Ystävyys katkolla "gurun" takia

AlkoiKiinnostaa

Katkaisin eilen välini ystävääni, koska en enää jaksa kuulla hänen juttujaan. Mistä tahansa yritän keskustella, kaikki päättyy hänen puoleltaan lauseeseen: M..... katsoi varvusta että asia on näin tai M...n mielestä se henkilö on negatiivinen.

Nyt M... oli kuulemma lähettänyt 2 vuotta sitten kuolleen rakkaan ihmiseni valoon. Taitaisi raukka vieläkin pyöriä maan päällä kadotettuna sieluna jos M.... ei olisi saanut kuulla hänestä.

En ole koskaan tavannut tätä M.... mutta olen katsonut hänen fb-sivunsa julkiset päivitykset. Ne ovat hyvin naiiveja ja käsittelevät kaikki hänen persoonaansa sarjakuvan muodossa.

Olen ihan varma, että M.... on jo aikaa sitten todennut allekirjoittaneenkin negatiiviseksi (mikä kai on tuossa kontekstissa samaa kuin epäkelpo). Ja totta onkin että skorpioniluonteisena en halua koskaan ns. katsoa toisaalle, olisi tosiasiat sitten kuinka rumia ja kauheita tahansa. Koska tosiasioitakin on olemassa, vaikka totuutta tuskin kukaan omistaa.

Ystäväni suuttui minulle kerran, kun arvostelin hänen ihannoimansa eläinkommunikoijan kirjaa. Kirja oli lentää seinään siinä vaiheessa, kun kirjoittaja totesi että "eläimet uhrautuvat meille ruoaksi ja vaatteiksi". Kun kerroin tästä ystävälleni, hän sanoi että kirjassa ei suinkaan lue mitään sellaista. Harmittaa, että en ollut ottanut valokopiota sivusta (koska melkein arvasin että näin siinä käy). Olin jo palauttanut kirjan kirjastoon ja tuskinpa muutenkaan olisin enää viitsinyt sitä selailla löytääkseni kyseistä kohtaa.

Pakko oli avautua kun niin harmittaa. Muilla samantapaisia kokemuksia?

17

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • indikoooooooooo

      ihmisillä on valitettavasti taipumuksena etsiä itselleen sitä messiasta toisista ihmisistä sen sijaan että katsoisivat omaan sisimpäänsä ja löytäisivät sieltä oman vapahtajansa.sitten löytyy ihmisiä jotka ovat vahvasti itsekeskeisyyteen taipuvaisia ja he kokoavat ympärilleen niitä jotka jumaloivat heitä että saisivat omaa egoaan pönkitettyä.mutta itse kysymykseesi voin vain vastata että älä huoli..sitä tapahtuu muuallakin.

    • On raskasta olla tällaisen ihmisen ystävä ja rinnalla. Tämä nuori on nyt eksyksissä ja kärsii ennen pitkää pahoista mielenterveysongelmista. Jätä sinäkin nuo horoskooppidiagnoosit ja suuntaa mielesi todelliseen hengellisyyteen. Kristinuskosta löytyy totuus.

      • jokapaikkaai999iirjj

        ja se totuus hyvin seurakunnissa ilmenee.riitelyä.kateutta.ylpeyttä.salasyntejä.väärää oppia.joo kyllä totuus löytyy.ja varmaan sanotte ihminen on vajavainen.on se kumma että sitä toisten kohdalla ei kekkereissänne hyväksytä mutta kun omalle kohdalle tulee niin kyllä armoa riittää.


      • mysteerinloi

        Totuus luojasta tuskin löydy katselemalla raamattua tai käymällä kirkossa sunnuntaisin,ilseasiassa en usko että ihmisen tarvitse uskoa yhtään mihinkään. Elämä on mysteeri siinä missä luojakin,kukaan ei voi varmuudella sanoa mikä se luoja on,se kuiten jollain tasolla on olemassa (oma näkemys). Se että aletaan osottelemaan syytteleviä sormia tiettyjä ihmisiä kohtaan koska kaverin näkemys on erinlainen on mun mielestä vähä typerää ja tarpeetonta,astrologiaa on harrastettu jo ennen raamattujakin. Mä veikkaan että se on vaan itse arvostelijalle vain haitallista tuomita muiden uskoa,kyllä minkäkin tuomitsen siinävaiheessa ku tullaan huutelee että "jouvut tulijärvee jos et ota jeesusta sydämees",mä en vaa siedä kenenkään pelottelua,varsinkaan lapsien. Mulla meinas ykspäivä pudota leuka varpaille ku näin erään videon missä 10-13 vuotiaat pikkutytöt puhui tulijärvestä,ihan sairasta opettaa lapselle tollasia asioita. Eräänä päiväna mun vanha (jo aikuinen) kaveri itki mulle koska kertoi pelkäävänsä todella paljon helvettiä koska on niin syntinen :( Oikeesti hei kristinuskovaiset! miettikää todellaki kahteen kertaan mitä te päästätte sieltä suustanne ulos. Jokaisella on vapaus uskoa vaikka tonttuihin,et sä sen takia mihinkään helvettiin ole menossa,käyttäkää nyt arvostelijat pikkasen sitä järkeä hei.


      • kekek-kekek

        Kristinusko on vain toisenlaista hörhöttelyä.


    • niinvarmaan

      Kuka näitä vajakkeja tänne synnyttää, toisten riesaksi.

    • JeesustelijaIskee

      Kristityt ovat kaukana täydellisestä ja omista ihanteistaan, se on totta. Totuus ei olekaan se, mitä kristittyjen keskeltä löytyy, vaan Jeesus Kristus ja Jumalan Sana.

      Eli älkää heittäkö lasta pesuveden mukana. Tarkoitus on seurata Kristusta ja hänen opetuksiaan, ei katsella, kuinka muut hänen seuraajansa siinä onnistuvat.

    • Hullukarhu

      Kanattaa pysytellä erossa näistä new age houreissa elävistä.

    • enimerkki

      Onneksi en usko mihinkään.

      • onemerkki

        Näytät uskovan ainakin, että et usko mihinkään.


    • töött

      Samoin mietin
      - ihmiset voivat myös samaa mieltä, eri mieltä tai muuttaakin mieltään, jos ymmärrys on lisääntynyt elon aikana tai on tajunnut kuinka hurja ja kurjakin maailma todella on.
      Tajuaa että yksi uskontojen sisältö on uhraamisteema - täytyy uhrata varansa, aikansa, oma itsensä, perheensä hyvin. tai pahoinvointi maailman mammonapalvojien
      alttareille, joillakin uskonnoilla on teemana, että ollakseen hyvä uskovainen todella kuolee uskonsa puolesta todistaakseen toisille että uskonto ja sen säännot edustaa täydellistä jumaluutta eikä ole ihmisen asia edes kysellä jumalana pidetyn sääntöjä ja asetuksia - eikä oikeuksia miettiä opin sisältöä - vrt. Jehovantodistajain verioppi esm.
      Kun oli noita heidän kotikeskusteluja - alkoi myös kummaa ihmeporukkaa pyöriä kimpussa, ihmeellisesti katosi varoja ja pankkipapereita, tulin monella tapaa murjotuksi, hakatuksi ja ryöstetyksikin - väkivaltaa oli jo aiemminkin mahtunut elämään vaikean perhetilanteen, mt-ongelmaisten juoppopopppoitten ja oman sairastelun vuoksi - jos kaikenmaailman gurut vetää ihmisiä jaksamisen äärirajoille
      - eikö silloin olis syytä pysähtyä joskus miettimään mitä olis lepo ja armo - jos se tulis
      Jumalan taholta joskus toteutuksena - joo, kyllä tiedän kokemuksesta, että itsekin mt-ongelmaksi luokiteltuna tyhjäpäänä
      korkeintaan elo antaa tuomion jostain yhteisörikoksesta, saatanapanettelijan, lusmun huoran maineen ynnä sekundäärisen hyödyntavoittelijan maineen - mitään omaa vointia ja jaksamisongelmia ei saisi koskaan edes miettiä- ei ne muutkaan ihmiset mitään raha.automaatteja ja koneita ole. Eikä autoja.
      Useat tapaamani ihmiset ovat silti mukavia ja ystävällisiä ihmisiä, vaikka ovat olleet monella tapaa sairaitakin ja vajaakuntoisia.

      Mielestäni julkisyhteisöjen asioista pitäisi voida avoimesti keskustella kuin uskontojen ja uskomusten ynnä uskontokuntain asioista, toiminnan sisällöstä, työstä, tavoitteista ja päämääristä.

    • nimim.hassujuttu0

      Eikö olekin niin, että "jokainen sana" mikä ei "omaa pauer-trippailua" edist ni se alkaa v*tuttaa tms tms koska jos ei pallo kieri itel ni tsajajai alka
      "heikompiki ainesosa" ottama "kaaliinnäh" hehe

      eli jos ei taju ni alka

      ju nou

      lätty

      lätist

      jos unohetta "ettei olla homoja" ni olla sit vaik "mitä sä haluut" ja jos mikää ei käy "ni sit vaa lueta staatismatematiikkaa ja esitetä viksui ja lytätä murretieto yms muu maa kielet"

      pauer-kielil vaa tilaa ne "viik"-kielet

      on vähä

      aut

      Tosi on. Mitä jos kirjasta on olemas 2 eri versiota. Ja kumpikin näkee vähän eri version. Ei paljon. Joku sana voi esim. näyttää vähän eri sanalta. Pakollinen "kaikkea hyvää kaikille kommentoijille" tähän loppuun.

      Kumma, että "ei sun sekavasta jutusta" saa mitään selvää, ja "mene kielioppikurssille" saan kuulla täällä mutta, ette te kyllä välttämättä edes yritä kommunikoida, merkkejähän nämä on. Voinette kusettaa elämänne läpi. Tyyli sekin.

    • nolla.guru

      Olemme kaikki guruja toisillemme. Egonsa vallassa olija kuvittelee vain olevansa muita gurumpi. He janoavat muiden ihailua, rahaa ja seksiäkin. Antakaa heidän mennä menojaan.

    • mister_paras_tuomarius

      Se on yks väärä "Aiheen esittely" ja siitä "5-10" minuuttia "kiinnipitäminen" ja perussuomikaveri antaa loppuiän "penalttyä"

    • hoono_suomenkielentaito

      mielipide on ku vangin vaate
      ei sitä kumoa toisen aate
      new age on ku
      siisti jutska
      mut ei "mua" kinosta
      ku jonku tutka
      huono vitsi
      sori siitä
      anteeksi sanon
      mikään ei riitä
      muide gameplan
      on mitä kelaan 247
      omaa en mitään
      somaa koska olen
      olemasolevan vanki
      hoono taito on rikoksista pahin
      sitä ei kukaan auta
      korjaantumaan
      paitsi
      trio piiska
      bdsm yms.
      ne fiksuja
      innostaa
      on muut opjekteja
      oman muistin
      ...kakkatuliväärääntuulettimeenvaitulikohan

    • Täysiä.höyrypäitä

      "Olen ihan varma, että M.... on jo aikaa sitten todennut allekirjoittaneenkin negatiiviseksi"

      Nämä idiootit näkee "negatiivisia vihaenergioita" aina tarpeen mukaan milloin missäkin.
      Kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana tämän lahkon jäsenistä.

    • 4t3245t

      Totuus löytyy sisimmästämme , ei ulkoisten gurujen , oppien tahi uskontojen kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe