Avensis 1,8 bens. automaatti vm. 2004
Onko kokemusta nokkaketjun säätötarpeesta? Koneella ajettu 205 tkm.
En tiedä onko kyseessä nokkaketju mutta kylmäkäynnistyksessä kuuluu joku prk. rallatus konehuoneesta. Se maallikosta vaikuttaa ketjun ääneltä mutta tiedä häntä?
Kun kone lämpiää ei ylimääräistä ääntä kuulu?
Kylmänä Aven kone rallattaa
7
166
Vastaukset
- tuttu_ääni
Ei se ketjukaan ole ikuinen, vaikka pitkäikäisempi, kuin hihna. Tosin korjauskin in sitten kalliimpi.
- En_tiedä_tätäkään
Onkohan tuossa koneessa hydrauliset venttiilivälyksen tasaimet. Niistä voi vanhemmiten pientä rallatusta kuulua.
- ojwdwd
käytä ohuempaa öljyä 5w30 tai 0w30 rallatus katoaa.
- Rainhold2
Öljynä on juuri tuota 5w30 Mobilin öljyä. Edellinen öljy oli Toyotan oma törkeen
kallis öljy. Sitä sai lisätäkin 1,5l vaihtovälillä (15 tkm).
- hiljaisuutta
Rallattavat osat pitää poistaa.
- kiertoonÄkkiä
Moottori on jo kulunut ja rallatuksia alkaa olemaan. Jäykempää öljyä koneeseen ja STP:tä niin se voi lisätä elinikää hieman. Itse laittasin kiertoon, aina löytyy joku joka luulee noita kestäviksi ja ostaa tyhmyyksissään pois.
- Kovaa.ajoa
Ei mitään ongelmaa. Kaikki vahat koneet hieman ääntää ennenkuin öljynpaine nousee,varsinkin ketjulliset. Jos olisi VW-tsi,niin huoli olisi todella aiheellinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171