Hääpukuliike MinnaLisa

minttu-90

Hei,

Kuulisin mielelläni kokemuksia Tapiolassa sijaitsevasta MinnaLisa pukuliikkeestä. Puvut näyttävät hienoilta, mutta muita hääpukuliikkeitä huomattavasti edullisemmat hinnat mietityttävät.

Onko jollain kokemuksia kyseisestä liikkeestä?

72

2100

Vastaukset

  • Tilasin liikkeestä hääpuvun kesähäihin 2016. Otin tietoisen riskin: halpa hinta ja tehdas Kiinassa arveluttivat. Moni asia kuitenkin toimii: palvelu on ystävällistä, joustavaa ja puku toimitettiin aikataulupaineestani johtuen todella nopeasti. Valitettavasti laatu ei ole kummoista. Jälkeenpäin voi tietysti viisastella, että 500 euron ja 1500 euron hääpuvuilla VOI olla eroa...

    Esillä olevat puvut vaikuttavat ihan ok hyviltä, tosin niiden materiaaleista ja viimeistelystä näkee etteivät ole mitään tonnin-parin luomuksia. Oma pukuni tilattiin mittatilaustyönä, mutta se ei lopputulosta ainakaan parantanut. Musta otettiin vaan perus ympärysmitat eikä puku sitten istunutkaan niinku piti. Ajattelin kyllä jo mittaushetkellä voiko tämä tosiaan toimia näin... Liike tilasi mulle sitten uuden puvun, joka oli istuvuudeltaan parempi, mutta silti suomalainen räätäli sai vielä fiksata pikkasen. Tämä sisältyi kyllä puvun hintaan.

    Omaa tyhmyyttäni kävin puvun sauma saumalta läpi vasta kotona, ja löysin paljon alkuperäisen ompelijan huolimattomuusvirheitä. Johtuivatko kiiretilauksesta, en tiedä, mutta kyllä joku laatutaso pitäisi siltä pitää. En ehtinyt ennen häitä viedä pukua enää takas räätälille, vaan päädyin itse korjaamaan ne kohdat jotka pahiten repsottivat. Liikkeen kanssa on vielä reklamaatio asiasta kesken. Kaikki keskustelut on käyty hyvässä hengessä, pisteet siitä liikkeelle.

    Suosittelisinko? Kyllä, jos haluat säästää pukuhankinnassa rahaa ja olet tarpeeksi tarkka, etkä suostu ottamaan vastaan huolimattomasti tehtyä pukua. Ole siis hyvissä ajoin liikkeellä, jotta ehdit etsiä tarvittaessa toisen puvun tilalle. Sellaisille, jotka haluavat varmasti hyvää laatua ja haluavat minimoida pukustressin, en suosittele. Itse koin välillä aikamoista epätoivoa.

  • Prosessi kuulostaa harvinaisen tutulta. Tilataan kiireessä uusia pukuja ja saadaan loputa sutta ja sekundaa. Minun kohdalla homma ei myöskään mennyt loppuun asti mukavissa merkeissä. Pyysin asiallisesti korjaamaan löydettyjä virheitä, mutta tähän liike ei suostunut, koska räätäli Suomessa maksaisi liikaa. Tässä vaiheessa ei myöskään ollut enää aikaa tilata uutta pukua Kiinasta! Myyjä totesi, että näillä hinnoilla ei voi odottaa priimaa ja siinähän teet valituksen kuluttajaviranomaisille jos tahdot! Pöyristyttävää!!!! Ei kannata antaa myyjänaisen mukavan olemuksen hämätä! Jos haluat välttyä surulta ja murheelta niin hanki puku jostain muualta.

  • Täytyy yhtyä edellisiin ja kertoa, ettei ollut kesämorsiammelle mikään paras kokemus. Ensinnäkin nettisivujen hääpukuja ei ole liikkeessä! En ymmärrä miksi netissä on niin eri kuvat ja myyjä ei siihen selitystä antanut. Myymälässä oli kaikilla kerroilla monia muitakin sovittajia, vaikka olin varannut ajat aina. Myyjällä yksin hirveä kiire.
    Pukuni tilattiin kahdesti, koska ensimmäinen ei istunut ollenkaan. Tuolloin jo kysyin, etteikö räätäli riittäisi, mutta se olisi kuulemma liian kallista. Noh, toista pukua pitikin käyttää räätälillä.. Mekko oli lopulta ihana, mutta kaikki ylimääräinen sähläys ja mekko räätälillä vielä hääviikolla nostivat verenpainetta.

    Myyjä yrittää myös todella ovelasti tinkiä joka kohdassa. Ensimmäisellä käyntikerralla hän vakuutteli, että mekon korjaukset kuuluvat hintaan, mutta joka käänteessä yritti jakaa laskua kanssani, koska hänen ottamansa mitat muka pitivät paikkansa. Räätäli asian summasi hyvin, että ei ne perusmitat riitä, vaan aina on jotain pientä korjattavaa, johon häämekkokauppiaan pitäisi henkisesti varautua.

  • Tilasin myöskin kyseisestä liikkeestä juhlamekon. Netissä esitetty kuva ei vastannut todellista mekkoa. Mekkossa oli erilailla toteutettuja kohtia mm. vyötäröllä ja takaosan kiinnityksen suhteen kuin mitä alkuperäisessä mekossa kuvan mukaan oli. En ollut tyytyväinen ja tein reklamaation tuotteesta. Prosessi on kesken, joten en tiedä lopputulosta.

    Tällä kokemuksella en suosittele tilamaan kyseisen liikkeen tuotteita nettikaupan puolelta ja sen kuvien perusteella.

  • Ostin Minnalisasta yli 500e mekon. Lyhennyksestä joudun maksamaan maltaita, sillä 500euron mekon helma ei ollut edes suora. Helma oli vinoon ommeltu. Kaikki koristeet olivat erittäin huonosti kiinni ja liikkuessa kuulin kuinka "timantit" ja koristeet putoilivat.

    Kaiken lisäksi sain mekon 2 kuukautta myöhässä, 2 viikkoa ennen kyseistä tapahtumaa.

    Henkilökohtaisesti en suosittele liikettä! Älä osta hääpukuasi äläkä wanhojenmekkoasi kys. liikkeestä!

    • Oma kokemus oli positiivinen koskien vanhojen tanssimekkoa. Tosin mekko löytyi suoraan liikkeestä ilman, että sitä oli tarvis tilata ja odotella. Laadussa ei ollut moittimista, toisen vastaavanlaisen liikkeen tuotteet sitä vastoin eivät säväyttäneet.


  • Aivan törkeää toimintaa!
    Olisin ollut palauttamassa tyttären rippijuhlamekkoon ommeltavaa 50euron koristejuttua, koska tytär halusi erilaisen koristeen 200euron mekkoon.
    Myyjä sanoi vaihtamisen olevan helppoa. Se olikin, mutta irrottaessani koristetta mekosta, mekko olikin alta rikki, joten jouduimme laittamaan vanhan koristeen takaisin mekkoon, koska uusi koriste ei olisi sitä peittänyt.
    Kun otin yhteyttä Minna Lisaan, tämä ei käynytkään, koska oli kuulemma ale tuote!!!
    Näitä samoja koristejuttua saa Aliexpressistä ja Wishiltä hintaan 5€!!!
    Kyllä tuolla huijaamisella varmasti tienaa!!
    Samoja mekkoja saa varmasti myös muutamalla kympillä Aliexpressistä ja Wishiltä!!
    Nyt on pakko tyytyä tuohon, kun rippijuhlat on niin pian..
    En suosittele kenellekään!!!
    T.Hyvin pettynyt asiakas

  • Todella huonoa palvelua ja silkkaa huijausta!!!En missään nimessä suosittele kenellekään. Myyjä ei puhunut sanaakaan suomea, tunki varoittamatta teini-ikäisen tytön sovituskoppiin hoputtamaan ja komentelemaan.Ehdimme sovittaa pari mekkoa kunnes myyjä ilmoitti ettemme ehdi enempää koska hänellä tulee asiakas.Väsyneenä ja patistettuna ostimme rippimekon tietäen että sitä piti hieman pienennyttää.Varaukseen jos olisi jättänyt niin siitä olisi joutunut pulittamaan useita kymppejä.Myyjä ruttasi mekon rikkinäiseen pussiin.
    Vein mekon ompelijalle pienennykseen jolloin selvisi että mekon alushametta oli lyhennetty ja jälki oli todella huonoa,sivusaumassa oli reikä ja alusmekossa tahroja sekä takanyöri rispaantunut.Myyjä piti liikkeessä niin kovaa kiirettä työntäessään meitä ulos etten ehtinyt riittävästi tutkia vaatetta.Ompelija oli ehdottomasti sitä mieltä että kyseessä on KÄYTETTY MEKKO!:(
    Reklamoin mutta myyjä ei ole suostunut ymmärtämään syytä miksi valitan.Hän jankuttaa vain mekon olleen kunnossa vielä liikkeessä ja että hän on kuulemma aina tarkka mekkojen koosta.Hän ei hyvitä mitään vaikka maksoin todella paljon mekon korjauksesta.
    Älkää laittako tuohon liikkeeseen yhtään rahaa, hukkaan menee!!!

    • Ja siis tuo Minnalisa liike sijaitsi Helsingissä Runeberginkadulla


  • Erittäin pettynyt kyseiseen kauppaan! tilasin vanhojentanssimekon jota odotin monta viikkoa kun näköjään tulee kiinasta. Mekko oli erilainen minkä olin tilannut, leikkauset olivat tehty ihan huonosti sillä rintojen paikat olivat solisluiden kohdissa, tyllikangas oli ihan vinossa eikä mekossa kauheasti hyvää ollut. Palautin mekon ja rahoja olen odottanut jo tovin. ei enään koskaan uudestaan!

    • Pyydettiinkö sinulta palautuksesta käsittelymaksua? Meille ilmoitettu summa, joka pitäisi maksaa käsittelymaksuksi, vaikka virhe heidän.


    • Oma puku ostettu Pukuliike Sissistä. Puku upea, palvelu loistava. 10 +, onneksi uusia liikkeitä tullut markkinoille


    • Joo, sama juttu! Hyvä palvelu, kauniit puvut. Pukujen kuvat vastaavat myynnissä olevia pukuja. Ostettiin myös korut ja hiuskoristeet. Minna Lisa liikkeen kohdalla palvelu huonoa, pukujen kuvat ei vastaa todellisia asuja. Meslewi vielä pahempi ...


  • Todella huonoa palvelua. Myyjä ei puhu sanaakaan suomea. Tilattiin standardi kokoinen mekko, jonka halusimme perua seuraavana päivänä. Peruutus ei kuitenkaan onnistunut koska mekko oli kuulemma jo puoliksi tehty? Sinäänsä hassua koska liikkeessä kertoi että mekon tekeminen kestää n.6 viikkoa.
    Vastaa viesteihin vain englanniksi eikä suostu purkamaan kauppoja. Häntä ei suomen kuluttajansuojalaki koske, eikä oma maine kiinosta. En suosittele k e n e l l e k k ä ä n.

  • Huonoja kokemuksia täältäkin. Jo se, että myyjä ei osaa sanaakaan Suomea ja ollaan kuitenkin Suomessa oli pöyristyttävää. Selitys tälle asialle oli kustannukset. En suosittele!!

    • Siis eikö se aasialainen myyjä olekaan omistaja? Se, joka ei suostu puhumaan sanaakaan suomea. (Ei kai kukaan sellaista muuten palkkasi.)


  • Vanhojentanssimekon nettikuvat ja toimitettu tuote poikkesivat huomattavasti. Kuvissa viimevuoden malli.

  • tilasin vanhojenpäiväpuvun minnalisasta,koristeet oli epäsymmetriset joten vaihdoimme toiseen myyjä vaati 29euroa peruutuksesta vaati myös että tylli pitää ottaa vaikka sopimusta tästä ei tehty hinta 50euroa en missään nimessä suosittele

    • Vaikuttaa että MinnaLisalla ei ole oikein puhtaat jauhot pussissa kun ulko-ovi on lukittuna ja asiakkaat valitaan pärstäkertoimen mukaan. Jos suomessa harjoitetaan liiketoimintaa niin sen täytyy tapahtua maan omalla kielellä. KEHOITAN VÄLTTÄMÄÄN TÄTÄ LIIKETTÄ!!


  • En suosittele alkuunkaan.

    Olen lukiossa, kirjoitan 2019 keväällä. Idea oli tilata AIKAISIN wanhojenmekko, jotta ylppäreiden tullessa ei tarvitse stressata, eikö kuulostakin hyvältä? Noh, googlesta löytyi Minna Lisa, ihania mekkoja ja edulliset hinnat, varattiin aika. Kesäkuun alussa menimme liikkeeseen, ei puhuttu Suomea? Selvä, oli ihan ok koska ajateltiin, että maksutapahtumat yms onnistuu suomeksi.

    Näytin myyjättärelle kuvan heidän nettisivuiltaan mekosta jota halusin kokeilla, myyjätär tunki minut pukukoppiin, veti paidan pois ja avasi rintaliivit ihan yllättäen, erittäin ahdistavaa normaalille suomalaisille, varsinkin kun toiminta nopeaa eikä kovin ystävällistä. Nopeasti vedettiin päälle vannehame ja mekko jota toivoin. Samalla puhuttiin nopeaa epäselvää englantia josta ei saanut selvää. Melkeinpä heti kun mekko oli päällä, sovittiin, että lyhennetään olkaimia.

    Mekko päällä peilailin ehkä minuutin kun jo hoputettiin päättämään otanko mekon. Toive oli siis että mekkoon lisätään nyörit, kun koemekko oli vetoketjuinen. Koko oli 34, liian pieni vetskarilla joten sovittiin, että tilataan mekko koossa 34 nyöreillä. Tilattiin mekko ja maksettiin n. puolet hinnasta ja sovittiin, että maksetaan loput kun haetaan mekko, kuulosti hyvältä, valmistuksen piti kestää noin 5vk. Kaikki tämä enganniksi, otti kännykän muistiinpanoihin yhteystiedot, minun ja äitini.

    Odoteltiin innoissaan mekkoa eikä saatu ajan kuluessa mitään toimintatapahtumista tietoa, mikä oli outoa koska muut kaverit saivat. Laitettiin viestiä kun oli mennyt 3vk, että onko mekko valmistuksessa, KUULEMMA MENEE VIELÄ KAKSI KUUKAUTTA????????? Hyväksyttiin, koska mietittiin, että kunhan mekko saadaan niin ei ajalla niin väliä. Ei elokuussa mitään viestiä oltu saatu, joten laitettiin uusiksi viesti, kuulemma mekkoa ei ole alettu valmistamaan koska mekon mallia on muutettu ja pyysi minut uudelleen kokeilemaan mekkoa, ja pyysi, että että äitini ei välttämttä tarvitse tulla mukaan? Mentiin sitten yhdessä koettamaan uutta mekkoa ja paikan päällä myyjätär ei tiennyt mistä uudesta mekosta puhutaan. Pyysimme häntä lukemaan viestinsä puhelimesta, mutta puhelinta ei löytynyt ja pyysi meitä soittamaan siihen!? Ammattitaitoa juurikin näin...

    No kokeiltiin uutta mekkoa, ja yhtäkkiä mekon koko muuttui hänen mielestään 38 joka oli aivan liian iso. Sitten alkoi mittatilauspuvun kaupustelu ja alkoi ottamaan mittoja minusta. Sanottiin, että halutaan alkuperäinen mekko ja ei ymmärretty edes miksi meidän piti tulla uusiksi kokeilemaan samaa mekkoa, lähdettiin kotiin.

    Meni kuukausia, ei viestejä, ei vastattu viesteihin. Lähetin hieman äkäisen viestin heille MARRASKUUSSA ja vastaus, mekko on saapunut? Oli lähettänyt äidille viestin viikkoa ennen, joka oli mennyt roskapostiin, vaikka minä olin henkilö jonka kanssa hän oli keskustellut aiemmin. Mentiin hakemaan mekkoa, päälle pukeminen yhtä inhottava kuin aiemminkin, pukukopissa pientä piilovittuilua. Peilin edessä mekko täydellisen näköinen, kunnes huomattiin, että olkaimet tippuivat koko ajan päältä, eikä niitä vaikutettu olleen lyhennetty, itku tuli kurkkuun koska kauan odotettu mekko oli hirveän tuntuinen päällä, mutta kaunis ulkoa. Tissit tuli tyrkylle vaikka mekko jota kokeilin ohjasi rintoja mekon alle ei eteen...

    Peilailun aikana myyjätär istui takana tuolissa kännykällä. Ei ottanut meitä huomioon, ja kun sanottiin että mekon olkaimet on huonot, hän sanoi, että olen lihonnut niin paljon, että ne ei pysy päällä? Kuulemma olinkin kokoa 40 rinnoista ja 34 lantiosta alaspäin, SIIS MITÄ??????? Sanottiin, että otetaan mekko nyt suoraan kotiin eikä haluta jättää enää liikkeeseen sitä kun ei näytä onnistuvan sen tekeminen.

    Maksutilanteessa pyydettiin 20e enemmän kun mitä sovittiin, ei myyjätär tiennyt itsekään mistä kyseinen summa tuli, kysyttiin tuliko se olkaimien lyhennyksestä, vastaus: mistä lyhennyksestä, ei sellaista ole tehty. Sanottiin napakasti, että siitä sovittiin ja paniikissa antoi meille kyseisen alennuksen mekosta...? Maksettiin, maksupääte tulosti kuitin, jonka suomenkielistä "allekirjoitus" kohtaa myyjä ei ymmärtänyt vaan pyysi meitä kääntämään sen englanniksi...

    Itkien lähdettiin "unelmien mekko" mukana suomalaiseen ompelimoon, jossa olkainten lyhennys onnistui ja nyt mekko on täydellinen. Mekko itsessään siis kaunis, mutta asiakaspalvelu ja yritys järkyttävää. Eikä kuulemma oltu ensimmäisiä, jotka Minna Lisasta ostettua mekkoa menee kyseiseen ompelimoon korjaamaan...

    Ota siis vinkistä vaari, ja välttele.

  • en voi suositella tätä puljua pysykööt pois suomesta ,ihmisiä petkuttamasta .

  • VAROKAA MINNALISAA.
    En missään nimessä suosittele. Olemme tehneet liikkeestä tänään rikosilmoituksen. Syyskuussa tilattua mekkoa ei saa, tilausta ei voi perua, tai pidättävät 400 euron mekosta 200 euroa. Ystävällinen asiakaspalvelu on muuttunut pöyristyttäväksi, sähköposteihin vastaaja on todella aggressiivinen ja ilkeä.

  • Kummallista että tämä liike voi olla vielä toiminnassa, epärehellisempää toimintaa ei varmasti löydy koko maasta.
    Toivottavasti poliisi nyt tutkii hieman tarkemmin noiden toimintatapoja, joista verottajakin voisi olla kiinnostunut.

  • Kävin tyttäreni kanssa paikan päällä Minnalisa- liikkeessä tilaamassa vanhojentanssimekon 8.8.2018. Ajateltiin, että ollaan hyvissä ajoin liikenteessä, ettei tule kiire. Puku piti maksaa etukäteen, mitään muuta vaihtoehtoa ei annettu ja niinpä maksoimme puvun kokonaisuudessaan, mikä oli suuri virhe. Nettisivuilla kerrottiin toimitusajaksi 14-60 päivää.
    Kului yli sata päivää, eikä mekosta kuulunut mitään. Kyselin sitten vaihtelevalla menestyksellä, missä puku viipyy. Aina kun kysyin, annettiin uusia päivämääriä ja kehotettiin olemaan kärsivällinen, koska aikaa vanhoihin vielä on. Elettiin marraskuun puoliväliä ja oikeasti aikaa ei ollut enää tansseihin (8.2.2018) kuin pari kuukautta. Alkoi pukata pientä kiirettä... Lopulta sain tarpeekseni,olin kysynyt kuluttajaneuvojaltakin apua asiaan ja pyysin myyjää purkamaan kaupan, koska toimistusaika oli ylittynyt reilusti. Myyjä ei kaupan purkuun suostunut, ei sittenkään, vaikka kuluttajaneuvojakin häntä siihen kehotti. Myyjä totesi asiakkaan ylireagoivan...
    Nyt puku sitten viimein saapui, mutta emme ole hakeneet sitä postista, sillä olemme ottaneet asianajajaan yhteyttä ja selvittelemme, mitkä ovat oikeutemme tässä asiassa. Kuulemma meillä ei ole mitään palautusoikeuttakaan, koska kauppa tehtiin kivijalkamyymälässä.
    Nettisivuilla onkin nyt muutettu toimitusajaksi 14-150 päiväksi.😂😂😂

    • Kuulostaapa järkyttävältä! Me olemme nyt tilanteessa, että on joko tilattava uusi puku toisaalta tai luotettava Minna Lisaan, että puku joskus tulisi, mikä on todella epätodennäköistä. Meillä on asia käsittelyssä kuluttajansuojalautakunnassa ja rikosilmoitus tehtynä, mutta tuskinpa auttavat tilannetta nyt. 400 e on käytännössä menetetty.
      Kunpa tietoa firman todellisesta luonteesta saisi eteenpäin, ettei nuorten tarvitsisi kokea tällaista tilannetta ihanan juhlatapahtuman alla.


    • Karmaisevakokemus kirjoitti:

      Kuulostaapa järkyttävältä! Me olemme nyt tilanteessa, että on joko tilattava uusi puku toisaalta tai luotettava Minna Lisaan, että puku joskus tulisi, mikä on todella epätodennäköistä. Meillä on asia käsittelyssä kuluttajansuojalautakunnassa ja rikosilmoitus tehtynä, mutta tuskinpa auttavat tilannetta nyt. 400 e on käytännössä menetetty.
      Kunpa tietoa firman todellisesta luonteesta saisi eteenpäin, ettei nuorten tarvitsisi kokea tällaista tilannetta ihanan juhlatapahtuman alla.

      Tuskin kukaan menee toista kertaa tuohon liikkeeseen asioimaan, mutta olen samaa mieltä, että hyvä olisi saada sana leviämään moisesta ”asiakaspalvelusta”. Ikävää on rahan menetyskin, kun ei ole pikkurahoista kysymys, mutta lisäksi saa kaupan päälle runsain mitoin mielipahaa ja stressiä.
      Me ainakin tiedotamme puskaradiossa tästä firmasta!


    • Päätimme nyt, että ostamme uuden puvun toisaalta. Tilata ei nyt enää uskalla, koska luottamus alaan on tällä hetkellä todella heikko. Yritämme löytää puvun, joka olisi liikkeessä varastossaa. Me asumme kaukana pääkaupunkiseudusta ja siksi vähän hirvittää, kun emme pääse paikan päälle ostoa tekemään. MinnaLisa on mykistynyt täysin. Ilmeisesti kuvittelee, että voi pitää maksamamme yli 400 euroa. Siis ottaa rahat vastaan olemattomasta tavarasta = varastaa. Miten ihmeessä tällaista voi tapahtua Suomessa!
      Aiomme myös pitää huolen, että kyseisen puljun toimintatavat kuuluisivat kauas.


    • Karmaisevakokemus kirjoitti:

      Kuulostaapa järkyttävältä! Me olemme nyt tilanteessa, että on joko tilattava uusi puku toisaalta tai luotettava Minna Lisaan, että puku joskus tulisi, mikä on todella epätodennäköistä. Meillä on asia käsittelyssä kuluttajansuojalautakunnassa ja rikosilmoitus tehtynä, mutta tuskinpa auttavat tilannetta nyt. 400 e on käytännössä menetetty.
      Kunpa tietoa firman todellisesta luonteesta saisi eteenpäin, ettei nuorten tarvitsisi kokea tällaista tilannetta ihanan juhlatapahtuman alla.

      Hirveitä kokemuksia meilläkin. Onneksi ei tullut tilattua pukua, vaikka sovittamassa käytiin. Homma haiskahti jo heti myymälään astuessa oudolle. Monta liikettä käytiin läpi, puku ostettiin lopulta Pukuliike Sissistä! Ei voi kun kehua asiakaspalvelun laatua! Hieno puku, hyvä asiakaspalvelu, sopuhinta! Olkaa tarkkoja ihmiset, lukekaa ihmisten kokemuksia!


    • Täsmälleen sama tilanne. Tuli myöhässä ja yhtäkkiä sivuilla lukee 14-150 päivää.


  • Tällä hetkellä liike Töölössä.
    Mitään hintoja ei esillä kunnossa, kaikki maksaa extraa, kangas, silitys, pukupussi. Toimituksen piti kestää 4-6 viikkoa, meni yli 3 kuukautta. Pyysin kuittia, en saanut kuin pankkikorttitositteen. Puvun kankaasta ei mitään ohjeita, mitä materiaalia, miten pesu, miten silitys. En voi suositella tätä liikettä!

  • tiedotathan miten kävi rikosilmoituksen kanssa -jouduin iksekkin huijatuksi

    • Me teimme rikosilmiotuksen joulukuun alussa. Poliisi on ollut yhteydessä MinnaLisaan. Samoin kuluttaja-asiamies sekä maksuvälitysfirma Paytrail, jonne myös ilmoitimme, että heidän asiakkaansa huijaa ihmisiä. Mitään ei ole tapahtunut, vaikka kaikki em. tahot ovat olleet yhteydessä MinnaLisaan. Ilmeisesti virkavallan kanssa toiminta on jo niin tuttua, että he tietävät, että voivat kusettaa ihmisiä muuttelemalla sääntöjään, toimitusehtojaan ja suoraan valehtelemalla. Suomen laki, kuluttajansuojalaki, mikään ei tunnu koskevan tätä firmaa. Täysin käsittämätöntä toimintaa!


  • Varastavat röyhkeästi asiakkaiden rahat!! Eivät suostu perumaan kauppoja ja palauttamaan maksettuja rahoja, vaikka ei ole kuukauteen vastannut mihinkään kyselyihin. Luvattu toimitusaika on mennyt jo yli kuukausi sitten. Varokaa ettei vain kukaan noille enää rahojansa anna!

    • Kunpa ihmiset ottaisivat tämän tosissaan ja hakisivat käyttäjäkokemuksia ennen kuin tilaavat. Me teimme juuri sen virheen; tytär löysi itse netistä haluamansa mekon, emme tarkistaneet firman taustoja / käyttäjäkokemuksia ja menimme ja tilasimme mekon. Ja tässä ollaan: rikosilmoitus tehtynä, yli 400 euroa, jota ei näillä näkymin tulla ikinä saamaan takaisin.


  • Pienellä haulla selvisi että tämä on kiinalaisten pyörittämä laitos.
    Sietäisi kyllä tonkia mitä rahanpesua ja muutakin kuin asiakkaiden rahojen kavaltamista tämän suojissa tehdään.
    Vastuuhenkilö on nimeltään; Wei Shi.
    Yrityksen virallinen toimiala on ”liikkeenjohdon konsultointi”.
    Toivottavasti poliisilla on resursseja tutkia tätä vähän tarkemmin.

    • Jos kaikki tämän puljun huijaamat lähtisivät hakemaan oikeuksiaan, jotakin voisi ehkä tapahtuakin. Nyt vaikuttaa siltä, että nämä rosvot saavat viedä 400-500 euroa asiakkaalta ilman minkäänlaista myyjän vastuuta ja lain velvoitteita. Hyvää bisnestä! Vaikea uskoa, että tämä tapahtuu Suomessa 2019.


  • Varoituksen sana myös meidän perheen osalta. Elokuun lopulla tilattu puku saapui 15 viikon jälkeen väärän värisenä ja helman malli muuttuneena. Yhteydenottoihin vastattiin monenmoisin selityksin: kerrottiin ettei pukua oltu maksettu kokonaan, vaikka koko summa 450 e oli maksettu tilatessa, välillä saimme kuvia täysin eri puvusta ja kerrottiin, että pian olisi valmista. Kävimme tyttäreni kanssa vertailemassa tilattua ja toimitettua pukua ja siinäkin tilanteessa omistaja väitti, että puku on sama... mallipuku on vain haalistunut ikkunassa. Omistaja käski äitiä pitämään suunsa kiinni ja suostuisi puhumaan vain tyttären kanssa. Mikäli äiti puhuisi, niin hän kertoi kutsuvansa poliisit. Olimme tilanteessa niin pöyristyneitä, ettemme tarttuneet tilaisuuteen. Olisimme voineet näyttää virkavallalle käymämme sähköpostikeskustelut sekä kuvat. Meillä olisi ollut todisteita siitä kuinka tämä yritys vedättää asiakastaan.
    Suosittelen miettimään todella tarkkaan juhlapuvun hankkimista tältä yritykseltä, siinä voi säästyä isolta ikävältä ja rahan menetykseltä.

    • Nämä kokemukset on toinen toistaan uskomattomampia, mutta kaava näköjään toistuu; puhutaan ainoastaan (alaikäiselle) tyttärelle, aikuisten, varsinkaan äidin kanssa, ei suostuta asioimaan, Poliisi- ja muut viranomaiset ovat heille ihan ilmaa ja sen kortin iskevät mieluusti pöytään. Ilmeisesti poliisin kanssa toiminta on jo niin tuttua ja ovat huomanneet, että saavat jatkaa huijaamista ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Kaava on se, että asiakas hermostuu, peruu tilauksen, ilmiottaa viranomaisille ja jää rahatta, koska MinnaLisaa ei koske Suomen laki, ei kuluttajien oikeudet, ei mikään.
      Kunpa olisi kanavia, jota kautta tämän firman toiminnasta voitaisiin ilmoittaa laajemmin.


  • Hei te kaikki MinnaLisan taholta huijatut: olisi tärkeää, että väärinkäytöksistä ilmoitettaisiin. Tehkää rikosilmoitus ja viekää asia eteenpäin. Vain siten voi tällaisen julkisen rosvouksen pysäyttää. Viranomainen ei ala tutkimaan yksittäisen ihmisen asiaa, mutta jos tapauksia on monta, tilanne on ihan eri.

  • Varokaa huijariliikettä!! Tarina on pitkä, mutta toivon että jaksat sen lukea ja jakaa eteenpäin, jotta saataisiin huijarit vastuuseen!

    Tilasimme Helsingin MinnaLisa nimisestä liikkeestä tyttärelleni syyslomalla vanhojentanssimekon. Kävimme liikkessä mekkoa sovittamassa. Liikkeessä oli kyseinen mekko vain kokona 36. Halusimme samanlaisen kokoa 34. Myyjä sanoi että mekko tilataan ja tulee joulun aikaan tai sen jälkeen tammikuussa meille.
    Maksoimme puvusta ennakkoon puolet ja sovittiin että loput maksetaan kun puku saapuu.

    Liikkeessä myyjän käytös oli töykeää ja epäammattimaista. Asiakaspalvelusta ei ollut tieotoakaan. Hän puhui samalla koko ajan puhelimeen ja yritti palvella useita asiakkaita samaan aikaan.
    Mekon sovittaminenkin oli tyttärelleni hyvin epämiellyttävä kokemus.

    Tilauksesta emme saaneet mitään tositetta. Myyjä pyysi minua kirjoittamaan nimeni, osoitetietoni ja säköpostiosoitteeni puhelimeensa. Minulle tulisi sähköpostiviesti kun tilaus on tullut. Silloin maksaisin loput ja mekko lähetettäisiin minulle.

    Odotimme tietoa tilauksesta, mitään ei kuulunut. Lähetin viestiä myyjälle muutama päivä sitten ja kyselin tilauksesta.
    Minulle ilmoitettiin että tilaustamme ei oltu lähetetty eteenpäin. Maksamaamme mekkoa ei siis oltu tilattu tehtaalta. Olimme puhelinyhteydessä. Myyjä selitteli, kiirettä yms.. Ei mitään pahoittelua tapahtuneesta.

    Myyjä sanoi että tulkaa liikkeeseen Helsinkiin, siellä samanlainen mekko, isompaa kokoa. Voi sovittaa sitä tai liikkeestä löytyy muita 34 kokoisia mekkoja. Sanoin että tyttöni haluaa kyllä mekon jota sovitti, eikä meillä ole mahdollisuutta tulla Helsinkiin.
    Sanoin että olen pettynyt asiakaspalvelun laatuun ja liikkeen toimintaan. Mitään ilmoitusta ei tullut eikä kyllä olisi tullutkaan ellen olisi soittanut. Olisimme odottaneet mekkoa, jota ei oltu edes tilattu.
    Sanoin myyjälle että minun on kerrottava tytölleni tilanne ja mietittävä vielä mitä teemme tilauksen suhteen.

    Eilen myyjä sitten soitti perään ja ilmoitti "ilouutisista". Hän oli tehnyt tilauksen ominpäin Kiinan tehtaalle ja lupasi että mekko toimitetaan meille kolmessa viikossa. En siis ollut antanut mitään suostumusta uudelle tilaukselle tai edes pyytänyt sellaista. Hän yritti tyrkyttää meille myymälän mekkoja ja oli valmis postittamaan meille samantyylisen eri kokoa olevan mekon. Sanoin vain miettiväni asiaa.

    Tässä välissä olin alkanut etsimään tyttärelleni jo uutta mekkoa tori.fi:stä koska olin epävarma saisimmeko mekkoa kyseisestä liikkeestä ollenkaan. Minulla oli myös epäilyksiä liikkeen toiminnan tasosta ja rehellisyydestä.

    Tänään ilmoitin myyjälle että koska emme saaneet mitä tilasimme, emme halua mitään mekkoa liikkeestä. En halua ottaa tässä vaiheessa mitään riskiä, että mekkoa ei koskaan tule, saamme jotain mitä emme edes tilanneet tai joudumme ottamaan tilalle jotain mitä tyttöni ei ole edes sovittanut.
    Myyjä oli puhelimessa todella hyökkäävä, puhui päälleni, sanoi että ei tässä ole mitään ongelmaa. Mekko oli nyt tilattu ja sitä ommellaan parhaillaan tehtaalla. Myyjä sanoi että juuri tämän mekon tilasimme , mikä ongelma nyt on kun saamme mitä tilasimme.

    Sanoin myyjälle monta kertaa, että mitään en tilaa hänen kauttaan. Sanoin hänelle että hän itse oli tehnyt uuden tilauksen ilman lupaani. Myyjä sanoi että mekko lähetetään minulle ja pisti puhelimen kiinni!!

    Soitin perään ja sanoin että mekkoa en tule ottamaan, lähetän sen takaisin jos mekko minulle lähetetään. Pyysin kaupan peruutusta ja maksamani summan palautusta. Myyjä vain puhui päälleni, hoki lähettävänsä mekon ja sanoi etten saa rahoja. Sanoin ottavani yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja tekeväni myös ilmoituksen poliisille. Myyjä sanoi että turhaa.
    Myyjä sulki puhelimen useaan otteeseen ja soitin perään useasti. Lähetin myös viestejä s-postilla ja tekstiviesteillä. Myyjältä tuli vain viesti Calm down.

    Myyjä ei vastannut mitään kun pyysin rahojen takaisin maksua. Vain viestiä että mekko tulee kolmen viikon sisällä meille. Myyjä siis ei suostu perumaan kauppoja eikä palauta rahoja ja pakottaa tilaamaan mekon jota en edes halua.

    Olemme lukeneet illan mittaan kokemuksia MinnaLisa myymälästä ja en kyllä ole ainoa jolle näin on käynyt.
    Olen siis tullut huijatuksi, maksanut sinisilmäisesti ennakkomaksun ja hän yrittää pakottaa nyt kauppoihin joita en halua.

    Teen asiasta rikosilmoituksen ja otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kun luin muiden tilantenteista, luulen että minäkään en tule saamaan rahojani takaisin. Harmittaa ja erityisesti se että en ymmärtänyt silloin Helsingissä liikkeessä asioidessamme että kaikki ei ole ihan ok.

    Haluan jakaa tämän, jotta mahdollisimman moni välttyisi liikkeen huijauksilta. Siksi toivon että jakaisitte viestiä eteenpäin ja toivon että kukaan joudu kokemaan vastaavaa!!!
    Tuossa myös alla muiden kokemuksia MinnaLisasta

  • Vinkkinä jatkossa: käyttäkää puhelimen sijaan sähköpostia aina kun mahdollista. Silloin tämmöisten myyjien lupauksista ja sovituista asioista jää mustaa valkoiselle poliisia tai kuluttajaviranomaista varten. Jos puhelinkeskustelu tai kasvokkain käytävä keskustelu on välttämätön, keskustelun jossa itse on osallisena, saa äänittää. Kännyköissä on nykyisin jopa valmiina ääninauhuri. Sen saa laitettua huomaamattomasti päälle ja sitten vain pitää kännykkää kädessä.

  • Miten on mahdollista että suomessa saa harjoittaa tällaista liiketoimintaa VIRKAVALLAN puuttumatta asiaan .Puuttukaa ihmeessä jo tähän.ihmisiltä varastetaan rahat.En ole mokomaa röyhkeyteet törmännyt koskaan.

  • Hei

    Kirjoitin jo aiemmin viestiketjuun.
    Nyt olen tehnyt reklamaation ja lähettänyt sen liikkeelle. Reklamaatioon en MinnaLisasta saanut mitään vastausta
    Otin kukuttajaneuvontaan yhteyttä ja siellä ystävällinen neuvoja lupasi ottaa yhteyden MinnaLisaan.
    Kehotan oman todella huonon, ikävän ja järkyttävän kokemukseni pohjalta välttämään asioimista kyseisen MinnaLisan kanssa. Moista epärehellisyyttä en ole koskaan tavannut missään liikkeessä. Ihmetyttää miten Suomessa tuonkaltainen toiminta on mahdollista!

  • Hei!

    Meidän osaltamme kävi lopulta niin, että myyjä sitten väkisin mekon lähetti meille. Olin jo ilmaissut hänelle useamman kerran , että haluan purkaa kaupan, emmekä mekkoa enää halua, koska toimitusaika venyi yli kaksinkertaiseksi luvatusta. Myyjää tämä ei kiinnostanut, kuten ei kuluttajaneuvojankaan kehotus kaupan purkuun.
    Halusin vielä muistuttaa, että kun teillä on kotivakuutus, usein siinä on mukana oikeusturvavakuutus. Jos Minnalisa-liikkeen kanssa asioidessa tarvitaan lakimiehen apua, tuosta vakuutuksesta kannattaa hakea korvausta asianajajan palkkioihin.
    Olisin kiinnostunut tietämään, miten teille muille on käynyt, onko esim. rikosilmoitus johtanut mihinkään? Itse otin vielä yhteyttä Kuluttaja- lehteen ja vinkkasin ko liikkeestä, tavoitteena olisi, että asia tulisi julkiseksi ja asiakkaat karttaisivat liikettä.

  • Ei taida olla panomieshuijarilla kaikka kammarit lämpimät

  • Meillä asia on edennyt Kuluttajariitalautakuntaan, johon olemme jättäneet ratkaisupyynnön. Yritys ei suostu palauttamaan rahojamme, vaikka kaupan peruutus on selkeästi heille ilmiotettu joulukuun alussa. He eivät suostu puhumaan suomea, eivätkä kunnioita Suomen lakia tai kuluttajan oikeuksia. Heille meidän rahat ovat nyt omia ja heitä ei kiinnosta jatko mitenkään. Miten tällainen huijari saadaan lopettamaan toimintansa?

  • Rahat taisi mennä meiltäkin. Ei vastaa enää yhteydenottoihin eikä toimita tilausta. Alkuun keskusteli vain englanniksi, kun kerroin ottavani yhteyttä poliisiin lopetti vastaamisen.

    • Meillä kävi juuri näin; kun ilmoitimme, että viemme asian poliisille, loppui kaikki yhteydenpito. Se on MinnaLisalle merkki siitä, että rahat saa pitää, koska poliisi ei voi heille mitään.


  • Kun lukee ketjun läpi, ei voi muuta kuin ihmetellä! Tytär nimittäin tanssi viime perjantaina Wanhojen Tansseissa Minna Lisasta ostetussa unelmamekossaan. Mekko löytyi jo lähes vuosi sitten ; emme ottaneet sitä heti mukaan, vaan sovittiin, että maksamme puolet heti ja puolet noudon yhteydessä alkukesästä. Näin kävi, no problem. Palvelu tapahtui englanniksi, muttei ollut meille mikään ongelma. Käsirahasta sain kuitin ja myös s-postiin vahvistuksen asiasta, koska nouto oli sovittu useamman kuukauden päähän. Noutoa edeltävänä päivänä laitoin s-postin, että nyt olemme tulossa. Mekko oli oikea, hinta oli sovittu, ymmärsimme myyjän kanssa toisiamme. Ilmeisesti olemme poikkeus, joka vahvistaa säännön.

    • Ei voi olla kuin iloinen teidän puolesta, teillä on ollut onnea. Me menetimme koko kauppasumman, penniäkään emme ole saaneet takaisin. Emmekä siis pukua. Suomalaisen oikeustajum mukaan kyseessä on tällöin toiselta varastaminen, mutta eipä vaikuta firman toimintaan mitenkään.


  • Mihin ovat rikosilmoitus, kuluttajariitalautakuntaan jätetty vaade ja kuluttajalehteen tehty toivomus asian julkisuudesta edenneet?

    Itselläni on myös huono kokemus tuosta paikasta. Oltiin epäystävällisiä.

    Mun käy sääli suomalaisia nuoria naisia, joilla itsetunto menee matalaksi, kun uskaltautuu ehkä ekaa kertaa tuollaiseen pieneen putiikkiin.

    Menee maine muiltakin kivijalkakaupoilta.

    • Hei! Rikosilmiotus ei johtanut mihinkään, koska kyseessä oli "sana sanaa vastaan"- tilanne. Tuntuu ihan järjettömältä, koska tilanne on se, että liikkeellä on meidän rahamme - koko summa. Me emme ole saaneet (koska emme halunneet) tavaraa emmekä ole saaneet penniäkään maksamastamme täydestä summasta takaisin.
      Kuluttajariitalautakunnassa on meneillään vaade, mutta sekin on vain kehotus. Ei se vaikuta rosvofirman toimintaan millään tavalla.
      Meidän huijatuksi ja huonosti kohdeltujen pitäisi kaikkien pitää ääntä, ilmoittaa viranomaisille ja ennen kaikkea kertoa eteenpäin kokemuksistamme.


  • Minä tilasin tyttärelleni juhlamekon netin kautta Minna Lisan liikkeestä, kun mekko näytti niin kauniilta ja sopivan hintaiselta. En osannut edes epäillä mitään negatiivista liikkeestä, koska luotan suomalaisiin yrityksiin. Tilauksen jälkeen vasta mieleeni juolahti etsiä muiden kokemuksia ko.liikkeestä. Järkytys oli valtava, kun aloin lukea tämän ketjun tekstejä!!! Paniikki iski, että olin sinisilmäisyyttäni tilannut tuotteen, joka joko a) ei tulisi koskaan perille -ja olisin menettänyt sievän summan rahaa tai b) tulisi, mutta ei vastaisi tilaamaani tuotetta. No niinhän siinä kävi, että eilen tuli vaihtoehdon b-mukainen mekko. Tuote tuli nopeasti, eli 14 vrk:n sisällä tilauksesta, mutta ei todellakaan vastannut väriltään eikä laadultaan tilaamaani tuotetta. Mekko oli lisäksi sellaisessa pussissa, joka oli aukaistu ja uudelleen teipattu pikaisesti kiinni. Pettymys on valtava, mutta en uskalla mekkoa palauttaakaan, koska riski "oikean" mekon saamisesta ja lisäkustannusten aiheutumisesta on liian suuri. En siis luota, että saisin kuitenkaan tuon kummempaa mekkoa tilalle. Tyydyn siihen, että mieluummin jotain vastinetta rahalle kuin ei mitään. Samanlaisen tuotteen olisin voinut tilata eBayn kautta ja saada samanaista piraatti-/sekundatuotetta huomattavasti halvempaan hintaan. Kokemuksesta opin, että tästä lähtien tarkistan liikkeiden taustat, mikäli enää uskallan netin kautta tuotteita ostaakaan. Koskaan ei voi näköjään luottaa, että liikkeen nimi ja Suomen rajojen sisältä ostetut tuotteet ovat suomalaisten myymiä.

    Eli KARTTAKAA KO.LIIKKEEN KANSSA KAUPANKÄYNTIÄ, VOITTE TULLA HUIJATUIKSI ISOSTA SUMMASTA!!!!

  • Melkein 500€ meni meiltä tämän huijariliikkeen kassaan.

  • Miten edellinen viesti liittyy tähän huijari aiheeseen?

  • Entäs verkosta ostetut mekot rippijuhliin? Onko kellään kokemuksia??

  • Satu. Aamulla touhua. Olin töissä viikon en saanut sovittua palkkaa. Jota epäilinkin. Hän sanoi lähtevänsä matkalle ja jätti minut heti 1 päivänä yksin myymään. Ei hitto To ja ei kokoja. Kauhea likaista koko liikkeessä. Viemärit tukossa. Koko ajan lähetteli määräyksiä mesellä. Heti aamusta alkaen. Tämä kiinalainen ei arvosta suomalaisia. Laisinkaan. Hänellä on täysin omat säännöt. 5 tunnin päivä on 6.5 tunnin päivä ei taukoja koko päivänä. Tuotteet huonosti valmistettuja. En ymmärrä. Märkä miksi tämä henkilö on täällä? Ai ehkä siksi että meitä on niin helppo huijata?? Sen hän todella tekee..

  • Minna liisa liikkeen omistaja kirjoittaa itse positiiviset kokemukset nettiin. Niin hän kertoi! Liikkeessä vaihtuu myyjä koko ajan. Joka ei tiedä mitään.. Ja joutuu hyväksi käytetyksi.

  • jos seksuaalinen?on hienoo "paskaa".MENKÄÄ NAIMISIIN ja tulee varmasti paskaa

  • Me tulimme huijatuksia MinnaLisan puolelta viime vuonna. Prosessi on ollut käynnissä marraskuusta 2018, emme ole saaneet lanttiakaan pukuun ja alushameeseen laittamastamme rahasta takaisin. Poliisi on voimaton tilanteessa, koska MinnaLisa satuilee tilanteen täysin omasta näkökulmastaan. Tilanne on se, että me tuskin saamme koskaan mitään takaisin, sen verran ammattimaista rosvousta MinnaLisan toiminta on. Valitettavaa, mutta ei Suomessakaan enää kannata kuvitella kuluttajan oikeuksien toteutuvan. Meitä on helppo huijata, kun on tarpeeksi röyhkeä. Kuten MinnaLisan kiinalaisomistaja näyttää olevan.
    nimim. Karmea kokemus

  • Ostin juuri kyseisestä liikkeestä mekon. Itse mekkoon olen tyytyväinen mutta palvelu oli kamalaa. Hirveä kiire ja vaatteet suorastaan revittiin pois päältäni.

  • Älkää hukatko rahojanne tähän liikkeeseen! Tilattiin syyskuun alussa tytölle vanhojenpäivämekko ja se luvattiin 6-8 viikossa. Kuukaudet kuluivat ja mitään ei kuulunut. Monien sähköpostien ja viestien jälkeen (välillä sanottiin että puku on jo tullut, muttei ollutkaan), halusin perua kaupan. Se ei kuitenkaan myyjälle sopinut.
    Ehdittiin siinä paniikissa jo tilaamaan uusi puku muualta. Lopulta mekko kuitenkin saapui tammikuun lopulla juuri ennen vanhojen tansseja. Ei mennyt kuin 5 kuukautta! Onneksi se oli sopiva ja just sellainen kuin tyttö toivoikin, mutta kyseisen liikkeen asiakaspalvelu oli ala-arvoista ja ajoittain töykeää. Välillä tuli tunne, että se oli meidän vika, kun puku oli myöhässä. Ei ikinä enää
    tähän liikkeeseen!

  • Tätä ketjua lukiessa ihmettelen taas kerran, mistä tulee niin hulluja ihmisiä, että ostavat mekon ja maksavat sen ennen kuin sitä on edes olemassa. Vielä tärkeää tilaisuutta varten kuten vihille, wanhojen tansseihin, rippijuhliin jne. Tuote vieläpä valmistetaan Kiinassa, ja myyjä ei osaa suomea Suomessa. Voi, apua!

    Silloin saa lähes 100 % varmuudella jotain muuta kuin on halunnut tai ei sitäkään. Oppikaa jo jotain! Järki hoi!

    Suomessa saa juhlavaatteita ihan oikeassa kaupassa, saa sovittaa, ja saa olla ostamatta, jos juuri sitä omaa ei löydy tässä ja nyt. Juhlavaatteita voi myös vuokrata, jos rahat eivät riitä kunnolliseen omaan.

    • Suomalaiset ovat aika luottavaista kansaa. Kivijalkaliike Töölössä ei herätä ensimmäisenä epäilyjä kun nimikin viittaa suomalaiseen, mutta ajat on muuttuneet todellakin, huijatuksi voi tulla suomessa ja ihan oikeassa kaupassa, ei missään nettikaupassa.


  • Välttäkää kyseistä liikettä. Itselläni juuri tuore kokemus erittäin huonosta palvelusta. Heinäkuussa tilattiin mekko ja heti sen jälkeen alkoi epäilyt heräämään ja googletin ihmisten kokemuksia. Minulle luvattiin mekko 2 kuukaudessa. 2 kuukauden jälkeen ilmenikin, että mekon kanssa oli jotain ongelmia ja olikin jokin uusi mekko jota pitäisi muokata. Alun perin tilasin mekon standardikokoisena ilman mittatilausta tai muuta lisätyötä. Kauppiaan puheet oli tosi sekavia; alkuperäinen mekko oli muka tilattu, mutta ei ollut tullut, eikä sitä enää voinut tilatakaan. Nyt yritti kaupata toisenlaista mekkoa. Aiemmin oli maksanut tyhmyyksissäni käsirahan jota ei suostunut palauttamaan, vaikka ei siis sovittua pukua ollut edes tulossa. Ja sana sanaa vastaan on aika avuton olo. Kuluttaja suojasta todettiin vaan , että oma moka kun maksoin..no sehän on ihan totta. Mutta näin Suomen Töölössä. En voi missään nimessä suositella. Palvelu todella töykeää ja häikäilemätöntä.

  • Tuttavaltani tämä kauppa huijasi melkein 500 euroa. Asiasta tehtiin juttu kuluttajariitalautakuntaan, joka velvoitti myyjän palauttamaan summan kokonaisuudessaan.
    Kauppias ei kuulemma kuitenkaan suostu maksamaan rahoja.
    Kaikkien huijattujen pitäisi kuitenkin nostaa aina asiasta iso haloo, tehdä rikosilmoitus ja olla yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan.
    Yksi mahdollisuus voisi olla myös yhdessä ajettu ryhmäkanne, jota esim kuluttajariitalautakunta voisi organisoida.

    • Kiitos kaikille kirjoittajille tiedoista joita olette jaksaneet jakaa.

      Itse odottelen mitä tuleman pitää. Tilasimme varastossa olevan alemekon, jonka pitäisi saapua noin kuukaudessa. Nettisivut ovat kauniit ja toimivat, niiden perusteella ei osaa mitään epäillä. Palautussäännöt nyt olivat jo hieman oudomin kirjoitettu. Jos emme saa mekkoa ja liitymme niihin, joiden rahat varastetaan, tulemme mukaan ryhmäkanteeseen. Jatkossa pitää aina lukea netistä kokemuksia ennen "ostosten" tekemistä.

      Jäämme seuraamaan keskustelua ja ilmoittelemme kuinka käy.


    • Käyttäkää kotivakuutuksen oikeusturvavakuutusta ja viekää asia oikeuteen!


  • Jatkoa tuohon 21.10. tekstiini. Minna-Lisasta tuli kuin tulikin postipaketti kuukauden määräajan sisällä. Puku vastasi nettisivujen kuvan mukaan tilattua. Laatu oli läheltä katsottuna sellaista kiinalaista, swet shop:in luokkaa. Koristehelmet pitänee laittaa itse paremmin kiinni ja esim. vyön päät päätellä, ne oli vain leikattu poikki. Muutoin väri sekä malli miellytti tyttöä, jolla ei koskaan aiemmin ole tämän laista prinsessapukua ollut. Huokaisemme siis helpotuksesta, että saimme edes jotain vastinetta 340 eurollemme (alepuku + alustylli). Mitään en uskaltaisi näiden tekstien lukemisen jälkeen lähteä palauttamaan. Saattaisimme jäädä kokonaan ilman. Suututtaa teidän kaikkien rahanne menettäneiden puolesta! Voisiko olla niin, että kun kiinamatamilla tulee mitta täyteen, niin hän lyö ” luukut kiinni” ja vähät välittää enää tästä case:sta. Tämä voi tapahtua todella pienestä, ja aiheutua myös kaupan puolelta tehdystä mokasta. Yhteistyö loppuu kuin seinään. Homma saa jatkua, koska osa asiakkaista saa mekkonsa ja kauppa näyttää päällisin puolin toimivan normaalisti. Haittaako se nyt, jos vaikka joka seitsemäs jää ilman ja rahat viedään. Ehkä ei Kiinassa, meillä kyllä! Toivottavasti kaikki huijatut saatte kasattua voimanne yhteen. Mukavia vanhoja nuorille toivoen, H. & P.

  • Kannattaa tarkistaa ensin liikkestä ja kirjallinen vastau. Saako rahat kokonaisuudessaan takaisin jos hääpuku ei vastaa tilausta laadullisesti tai istuvuudeltaan. Sillä moni liike ottaa hääpuvusta kuitenkin osamaksun itselleen tai vaatii ostamaan toisenkin puvun heiltä eikä palauta pukua.

    Hääliikkeissä kannattaa myös olla tarkkana kun jättää puvun muokattavaksi että saa saman puvun takaisin eikä ihan eri pukua. En sano että tuossa liikkeessä tehdään niin. Mutta Helsingissä se on yleistä kuitenkin. Joko tulee ihan eri puku tai tilalle laitetaan muuten samanlainen puku mutta käytetty. Ja jos et pysty sitä todistamaan niin silloin on vaikea saada tilanteeseen muutosta. Olen aina neuvonut että kun olet löytänyt sopivan hääpuvun ja joudut sen jättämään liikkeeseen muokattavaksi jää yksin puvun kanssa sovitushuoneeseen ja laita hakaneula vuorikankaaseen kiinni niin ettei se heti näy. Näin voit tarkistaa että saat juuri saman puvun takaisin muokattuna kuin minkä ostit. Valitettavasti tämä on kaura totuutta Helsingin hääliikkeissä.

  • Minä tilasin mekon täältä heinäkuussa, enkä tyhmänä ollu tajunnu lukee kommentteja, kunnes joskus syyskuussa luin. Mekon sanottiin tulevan n. 2kk kuluessa, mutta kaiken kaikkiaan meni vähän alle 4kk. Olin hyvin monesti kyseiseen liikkeesseen yhteydessä, kommunikointi oli englanniksi joka ei minua haitannut, ja palvelukin suht ystävällistä. Kun mekko nyt saapui, se on tosi kaunis, muutamia pieniä yksityiskohtia joudumme kyllä muuttamaan ompelijalla, mutta ei ollut suurempia ongelmia siihen nähden että maksoi 300€ eikä näyttänyt yhtään halvalta. Pelotti kyllä näiden lukemisen jälkeen että mekko ei tule ollenkaan, mutta lopulta se onneksi tuli. Jos siis tilaatte täältä, tilatkaa riittävän ajoissa ja olkaa jämäköitä ja paljon yhteydessä kyseiseen naiseen kun odottelette mekkoa.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.