Mitä papit vastaa

Lapsen.Äiti

Mitä papit vastaa jos lapsi kysyy todisteita hänen opetuksestaan?

43

129

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsyttää

      Sanoo varmaan jotain randomkohtia raamatusta. Niin ja alkaa selittään kuin vanha uskonto se on ja koska niin moni siihen uskoo, sen on kans pakko olla totta. Miks kysyt?

    • Pesusien

      Papit toivoo ettei tälläistä tilannetta tulisi, että joku lapsi kyselisi todisteta.

      • Väsyttää_

        Sulla on vissiin hyvinki jännä elämä? :P


      • 244544

        Niin, lapset ovat niin vitun tyhmiä, että he uskovat mihin tahansa.


    • Terv.Mirka

      Jokaisella on oikeus kysyä todisteita opetuksen oikeellisuudesta. Tätä myös toivoisin jokaiselta riparilaiselta. Kenenkään ei pitäisi alistua valheelliseen opetukseen.
      Jonkun henkilön usko ei todista asiaa todeksi, ei edes pappien usko. Uskomukset ovat huuhaata niin kauan kuin toisin todistetaan. Älkää alistuko huuhaa opetukseen.

      Tehkää muutos, vaatikaa todisteita !

      Ps. Raamatun sisältö on satua, todisteita mistään muustakaan ei ole.

      • mikädorka

        taidat sit olla seko ku et o tehny valitusta eu lle et valheellisesti eletään vuotta 2015 kristuksen syntymän jälkeen ku jeesus on satu olento
        ajatella me vietetään 2015 vuotta satuolennon syntymän jälkeen
        taitaa koko mailma olla seko


    • KIÄHKIÄH

      Kirkko vaikenee

    • Eimulmuut

      Ne sanoo et ne saarnaa mihin ne ite uskoo ja mitä Raamattu niiden uskontokunnan näkymyksestä kertoo. Kyl useimmat ihmiset tietää et sitä ei voi todistaa vitun dille uskon asia

    • 77FJK001

      "" Mitä papit vastaa jos lapsi kysyy todisteita hänen opetuksestaan? ""

      - Todella nolo tilanne papille, kun pitää vastata ettei niitä ole.

    • Yks.Rehellinen

      Tiedän että papit ovat lukeneet tämänkin aloituksen useasti, mutta eivät kehtaa vastata.

      • idiotismi

        mihin pitäs vastata kun et o mitää kysynykkä...toisaalta kirjoita sinä mitä minä nyt ajattelen
        ei o mun vika jos oot vajaa älyne onha raamatussa suku luettelo mistä voi laskea iän noin suurinpiirtein
        ja onhan sinne lukittu muutaman ihmisen syntymä ja kuolin ajat
        mutta ongelma on tosiaankin uskossa te ette usko jos teille kerrotaan


      • Eräs.Aikuinen

        Satuihin ei pidä uskoa niin kuin sinä teet. Raamattu jumalineen ja jesseineen ovat satua ja höpötystä vailla mitään todisteita.
        Sinä uskoit aikoinaan pappien todistamattomiin satuihin ja nyt se näkyy kirjoituksissasi. HEH HEH HEH .....


      • Väsyttää
        idiotismi kirjoitti:

        mihin pitäs vastata kun et o mitää kysynykkä...toisaalta kirjoita sinä mitä minä nyt ajattelen
        ei o mun vika jos oot vajaa älyne onha raamatussa suku luettelo mistä voi laskea iän noin suurinpiirtein
        ja onhan sinne lukittu muutaman ihmisen syntymä ja kuolin ajat
        mutta ongelma on tosiaankin uskossa te ette usko jos teille kerrotaan

        "Mitä papit vastaa jos lapsi kysyy todisteita hänen opetuksestaan?" Ja tää ei oo kysymys vai :D


      • Riparipappikin

        Kuule pappi kyllä vastaa. Joskus tuumaan reilusti, etten tiedä. Historiallisiin faktoihin vastaan kertomalla, mitä on tiedossa. Oman kokemukseni Jumalan ja Jeesuksen voimasts tuon esiin. Olen riparihommaa tehnut 48 vuotta. Mielelläni kerron. Ei sitä yliopistossa turvaan viittä vuotta oltu.


      • Olet.sairas
        Riparipappikin kirjoitti:

        Kuule pappi kyllä vastaa. Joskus tuumaan reilusti, etten tiedä. Historiallisiin faktoihin vastaan kertomalla, mitä on tiedossa. Oman kokemukseni Jumalan ja Jeesuksen voimasts tuon esiin. Olen riparihommaa tehnut 48 vuotta. Mielelläni kerron. Ei sitä yliopistossa turvaan viittä vuotta oltu.

        "" Oman kokemukseni Jumalan ja Jeesuksen voimasts tuon esiin""

        - Esität lapsille totena, omia mielenvikaisia tulkintojasi.


    • jaajaajaa1

      N̦̱̜̝͍͆͒̄̽̉͜o̸̸͙̭̼͍̲̫̫̘ͣ́ ̓̋̔͢͟͏̹v̨̯̬̤͓̬̥ͥ̿͠ơ̢̞̟͓̤̥͖̊̅i̸̛̘ͪͥͤ͊̄͑ͨͮ ͕̰̳̟͚̄̽̽͘é̷͎̬̲͇̤̯̪̇ͣi̋́͒̌̎̊̔̅ͨ҉̴̲̘̬.̧͔̭̼̺̹͊ͧ͜ͅ

    • TietäjäTietää

      Raamatun tapahtumista esim. Jeesuksen olemassaolosta on löytynyt arkeologisia todisteita.

      • Rehellinen.Mies

        "" Jeesuksen olemassaolosta on löytynyt arkeologisia todisteita ""
        - Mitähän nämä todisteet ovat?


      • ujhntbf
        Rehellinen.Mies kirjoitti:

        "" Jeesuksen olemassaolosta on löytynyt arkeologisia todisteita ""
        - Mitähän nämä todisteet ovat?

        Väärettyä uskoa tuetaan rikollisesti ja väärennöksillä....

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Torinon_käärinliina
        "Torinon käärinliina on Italiassa Torinossa Pyhän Johannes Kastajan katedraalissa säilytettävä pellavakangas, jossa uskotaan näkyvän ristiinnaulitun miehen hahmon. Jotkut kristityt ja käärinliinaa tutkineet henkilöt uskovat, että kyseessä on Jeesuksen hahmo, joka on siirtynyt liinaan tämän ylösnousemuksen hetkellä.[1] Epäilijät ovat sitä mieltä, että kyseessä on keskiaikainen väärennös.[2]"


      • Terv.Mirka

        Torinon käärinliina ei todista jeesusta historialliseksi ihmiseksi, vaikka uskovaiset niin uskottelevat.


      • ujhnbgtfr
        Rehellinen.Mies kirjoitti:

        "" Jeesuksen olemassaolosta on löytynyt arkeologisia todisteita ""
        - Mitähän nämä todisteet ovat?

        No miksi et laita väitteellesi fakta tukea esiin?
        Jeesus nimisiä elää tänäänkin tuhansia maailmassa mutta heitä ei lasketa.

        Kristittyjen Luciferi luciatkin kiertelee myös... Niiskäkin on näyttöä...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer
        "Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1] Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen, mikä johti kapinaan Jumalaa vastaan. Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja hänen seuraajistaan demoneita.[2] Tällaisen käsityksen muodostumiseen ovat vaikuttaneet muun muassa Kadotettu paratiisi ja Jumalainen näytelmä.[3]"


      • TT34ILM
        ujhnbgtfr kirjoitti:

        No miksi et laita väitteellesi fakta tukea esiin?
        Jeesus nimisiä elää tänäänkin tuhansia maailmassa mutta heitä ei lasketa.

        Kristittyjen Luciferi luciatkin kiertelee myös... Niiskäkin on näyttöä...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer
        "Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1] Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen, mikä johti kapinaan Jumalaa vastaan. Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja hänen seuraajistaan demoneita.[2] Tällaisen käsityksen muodostumiseen ovat vaikuttaneet muun muassa Kadotettu paratiisi ja Jumalainen näytelmä.[3]"

        Mitä faktaa tarvitset? Todisteita raamatun jeesuksesta ei ole ja siksi se on pelkkä fiktio.

        Missä jessen elinaikaiset kirjoitukset? Kaikista merkkihenkilöistä on elinaikaisia kirjoituksia.


      • Histuuria
        TT34ILM kirjoitti:

        Mitä faktaa tarvitset? Todisteita raamatun jeesuksesta ei ole ja siksi se on pelkkä fiktio.

        Missä jessen elinaikaiset kirjoitukset? Kaikista merkkihenkilöistä on elinaikaisia kirjoituksia.

        Itseasiassa monista historiallisista kirjoituksista löytyy maininta Jeesuksesta. En nyt muista kirjoittajien nimiä, sori, mutta kyllähän sä nopeesti googlaat.

        Justiinsa eilen viimeksi luin Historia-lehteä, jossa oli oikein kattavaa tietoa Jeesuksesta tieteellisin faktoin, suosittelen tutustumaan. Oli myös kertomuksia, jotka raamatusta oli jätetty pois, mm. Teklan tarina. (Tarinassa siis Tekla lähti matkalle johonkin ja matkan aikana hänet yritettiin mm raiskata, mutta Jumala siunasi hänen kulkunsa ja Tekla pääsi turvallisesti määränpäähän. Ei päässyt raamattuun, koska Tekla oli "vahva nainen")


      • fkfkdkelewlw
        Histuuria kirjoitti:

        Itseasiassa monista historiallisista kirjoituksista löytyy maininta Jeesuksesta. En nyt muista kirjoittajien nimiä, sori, mutta kyllähän sä nopeesti googlaat.

        Justiinsa eilen viimeksi luin Historia-lehteä, jossa oli oikein kattavaa tietoa Jeesuksesta tieteellisin faktoin, suosittelen tutustumaan. Oli myös kertomuksia, jotka raamatusta oli jätetty pois, mm. Teklan tarina. (Tarinassa siis Tekla lähti matkalle johonkin ja matkan aikana hänet yritettiin mm raiskata, mutta Jumala siunasi hänen kulkunsa ja Tekla pääsi turvallisesti määränpäähän. Ei päässyt raamattuun, koska Tekla oli "vahva nainen")

        No jos niitä historiallisia faktoja on ja riittää niin miksi kristillisen Jeesuksen Nimessä kristityt saatanaa palvelevat uskontunnustuksensa kaltaisiksi aivopestyinä ääliöinä?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        saatanasta eroa rukoilleen paavalin työn jatkajana luder/luther opeillaan tappoi ja tapatti kymmeniä tuhansia ihmisiä, nuoria ja pikku lapsiakin noitaroviolla todellisen herranne, herra saatanan palveleijana:

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Kuten huomaatte, niin kysymyksiä ei ole monta, mutta jos teillä ei ole faktoja tarpeeksi kieltää kaikki esille ottamani faktat faktoinnanne niin olette armottamasti saatanaa jumalananne palvelemaan eksytettyjä aivopestyjä uskontunnustuksen kaltaisia ääliöitä, monet jo ennen uskontunnustuksen antamistaan!!!

        SIIS;
        miksi kristillisen Jeesuksen Nimessä kristityt saatanaa palvelevat uskontunnustuksensa kaltaisiksi aivopestyinä ääliöinä?

        muistutus kristittyjen rikollisuudesta suomalaisittain faktoilla....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


      • lmnbvc
        fkfkdkelewlw kirjoitti:

        No jos niitä historiallisia faktoja on ja riittää niin miksi kristillisen Jeesuksen Nimessä kristityt saatanaa palvelevat uskontunnustuksensa kaltaisiksi aivopestyinä ääliöinä?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        saatanasta eroa rukoilleen paavalin työn jatkajana luder/luther opeillaan tappoi ja tapatti kymmeniä tuhansia ihmisiä, nuoria ja pikku lapsiakin noitaroviolla todellisen herranne, herra saatanan palveleijana:

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Kuten huomaatte, niin kysymyksiä ei ole monta, mutta jos teillä ei ole faktoja tarpeeksi kieltää kaikki esille ottamani faktat faktoinnanne niin olette armottamasti saatanaa jumalananne palvelemaan eksytettyjä aivopestyjä uskontunnustuksen kaltaisia ääliöitä, monet jo ennen uskontunnustuksen antamistaan!!!

        SIIS;
        miksi kristillisen Jeesuksen Nimessä kristityt saatanaa palvelevat uskontunnustuksensa kaltaisiksi aivopestyinä ääliöinä?

        muistutus kristittyjen rikollisuudesta suomalaisittain faktoilla....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        JK

        Minulla on tosi pitkä listaus kristittyjen noitarovio rikoksista suomalais-ruotasaiselta aikakaudelta
        joten
        jos tarvitsette lisää näyttöä niin laitan esiin niistä sellaisia listausta joissa vältän sellaisia rikoksia kykyni mukaan jotka sukuna ovat tunnettu suomessa...
        EN HALUA LOUKA UHRIEN SUKUJA.

        Jos, voitte itsekkin googlata esiin faktaa niistäkin....

        ja

        muistakaa, ettei ole vielä 100-vuotta siitä kun kirkko oli suomessa valkoisten puolella tappamassa ja tapattamassa omia tosi uskovaisia punaisten puolella oleita. Sitä kutsutaan sisällissodaksi vaikka sitä se ei voinut olla kun sodassa oli mukana venäläisiä, saksalaisia, ruotsalaisia ja ilmeisesti myös virolaisia ja tietysti suomalaisia. Siis 4-5 eri maan kansalaisia.

        sisällissodan nimityksen vaatimykset selviää täältä:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sisällissota

        Mielestäni kyseessä ei ollut kansallissota - koska mukana oli useita kansallisuuksia
        Mielestäni kyseessä ei ollut sisällissota - koska venäläiset, saksalaiset, ruotsalaiset, virolaiset eivät ole suomalaisia
        Mielestäni kyseessä ei ollut vapauden sota koska suomalaisten vapautta päättää omista asioistaan itsenäisenä valtiona loukattiin useiden valtioiden voimalla.
        Mistä sodasta sitten olikaan kysymys, 1917-18;sta!
        Mielestäni tavoitteena oli suomalais heimon kansan murha.
        Miksi muuten olisi jo vankileireillä olleita tapettu ja tapatettu.
        Ja yksi tapattaja oppeineen oli kristittyjen, luterilaisuuden kirkko jonka pappislupauksen antaneet papit eivät saa tänäänkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa vaan työssään heidän tulee pysyä paavalilais-luterilaisuuden "minä olen herra sinun jumalasi. sinulla ei saa olla muita jumalia" jonka uskovaisilleen antama käsky on selvä:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        ("Hänestä" tarkoittaa saatanaa, se selvyys tulee esiin käskyn rikoksiin yllyttävästä luonteestakin)


      • T.Mirka
        Histuuria kirjoitti:

        Itseasiassa monista historiallisista kirjoituksista löytyy maininta Jeesuksesta. En nyt muista kirjoittajien nimiä, sori, mutta kyllähän sä nopeesti googlaat.

        Justiinsa eilen viimeksi luin Historia-lehteä, jossa oli oikein kattavaa tietoa Jeesuksesta tieteellisin faktoin, suosittelen tutustumaan. Oli myös kertomuksia, jotka raamatusta oli jätetty pois, mm. Teklan tarina. (Tarinassa siis Tekla lähti matkalle johonkin ja matkan aikana hänet yritettiin mm raiskata, mutta Jumala siunasi hänen kulkunsa ja Tekla pääsi turvallisesti määränpäähän. Ei päässyt raamattuun, koska Tekla oli "vahva nainen")

        Kaikki kirjoitukset ovat kirjoitettu jeesuksen kuoleman jälkeen, kun taas kaikista merkkihenkilöistä on kirjoitettu heidän vielä eläessä.

        Horus = Jeesus

        Olkaa rehellisiä. Kirjoituksista päätellen, teillä ei ole mitään käsitystä, siitä mikä on faktaa ja mikä ei. Miten määrittelette faktan?


      • Paavo.Pesusieni3
        Histuuria kirjoitti:

        Itseasiassa monista historiallisista kirjoituksista löytyy maininta Jeesuksesta. En nyt muista kirjoittajien nimiä, sori, mutta kyllähän sä nopeesti googlaat.

        Justiinsa eilen viimeksi luin Historia-lehteä, jossa oli oikein kattavaa tietoa Jeesuksesta tieteellisin faktoin, suosittelen tutustumaan. Oli myös kertomuksia, jotka raamatusta oli jätetty pois, mm. Teklan tarina. (Tarinassa siis Tekla lähti matkalle johonkin ja matkan aikana hänet yritettiin mm raiskata, mutta Jumala siunasi hänen kulkunsa ja Tekla pääsi turvallisesti määränpäähän. Ei päässyt raamattuun, koska Tekla oli "vahva nainen")

        Tiedemaailma ei tunne yhtään kirjoitusta jessen elinajoilta. Noin 60v jessen kuoleman jälkeen löytyy ensimmäiset kirjoitukset kyseisestä hemmosta.


      • En.usko.satuihin

        Tapa laskea aikaa Jeesuksen syntymävuodesta lähtien sai alkunsa vuonna 525. Ajanlasku virallistettiin keisari Kaarle Suuren aikana 800-luvulla, ja se vakiintui 900-luvulla.

        Jesse satua piti takoa ihmisten päähän todella pitkään. HEH HEH HEH .....

        Islamilainen ajanlasku alkaa Mohammedin paosta Mekasta Medinaan 16. heinäkuuta 622. Buddhalainen ajanlasku alkaa Buddhan kuolemasta, joka toisissa maissa ajoitetaan vuoteen 543 eaa. ja toisissa vuoteen 483 eaa.


      • MZ250cc

        TT341LM se vasta tyhmä onkin. Ainakin senväitteet ovat tyhmiä. Ei ole perehtynyt jessen historiallisuuteen pätkääkään.

        Uskisten pitäisi katsoa tarkemmin torinon käärinliinan kasvoja. Siinä on kuvattu kasvot suoraan edestäpäin. Pään sivuprofiilit puuttuu kuvasta kokonaan. Kyseessä ei ole edes mikään käärinliina. Joku taiteilija on pitänyt sitä taulun pohjana ja maalannut siihen jonkun ukkelin kuvan.

        RAAMATUN JEESUS ON FIKTIO NIIN KAUAN KUIN TOISIN TODISTETAAN.


      • no onhan se todistettu että joskus on joku parta veikko ollut aavikoilla heilumassa mut vitut mistään ihmeparantumisasta mitää on


      • 244544

        Arkeologiset löydöt eivät voi kuitenkaan todistaa sitä, että paransiko hän sairaita, heräsikö hän kuolleista tai mitään. Ne vain kertovat jostain henkilöstä, joka eli 2000 vuotta sitten. Siis vaikka hän olisi elännyt, niin se jättää paljon asioita tyhjäksi.


    • ujbgkjnbrxre

      Olishan se kiva jos pappislupauksen antaneet papit kertoisi totuuden miksi he eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata.
      Lupauksessaan kun sitoutuvat pysymään ev.l. väärennetyn raamatun UT paavalilais-luterilaisuuden teksteissä ja varmaan eivät pysty todistamaan, että Jumala tai/ja Jeesus olis käskenyt ottaa pois "älä tee huorin" käskyn.
      Jumalan herrana esiintyvä väärentelee raamattua saatanan tahdon mukaan...

    • Alakyhmy

      Totuus kirpaisee ja siksi kirkko vaikenee.

      • mjhgtrewq

        Uskontunnustuksen kaltaisilla ei välttämättä ole ihmisyyttä edes sen vertaa, että heitä kosketta totuus. Jumalasta, ihmisyydestään ja järjestään sekä ymmärryksestään luopuneina ovat petoja.


    • noinmistäajasta

      tämä kertoo monikossa papit fariseukset onko tämä lapsi jeesus ?

    • Hei,

      Tämä pappi ainakin perustelee vastuksensa ja antaa esimerkkejä. Riippuu tietenkin siitä mistä haetaan todisteita? Meillä on myös opetuksen tukena muitaRaamatun ulkopuolisia historiallisia lähteitä, niitä voimme toki antaa todisteiksi es. siihen onko Jeesus todella ollut historian henkilö.

      terv. Kaisa-pappi

      • Japi18

        Mitä nämä lähteet ovat ja mitä ne todistaa?


      • ujmik4rfvcsw

        Siinähän ne todisteen oli!


      • Rehellinen.Aikuinen

        " niitä voimme toki antaa todisteiksi es. siihen onko Jeesus todella ollut historian henkilö. ""
        - Mistä Kaisa-pappi meinaat, nämä jeesus todisteet saada? Pitää muistaa ettei tälläisiä TODISTETA ole vielä tiedossa.
        - Voisitko kertoa täällä näistä todisteista?


      • olfjkvjejw

        #Tämä pappi ainakin perustelee vastuksensa ja antaa esimerkkejä.#

        Monet odottavat lupauksesi toteutumista!

        Kysyn vaan, miksi pappislupauksesi on sinulle ja todelliselle herrallesi niin tärkeä, että julistat väärennettyä totuuksia, siis valehtelet lapsille ja nuorille käsittämättä Jumalaa ?

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        --
        TUOLLAISISTA KOULUTETAAN PAPPEJA JOTKA EIVÄT SAA JEESUKSEN EVANKELIUMIA SAARNATA JA OPETTAA VAAN NIISTÄ VÄRENNETTYJÄ paavalailais-luterilaisuuden EKSYTYT TULKINTOJA TULEE HEIDÄN PAASATA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"


      • Rehellinen.aikuinen

        Mitä mahtaa olla nämä Kaisan ulkopuoliset todisteet? Todistaako ne oikeasti mitään?


    • jtvpp.66

      Totuutta papit eivät ainakaan kerro.

      • 244544

        Totuus on se, että uskonto oon valetta.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe