Minua oksettaa vaatevärinä punainen, en tiedä miksi?
Vaikka vaatteeni ei ole kalliita niin käytän punaisesta vaatteesta sanaa halvan näköinen, en tiedä miksi?
Mikä väri oksettaa?
43
387
Vastaukset
- uusipunainenjoulumekko
no ei okseta mikään väri, toisista vaan pidän enemmän kuin toisista
joulun värinä punainen on ykkönen ja vihreä tulee hyvänä kakkosena Purppuranpunainen on ruhtinaiden väri. Ei mitään halpaa.
En osaa sanoa.
Tuo väri kuitenkin lilluu Suomen-Lahden veden pinnalla kesäisin, lämpöisillä
ilmoilla.
Luultavasti se on eläin, joku Kameleonttinen Sala-Muste.
Ymmärrän kyllä hyvin aloituksen lapsellisuuden.
Miksi Paloma osallistui, en ymmärrä.
H.Kommenttisi on täysin hampaaton tiikeri, hunksz. Kyllä kai minäkin saan osallistua keskusteluihin oman (pienen) aivokapasiteettini mukaisesti. Puhutaan vaikka säästä, väreistä, ruuista, ulkoilusta. Kunhan vain vältymme nää terapiaketjut missä joku joka ei saa ja kaipaa täyttää koko etusivun raiskauksilla.
- mustamurjaani
hunksz
ei aloitus ole lapsellinen, anu on lapsellinen, sanoo punainen mekko päällä että kajaanissakin(korvessa) naiset pukeutuu huonosti, ei pidä täysin paikkaansa moiset lausunnot. - Heikunkeikku
Paloma.se.co kirjoitti:
Kommenttisi on täysin hampaaton tiikeri, hunksz. Kyllä kai minäkin saan osallistua keskusteluihin oman (pienen) aivokapasiteettini mukaisesti. Puhutaan vaikka säästä, väreistä, ruuista, ulkoilusta. Kunhan vain vältymme nää terapiaketjut missä joku joka ei saa ja kaipaa täyttää koko etusivun raiskauksilla.
Toki saat osallistua mihin aloitukseen tahansa. Näin minäkin teen. Miksi vaivauduit edes vastaamaan Hoon kysymykseen.
mustamurjaani kirjoitti:
hunksz
ei aloitus ole lapsellinen, anu on lapsellinen, sanoo punainen mekko päällä että kajaanissakin(korvessa) naiset pukeutuu huonosti, ei pidä täysin paikkaansa moiset lausunnot.Ai sä sait idean siitä minun tekstistäni. Olen tietty ihminen, joka saa aikaan ristiriitaisia tunteita lukijoissa. Olen otettu kun minua kaivataan. Aika kiireitä on pitänyt viimeajat, enkä lue kaikkia aloituksia, nyt satuin lukemaan ja ajattelin, että onpa tyhmä aloitus.
Nainen josta omassa ketjussani kirjoitin oli tosiaan puettu punaiseen
tuulipukuun ; ).
Itse olen musta pohjaväripukeutuja. Lisään huiveilla ja jakuilla sekä kengillä ja koruilla väriä pukeutumiseeni. Nyt on menossa musta-ruskea kausi kuten profiilikuvassakin näkyy. Istun kuvassa pitkän kävelylenkin jälkeen terassilla kylmä tuoppi kaljaa lasissani. (Rooma 12.11.2015)
Kotini päävärisävyt ovat ruskean punainen ja sammaleen vihreä.
- sinisävy
Neonkeltainen, -vihreä, -punainen viinipunaista kartan.
- de-meter
Heh, sittenpä aloittaja oksentaisit kun minut näkisit...)) Sisko ja minä käytämme paljon punaista. Siskon vaatteet eivät ole halpoja, minun ovat, koska perin ne usein siskolta.
On minulla tietysti muitakin värejä käytössä ja punaisessakin on valinnanvaraa laidasta laitaan. Eri elämänvaiheissa painottuvat eri värit, joskus en voinut kuvitella käyttäväni beessiä, keltaista tai vaaleanpunaista. Ainoat värit, mitä en käytä ovat musta, valkoinen, vihreä ja ruskea...On tää kivaa tää valinnan vapaus, väreillä leikittely,,))Minulla on kanssa aika paljon punaista garderoobissa, ollut kautta aikojen yksi vahvoja värejäni. Mutta kuten sanoit, värien käyttö vaihtelee eri elämän vaihteissa ja minullakin oli kausi kun olin kai jotenkin yrittämässä sopeutua paikalliseen vallitsevaan väriskaalaan pukeutumisessa: harmaa, musta, tummansininen, beige jne. väritöntä, ilotonta, massaan sulautuvaa, mutta nyt olen löytänyt takaisin värien luo. Ei mielellään neonvärejä (eivät tosin okseta, mutta sopivat mielestäni vain heijastinliiveihin) ja mielellään rikkaita, täyteläisiä perusvärejä: purppuranpunaista, yönsinistä, smragdinvihreää, ametistinlilaa, suklaanruskeaa....
- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla on kanssa aika paljon punaista garderoobissa, ollut kautta aikojen yksi vahvoja värejäni. Mutta kuten sanoit, värien käyttö vaihtelee eri elämän vaihteissa ja minullakin oli kausi kun olin kai jotenkin yrittämässä sopeutua paikalliseen vallitsevaan väriskaalaan pukeutumisessa: harmaa, musta, tummansininen, beige jne. väritöntä, ilotonta, massaan sulautuvaa, mutta nyt olen löytänyt takaisin värien luo. Ei mielellään neonvärejä (eivät tosin okseta, mutta sopivat mielestäni vain heijastinliiveihin) ja mielellään rikkaita, täyteläisiä perusvärejä: purppuranpunaista, yönsinistä, smragdinvihreää, ametistinlilaa, suklaanruskeaa....
Kuulostaa upealta, Paloma. Kuvistasikin näkee, että pystyt iloittelemaan väreillä...
- 123469245
Paloma.se.co
Hyvin kirjoitit tuosta "värien käyttö vaihtelee eri elämän vaihteissa" , joka tietysti on totta.
Itse olen yhdistänyt/olettanut, että voimakkaita värejä käyttävät ovat muutenkin voimakkaita ja taas haaleansiniset ja beesit olisivat heikoja, mutta eihän se niin mene.
Silloin joskus nuorena, kun oli kaikkia värejä saatavana, niin minulla oli asut punaiseen, joita korosti ne silloiset pitkät saapikaat. Sitten oli "sammalenvihreä", jota myös täydensi saappaat, kuten lilaakin.
Oksetuksen minulle on aiheuttanut ensi känni, jolloin join jotain "vihreää likööriä"? Siis minttu? Edelleenkään en voi sitä sietää.
Jaa, taas tämä "palvelin virhe"? Käytä siis toista "nikkiä? Nyt ei taas kelpaa määrätyt kirjaimet? Onko joku ominut ne itselleen?
Olen kuitenkin Kristiina23 nikiltäni. Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla on kanssa aika paljon punaista garderoobissa, ollut kautta aikojen yksi vahvoja värejäni. Mutta kuten sanoit, värien käyttö vaihtelee eri elämän vaihteissa ja minullakin oli kausi kun olin kai jotenkin yrittämässä sopeutua paikalliseen vallitsevaan väriskaalaan pukeutumisessa: harmaa, musta, tummansininen, beige jne. väritöntä, ilotonta, massaan sulautuvaa, mutta nyt olen löytänyt takaisin värien luo. Ei mielellään neonvärejä (eivät tosin okseta, mutta sopivat mielestäni vain heijastinliiveihin) ja mielellään rikkaita, täyteläisiä perusvärejä: purppuranpunaista, yönsinistä, smragdinvihreää, ametistinlilaa, suklaanruskeaa....
Minun garderoobini on pelkistetty. Muuton yhteydessä tein priorisointeja, Kaapeissani ovat vain ne vaatteet joita pääsääntöisesti juuri nyt käytän, muut ovat muovisäkeissä mökillä odottamassa kevättä ja sitä minne ilman suuntaan ne lentävät. On uskomattoman kevyt olo kun voi aukaista kaapin ovet ja näkee heti mitä ne pitää sisällään.
Sain juuri äskeen yllätysvieraan. Entinen naapurin tyttö kotikadultani soitti ovikelloa. Oli ihana kuulla, että vanhat ystäväni ovat kaipailleet minua ja ihmetelleet minne olen hävinnyt. Hän oli tullut vierailulle samassa kerroksessa asuvan ystävättärensä luokse ja nähnyt ovessa nimeni.
Hän katseli uutta asuntoani ja ihaili kuinka kodikas. Oli helppo avata ns. vaatekomero ja näyttää hänelle kunesittelin tarkemmin asuntoani, tavarat eivät näet putoile silmille ; )
Ihmisellä on kumma tapa kerätä rojua jos vaikka tuota vielä tarvitsen tai vaatetta varuiksi. Asunnon vaihtaminen on terveellistä. Nyt kun ikää alkaa kertymään en enää aijo kerätä mitään. Ostan vain tarpeellista ja heitän pois tavalla tai toisella tarpeettomat esinneet ja vaatteet.
Päätin lopettaa keramiikan teon, mitä minä niillä kipoilla ja kupeilla teen. Eilen tein lopuista savesta lintuja ja ihan rippeistä aijon vääntää nukkekotiini vanhanajan keittiöhellan yläkuvun ; )
Siirryn takaisin nukkekotiharrastukseeni. Profiilissa nykyinen kokoonpano.
- hytinäx1
Olisikohan aloittajalla, väriin viitaten, jotain traumaattisia tapahtumia nuoruudestaan joita ei ole vielä käynyt läpi.
Kaikki värit käyvät ja olen onnellinen että pystyn ne näkemään.- de-meter
Kuuntelin joillakin päivillä luentoa värien vaikutuksesta ihmisen mieleen. Kyllä siitä ihan yleisestikin puhutaan, että esim. punainen väri aktivoi, eli sopii hyvin tämmöiselle laiskanpulskealle,,))
de-meter kirjoitti:
Kuuntelin joillakin päivillä luentoa värien vaikutuksesta ihmisen mieleen. Kyllä siitä ihan yleisestikin puhutaan, että esim. punainen väri aktivoi, eli sopii hyvin tämmöiselle laiskanpulskealle,,))
Juu ja keltainen virkistää.
- eppu2
de-meter kirjoitti:
Väriterapialla on väreillä eri merkityksiä, niinkuin kukkienkin eri väreillä.
Tuo punainen on ristiriitainen väri.
Niinkuin Paloma mainitsi, se on kuninkaalliinen väri, mutta toisaalta taas ääripäänkin käyttämä esim. punaiset lyhdyt.
Itse vaihtelen väriä, ei mikään väri ole innokki.
Kissa ei erota punaista, muut värit se näkee suurinpiirtein niinkuin ihminenkin. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Väriterapialla on väreillä eri merkityksiä, niinkuin kukkienkin eri väreillä.
Tuo punainen on ristiriitainen väri.
Niinkuin Paloma mainitsi, se on kuninkaalliinen väri, mutta toisaalta taas ääripäänkin käyttämä esim. punaiset lyhdyt.
Itse vaihtelen väriä, ei mikään väri ole innokki.
Kissa ei erota punaista, muut värit se näkee suurinpiirtein niinkuin ihminenkin.Minusta niinkuin aika tummansininen on ainakin Ruotsin kuninkaallisten väri. Muistelen siitä, kun Victorian esikoisen tummansinisiä vaunuja esiteltiin ja niitten kerrottiin olevan Ruotsin kuninkaallisten väriset.
- eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minusta niinkuin aika tummansininen on ainakin Ruotsin kuninkaallisten väri. Muistelen siitä, kun Victorian esikoisen tummansinisiä vaunuja esiteltiin ja niitten kerrottiin olevan Ruotsin kuninkaallisten väriset.
Nykyään käytetään niinkuin täällä tasavallassakin, lipun värejä.
- hoxis
Ei minua okseta mikään väri mutta vaatekaapistani löytyy kyllä runsaasti mustaa. Eräällä shampanjaa naukkailevalla Viron kottaraisella kyllä laatta lentäisi jos hän näkisi vaatekaappini sisällön :))
- ent.siivoojaparka
Minulla aika vähän mustaa on muuta kuin jokunen takki ja urheiluhousut.
Vähän tuli tenkkapoota, kun piti lähteä hautajaisiin, että onko se ihan sopivaa omaisten kannalta mennä sinne kirkkaanpunaisessa villapaidassaan ja vaaleansinisiksi haalistuneissa farkuissa tai mustissa urheiluhousuissa. Ostaa en sitä tehden halunnut mustia vaatteita kertakäyttöiseksi.
Onneksi minulle käy sama koko kuin likalleni ennen hänen laihtumistaan. Hän toi sylikaupalla minulle mustaa vaatetta, että kokeileppa siitä. Ja löytyihän siitä.
Niin siinä sitten kävi, että minä olin ainut, joka olin siellä täysin mustissaan.
Vähän harhauttavaa se tosin oli ja noloakin, kun minulle tultiin esittämään surunvalitteluja vaikka vainajan leski seisoi vieressä. Pappiki osoitti puheensa minulle... Muistotilaisuudessa minut asetettiin istumaan pöydän päähän... Vainajan olin nähnyt viimeksi seitsemän vuotta sitten pikaisesti hänen veljensä hautajaisissa, mutta ei muuten juuri mitään kontaktia häneen yli kolmeenkymmeneen vuoteen.
Seuraaviin hautajaisiin menen tässä punaisessa villapaidassani väärinkäsitysten välttämiseksi. - eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minulla aika vähän mustaa on muuta kuin jokunen takki ja urheiluhousut.
Vähän tuli tenkkapoota, kun piti lähteä hautajaisiin, että onko se ihan sopivaa omaisten kannalta mennä sinne kirkkaanpunaisessa villapaidassaan ja vaaleansinisiksi haalistuneissa farkuissa tai mustissa urheiluhousuissa. Ostaa en sitä tehden halunnut mustia vaatteita kertakäyttöiseksi.
Onneksi minulle käy sama koko kuin likalleni ennen hänen laihtumistaan. Hän toi sylikaupalla minulle mustaa vaatetta, että kokeileppa siitä. Ja löytyihän siitä.
Niin siinä sitten kävi, että minä olin ainut, joka olin siellä täysin mustissaan.
Vähän harhauttavaa se tosin oli ja noloakin, kun minulle tultiin esittämään surunvalitteluja vaikka vainajan leski seisoi vieressä. Pappiki osoitti puheensa minulle... Muistotilaisuudessa minut asetettiin istumaan pöydän päähän... Vainajan olin nähnyt viimeksi seitsemän vuotta sitten pikaisesti hänen veljensä hautajaisissa, mutta ei muuten juuri mitään kontaktia häneen yli kolmeenkymmeneen vuoteen.
Seuraaviin hautajaisiin menen tässä punaisessa villapaidassani väärinkäsitysten välttämiseksi.No minkä värisiä vaatteita muilla sitten oli? Olen aina tottunut siihen, että musta on päänsääntöisesti hautajaisväri. Ei mitään kirkkaita ainakaan.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
No minkä värisiä vaatteita muilla sitten oli? Olen aina tottunut siihen, että musta on päänsääntöisesti hautajaisväri. Ei mitään kirkkaita ainakaan.
Tummia sävyjä ja harmaan-valkoisen-mustan yhdistelmiä toisilla. Miehilläkin ainakin valkoinen paita. Minä olin ainut täysin mustissa lainavaatteissani.
Yksittäisistä väreistä ei mikään okseta mutta se miten niitä yhdistellään. Ei okseta mutta ei minun kauneustajuani kyllä hivele.
Tykkään keltaisesta, se on auringon (ja kananpojan) väri.
Tykkään selkeistä sävyistä oli väri mikä hyvänsä.korpikirjailija kirjoitti:
Mitä näytelmää kävit katsomassa Kajaanin kaupungin teatterissa?
Siitä on jo aikaa pari vuotta hiusten väri on tummempi nyt. En muista nimeä enää, viihdyttävämpiäkin olen nähnyt. Olen käynyt siellä monesti ollut mukavaakin katsottavaa. Otamme käydessä hotelli Valjuksesta huoneen teatteripaketilla. Tykkään Kajaanista, tulee käytyä vaikka matkaa on yli 200km
- Korppis1
mielikki.neito kirjoitti:
Siitä on jo aikaa pari vuotta hiusten väri on tummempi nyt. En muista nimeä enää, viihdyttävämpiäkin olen nähnyt. Olen käynyt siellä monesti ollut mukavaakin katsottavaa. Otamme käydessä hotelli Valjuksesta huoneen teatteripaketilla. Tykkään Kajaanista, tulee käytyä vaikka matkaa on yli 200km
Kajaanin teatterissa on hyvä ohjelmisto. Pitänee ennen joulua käydä teatterissa, pitää tutkia josko löytyisi jotain kiinnostavaa.
- ent.siivoojaparka
Voi kun kiva, että tänne on tullut uusi ja terve aloitus, ettei aina keskustella uutisista. Kaikki kunnia aloittajalle.
En ole vielä ehtinyt katselemaan, mutta kai täällä on nekin jossain, missä kerrotaan tämän päivän voinnistaan, säätilasta jokainen ja kukin kertomatta missä päin asuu, aamiaisketju, vatsan toiminta tänään...
Minä olen tässä väriasiassa tuon siilimuorin kanssa samaa mieltä. Joskus näkee ihmisellä vaatteita, mitkä kaikki ovat kauniita erikseen, mutta niitten yhdistelmä saa katsomaan toiseen suuntaan.
Vaaleanpunaisen ja keltaisen yhdistelmä on yksi sellainen, mikä pitäisi ympäristön hyvinvoinnin tähden laissa kieltää. Tai sitten siinä pitäisi olla ainakin leveä musta vyö erottamaan niitä värejä liittymästä yhteen. - ö-Öö
On mielivärejä.
Siis musta, kaikkine sävyineen. Mutta on jotain värisävyjä, joista en pidä, enkä pahemmin käytäkkään missään. Likaiseksi murretut sävyt. Net on mun mielestä ja värioppienkin mukaan omanlaisensa ongelma. Eli noin priaatteessa, jonkin väriopin mukaan kun mennään väriavaruuksissa, se ei ärsytä. Mutta jos tulee riitasävyjä, ne ei jotenkin meitsiin iske. Ihan sama kuin musassa.
Vosin kirjoittaa aiheesta värit ja värioppi, väripsykologia jne Koko loppuvuuden, en viitsi. Mutta sanotaan nyt yhdeksi omaksi inhokkiväriksi vaatteissa vaikkapa jonkinlainen vaalea pinkki. Sitä tympii katella ihmisten päällä. Huomioväri, pyhäverkkareissa.
Hunksi voi kertoa aiheesta enenpi, sillä kaiketi kaapissa pinkit norsukalsarit satunnaisen flaksin varalta :D
=DW=- mimmimum-mi
Minkä väriset pikkupöksyt sinulla on nyt....kysyi minulta eräs puolituttu mies...puhelimessa...arvatkaa kerroinko...
- kesivä
Mustat löhövaatteet ovat nyt päälläni. Löhöilen punaisella sohvalla. Ei tuo punainen väri näköjään siirrä aktiivisuutta vaikka makailen sen päällä. Mikään väri itsessään ei ällötä. Keltainen pissaläntti keskellä kävelytietä ja jos siihen on vielä ruskea torttu väännetty kirsikaksi päälle, niin kakomaan saa.
- 1eero
Tumman vihreä noin arki päällysvaate miksei ruskeakin muutenkin rennot tummahkot asusteet, tällä hetkellä päällä metsurin punainen ruutupaita ja lökäinen olohousu niinen alla lyhyet alkkarit sekä jaloissa harhaat pässin pökkimät villasukat.
Minulla on juuri nyt mustat legginsit ja musta T-paita sekä mustat nilkkasukat. Kun katson ulos eilinen musta luonto on saanut valkeaa iholleen ; )
Niin, muuten minulla on heijastin roikkumassa selkärepussa kun menen ulos.- 1eero
korpikirjailija kirjoitti:
Minulla on juuri nyt mustat legginsit ja musta T-paita sekä mustat nilkkasukat. Kun katson ulos eilinen musta luonto on saanut valkeaa iholleen ; )
Niin, muuten minulla on heijastin roikkumassa selkärepussa kun menen ulos.Korpin musta tukka mustat vaatteet, yks tuttu jonka mieliasu sopii hänen imangoon.
- Korppis1
1eero kirjoitti:
Korpin musta tukka mustat vaatteet, yks tuttu jonka mieliasu sopii hänen imangoon.
Hiukseni poikkeaa väriskaalastasi. Olen vaaleahiuksinen ja hipiäinen ; )
Mää oon maanitenvärinen blondi, päällä mustapohjainen valkokukkainen tunika sekä guess girl belle -hajuvettä. Paljain varpain vielä mutta kohta mustat housut ja sukat. Kojta tulee kyyti noutamaan :).
siilimuori2 kirjoitti:
Mää oon maanitenvärinen blondi, päällä mustapohjainen valkokukkainen tunika sekä guess girl belle -hajuvettä. Paljain varpain vielä mutta kohta mustat housut ja sukat. Kojta tulee kyyti noutamaan :).
tai ainaki maantien......................
Ravunpunainen trikoomekko valkoisten tightsien päällä, hihattoman, väljän mekon alla pitkähihainen tosi tummanvihreä mikrokuitupaita. Sopiva asu tämänpäivän sivuhommiin (palstalla roikuminen päähommana) jääkaapin ja pakastimen sulatukseen ja pesemiseen, maustehyllykön ja leivonta/jäliruokamaustepurkkien tarkistus, siivous ja uudelleenjärjestely, verhojen ja lakanoiden pesu ja kuivaus. Asusteina hopeaiset käsirenkaat, pala Karibian taivasta hopeaketjussa kaulassa ja taustana hämärtyvä joulukuun ensimmäisen iltapäivä ja lutusen leppoinen jutustelu omien töidensä lomasta ja välillä tietokoneen äärestä. Kahvit kohta tulemaan ja leipoiskohanjotainnopeeta, sconeseja ehkä?
Värejä, tuoksuja, ääniä, hyvää elämää.- konkariesh
Muistatte varmaan värianalyysit, joiden kukoistusaika oli 70-80 luvuilla tai niillä paikkeilla. Värikonsulentteja vieraili työpaikoillakin ( luvan kanssa) kertomassa värianalyyseistä ja järjestivät kotikutsuja. Jotain perää täytyy olla, naiset valikoivat vaistonvaraisesti tietyn värisiä asusteita, vaikka ei sopivuusanalyyseja ole tehty.
http://www.yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-1141.html- kesivä
Muistan nuo värikonsulentit. Tavarataloissa tuppasivat lähestymään kasa erivärisiä liinoja käsissään. Nykyisin on sitten stylistejä joka lähtöön. Olen pari kertaa osunut telkkarin kohdalle, kun on tullut "vuosia nuoremmaksi" -ohjelma. Vähän on nuo stylistien ja hiusmuotoilijoiden ammattitaito kyseenalaista. Niin, ja tämä juontaja, Kukkohovi, hänellä taitaa olla uudet pikkulegot suussaan.
Tai sitten heidän täytyy valita sponssaajien tuotteita.
Hyi kun olen arvosteleva, "moks" minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594