollut leivosvalikoimaa, ei nähty). Elcibar Villa Gabralin alueella (n. 2 km kävelymatka keskustasta) oli mukava. Siellä sai uida uima-altaalla jos osti syötävää tai juotavaa. Ainut jäätelöpaikka oli pääkadun eteläpäässä (italialainen).

Santa Monican rannalle otettiin taksi toisen suomalaispariskunnan kanssa. Oltiin rannalla reilut 3 tuntia. Vähempikin olisi riittänyt. Aurinko on aika voimakas ja joka päivä tuli joku paloläiskä ihoon, jos oli jäänyt joku kolo rasvaamatta. Tällä rannalla oli kovat aallot. Juuri ja juuri uskalsin käydä meressä. Taksista maksoimme yhteensä 70 euroa.

Sal rein kalasatamassa oli kiva seurata kalastajien touhuja.

Hotelli Boavista sijaitsi hyvällä paikalla keskuskadun varressa. Silti oli turvallinen olo. Melua kuului huoneeseen kadulta, paikalliset keskustelevat aika äänekkäästi. Liikennettä ei toki ole paljon, mutta mönkijät pitävät aika kovaa ääntä.

Voin laittaa lisää tietoa, jos jollakin on Sal Rein kaupungista kysyttävää. Itse en ennen matkaa löytänyt paljon tietoa netistä. Toisilta suomalaisilta toki aina kuuli, mikä oli ollut hyvä ruokapaikka jne. Vatsa meni sekaisin aika monella suomalaisella. Siihen kannattaa siis varautua mm. Imodium- tableteilla. Maitohappobakteereita kannattaa alkaa ottamaan jo ennen matkaa.

2

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boavistaan_haluava

Hyvä avaus keskusteluun! Voisitko kertoa hieman paikan hintatasosta? Ravintoloissa, kaupoissa?

• Imodiumi

Selvittiin aika edullisesti. Paikallisten ravintolassa annokset kahdelta juomat (vesi. limsa) oli yhteensä alle 20 euroa. Suurin ravintolalasku taisi olla vähän päälle 30 euroa. (pelkän veden ja limsan kanssa) Ei käyty kalliimmassa paikassa (Chanhindo, jota kaikki suosittelivat). Ruokatarvikkeet ehkä Suomen tasoa, mutta tosiaan syöminen edullisempaa. Kahvilakäynnit oli myös edullisia. Mun mielestä halvempaa kuin esim. Madeiralla, johtuen siitä, että tämä ei ole vielä kunnon turistimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4296
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2765
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe