Be Live Grand Marien/apollomatkat

Perjantai123

Onko kukaan ollut kyseisessä hotellissa? Kokemuksia? Onko helppo omatoimisesti mennä esim. Guagualla Puerto plataan? Tammikuussa olis lähtö kyseiseen hotelliin, ja aika vähän on suomalaisten kokemuksia löytynyt.

18

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerzzz

      valitsemasi hotelli on aivan päätien varrella... joten guagua minibusseilla pääset helposti minne vaan puerto plataan (3 km) toisessa suunnassa on tietty sosua.. cabarete... kaikkein kätevin kyyti puerto plataan on moottoripyörätaksi.. vie minne vaan mihin haluat ja todella halvalla.. minibusseilla on tietyt reittinsä mitä kiertää...itsekin menossa puerto plataan tammikuun alussa.. otan vain pelkät lennot,,,auto vuokralle ja saarta kiertämään... jos kaipaat opastusta puerto platan menomestoista niin LET ME KNOW

      • Perjantai123

        Lähinnä toi liikkuminen kiinnostaa. Ja tietty, jos on jotain pakko käydä/nähdä paikkoja, niin vinkkejä otetaan vastaan ilomielin!


    • jerzzz

      parhaiten liikut,jos vuokraat itse auton... about 30 euroo päivä jos tavallinen katumaasturi käy.... jos et oo ennempää dominikaanisessa käynyt ni kannattaa alottaa matkatoimiston retkistä... saatanan kalliita ovat, mutta saat vähän tuntumaa kyseisästä maasta... hyvää huumorintajua tuo kohde kaipaa...paikalliset yrittää repiä jokaisen euron irtimitä vaan lähtee(JOTKA OVAT TURISTIEN KANSSA TEKEMISISSÄ) .. moni varoittelee että olisi vaarallinen paikka.. itse olen dominikaanista tasavaltaaa kyntänyt about 5 vuotta. 3 kertaa vuodessa tulee reissua heitettyä..ja ilman mitään ongelmia.. millaset paikat sua kiinnostaa ja mitä haluat nähdä?

      • Perjantai123

        Eikös se ole sama homma lähes joka maassa, että turisteja kuljetetaan minkä keretään. Mutta joo, ekaa kertaa dommareihin..

        Mitä nyt oon noita retkiä katsellut, niin on kyllä aika hinnoissan. Puerto plataan köysiradalle ja San felipen linnoitukselle pääsee varmaan omin avuinkin. El limon vesiputous? Onko mitään mieltä lähtee? Entäs Santo Domingo? Onko jossain lähellä jotain hienoja biisejä? Kaunis luonto, eläimet ja vähän historia/historialliset paikat kiinnostaa..

        Onko siellä tosiaan turvallista vuokrata auto, luulen, ettei meistä oo siihen..


      • Perjantai123

        Turisteja kusetetaan siis :)


    • jerzzz

      santo domingo kannattaa jättää väliin.. iso miljoonakaupunki..hirvittävät ruuhkat! itsellä ollut tapana aina lentää santo domingoon.. koska matkustan yleensä ei talvisesonkina,eli ei suoria lentoja suomesta. santiago on käymisen arvoinen mesta jos haluaa maistaa latinalaisen amerikan "suurkaupunki" meininkiä 60 km matkan päässä puerto platasta... eniten saatte reissusta todellakin irti jos ja toivottavasti uskallatte vuokrata auton.. näette sitä luontoa ja karibian ihanaa maisemaa enemmän kun opastetuilla tylsillä matkoilla.. hienoja rantoja on paljon mutta vähän kauempana.. esim playa grande.. punta rucia... noi el limon vesiputokset sijaitsee samanassa.. about 3 tunnin ajomatkan päässä teidän hotellista.. monenko viikon reissu teillä on?

      • Perjantai123

        Pari viikkoa ollaan. Ja kiitos, kun jaksat vastailla.


    • jerzzz

      eipä kestä.. toivottavasti ihastutte dominikaaniseen tasavaltaan,kuten minulle kävi

      • Perjantai123

        Toivottavasti, vielä ei ole kun Intia ja Malesia onnistunut jäämään sydämiin.

        By the way.. Mitäs valuuttaa dommareihin? Dollareita vai pesoja?


    • jerzzz

      joo.. intia on yks paskamaa.. itsekin ollut pari viikkooa gooalla.. eikä muutenkaa aasian maat iske... thaimaa vietnam filippiinit nähty... dominikaaninen is the only one... mutta joo pesoja tietysti jos lähdette kunnolla liikenteeseen.. matkamuisto myymälöissä käy kaikki "länsi" valuutat.. taksitkin ottavat vastaan mutta ottavat tietysti ylihintaa.. rahanvaihto kannattaa tehdä paikanpäällä pankeissa, ei ainakaan hotellissa vaihtokurssi todella heikko.. euron arvo on muutenkin aikalailla surkea ja huonommaksi menee:(.. itsekin juuri varasin lennot 11.1 pääkaupinkiin santo domingoon

      • Toluca

        Tuota olen joskus ajatellut kysyä, että miksi Santo Domingoon, kun et siellä niin paljon majaile? Jopa Puerto Plata on ollut edullisempi menokenttä, mutta nykyään Punta Cana on halvin. Voi olla poikkeuksia jollekkin ´lyhyelle ajalle.
        Sinne tässä on vähän vilkuiltu lentoa. (Mexicoakin vaihtoehtona.)
        Ensikerran olin Dommarissa 90-luvun alussa ja pidän sitä reissua parhaana tekemistäni. Kuukausikin on oltu Keski-Amerikan kiertomatkalla yhteen pötköön Sosuassa, ja samalla matkalla vielä uudelleen. Monasti on tullut käytyä, ja monasti vielä tekee mieli mennä. Siellä sielu ja ruumis lepää, kun johonkin syrjäisempään paikkaan majoittuu. (Pikkuisen mietityttää, kuka on "jerzzz")


      • jerzzzz

        joo mä vihaan santo domingoa kaupinkana.. mutta kun tuolla air francella on niin hyvät lentoajat ja matkani kestävät yleensä 4-6 viikkoa... saapuminen tapahtuu tosin iltahämärässä joten ensimmäiset yks kaks kolme neljä päivää tulee vietettyä boca chicassa... riippuen siittä miten presidentti ja brugal maittaa :)siittä sitte tulee tapojeni mukaan hyökättyä carbitourin yhteyksillä puerto plataan.. costa ambarista olen yleensä kämpän itselleni vuokrannut...ja siitä sitten tehnyt pieniä retkiä itse autoillen kaikkialle.. monte cristi <------------------> samana... hienommait paikat ja pikku kylät... punta cana, bavaro bayahibe juan dolio... ei niin mukavia mestoja... olen kyllä kokeillut american airlinesin reittiä mikä on kaikkein halvin mutta EI OO MUN JUTTU... mielummin maksan pari sataaa egee enemmän ja air france yhdellä koneen vaihdolla


      • SOSUAFANI

        OLETKO YÖPYNYT SANTO DOMINGOSSA, JOS OLET, NIIN MILLÄ ALUEELLA , KADULLA. MENOSSA 1 KK DOMMAREIHIN JA TARKOITUS KÄYDÄ MYÖS SANTO DOMINGOSSA.


      • jerzzzz

        en ole yöpynyt santo domingossa... bocachica noin 20 kilsaa santo domingosta.. se on lähin paikka santo domingosta missä olen ollut yötä


      • Toluca

        Niin, ja vielä lähellä Santo Domingon kenttää. Kerran kävin Monte Cristissä, mutta en oikein varmaan päässyt asiaan kiinni silloin. Jatkoin Dajaboniin ja siitä vuorille pikkukylään muutamaksi päiväksi teltan kanssa. Paljon liftailin silloin.
        Samana on meilläkin joka reissulla vakiopaikka. Nuo laajimpien hiekkarantojen (venäläishotelleja paljon) maisemat ovat turismin hyödyntämismestoja, kalliitakin.
        Miches ja Las Lagunas de Nisibon (lähikylä) ovat myös aina olleet jonkun yön paikkoja. Mutta Americanojen kautta melko aina kuljemme.
        Saattaa olla, että olemme törmänneet muinoin Santo Domingossa vanhan kaupungin kulmilla.


    • jerzzz

      sulla on asiatyyli reissata..liftaten ja telttailua.. itse en uskaltaisi. parhaat kokemukset saa tosiaankin pikkukylissä paikallisten seurassa,itsekin olen tämän huomannut.. epäilen vahvasti että emme ole ikävä kyllä törmänneet,koska en santo domingoa niin suosi. muuten kuin lentämiseen. koska olet seuraavaksi menossa dominikaaniseen toluca?

    • Toluca

      Taitaa jäädä ensi vuoden puolelle, ja silloinkin on mahdollista todennäköisesti enintään parin-kolmen viikon matkaan aikaa. Ennen maaliskuun loppua kuitenkin.
      Nykyään ehkä en ota enää telttaa mukaan, kun alkaa mukavuuden halu painaa päälle- valkkaan muuallekkin jonkun paikallisen pyörittämän majoituksen ja Samanassa onkin vakiopaikka.

    • Markkulanta

      Olen menossa kyseiseen hotelliin kyseisen matkatoimiston järkkäämänä joulukuussa 2016. Miten ketjun aloittaja koki matkan/hotellin/sään tammikuussa? Oliko hyvä reissu?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe