Kokemuksia Boavistalta

Imodiumi

Tultiin juuri Boavistan saarelta. Viikko oli aika mukava. Lämmintä oli 25-30 astetta, eli pitkähihaiset oli meillä turhaan mukana. Tuuli oli sopiva. Meren äärellä ei ollut koskaan pakahduttavaa. Merivesi oli lämmintä ja Sal Rein rannassa pystyi hyvin uimaan.

Hyviä ruokapaikkoja: Paikallisten pitämä Naida keskusaukion laidalla - täältä sai perusannoksia edulliseen hintaan. Cafe del Mar hotel Estorilin yhteydessä - täältä sai maistuvaa ruokaa hyvine lisukkeineen. Italialainen pizzeria Barbara. Hyvä kahvila löytyi myös Estorilin alueelta. (muita kahviloita, joissa olisi ollut leivosvalikoimaa, ei nähty). Elcibar Villa Gabralin alueella (n. 2 km kävelymatka keskustasta) oli mukava. Siellä sai uida uima-altaalla jos osti syötävää tai juotavaa. Ainut jäätelöpaikka oli pääkadun eteläpäässä (italialainen).

Santa Monican rannalle otettiin taksi toisen suomalaispariskunnan kanssa. Oltiin rannalla reilut 3 tuntia. Vähempikin olisi riittänyt. Aurinko on aika voimakas ja joka päivä tuli joku paloläiskä ihoon, jos oli jäänyt joku kolo rasvaamatta. Tällä rannalla oli kovat aallot. Juuri ja juuri uskalsin käydä meressä. Taksista maksoimme yhteensä 70 euroa.

Sal rein kalasatamassa oli kiva seurata kalastajien touhuja.

Hotelli Boavista sijaitsi hyvällä paikalla keskuskadun varressa. Silti oli turvallinen olo. Melua kuului huoneeseen kadulta, paikalliset keskustelevat aika äänekkäästi. Liikennettä ei toki ole paljon, mutta mönkijät pitävät aika kovaa ääntä.

Voin laittaa lisää tietoa, jos jollakin on Sal Rein kaupungista kysyttävää. Itse en ennen matkaa löytänyt paljon tietoa netistä. Toisilta suomalaisilta toki aina kuuli, mikä oli ollut hyvä ruokapaikka jne. Vatsa meni sekaisin aika monella suomalaisella. Siihen kannattaa siis varautua mm. Imodium- tableteilla. Maitohappobakteereita kannattaa alkaa ottamaan jo ennen matkaa.

2

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boavistaan_haluava

      Hyvä avaus keskusteluun! Voisitko kertoa hieman paikan hintatasosta? Ravintoloissa, kaupoissa?

    • Imodiumi

      Selvittiin aika edullisesti. Paikallisten ravintolassa annokset kahdelta juomat (vesi. limsa) oli yhteensä alle 20 euroa. Suurin ravintolalasku taisi olla vähän päälle 30 euroa. (pelkän veden ja limsan kanssa) Ei käyty kalliimmassa paikassa (Chanhindo, jota kaikki suosittelivat). Ruokatarvikkeet ehkä Suomen tasoa, mutta tosiaan syöminen edullisempaa. Kahvilakäynnit oli myös edullisia. Mun mielestä halvempaa kuin esim. Madeiralla, johtuen siitä, että tämä ei ole vielä kunnon turistimesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe