Tajuaako joku...

Mirnov

...että, ei siellä mennyt vain suomalaisia vaan roppakaupalla muita turisteja, mutta ennen kaikkea monta tuhatta srilankalaista, thaimaalaista, indonesialaista ym. Itse en ole huolissani muutamasta suomalaisesta votkaturistista (tosin suurin osa kunnollisia turisteja), vaan siitä kuinka länsimaiden velkaorjuudessa elävä köyhä Sri Lankan valtio tai Indonesia selviää tästä suunnattomasta katastrofista? Uutiset ovat täynnä suunnilleen tätä: Voi voi, kuinka meijä suomalaaset siel oikei pärjää?! Pitäis vähän muuttaa uutisformaattia! Herätys suomalainen media!!!

7

2211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Srilankalaisen puoliso

      Siis samaa mielta olen kanssasi. Ja johtuu varmaan siita, etta saan lahietaisyydelta tarkkailla mieheni reaktioita, kun kuuntelemme uutisia tai luemme tapahtuneesta. Me olemme kaukana Sri Lankasta, mutta mieheni omaisia asuu siella, ne tarkeimmat eli omat vanhemmat. Puhelinyhteydet poikki SriLankaan, mutta onneksi kannykan omistajiin olemme saannet yhetyden, mutta tuska ja huoli sukulaisista ja siita, mita tapahtuu nyt taman katastrofin jalkeen on suuri.

      Olen toki pahoillani kaikkien turistienkin puolesta, silla eihan kenekaan elama ole toisarvoinen. Nama turistit ovat olleet suuri rikkaus SL valtiolle. Mutta nyt lahti talous ym kasvu, laskuun kuin lehman hanta !

      Ja kukaan ei tunnu ajattelevan naita jalkiseuraamuksia, mitka saattavat olla pahempaakin pahemmat. Sairaudet, rikollisuus jne. Sri Lankan kaltaiselle maalle, tama oli todellinen tuho.

      Uutisoinnista : Ehkapa me ajattelemme olevamme arvokkaampia ihmisina, kun olemme lansimaalaisia ja valkoihoisia, mutta uutisoinnin pitaisi enemman kohdistua paikalliseen vaestoonkin, koska he ovat menettaneet kaiken.

    • surullinen!!! :(

      kyllä siellä kuoli muitakin kuin suomalaisia..
      mutta itse en menisi aasian maihin , koska aina ollaan tiedetty että aasian maissa ,kuten ,thaimaassa,indoneessiassa ja sri lankassa on hirmumyrskyjä,hyökyaaltoja ja tornaadoja...Suomalaisia on kuollut 2,mutta kadonneita on yli 78 000...eli paljon...luulen että kuolleita suomalaisia tulee vielä...Otan osaa suruun vainajien lähinmäisille.!!!

      • mikä hysteerikko

        JOKAINEN SURKOON KETÄ V**U HALUAA!! MÄ OLEN HEMMETIN SURULLINEN JUURI SUOMALAISTEN PUOLESTA; MUTTA MYÖS MUIDENKIN!!!


      • suomalaisia
        mikä hysteerikko kirjoitti:

        JOKAINEN SURKOON KETÄ V**U HALUAA!! MÄ OLEN HEMMETIN SURULLINEN JUURI SUOMALAISTEN PUOLESTA; MUTTA MYÖS MUIDENKIN!!!

        Ottaa päähän kun suomalaiset turistit vain voivottelevat ostoksiaan,passejaan ja luottokorttejaan...kuinka meni koko omaisuus, eivätkä ajattele että paikallisilta meni IHAN KOKO omaisuus ,talot ja kaikki mitä omistivat ;(


      • Laurelin

        OIKEESTI!! Kaikki ne ovat IHMISIÄ, ei siinä kansallisuudella niin väliä! Kävi kieltämättä pikkasen pännimään, kun uutisissa se joku suomalaisperhe valitteli suureen ääneen matkatavaroidensa menoa, samalla kun joltain paikalliselta meni koti, perhe, elämä ja omaisuus! Mikä suomalaisia vaivaa?


    • suomalainen

      ...samaa mieltä kanssasi.

      • Minde

        Minulla on omamielipide tähän asiaan....
        Tämä oli TODELLINEN katastrofi sekä thaimaalaisille ja srilankalaisille että suomalaisillekin! Joten tämä on TOSITOSI paha luonnonilmiö joten siitä ei voi syyttää ketään...Kaiklla on surunaihe, mutta elämä jatkuu...Jotkut jotka on menettänyt omaisiaan ja talonsa tai lemmikkinsäei varmaan toivu siitä ikikuuna päivänä:( Otan osaa kaikille jotka menettivät jonkun rakkaan ihmisen kotinsa tai jopa uskollisen ystävänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe