varsin outoa käytöstä

tietoalöytyy

VW:n 1.4 TSI moottori on kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Useammat ja useammat omistajat ovat saaneet karvaasti kokea ongelmat jotka moottorissa ovat.myös 1.2 ja 1.8 tsi moottorit ovat rikkoutuneet.Öljynkulutuksestakin on ollut todella paljon keskusteluja ja uutisointia ruotsissa ja saksassakin. Ei ollut VW:llä valmiuksia tehdä kunnollista bensiinimoottoria. Dieseltekniikka oli VW:n vahvinta aluetta moottoreissa.
mutta nyt meni sekin maine huijauksien ansiosta

On ihmeellistä porukkaa tällä foorumilla eivät voi millään myöntää,että ongelmia on ollut kaikissa TSI moottoreissa,samat osat sippaavat. Näinhän se menee jos laatu on tasaista ja nyt valitettavasti se on huonontasaista.
nyt viimein vw on myöntänyt nuo ongelmat,mutta korvaus käytäntö on ollut aivan mitä sattuu,moni on joutunut maksamaan korjaukset joko kokonaan tai osittain.
näistä asioista löytyy tietoa vaikka kuinka paljon jos kehtaa etsiä.
muu puhe on aivan turhanpäiväistä.
autoliittokin kiinnostui volkswagenin touhuista.

44

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokainenlöytääitse

      kerrankin asiallinen keskustelun avaus,ilman turhaa vouhkaamista ja linkkejä

    • pohjpohppi

      Ihan tosi? En ole kuullutkaan. Kerro ihmeessä lisää, kuulostaa kovin mielenkiintoiselta kuulla nettikokemuksista.
      Itse en ole muin ajanut noikka koneilla kymmenen vuotta, joten en tiedä niistä paljoakaan. Suht hyvin se on toiminut täydeksi sudeksi mutta ehkä se ei ole lukenut nettiä

      • yksittäis-tapauksiako

        Youtube on tursollaan huonosti toimivia VW-koneita, venyneitä jakoketjuja ja reistailevia Dsg-laatikoita.


    • kommenttiasiaan

      jos et noista vioista tiedä mitään etkä ole koskaan kuullutkaan niin parempi että et koskaan tiedäkkään.Saattaisi olla järkyttys kaltaisellesi peräkammarin pojalle.

      mutta asiaa.

      Amerikkalaiset luultavasti nauravat makeasti Volkkarin "tarjoukselle". Jenkit

      alkavat varmaankin ajamaan joukkokannetta VW-konsernia vastaan ja silloin

      korvaussummat tulevat varmasti nousemaan aivan erilaisiin suuruusluokkiin

      "ropposta" kohden. Vahingonkorvaukset, sakot, moottoriremontit ja kaikkien

      VW-konsernin autojen maineen menetys tulee maksamaan tähtitieteellisen

      summan rahaa, jolloin koko yrityksen tulevaisuus saattaa olla vaakalaudalla.

      VW voisi samalla paljastaa sen ongelmien mittakaavan, joka syntyy löystyvistä jakopääketjuista, moottoririkoista,öljynkulutuksesta ja DSG-vaihteistoista?

      Ei tarvitse enää ihmetellä miksi VW:lla on automaailman lyhin takuu autoissaan, 2 vuotta.

    • ammattiautoilija

      VW on kieltämättä vähän vaikeuksissa tällä hetkellä, mutta Skodalla menee hyvin.

      • kärheekoppero

        Joo, skodilla tulee talvipaniikki ja viimasuojia viritetään siten, että merkki pysyisi piilossa koko talven(skodalogo) sillä toiveella, että naapurin nainen luulisi volkkariksi :D


    • vwkorjaa

      uskotaan jo.ongelmia on ollut ja sillä hyvä.

    • koirat_haukkuu

      Vielä oudompaa käytöstä on sinun ja kaltaistesi kirjoittelu asioista joista ette omaa minkäänlaista omakohtaista kokemusta.

      • Ja_sinunkin

        kokemuksesi taitavat olla vain yh-äipän ostamasta Helkama Raisusta.


    • Näin_oikeassa_elämässä

      En ole havainnut öljyn kulumista omassa Skodassani. Vaihtoväli n. 25 000 -30 000 km, eikä tarvitse lisätä öljyä. Toki öljy on ennen vaihtoa lähes alamerkissä.

      • TSI2012

        Kun vaihtaa öljyt n. 15000 ja vuoden välein, ei havaittavaa öljynkulutusta, TSI 1.2. Ei vuoda jäähdytinneste joukkoon, kiitos kysymästä. Oikeassa elämässä, rinnakkaistodellisuus ei kiinnosta.


      • Näin_oikeassa_elämässä
        TSI2012 kirjoitti:

        Kun vaihtaa öljyt n. 15000 ja vuoden välein, ei havaittavaa öljynkulutusta, TSI 1.2. Ei vuoda jäähdytinneste joukkoon, kiitos kysymästä. Oikeassa elämässä, rinnakkaistodellisuus ei kiinnosta.

        Ehkä minä tiedän paremmin oman autoni öljynvaihtovälin. Eikä Skoda ole mikään Tojo, jota on juoksutettava jatkuvasti huollossa.


      • Näin_oikeassa_elämässä kirjoitti:

        Ehkä minä tiedän paremmin oman autoni öljynvaihtovälin. Eikä Skoda ole mikään Tojo, jota on juoksutettava jatkuvasti huollossa.

        Minulla on aina useampi kanisteri takaboksissa puuilon halppis öljyä, sitä on kiva lisäillä skeidaillessa. Skeidailuharrastukseen kuuluu jännitys koska hajoaa, ja öljyn lisäily. Ei minua kiinnosta paljonko sitä kuluu, lisäily kuuluu asiaan,samoin kuin käynnistyskampi, ym. skodaimagon rakennuspalikat.


      • huijataantaas

        Arvioisin että siinä on huijausohjelma siinä öljynäytössä silloin kun näyttäisi että öljyä ei menisikään. Siellä tikun päässä on sellainen kuppi, missä pysyy " näyttö-öljy" ja konehan siinä paukahtaa.
        ( Jorma, sussa on tyyliä) :D


    • reaaliskoda

      Kolmas Octavia nyt menossa ja lyhyen ytimekkäästi: No problem!

      • kissanvirnistys

        Taidat olla skodan myyntipäällikkö. Kukaan muu ei kehu skodaa. Heillä nimittäin on kokemusta muunlaista.
        Skodallehan nauraa kissatkin nykyään. Katso kissoja kun ohi ajat.


      • VuodenVanhallaAjava

        Kas kun me tyytyväiset skodistit emme kirjoittele tänne palstalle. Ei ole aihetta.
        Annamme sinun keskustella itsesi kanssa. Katsos, trollille joku Octaviakin on vain märkä uni leipäjonossa. Kolmensadan euron romuunkaan ei olisi sulla varaa, puhumattakaan kolmen kymppitonnin perusoctaviasta, jollaisen hankkiminen ei meille normikansalaisille ja sinunkin elättäjällesi tuota minkäänlaista ongelmaa.
        Mutta hyvää itsenäisyyspäivää - täällä ei toistaiseksi jätetä kyydistä pudonneitakaan!


      • euroopassaeiVW
        VuodenVanhallaAjava kirjoitti:

        Kas kun me tyytyväiset skodistit emme kirjoittele tänne palstalle. Ei ole aihetta.
        Annamme sinun keskustella itsesi kanssa. Katsos, trollille joku Octaviakin on vain märkä uni leipäjonossa. Kolmensadan euron romuunkaan ei olisi sulla varaa, puhumattakaan kolmen kymppitonnin perusoctaviasta, jollaisen hankkiminen ei meille normikansalaisille ja sinunkin elättäjällesi tuota minkäänlaista ongelmaa.
        Mutta hyvää itsenäisyyspäivää - täällä ei toistaiseksi jätetä kyydistä pudonneitakaan!

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika

        llllllllllllllllllllllllllllllllllllllVW


    • Itsellä myös tsi moottori ollut oikea harmi ja vikapesä. Ajan silti skodalla niin kauan kuin se kulkee. Ihan aatteen ja periaatteen takia. Trollien ja röllien on turha todistella minulle ettei kannattaisi. Elävät rinnakkaistodellisuudessa. Suljen korvani ja silmäni skodien lukuisilta vioilta ja puutteilta. Maksan mielelläni korjaamolaskut, kunhan saan ajella hienolla itäautollani, vielä nykyaikana.

      • skodavaatimukset

        Muistathan olla huulesta vedetty ja hyvin huijattu. Myös se vaatii taitoa, että kun muut nauraa, niin nauraisi mukana. Oikea skodakuski ei kyllä naura, koska häneltä puuttu sellainen taito. Heidän pitäisikin ottaa naurukurssi tarjousmyynnistä, että pääsisivät tunnelmaan edes jouluna.


      • olet_luusereiden_luuseri

        Sulla mitään Skodaa ole.


    • Vigavaagen

      Aloittaja täysin oikeassa.Ei nää skeidajullit osaa muutakuin selitellä.

    • jormazzz_Original

      Kopiointi on imartelun suurin ja korkein muoto. Siis ilolla otan vastaan nimimerkkini luvattoman käytön nyt rekisteröitynä "skoda-kriittisen" jargon-provon levittämiseen.

      Olen varmasti tehnyt jotain oikein! Oletteko te tehneet mitään itse?

    • Osatvirosta

      Ei ainakaan selitellä.Skodaa korjailtu illat pitkät.

      • kyllin_se_siitä

        Voi ku oot taitava. Ihan ite korjaillut?


    • ei_ole_pohjanoteeraus

      kyllä Kuplan kone oli omaa luokkaansa lyhytikäisyydessä.

      • palstavahtimestari

        Sovitaan nyt, että poistut palstalta. Kommenttisi oli kaikkien aikojen pohjanoteeraus.


    • Kunnonnaurut

      Ei näis mitään vikoja ole.byäääbyääähöhöööheee

      • Kohan_kyselen

        Unohtuiko sinulta lääkkeet? Ainakin tuosta lopusta voisi niin päätellä.


    • Lääkefriikkejä

      Lääkkeet ja skoda tuntuvat liityvän kovinkin monesti yhteen.
      Meluisa kippa aiheuttaa päänsärkyä.
      Home aiheuttaa astmaa.
      Kylmä kabiini reumaa.
      Eipä ihme kun skodistilla tabuja menee.

    • toisin_käynyt

      Minulla on edelleen uutena ostamani 2009 Golf V variant sportline, 160-heppaisella kaksoisahdetulla tsi:llä ja dsg7:lla. Ajettu 140 tkm. Ainoat viat: jakoketju vaihdettu tehtaan laskuun 80 tkm:n paikkeilla, dsg:n kytkinpakka vaihdettu vajaassa satkussa tehtaan piikkiin 75 %:sti. Vasen etupyöränlaakeri vaihdettu 130 tkm:n paikkeilla, oma kustannus. Ei muuta normihuoltojen lisäksi. Öljyt vaihdettu aina 15 tkm välein.

      Aivan huippu auto edelleen, metallimusta maalikin kiiltelee vielä kuin uutena. :)

      • onpa_kestävä

        Eikös tosiaan muita vikoja, ei muut merkit pääse lähellekään. Onnea valinnastasi.


      • Suunnan.näyttäjä

        Toyotaani kun tuli mittariin 295000 km niin laturin hiilet piti uusia ja jarrupalat.


      • iki-tojo

        Jatka vaan ajoa. Itse olen ajanut vasta 425.000 km tojolla ja laturiremppa oli 280 tkm tienoilla. Kone ja laatikko pelittävät edelleen erinomaisesti, mutta apulaitteiden aika alkaa tulla täyteen.
        Ihmettelen, miksi GOLF V-autoon on tehty sekä vaihdelaatikko että koneremontti jo noin alhaisilla kilometreillä. Pöyristyttäviä tapahtumia.


    • Väärätsivut

      Myös mielenterveys kärsii pahoin skodan omistajilla.kts.edellinen selostus.Tällä kertaa golffista.

    • Turbotvuotaasiivikoträks

      Tuo kaksoisahdettu on muuten kaikkein pahin murheenkryyni.tuosta hajoo kaikki mikä liikkuu alta sadantuhannen km.n

      • SeSeSatuttaa1

        Nyt jullinjuntille tuli kiire löytää "OIKEIDEN OMISTAJIEN" lausuntoja. :D


    • Alleasteikon

      Tuo kaksoisahdettu on tosiaankin täysin susi.Ei ole kestänyt varmaan 50 th km pitempään kenelläkään.

      • Ongelmavyyhti

        Ihan Elon laskuopinkin mukaan yhdessä turbossa on yksi ongelma niin kahdessa turbossa on kaksi ongelmaa


      • Ja_niiden
        Ongelmavyyhti kirjoitti:

        Ihan Elon laskuopinkin mukaan yhdessä turbossa on yksi ongelma niin kahdessa turbossa on kaksi ongelmaa

        turbojen toiminnan yhteensovittamisessa lisäksi kolmas ongelma herkästi hajoavine systeemeineen. Mutta tuostahan varoitin tälläkin palstalla jo silloin kun tuo sekundasysteemi esiteltiin vuosia sitten. Epäilin silloin myös moottorien mekaanista kestävyyttä ollen myös siinä oikeassa. Selvästi monissa viesteissä paistaa läpi että täällä kommentoivat nuoret pojat jotka eivät ole koskaan itse mitään remonttia tehneet enkä tarkoita tällä nimimerkkiä Ongelmavyyhti.


      • LoistavaKone

        Ensinnäkin: Alkuperäisessä TSI:ssä ei ollut kahta turboa. Toinen oli mekaaninen ahdin, olkaas tarkkoina kun puhutte teknisistä asioista.
        Toisekseen, itse ajoin sellaisella 170hv-versiolla reilut 100.000 ennenkuin laitoin kiertoon. Paras moottori mitä mulla on koskaan ollut. Tehoa loistavasti läpi koko kierrosalueen. Silti, jos halusi ajella nuhapumppujen tahdissa niin kulutus pysyi lähellä kuutta litraa.
        Kaikenkaikkiaan se kone oli varmaan vain sellainen PoC-projekti VW:ltä ja tarkoitus herättää median ja yleisön kiinnostus uuteen tekniikkaan ja konseptiin. Massatuotantoon ja maailmanvalloitukseen VW:llä oli sitten tavis-versiot aiheesta.
        Ei varmaan maailman pitkäikäisin kone mutta helvetin hauska ajettava ja silti bensapihi kone.
        RIP.


    • Pörssiromahdus

      Ei ihme että tsi-moottoriskoodat ovatkin arvoltaan pohjalukemissa.
      Ei oikein kelpaa vaihdossa ja suoraan myyminen on tosi vaikeeta.

      • kokemuksesta_tiedän

        Kelpaa vaihdossa


    • sitä_odotellen

      tojotan ym. merkin myyntimiehet ne jaksavat kirjoittaa, lue piilomaisnostaa.

      pian, ensivuoden alusta loppuu kun IP; numerot tulee saataviksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe