Jako kahteen

Pienvisiiri

Joko Suomen Mikkeli on jakanut esikoiset vuohiin ja lampaisiin?

77

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta01

      Se ei ole tarpeen ,sillä Sitä ei ihminen saa edes tehdä. Sen kielsi Jo Jeesus silloin
      Kun joku Optus lapsi kysyi tarviikoa hän apua , Hän vastasi EN tarvitse hoidan
      MINÄ JA ENKELIT ,SIIHEN EI YLSIKÄÄNIHMINEN OLE SOVELIAS . Koska
      ihminen on kovuin heikko ,ja voi joutua niin helposti tuomitseman väärin .

    • Viiniköynnöksenoksa

      Nyt se sitten alkoi. Kotimaa24 -sivustolla on kuva Mikkelin mehutilaisuudesta.

      • lammanen

        Onpa ihanaa, että näin selvästi tulee julki niiden välillä, jotka luottaa ihmissääntöihin ja niiden, joidenka turva on Jumalan Sanassa. Lapin saarnaajien päätös sakramenttien omiin puhtaisiin käsiin, perustuu uuteen ilmoitukseen ...Pyhä Henki ja me, olemme päättäneet...Heidän ei tarvitse perustella sanomisiaan kirjoitetulla Jumalan Sanalla, koska he ja moni muu uskovat, että lapin saarnaajien nykyaikana saamat uudet ilmoitukset Pyhän Hengen valossa, ovat yhtä pyhiä kuin Raamattu.

        Nyt kuitenkin selvisi, että mikkeliläiset lähtivät seuraamaan tätä uutta ilmoitusta, jota ei siis Raamatulla tarvinnut perustella.


      • VaroSanomisiasi

        Tässä kirjoittaja halveksii Kristuksen ruumista ja verta, sekä Herran pyhää ehtoollista ja sen viettoa. (Viiniköynnöksenoksa )
        Toimitus on yhtä pyhä kuin kirkossamme pidetty, mutta emme nauti sitä tuomioksemme.


      • teuta01
        lammanen kirjoitti:

        Onpa ihanaa, että näin selvästi tulee julki niiden välillä, jotka luottaa ihmissääntöihin ja niiden, joidenka turva on Jumalan Sanassa. Lapin saarnaajien päätös sakramenttien omiin puhtaisiin käsiin, perustuu uuteen ilmoitukseen ...Pyhä Henki ja me, olemme päättäneet...Heidän ei tarvitse perustella sanomisiaan kirjoitetulla Jumalan Sanalla, koska he ja moni muu uskovat, että lapin saarnaajien nykyaikana saamat uudet ilmoitukset Pyhän Hengen valossa, ovat yhtä pyhiä kuin Raamattu.

        Nyt kuitenkin selvisi, että mikkeliläiset lähtivät seuraamaan tätä uutta ilmoitusta, jota ei siis Raamatulla tarvinnut perustella.

        Niin , Minä en tuommoiseen usko ,LV:t on samanlaisia vhtahousuja , mitään PH:n
        ilmoitusta ei liiku noin , Koska Raanattu sanoo :seuraavaa,
        PYHÄ HENKI LIIKKUU MISSÄ TAHTOO, JUMALAN TUULESSA ,MINNE MENEE ,MISTÄ
        TULEE ,SITÄ EI IHMINEN TIEDÄ , VAIN ISÄ ,POIKA ,PYHÄ HENKI SEN TIETÄÄ..
        .
        MIKSI SIIS HALUATTE PILATA KAIKEN , LV:t KANSSA EIKÖ TEILLE RIITÄ JUMALAN
        SANA JOSSA ON SANOTTU OIKEIN KAIKKI .
        .
        PYHÄ HENKI ,ON ISÄSTÄ JA POJASTA,EI TEHTY,EI LUOTU, EI SYNNYTTETTY ,
        VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ ..
        .
        TÄSTÄ KÄY SELVÄTI ESILLE ETTEI IHMINEN OLE SITÄ MÄÄRÄÄMÄSSÄ MIHINKÄÄN.
        .
        JOS TE OLETTE PAREMMIN YMMÄRTÄMÄSSÄ, TÄMÄN ASIAN PELKÄÄN ETTÄ ETTE
        TIEDÄ MIHIN IHMISEN SIELU TÄÄLTÄ MENEE NIIN KUINKA TE TIETÄISITTE PH. TIET.
        .
        TOISEKSI; VIINI OLI ASETETTU JEESUKSEN VEREKSI JA LIITON VERI , KUINKA VOITTE
        PIENESSÄ MIELESSÄKÄÄN VAIHTAA VIINI/MEHUUN , SE EI OLE JEESUKSEN VERI.
        SEN TE VOITTE USKOA HUOLETI , TEHKÄÄ PARANNUSTA KAIKKI .


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Niin , Minä en tuommoiseen usko ,LV:t on samanlaisia vhtahousuja , mitään PH:n
        ilmoitusta ei liiku noin , Koska Raanattu sanoo :seuraavaa,
        PYHÄ HENKI LIIKKUU MISSÄ TAHTOO, JUMALAN TUULESSA ,MINNE MENEE ,MISTÄ
        TULEE ,SITÄ EI IHMINEN TIEDÄ , VAIN ISÄ ,POIKA ,PYHÄ HENKI SEN TIETÄÄ..
        .
        MIKSI SIIS HALUATTE PILATA KAIKEN , LV:t KANSSA EIKÖ TEILLE RIITÄ JUMALAN
        SANA JOSSA ON SANOTTU OIKEIN KAIKKI .
        .
        PYHÄ HENKI ,ON ISÄSTÄ JA POJASTA,EI TEHTY,EI LUOTU, EI SYNNYTTETTY ,
        VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ ..
        .
        TÄSTÄ KÄY SELVÄTI ESILLE ETTEI IHMINEN OLE SITÄ MÄÄRÄÄMÄSSÄ MIHINKÄÄN.
        .
        JOS TE OLETTE PAREMMIN YMMÄRTÄMÄSSÄ, TÄMÄN ASIAN PELKÄÄN ETTÄ ETTE
        TIEDÄ MIHIN IHMISEN SIELU TÄÄLTÄ MENEE NIIN KUINKA TE TIETÄISITTE PH. TIET.
        .
        TOISEKSI; VIINI OLI ASETETTU JEESUKSEN VEREKSI JA LIITON VERI , KUINKA VOITTE
        PIENESSÄ MIELESSÄKÄÄN VAIHTAA VIINI/MEHUUN , SE EI OLE JEESUKSEN VERI.
        SEN TE VOITTE USKOA HUOLETI , TEHKÄÄ PARANNUSTA KAIKKI .

        Ei alkanut minulle :minä en ole mehukattimies.


      • teuparka

        Mee sen kannun kanssa helvettiin


      • Lewiitta
        teuparka kirjoitti:

        Mee sen kannun kanssa helvettiin

        teuparka

        6.12.2015 23:47

        Mee sen kannun kanssa helvettiin

        Kristillistä, esikoislestadiolasta lähimmäisen rakkautta???


    • Näin

      Esau myy esikoisoikeutensa

      27 Kun pojat varttuivat, Esausta tuli taitava metsästäjä ja erämies, mutta Jaakob oli rauhallinen ja viihtyi kotosalla. 28 Koska Iisak söi mielellään riistaa, hän rakasti enemmän Esauta, mutta Rebekalle oli Jaakob rakkaampi.
      29 Kerran, kun Jaakob valmisti keittoa, Esau tuli väsyneenä metsästysretkeltään 30 [i] ja sanoi Jaakobil- le: "Anna vähän tuota ruskeaa, tuota ruskeaa keit- toa, minä olen ihan lopussa." Tästä syystä hän sai nimen Edom*. 31 Mutta Jaakob sanoi: "Myy minulle ensin esikoisuutesi." 32 Esau sanoi: "Minä varmaan kohta kuolen. Mitä hyötyä minulle on esikoisuudes- ta?" 33 Jaakob sanoi: "Vanno minulle ensin." Niin Esau vannoi ja myi Jaakobille esikoisuutensa. 34 Sitten Jaakob antoi hänelle leipää ja papu- keittoa, ja Esau söi ja joi, nousi ja meni tiehensä. Niin vähäarvoisena hän piti esikoisuuttaan.

      • kerrokerropeilinen

        niin siinä on pala Raamattua ok!

        mutta miksi se n tässä, mihin se liittyy oi kallis ihminen!?


      • Näin
        kerrokerropeilinen kirjoitti:

        niin siinä on pala Raamattua ok!

        mutta miksi se n tässä, mihin se liittyy oi kallis ihminen!?

        Ajattelin vain ,että emme halveksis kirkkossa toimitettavaa ehtoollista sillä perusteella,kun siellä ei ole minun mieleni mukaista toimintaa,ja sentähden jättäisimme kirkon ,sillä kaikki me olemme poikenneet pois ynnä kelvottomiksi tulleet ,että omasta voimasta me emme tule kelvollisiksi,ettemme vaihda seurakuntaa sillä perusteella,kun siellä on niin huonoja ihmisiä eli toisen ihmisen vika estää menemästä kirkossa suoritettavaan ehtoolliseen,emmekö silloin vaihda esikoisuusoikeutemme hyvin vähään.


      • ihminen17
        Näin kirjoitti:

        Ajattelin vain ,että emme halveksis kirkkossa toimitettavaa ehtoollista sillä perusteella,kun siellä ei ole minun mieleni mukaista toimintaa,ja sentähden jättäisimme kirkon ,sillä kaikki me olemme poikenneet pois ynnä kelvottomiksi tulleet ,että omasta voimasta me emme tule kelvollisiksi,ettemme vaihda seurakuntaa sillä perusteella,kun siellä on niin huonoja ihmisiä eli toisen ihmisen vika estää menemästä kirkossa suoritettavaan ehtoolliseen,emmekö silloin vaihda esikoisuusoikeutemme hyvin vähään.

        Esikoisoikeutemme ei ole kiinni kirkossa.

        Mulle ainakin riittää, että mulla on Jumalan seurakunta, jonne saan mennä ja olla siellä rauhassa, ja joka Hengen voimalla opettaa ja johdattaa.

        ja sitten sen lisäksi on vielä toinenkin tärkeämpi asia, usko Jeesukseen Kristukseen, joka ei siis auta, jos ei ole herännyt tuntemaan kelvottomuuttaan, mutta se riittää siltikin, siis usko, koska seurakunnan tehtävä on sytyttää se usko Kristuksen päälle palamaan.

        Niin kuin opetuslapsien usko Jeesuksen päälle oli aluksi turhan kunnian perässä, mutta kuitenkin kuin eivät he Jeesusta jättäneet, niin teki Herra itse heidän uskostansa elävän.

        Sen takia riittää, että on ainoastaan usko, ja sen lisäksi seurakunta, jossa vaikuttaa elävä Pyhä Henki.

        Kyllä sinne uskottomatkin saa tulla, mutta Jumala kuitenkin antaa uskon, ei seurakunta.


      • teuta01

        UNHOTIT ,:HERRAN SANAN ,JOKA OLI SANONUT ENNEN SYNNYTYSTÄ.
        NUORENPI ON ESIKOINEN ,VANHEMPI PALVELEE HÄNTÄ. JA IISAKKKIKIN
        OLI UHOTTANUT HERRAN SANAN ,JA KUULI MALLISIA NAAPUREITAAN .
        .
        SIIS SIINÄ ON,KOHTAA ON ON ESIKOISUUS MÄÄRITETTY , MUTTA SE OLI
        ERI ESIKOISTA KUIN MEIDÄN ESIKOISUUS ,SILLÄ SILLOIN ANNAETTIIN ,
        SILLE ARVOA RAAMATUSSA , NYKYISIN EI ANNETA . LV:t. KEKSII MITÄ
        VAAN ETTÄ VOI PITÄÄ PÄSSEJÄ NARUSSA , NIINKUIN TEITÄKIN JA SIELLÄ
        MIKKELISSÄ .
        .
        JEESUS SANOI ,;EHTOOLLISEN ASETUKSESSA TÄMÄ VIINI ON mINUN VERENI
        JA LIITON VERI (HUOMAA SE ), JOKA TEIDÄN EDSTÄNNE VUODATETAAN ,
        SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI ,NIIN USEIN KUINTESIITÄ JUOTTE ,TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI .
        .
        mIKÄÄN MEHU EI KORJAA VIINIÄ ,OLETTE TEHNEET SYNTIÄ RUKOILKAA
        ANTEEKSI , JA PALATKAA PÄIVÄ JÄRJERSTYKSEEN ,TE HULLUT JA tomppelit.
        EN PAREMMIN SANO .


      • teuta01

        nÄIN.
        jos lukisitte ,joskus Raamattua , on tässä kohtaa virhe ,luultavasti myöhenpien
        kirjoittajien tekemä Ottakaa selvää, Jumala sanoi että teillä on kaksi vauvaa
        ja vanhempi palvelee nuorenpaa , ja siksi koska tarinassa on virhe ,ei Jaakob
        tehnyt mitään petosta ,vaikka uusimmissa Raamatuissa niin onkin.
        .
        siitä oli puhuttu myös IIsakin huoneesa, ja siellä oli uskottu että vanhin
        olisi esikoinen , jospa lukisitte ette luulisi vaan tietäisitte ,oikean asian .
        Kun tämän tietää ,ymmärtää Jaakobin unen, ensimmäisetä yöstä .
        ja sitten myöhemmistä myös. .
        .
        Ensinnä siellä ei kasvanut mikään tavallinen herne ,eikä papu vaan tutkijat
        ovat tulleet siihen tulokseen ,että se on ollut linssi.keitto .
        Mutta se oli ihan turha toimi , johon Rebekka ,viekoitteli , sillä hän oli paljon
        saanut kärsiä IIsakin kanssa ESAUSTA. Ja unhottanut mitä JUMALA Eesausta
        sanoi , että hän palvelee nuorenpaansa.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Esikoisoikeutemme ei ole kiinni kirkossa.

        Mulle ainakin riittää, että mulla on Jumalan seurakunta, jonne saan mennä ja olla siellä rauhassa, ja joka Hengen voimalla opettaa ja johdattaa.

        ja sitten sen lisäksi on vielä toinenkin tärkeämpi asia, usko Jeesukseen Kristukseen, joka ei siis auta, jos ei ole herännyt tuntemaan kelvottomuuttaan, mutta se riittää siltikin, siis usko, koska seurakunnan tehtävä on sytyttää se usko Kristuksen päälle palamaan.

        Niin kuin opetuslapsien usko Jeesuksen päälle oli aluksi turhan kunnian perässä, mutta kuitenkin kuin eivät he Jeesusta jättäneet, niin teki Herra itse heidän uskostansa elävän.

        Sen takia riittää, että on ainoastaan usko, ja sen lisäksi seurakunta, jossa vaikuttaa elävä Pyhä Henki.

        Kyllä sinne uskottomatkin saa tulla, mutta Jumala kuitenkin antaa uskon, ei seurakunta.

        Valitan sit5ä että ei ole enää kirkossa ,(siellä) , vaan jossakin pöyhkeässä
        sanan määritteessä, vain esikoinen pääsee, taivaaseen kuinka ohitat Kristusken
        Jumala sanoi että kaikki jotka USKOO KRISTUKSEEN saavat pelastuksen .
        .
        Jos sinä tuomitset muut , olet omahyväinen ja pilkkaat Raamattua.
        Voisin sanoa voimakkaamminkin , mutta se ei ole tarpeen ,sillä jokaisen
        tulee jo puolesta sanasta Asia ymmärtää. mutta ihminen ei halua ymmärtää.
        .
        Vaan tehdään kuten jotkut hulivilit määräävät , että mikä on ihmisen mieleen
        ja toiseksi ei haluta osoittaa Jumalan sanaa oikeaksi ,niin kuin se tänään menee
        Se mene jokatapauksessa väärin , ette usko ,Mutta te uskotte vielä.


    • seolisiinä

      Se teutan siun rukkoukses men taas maata piain pisin pisin.

      • teuta01

        Se oli siinä "
        en sitä rukouksena pitänytkään ?
        paremmin hiljaisena pyyntönä, Mikkeliläiset kannssa ihmiset ,
        ettekö näe että ReH ,johtaa teitä harhaan ,ja LV:t kanssa
        .
        Tähän pitäisi kaikkien alkaa tiedustelmaan JUMALAN kantaa .
        Ja JEESUKSEN Kristuksen jumalan ainoan poikaan ...
        .
        Jos minä osaisin.: minä nopesti heidä tuhoaisin ,Sanoi JUMALA
        Korahin kapinan aikoihin , Ja heitä sortui tuonelaan ensin n.1000
        ja sitten aamulla kun kapina jatkui ,Jumala hävitti 14'700 Lisää
        siis yhteensä 15'700 as. siitä leiri kansasta ,ja kaikki vedettiin
        telttoineen kaluineen vaimoineen ,lapsineen, .
        .
        Mitä sinä nyt sanot, joku sanoi joskus että hänen viimeinen henkäys
        olisi se joka kulkee ja mene missä vain , mieti nyt tässäkin tapauksessa
        kun heidät vedetiin suoraan tuleen,kyllä henkähys on kohta entinen .
        Mutta sielu (joka on taivaassa tehty säilyy) eli joitakin sieluja voi
        olla kuitenkin Taivaassakin vielä Koska KARITSA tekee TUOMION,sen
        viimeisen , ja Hän määrittelee kuka saa tuomion "TULE" ja Hän
        kutsuu SIELUT Paratiisista. tuomiolle. .
        .
        Ei yksikään ihminen , ei yksikään LV:t , Vaan JUMALAN poika ..


    • karjalasta

      Olisko muutamat kokkoukset taas paikallansa teu tuu siekii mukahan jo seuraavat. Jaethan karjalasa

    • kolmellesadalle

      Ne kyllä jako kolmellesadalle näin

      • pienvisiiri

        Taas on temppeliin alettu asetella esirippua, jotta saastaiset pakanat eivät pääsisi kohtaamaan Kristusta.

        Kun sen on jo Jumala kerran repäissyt kahtia, miksi ihmeessä ihmisen pitää mennä takaisin juutalaiseen pyhyyteen? Tarvitaanko taivaaseen pääsemiseksi todellakin piiloutumista esiripun taakse? Eikö vanhemman veljen luonnolle sovi iloita muiden kanssa?

        Ihmismielelle on mannaa päästä sanomaan olevansa oikeassa. Juutalaisetkin olivat täysin oikeassa, lain mukaan syntinen nainen tuli kivittää, mutta Jeesus esti sen. Nyt näitä puhtaita ja tuomioon kykeneviä oikeassa olijoita on taas ilmestynyt jakamaan seurakuntaa kahtia, ja näyttävät työssään hyvin onnistuneen.

        Saatatte olla oikeassa, mutta jos kirkko on teidän mielestänne vertauskuvallisesti syntinen nainen, kivittäminen on liian pitkälle menevää toimintaa, mikäli on Jeesukseen uskominen.


      • ihminen17
        pienvisiiri kirjoitti:

        Taas on temppeliin alettu asetella esirippua, jotta saastaiset pakanat eivät pääsisi kohtaamaan Kristusta.

        Kun sen on jo Jumala kerran repäissyt kahtia, miksi ihmeessä ihmisen pitää mennä takaisin juutalaiseen pyhyyteen? Tarvitaanko taivaaseen pääsemiseksi todellakin piiloutumista esiripun taakse? Eikö vanhemman veljen luonnolle sovi iloita muiden kanssa?

        Ihmismielelle on mannaa päästä sanomaan olevansa oikeassa. Juutalaisetkin olivat täysin oikeassa, lain mukaan syntinen nainen tuli kivittää, mutta Jeesus esti sen. Nyt näitä puhtaita ja tuomioon kykeneviä oikeassa olijoita on taas ilmestynyt jakamaan seurakuntaa kahtia, ja näyttävät työssään hyvin onnistuneen.

        Saatatte olla oikeassa, mutta jos kirkko on teidän mielestänne vertauskuvallisesti syntinen nainen, kivittäminen on liian pitkälle menevää toimintaa, mikäli on Jeesukseen uskominen.

        Ei esikoislestadiolaiset tahdo tehdä kirkolle mitään pahaa, he vain jättävät heidät elämään rauhassa omaa pyhyyttänsä.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Ei esikoislestadiolaiset tahdo tehdä kirkolle mitään pahaa, he vain jättävät heidät elämään rauhassa omaa pyhyyttänsä.

        sILTI SINÄKIN HARRASTAT SITÄ KAIKEN AIKAA ,MIKSI? KOSKA LUULET
        JA ET TIEDÄ , mUTTA KIEROT ON LUVATTU HEITTÄÄ , SAA TA NAN KANSSA SAMAAN TULI JÄRVEEN , mYÖS ON SANOTTU ETTÄ EI YHTÄÄ saatanan trenkiä
        sinne päästetä , tosin se mahti oikeus ei ole ihmisellä vaan KARITSALLA joka
        tekee Kaiken ,enkelien kanssa Uskotko. Siihen ei yhtäkään marjamehun juojaa
        pyydetä , en paremmin sano.


      • kuuntelijaetelästä
        ihminen17 kirjoitti:

        Ei esikoislestadiolaiset tahdo tehdä kirkolle mitään pahaa, he vain jättävät heidät elämään rauhassa omaa pyhyyttänsä.

        Eivät essut kirkolle tuolla sakramenttikaappauksella varsinaisesti pahaa tee.
        He tekevät sen itsellensä erottautumalla Kristuksen kirkosta lain muurin taakse omaan, itsetehtyyn pyhyyteensä.
        On käsittämätöntä, että Mikkelissä on lähdetty tuolla tavalla sooloilemaan, ilman yhdistyksen tai saarnaajienkokouksen päätöstä.
        Teollaan he repäisivät herätysliikkeen kahtia
        Nyt on enää turha puhua "eri lahjoilla" sarnaamisesta. Pitäisi olla selvää, että lapin neuvoja seuraavat ovat langenneet Paavalin mainitsemaan toisenlaiseen evankeliumiin ja oman pyhyyden harhaan.


      • Pienvisiiri
        ihminen17 kirjoitti:

        Ei esikoislestadiolaiset tahdo tehdä kirkolle mitään pahaa, he vain jättävät heidät elämään rauhassa omaa pyhyyttänsä.

        Juutalaisetkin saastuivat, jos samarialaisen varjo osui heihin. Juuri he siis välttelivät olemasta tekemisissä muiden kanssa. Mieti, nuori mies, hetki sitä, kenen tai keiden kanssa Jeesus vietti aikaansa.

        Yleensä aina ensimmäinen paikka oli synagoga, johon Jeesus meni heidän saapuessaan johonkin kaupunkiin. Sitä huolimatta, vaikka tiesihän Jeesus kuitenkin sen, mitä siellä opetettiin ja miten fariseukset häneen suhtautuivat. Se oli Hänen Isäänsä varten rakennettu huone.

        Olet vielä nuoruuden unelmissa, haaveilet vaimosta, aivan kuten nuoren kuuluukin. Omaksut helposti asioita, joita sinulle opetetaan. Elämä on sinulle nuoren ehdottomuutta, ja suhtaudut uskonasioihin samalla kiihkeydellä.

        Neuvon sinua kuitenkin nyt rakkaudessa: Älä valvo öitäsi täällä kiihkoillaksesi. Saat sillä aikaan vain hajaannusta ja eripuraa, ja se on päinvastainen ajatus kuin Raamatun tärkein viesti Jumalan kaikkivoipaisesta rakkaudesta.

        Uskon asia on henkilökohtainen. Sitä ei voi yksikään ihminen toiselle antaa, ei myöskään pois ottaa. Toivon sinun jossain elämäsi vaiheessa ymmärtävän tämän. Se olisi omaksi parhaaksesi uskollesi, nyt olet puheillasi ottamassa sitä pois melko monelta. Jumala sinua itse ohjatkoon seuraamaan Pyhän Hengen ääntä. Mene rohkeasti sisälle, jos kuulet laulun, soiton ja tanssin. Siellä taivallinen Isäsi viettää juhlaa (Luuk. 15).


      • teuta01

        Siinä sanottiin niin .mutta olen laskijana huomannut ,että helposi puuttuu
        aika moni , jos oli 250 sekin oli liikaa koska te joudutte pesemään pois sen
        soillä se oli rienausta paremmin kuin Ehtoollista ,


      • teuta01
        kuuntelijaetelästä kirjoitti:

        Eivät essut kirkolle tuolla sakramenttikaappauksella varsinaisesti pahaa tee.
        He tekevät sen itsellensä erottautumalla Kristuksen kirkosta lain muurin taakse omaan, itsetehtyyn pyhyyteensä.
        On käsittämätöntä, että Mikkelissä on lähdetty tuolla tavalla sooloilemaan, ilman yhdistyksen tai saarnaajienkokouksen päätöstä.
        Teollaan he repäisivät herätysliikkeen kahtia
        Nyt on enää turha puhua "eri lahjoilla" sarnaamisesta. Pitäisi olla selvää, että lapin neuvoja seuraavat ovat langenneet Paavalin mainitsemaan toisenlaiseen evankeliumiin ja oman pyhyyden harhaan.

        Todella ,ReH. tekee ihmisten mieleistä ,ei ole hän kummenpi kuin pahan tekijä .
        Ei kukaan voi olla tyytyväinen Mikkelin tekoon ..
        Siellä oli ollut 300 1hmistä mutta nauttijoita oli ollut 160 , mitse kertoo asiassa
        Sitä, että olipa mennyt sana perille ainakin osittain. .sanoi hän joka oli täältä
        kutsuttu mukaan. . .
        .
        Kaikki jotka lähtee mehukatti linjalle , ei voi olla saamaansa täysin tyytyväinen .
        Senhän me jo tiedämmekin , mutta toivoisimme että kaikki tutisivat kuin me.
        Että Jeesus asetti Ehtoollisen , ja Käytti Viiniä ja sanoi antaessaan Viiniä Opetus.-lapsilleen . Tämä on Minun Vereni ,ja Liiton veri ,Teidän edestänne Vuodataan
        syntien antamiseksi. .


      • teuta01

        "ei ne jakaneet 300 as. Vaan Etolisen otti ,n.160. sanoi ur.


      • jhfdkbbhgdhk
        teuta01 kirjoitti:

        Todella ,ReH. tekee ihmisten mieleistä ,ei ole hän kummenpi kuin pahan tekijä .
        Ei kukaan voi olla tyytyväinen Mikkelin tekoon ..
        Siellä oli ollut 300 1hmistä mutta nauttijoita oli ollut 160 , mitse kertoo asiassa
        Sitä, että olipa mennyt sana perille ainakin osittain. .sanoi hän joka oli täältä
        kutsuttu mukaan. . .
        .
        Kaikki jotka lähtee mehukatti linjalle , ei voi olla saamaansa täysin tyytyväinen .
        Senhän me jo tiedämmekin , mutta toivoisimme että kaikki tutisivat kuin me.
        Että Jeesus asetti Ehtoollisen , ja Käytti Viiniä ja sanoi antaessaan Viiniä Opetus.-lapsilleen . Tämä on Minun Vereni ,ja Liiton veri ,Teidän edestänne Vuodataan
        syntien antamiseksi. .

        Teu jos joku halveeraa täällä rukoile että pääsisit pois toivottavasti ei helvettiin mitä Pyhänhengen pilkasta on sanottu tuskin saat edes armon katumiseen


    • eslestadiolainen

      Mikkelin esikoislestadiolaiset ovat ottaneet historiallisen askeleen 5.12. ehtoollisen sakramentin halventamisessa. Tällä toiminnallaan he ovat katkaisseet koko esikoislestadiolaisen herätysliikkeen sakramenttiyhteyden apostolista jatkumoa olevaan Suomen evlut. kirkkoon. Halventaminen tulee siitä, että kirkon ehtoollisen ei ole enää katsottu olevan kelvollinen esikoislestadiolaisille. Halvennettu on Lutherin näkemys siitä, että ehtoollinen on pätevä kokonaisuus asetussanoineen ja vaikka sen jakaisi puhuva aasi. Halvennettu on myös muuta kirkossa käyvää kristittyä kansaa katsomalla, että heidän kanssaan ei ole kelvollista mennä samaan yhteysateriapöytään.

      Tällä askeleella samalla mikkeliläiset ovat tehneet päätöksen koko herätysliikkeen puolesta välittämättä siitä, että esikoislestadiolaisissa on tuhansia seurakuntalaisia ja kymmeniä saarnaajia ollut vastaan koko sakramenttihanketta.

      Tällä askelella mikkeliläiset ovat tehneet tietoisen päätöksen siitä, että esikoislestadiolainen herätysliike lakkaa olemasta herätysliike ja muuttuu ns. lahkoksi joka ei kuulu kirkkoyhteyteen ja katkaisseet sen perinnön, joka liikkeellä on ollut sen perustajasta, kirkon papista Lars Levi Lestadiuksesta lähtien. Päätös on ollut tietoinen, piispat ovat useassa kannanotossaan ja keskusteluissaan kertoneet mitä tästä seuraa.

      Samalla päätös on ollut yhdistyksen omia sääntöjä vastaan ja kirkkolakia vastaan ja näin on syyllistytty samalla myös maallisen lain vastaiseen toimintaan. Erikoista toimintaa uskonnolliselta yhteisöltä.

      Lisäksi vielä on huomattava, että esikoislestadiolainen (ent.) herätysliike ei ole missään yhdistyksen tätä asiaa päättävässä elimessä tehnyt virallista ja hyväksyttävää päätöstä sakramenttien omiin käsiin ottamisesta, eikä pystyisikään saamaan sellaista läpi. Seurakunnassa on vastustajia niin paljon, että päätöksenteon tueksi vaadittava riittävä äänimäärä jäisi saamatta.

      Ainoa päätöksen perusta on se, että Lapin vanhimmat ovat antaneet 'neuvon' sakramenttien omiin käsiin ottamisesta --> neuvo on muuttunut käskyksi --> neuvon uskotaan annetun kristillisyyden valkeudessa ja kaikki jotka sitä vastustavat on jyrättävä.

      Tämä on vasta alkua, tästä alkaa tapahtumien ketju, joka koettelee hyvin voimakkaasti kaikkia esikoislestadiolaisen herätysliikkeen vaikutuksessa olleita henkilöitä. Pyydän kaikkia rukoilemaan yhdessä Jumalaa, että rakkaus kuitenkin kristittyjen välillä säilyisi ja Jumala antaisi vielä rauhansa palata laumansa keskelle.

      • ihminen17

        Se on ihmeellistä,
        mä olen koko nuoruuteni ja lapsuuteni etsinyt elävää kristillisyyttä omalle kohdalleni, että mä käsittäisin sen omakohtaisesti, eli että käsittäsin Jeesuksen Kristuksen ja saisin rauhan.

        Sitä mä olen etsinyt aina silloin kuin maailman hekuma on tuntunut raskaalta ja turhalta.

        Ja mulla ei ole ikinä ollut mitään sitä vastaan, että sakramentit otettaisiin omiin käsiin,
        sellainen ajatus ei ole edes käynyt mielessä, eli vastustaa sitä?

        Me olemme varmaan eri hengen lapsia?


      • byybää
        ihminen17 kirjoitti:

        Se on ihmeellistä,
        mä olen koko nuoruuteni ja lapsuuteni etsinyt elävää kristillisyyttä omalle kohdalleni, että mä käsittäisin sen omakohtaisesti, eli että käsittäsin Jeesuksen Kristuksen ja saisin rauhan.

        Sitä mä olen etsinyt aina silloin kuin maailman hekuma on tuntunut raskaalta ja turhalta.

        Ja mulla ei ole ikinä ollut mitään sitä vastaan, että sakramentit otettaisiin omiin käsiin,
        sellainen ajatus ei ole edes käynyt mielessä, eli vastustaa sitä?

        Me olemme varmaan eri hengen lapsia?

        Voi sinua. Ja olet niin halukas tuomitsemaan toisia kristityitä. Tuomio on yksin jätetty Herran Jeesuksen tehtäväksi. Olen todella pöyristynyt sinusta ihminen17. Jos todella olet sydämestä kristitty sinulla olisi myös Kristuksen mieli, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkauisi vaan saisi iankaikkisen elämän. Vaan minutpa julkeasti tuomitsit palkkavaimon lapseksi, joka itse totisesti olet.
        Voi sinua raukkaa, voi maailmaa pahennusten tähden ja voi sitä ihmistä, jonka kautta pahennus tulee.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Se on ihmeellistä,
        mä olen koko nuoruuteni ja lapsuuteni etsinyt elävää kristillisyyttä omalle kohdalleni, että mä käsittäisin sen omakohtaisesti, eli että käsittäsin Jeesuksen Kristuksen ja saisin rauhan.

        Sitä mä olen etsinyt aina silloin kuin maailman hekuma on tuntunut raskaalta ja turhalta.

        Ja mulla ei ole ikinä ollut mitään sitä vastaan, että sakramentit otettaisiin omiin käsiin,
        sellainen ajatus ei ole edes käynyt mielessä, eli vastustaa sitä?

        Me olemme varmaan eri hengen lapsia?

        Täytyy sanoa "ihminen "että sinä todella olet erijumalan lapsi ,ellet käsitä
        asioita ,joita on tuotu esiin ,eikai LV:t ole sen kummoisempia. Mita luulet.
        Oliko jossakin ohje ,ja kun sitä pyydetään toteuttamaan mitä tulee sanaan
        :
        että ,sanot niin ettei sulla ole ikinä ollut /tullut mieleen sitä että otettaisiin
        omiin käsiin . Eihän sinulle ole tullut monimuukaan asia mieleen (työrkeys)
        se on jokaisen ymmärrettävä , Mitä sanoo Jeesus , varmaan Hän on pahoillaan
        .
        Tapahtuneeseen , mutta tietää mikä ? Ihminen on se on paska kokonainen .
        Ja siksi Hän sanoi viimeiseen Tuomioon ei kelpaa yksikään ihminen.
        Vaan Minä ja Enkelit teemme sen .
        .
        Onko kukaan ajatellut ,kuinka tähän on jouduttu , Siksi kun ihmiselle ei kelvannut
        Kanssa palvelija , ehtoollis vieraaksi ,sekin oli ihmisen teko ja Saa ta nan voi.
        teitä Ulkokullaiset ette tee kuin Jumala pyytää ...


      • Tätäkötarkoitit

        Entäs kun sen jakaa itse Bileami, eikä kuitenkaan Bileamin aasi.
        Bileamin aasi näki Herran paljastetuin miekkoineen, mutta itse Bileam ei nähnyt Herraa.


      • teuta01
        Tätäkötarkoitit kirjoitti:

        Entäs kun sen jakaa itse Bileami, eikä kuitenkaan Bileamin aasi.
        Bileamin aasi näki Herran paljastetuin miekkoineen, mutta itse Bileam ei nähnyt Herraa.

        Niin sellainen oli se aasi Jonka Jumala oli varustanut puhe taidolla ,
        Missä kohtaa se kirjoitetaan Bileami. ?


    • eslestadiolainen

      Jos tässä tarkoitat elävällä kristillisyydellä elävää uskoa, niin sitä me elävät kristityt kaikki etsimme omalle kohdalle, kunnes se löytyy. Moni on löytänyt uskonsa esikoislestadiolaisuudesta, kuten minäkin. Moni on löytänyt muista herätysliikkeistä tai kristillisistä yhteisöistä.

      Meillä on kaikilla kuitenkin velvollisuuksia sekä kristittynä että seurakuntana toimia oikein. Emme voi vain itsekkäästi juosta oman uskomme perässä välittämättä muista. Tässä sakramenttiasiassa nyt on menty välittämättä muiden uskosta ja seurauksista.

      Kirkon ehtoollinen on kelvannut esikoislestadiolaisille aina näihin päiviin saakka. Kirkko ei ole muuttanut mitään tunnustuksessaan. Kirkossa on ollut aina hyviä ja huonoja työntekijöitä. Niin on ollut esikoislestadiolaisuudessakin. Ihmisiä kun kaikki olemme. Mikään oleellinen ei ole muuttunut kirkossa. Nyt kuitenkin väkisin tehdään kaikki tämä sakramenttikaappaus ja vähät välitetään niistä kristityistä, jotka eivät omantuntonsa vuoksi pysty lähteä siihen mukaan. He haluavat kunnioittaa lakeja ja he haluavat rakentaa yhteyttä kristittyjen välille pysymällä kirkon yhteydessä. He tuntevat vastuunsa vaikuttaa kirkon kehitykseen kirkon sisältä käsin. Se on Jeesuksen oman esimerkin mukaista toimintaa. Kun Jeesus näki temppelin muuttuneen markkinapaikaksi, lähtikö hän sieltä pois? Ei lähtenyt, vaan kaatoi markkinapöydät ja alkoi puhdistaa temppeliä sisältä päin.

      Sakramenttikaappauksen seurauksena myös Jeesuksen lähetyskäskyn toteuttaminen Venäjän suuntaan tulee lähes mahdottomaksi, koska siihen tarvitaan paikallisen kirkon kanssa yhteistyö. Kaikki se työ, millä on rakennettu Inkerin ja Venäjän lähetystyö myös purkaantuu tällä sakramenttikaappauksella.

      Mitä hyvää sakramenttien omiin käsiin ottaminen tuo? Ei yhtään mitään, mutta se työ sataa saatanan laariin, hän riemuitsee kun kristittyjen lauma hajoaa pienempiin ja pienempiin osiin ja tulee näin heikommaksi esim. ISIS:n kaltaisia todellisia uhkia vastaan.

      Nyt ihminen17 esität ajatuksen, että olemme eri hengen lapsia? Voi olla. Sen tiedän, että Jumalan henki kokoaa laumaa ja toinen henki hajottaa laumaa.

      • ihminen17

        Mä uskon, että tämä vanhimpien päätös ei pitkässä kaavassa hajoita, vaan kokoaa. En mä voi enempää sanoa, koska mä näen sen selkeänä ja kirkkaana.

        Kun mä eilen aamulla heräsin, niin viimeinen vaihe siinä unessa oli, kun mä katsoin järven reunalla, joka oli ikään kuin korvessa, tai se oli ympäröity metsällä , mä katsoin taivaalle, ja se taivas oli niin kaunis, että sellaista kauneutta en mä ole koskaan aikaisemmin nähnyt. En ole todellakaan mikää uniin uskova vanha hörhö nainen jossain juoruämmien keskellä, mutta mulla on yksi tyttö mielessä, kenestä mä olen "tykännyt" enemmän kuin kenestäkään muusta tytöstä ja niinkin paljon että se on monesti mennyt kristillisyyden edelle ja paljon tärkeämmäksi asiaksi,
        mutta ensimmäinen ajatus mikä tuli mulle mieleen heti, kun mä katsoin sitä ihmeellistä taivasta oli tämä:

        Tämä on kauniimpi kuin (henkilö x). Oi kuinka tämä ihana ja kuinka tätä on ihana katsoa. Paljon ihanempi kuin (henkilöä x) En mä siitä halunnut katsetta irrottaa, mutta sitten tuli taas synkät pilvet tilalle.

        Tämä ei siis ollut mikään näky, vaikka sellaista uneksinkin, mutta tämä oli vertaus siitä ajatuksesta, mitä mä ajattelen tämän sakramenttiuudistuksen tuomasta siunauksesta. Näin mä siis uskon ja ajattelen.

        Kaikilla on kuitenkin vapaus uskoa mitä haluaa. Uskohan tulee kuitenkin Jumalalta. Mitä me sitten menisimme siihen lisäämään jotain omaa ja sanomme päälle, kiitos Jumala siitä toisesta uskon puolikkaasta, nyt minun työni tuli täydelliseksi.

        Ei, vaan kaikki mitä me saamme, sen me saamme Jumalalta. Näin mä uskon ja ajattelen.


      • piippaappuup

        "eslestadiolainen
        6.12.2015 1:28
        Mikkelin esikoislestadiolaiset ovat ottaneet historiallisen askeleen 5.12. ehtoollisen sakramentin halventamisessa. Tällä toiminnallaan he ovat katkaisseet koko esikoislestadiolaisen herätysliikkeen sakramenttiyhteyden apostolista jatkumoa olevaan Suomen evlut. kirkkoon."

        Uskottava on, että Jumala sallii kaikkea taphtuvaksi. Mikkeliläiset ovat tehneet totisesti pahaa työtä. Harmittaa niin kovasti, mutta on nyt ukottava, että Herra hoitaa. Onhan Herra Jeesus itse opettanut, älkää itse kostako minun rakkaani, vaan antakaa Jumalan vihan sijaa saada."


      • Kjbggcvbubin

        TÄMÄ eslestadiolaine on Siltalan opetuslapsí. Teksti on kuin suoraan saken suusta viikko sitten.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Mä uskon, että tämä vanhimpien päätös ei pitkässä kaavassa hajoita, vaan kokoaa. En mä voi enempää sanoa, koska mä näen sen selkeänä ja kirkkaana.

        Kun mä eilen aamulla heräsin, niin viimeinen vaihe siinä unessa oli, kun mä katsoin järven reunalla, joka oli ikään kuin korvessa, tai se oli ympäröity metsällä , mä katsoin taivaalle, ja se taivas oli niin kaunis, että sellaista kauneutta en mä ole koskaan aikaisemmin nähnyt. En ole todellakaan mikää uniin uskova vanha hörhö nainen jossain juoruämmien keskellä, mutta mulla on yksi tyttö mielessä, kenestä mä olen "tykännyt" enemmän kuin kenestäkään muusta tytöstä ja niinkin paljon että se on monesti mennyt kristillisyyden edelle ja paljon tärkeämmäksi asiaksi,
        mutta ensimmäinen ajatus mikä tuli mulle mieleen heti, kun mä katsoin sitä ihmeellistä taivasta oli tämä:

        Tämä on kauniimpi kuin (henkilö x). Oi kuinka tämä ihana ja kuinka tätä on ihana katsoa. Paljon ihanempi kuin (henkilöä x) En mä siitä halunnut katsetta irrottaa, mutta sitten tuli taas synkät pilvet tilalle.

        Tämä ei siis ollut mikään näky, vaikka sellaista uneksinkin, mutta tämä oli vertaus siitä ajatuksesta, mitä mä ajattelen tämän sakramenttiuudistuksen tuomasta siunauksesta. Näin mä siis uskon ja ajattelen.

        Kaikilla on kuitenkin vapaus uskoa mitä haluaa. Uskohan tulee kuitenkin Jumalalta. Mitä me sitten menisimme siihen lisäämään jotain omaa ja sanomme päälle, kiitos Jumala siitä toisesta uskon puolikkaasta, nyt minun työni tuli täydelliseksi.

        Ei, vaan kaikki mitä me saamme, sen me saamme Jumalalta. Näin mä uskon ja ajattelen.

        Mutta kuitenkin voit sanoa ihmisten sanaa paremmkin kuin Raamattua .
        Älä ole liian kirkas se voi sokaista Lampaita , niin kuin sinutkin. ihminen
        Es:lestaadi voi olla SS.toivon todella että olisi . hän kirjoittaa hyvin ja niin
        pitääkin , teidän päässien takia . Ei Kenenkään ihmisen anneta suorittaa
        sitä ,viimeistä tuomiota jonka Karitsa tulee tekemään . MUTTA TE OLETTE
        JO TEKEMÄSSÄ SITÄ , MILLÄ KORJAATTE , ETTE MILLÄÄN LUULETTE VAAN
        ETTÄ LV:t OLISI JOTAIN. mINÄ SANON MITÄ NE ON , NE ON VANHOJA VIIKIN
        KEJÄ EN PAREMMIN SANO . TUTKIKAA ASIOITA , JA TEHKÄÄ SE HUOLELLA.


      • piippaappuup
        Kjbggcvbubin kirjoitti:

        TÄMÄ eslestadiolaine on Siltalan opetuslapsí. Teksti on kuin suoraan saken suusta viikko sitten.

        Minä en ole Sake puheta kuullut. Ole Herran Jeesuksen opetulapsi. Jos joku on sanout samoin meritsee että on Pyhä Henki samoin ilmoiittanut.


      • OddPietiläinen
        Kjbggcvbubin kirjoitti:

        TÄMÄ eslestadiolaine on Siltalan opetuslapsí. Teksti on kuin suoraan saken suusta viikko sitten.

        Kjbggcvbubin

        6.12.2015 10:53

        TÄMÄ eslestadiolaine on Siltalan opetuslapsí. Teksti on kuin suoraan saken suusta viikko sitten.

        Lienet Odd Minden opetuslapsi! Sieltä sitä lapinpaskaa tulee tuutin täydeltä!


    • eslestadiolainen

      Minäkin näen vanhinten päätöksen selkeänä kirkkaana ja se hajottaa seurakuntaa. Selvyyden vuoksi on todettava, että vanhimmilla ei ole päätösvaltaa sakramenttiasiassa. He ovatkin antaneet vain 'neuvon', joka on tulkittu käskyksi.

      Sinä kuten kaikki muutkin tuntuvat uskovan vanhinten erehtymättömyyteen. Koska he ovat syntyneet Ruotsin lapissa, heille on tullut automaattisesti suurempi kirkkaus uskon asioissa sen vuoksi, että Lestadius kulki samoilla mailla. Lestadiuksen henki on jäänyt kuljeksimaan Ruotsin lappiin ja vaikuttaa siellä asuviin puhujiin niin, että eivät voi tehdä virhearviointeja.

      Ei tässä sakramenttiasiassa ole näkynyt ainuttakaan sellaista perustelua, joka kestäisi päivänvalon. Hanketta vievät saarnamiehet eivät ole esittäneet Raamatulla perusteluita ja seurakuntalaiset uskovat vanhimpien erehtymättömyyteen. Näin on menty loppuun asti.

      • ihminen17

        En tiedä muista, mutta mä en usko ihmisten erehtymättömyyteen. Mä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, ja Pyhään Henkeen.

        Mihin sä uskot?


      • ihminen17
        ihminen17 kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta mä en usko ihmisten erehtymättömyyteen. Mä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, ja Pyhään Henkeen.

        Mihin sä uskot?

        Niin eihän Jeesuskaan käskenyt, vaan kehoitti ja neuvoi. Ei Jeesus voinut sanoa jollekkin uskottomalle, että sinun on pakko seurata minua, vaan Jeesus sanoi, ellet sinä uudestisynny minun kauttani, et sinä taida tulla sisälle taivaanvaltakuntaan.

        Joku syntinen nainen seurasi Jeesusta, syntiensä tähden, ja kun sai ne anteeksi, niin sen takia että oli kaiken saanut anteeksi.

        Opetuslapset seurasivat Jeesusta, koska he uskoivat Jeesukseen.

        Ainoat ketkä eivät seuranneet Jeesusta, olivat ne, jotka kielsivät Jeesuksen, tunnustivat kyllä Jumalan, mutta kielsivät Jeesuksen voiman.

        Niin tekin tunnustatte Jeesuksen Kristukseksi, mutta kiellätte Jeesuksen opetuslasten voiman.

        Jeesus tosin oli Jumalan Poika,

        mutta Jeesuksen opetuslapset saivat asuvaisen Pyhän Hengen.


      • ihminen17
        ihminen17 kirjoitti:

        Niin eihän Jeesuskaan käskenyt, vaan kehoitti ja neuvoi. Ei Jeesus voinut sanoa jollekkin uskottomalle, että sinun on pakko seurata minua, vaan Jeesus sanoi, ellet sinä uudestisynny minun kauttani, et sinä taida tulla sisälle taivaanvaltakuntaan.

        Joku syntinen nainen seurasi Jeesusta, syntiensä tähden, ja kun sai ne anteeksi, niin sen takia että oli kaiken saanut anteeksi.

        Opetuslapset seurasivat Jeesusta, koska he uskoivat Jeesukseen.

        Ainoat ketkä eivät seuranneet Jeesusta, olivat ne, jotka kielsivät Jeesuksen, tunnustivat kyllä Jumalan, mutta kielsivät Jeesuksen voiman.

        Niin tekin tunnustatte Jeesuksen Kristukseksi, mutta kiellätte Jeesuksen opetuslasten voiman.

        Jeesus tosin oli Jumalan Poika,

        mutta Jeesuksen opetuslapset saivat asuvaisen Pyhän Hengen.

        Joko teutalla ja kumppaneilla narskuu hampaat?


      • ihminen17
        ihminen17 kirjoitti:

        Joko teutalla ja kumppaneilla narskuu hampaat?

        Hammaslääkäristä saa sitten tekarit, jos hampaat katkeilee.


      • Somertime
        ihminen17 kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta mä en usko ihmisten erehtymättömyyteen. Mä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, ja Pyhään Henkeen.

        Mihin sä uskot?

        Näin minuakin kotona opetettiin. Kieltämättä uskovaisten kirjoitukset tällä palstalla
        menevät yli hilseen niin monimutkaisia ajatuksia ne sisältävät.


      • 71nenimhi
        ihminen17 kirjoitti:

        Joko teutalla ja kumppaneilla narskuu hampaat?

        Vahingonilo tuntuu olevan sakramenttikristityn paras ilo. Ei vain ole kovin terveellä pohjalla usko siinä vaiheessa, mutta aina voi pyytää parhaalta ylilääkäriltä aikaa vastaanotolle. Se on auki 24/7. Suosittelen.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta mä en usko ihmisten erehtymättömyyteen. Mä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, ja Pyhään Henkeen.

        Mihin sä uskot?

        Sinun ,sanoisinko uskosi on jo kolmekertaa 2 pv.aika mennyt mihin sattuu .
        Joten en pitäisi saanaasi niin suuri arvoisena , vaikka sanot tässä viestissä ,
        että et usko ihmisen erhtymättömyyteen ja niihin hienoihinsanoihin joita lataat.
        .
        Muista nyt kuitenkin ,ette te olisi tässä tilassa jos uskoisit ,kuin kirjoitit ja miksi
        on niin kova hinku saada kaikki yhdellä kertaa esille . sitä minä ihmettelen vielä
        sitäkin, kuinka joku voi vaihtaa Viinipuun annin mehukattiin. ?
        .
        Tästä olemme puhuneet paljon ,mutta minä en ymmärrä. Kysuit : mihin uskon ?
        Minä (Uskon Isään Jumalaan , Poikaan ja Pyhään Henkeen) . Raamattuun siihen
        jota ihminen 17 , ei edes lue. Sitten uskon Lutheriin , PM:n ja niihin 10 muuhun
        heidän avustajaansa . joista muutamat erosivat ,,kuten nyt te. .


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Joko teutalla ja kumppaneilla narskuu hampaat?

        Ei ,Todella "ihminen ,Minä tiedän kuka minä olen , minä olen syntinen ,
        loppuun asti ja siksi pyydän että saisin syntini anteeksi , ja että voisin ,
        hyvällä omallatunnolla kulke lopun matkaa : Tätä Rukoilen Jeesukselta
        Kristukselta ,Jumalan Pojalta aamen ...
        .
        Sellaiset jotka kirskuttelee hampaitaa ,on tuomittu tulijärveen ikuisuudeksi ..
        Ja meidät on Kutsuttu Taivaaseen Yljän Häihin,.ne voi kestää n.4000 ensi vuotta.
        Se menee kuin siivillä ,koska siellä ei ole aikaa . Ja kyllä jokainen joka on kutsuttu
        mielellään sinne menee. Minäkin ..
        .
        Kun Lutherin kuolin vuodetta sitten siistittiin ,löytyi paperin pala ,jossa oli muutama sana Lutherin käsialalla , Siinä luki ..... no nyt en muistakkaan kirjoitan kun muistan.
        siis nämä oli nyt minun sanoja,


      • uskovamummu
        teuta01 kirjoitti:

        Ei ,Todella "ihminen ,Minä tiedän kuka minä olen , minä olen syntinen ,
        loppuun asti ja siksi pyydän että saisin syntini anteeksi , ja että voisin ,
        hyvällä omallatunnolla kulke lopun matkaa : Tätä Rukoilen Jeesukselta
        Kristukselta ,Jumalan Pojalta aamen ...
        .
        Sellaiset jotka kirskuttelee hampaitaa ,on tuomittu tulijärveen ikuisuudeksi ..
        Ja meidät on Kutsuttu Taivaaseen Yljän Häihin,.ne voi kestää n.4000 ensi vuotta.
        Se menee kuin siivillä ,koska siellä ei ole aikaa . Ja kyllä jokainen joka on kutsuttu
        mielellään sinne menee. Minäkin ..
        .
        Kun Lutherin kuolin vuodetta sitten siistittiin ,löytyi paperin pala ,jossa oli muutama sana Lutherin käsialalla , Siinä luki ..... no nyt en muistakkaan kirjoitan kun muistan.
        siis nämä oli nyt minun sanoja,

        Olisko ollut tähän tapaan: Kerjäläisiä olemme kaikki.


      • ihminen17
        teuta01 kirjoitti:

        Sinun ,sanoisinko uskosi on jo kolmekertaa 2 pv.aika mennyt mihin sattuu .
        Joten en pitäisi saanaasi niin suuri arvoisena , vaikka sanot tässä viestissä ,
        että et usko ihmisen erhtymättömyyteen ja niihin hienoihinsanoihin joita lataat.
        .
        Muista nyt kuitenkin ,ette te olisi tässä tilassa jos uskoisit ,kuin kirjoitit ja miksi
        on niin kova hinku saada kaikki yhdellä kertaa esille . sitä minä ihmettelen vielä
        sitäkin, kuinka joku voi vaihtaa Viinipuun annin mehukattiin. ?
        .
        Tästä olemme puhuneet paljon ,mutta minä en ymmärrä. Kysuit : mihin uskon ?
        Minä (Uskon Isään Jumalaan , Poikaan ja Pyhään Henkeen) . Raamattuun siihen
        jota ihminen 17 , ei edes lue. Sitten uskon Lutheriin , PM:n ja niihin 10 muuhun
        heidän avustajaansa . joista muutamat erosivat ,,kuten nyt te. .

        "Joku syntinen nainen seurasi Jeesusta, syntiensä tähden, ja kun sai ne anteeksi, niin sen takia että oli kaiken saanut anteeksi.

        Opetuslapset seurasivat Jeesusta, koska he uskoivat Jeesukseen.

        Ainoat ketkä eivät seuranneet Jeesusta, olivat ne, jotka kielsivät Jeesuksen, tunnustivat kyllä Jumalan, mutta kielsivät Jeesuksen voiman.
        Niin tekin tunnustatte Jeesuksen Kristukseksi, mutta kiellätte Jeesuksen opetuslasten voiman.

        Jeesus tosin oli Jumalan Poika,

        mutta Jeesuksen opetuslapset saivat asuvaisen Pyhän Hengen."

        Tätähän teuta ei usko, ja juuri sentähden mä olen iloinen, että tämänkaltainen "hajaannus" tapahtuu. Nyt on taas kohta kiva tulla rukoushuoneelle, kuin tapakristityt pharisealaiset ei ole hajoittamassa Jumalan työtä, vaan ne ketkä sinne tulee, tulevat toivon ja uskon kanssa.
        Kaikki tosin ovat tervetulleita, mutta mitä nyt tapahtuu,

        Se mitä nyt tapahtuu on tämä, lue teuta ja kumppanit, lukekaat tästä;

        Enään ei esikoislestadiolaisten rukoushuoneella ole, eikä tule olemaan missään määräys tai niin sanotussa "arvo" vallassa, eli päätösvallassa, kukaan eikä yksikään fariseus eikä saddukeus,
        vaan ne, ketkä päättävät seurakunnan asioista "hajaannuksen" jälkeen, ovat ne, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä ja tulesta,
        ja niin Jumalan seurakunta, vaikka siellä olisikin erilailla ajattelevia, saa siunauksen, koska Jumalan työtä ei tee enään luulouskoiset, vaan totisesti vanhurskaat ja uudestisyntyneet.

        Kiitos Jumalalle tästä. On meillä hyvä Isä taivaassa, joka on kuullut nuorten lasten rukoukset. Kiitos siitä yksin Jumalalle.

        Paavalin sanat sopivat teutalle;
        Ettekö tiedä, että vähä hapatus pilaa koko taikinan.

        Sitä saat itse miettiä, mitä tarkoittaa, mulla ei ole nyt antaa vastausta.

        Ei ole kirkko paljoa ihmissieluja voittanut Herralle niillä komeilla menoillansa. Ehkä se on Herran temppeli, siis kirkko, mutta niin on myöskin esikoisten rukoushuoneet yhtälailla.

        Kun teuta ja kumppanit kuuntelee kirkossa urkujen huminaa ja Pastoreiden saarnaa Jeesuksesta, niin teuta ja kumppanit saavat olla iloisia siitä,

        mutta niin ovat myöskin ne valitut lapset Jumalan seurakunnassa yhtälailla, kun he veisaavat kiitosta ja ylistystä Herralle ja Mestarille, ja juovat ja syövät ehtoollista Jeesuksen muistoksi.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        "Joku syntinen nainen seurasi Jeesusta, syntiensä tähden, ja kun sai ne anteeksi, niin sen takia että oli kaiken saanut anteeksi.

        Opetuslapset seurasivat Jeesusta, koska he uskoivat Jeesukseen.

        Ainoat ketkä eivät seuranneet Jeesusta, olivat ne, jotka kielsivät Jeesuksen, tunnustivat kyllä Jumalan, mutta kielsivät Jeesuksen voiman.
        Niin tekin tunnustatte Jeesuksen Kristukseksi, mutta kiellätte Jeesuksen opetuslasten voiman.

        Jeesus tosin oli Jumalan Poika,

        mutta Jeesuksen opetuslapset saivat asuvaisen Pyhän Hengen."

        Tätähän teuta ei usko, ja juuri sentähden mä olen iloinen, että tämänkaltainen "hajaannus" tapahtuu. Nyt on taas kohta kiva tulla rukoushuoneelle, kuin tapakristityt pharisealaiset ei ole hajoittamassa Jumalan työtä, vaan ne ketkä sinne tulee, tulevat toivon ja uskon kanssa.
        Kaikki tosin ovat tervetulleita, mutta mitä nyt tapahtuu,

        Se mitä nyt tapahtuu on tämä, lue teuta ja kumppanit, lukekaat tästä;

        Enään ei esikoislestadiolaisten rukoushuoneella ole, eikä tule olemaan missään määräys tai niin sanotussa "arvo" vallassa, eli päätösvallassa, kukaan eikä yksikään fariseus eikä saddukeus,
        vaan ne, ketkä päättävät seurakunnan asioista "hajaannuksen" jälkeen, ovat ne, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä ja tulesta,
        ja niin Jumalan seurakunta, vaikka siellä olisikin erilailla ajattelevia, saa siunauksen, koska Jumalan työtä ei tee enään luulouskoiset, vaan totisesti vanhurskaat ja uudestisyntyneet.

        Kiitos Jumalalle tästä. On meillä hyvä Isä taivaassa, joka on kuullut nuorten lasten rukoukset. Kiitos siitä yksin Jumalalle.

        Paavalin sanat sopivat teutalle;
        Ettekö tiedä, että vähä hapatus pilaa koko taikinan.

        Sitä saat itse miettiä, mitä tarkoittaa, mulla ei ole nyt antaa vastausta.

        Ei ole kirkko paljoa ihmissieluja voittanut Herralle niillä komeilla menoillansa. Ehkä se on Herran temppeli, siis kirkko, mutta niin on myöskin esikoisten rukoushuoneet yhtälailla.

        Kun teuta ja kumppanit kuuntelee kirkossa urkujen huminaa ja Pastoreiden saarnaa Jeesuksesta, niin teuta ja kumppanit saavat olla iloisia siitä,

        mutta niin ovat myöskin ne valitut lapset Jumalan seurakunnassa yhtälailla, kun he veisaavat kiitosta ja ylistystä Herralle ja Mestarille, ja juovat ja syövät ehtoollista Jeesuksen muistoksi.

        Olen Teu :Ja En pidä siitä kuinka ihminen17 käyttää kynäänsä'. Minusta on
        pöyristyttävää' kuink ajoku ihminen asettaa sanoja suustansa, ikääm kuin minun sanoiksi. Sentähden tulen tekemään ,jotakin että ei tapahtuisi vääryyttä. .
        .
        Kä'vin sunnuntaina Rukous huoneella ja en saanut sellaistä käsitystä kuin ihmine17
        sanoi ,vaan tuli mieleen että siellä oli vain puolet ihmisistä kuin silloin ennen .
        Kuinka laskette , onko he fariseuksia vai, ei .en mene taas heti ensisunnuntaina.
        .
        minulle valkeni että tuomarina on heillä helppo olla ,vaikka Raamattu kieltää
        Kaikenlaisen tuomaroinnin , kristityltä. eikä se annamitään lupaa muuhunkaan
        senkaltaiseen tekoon , Ihminen 17. mukaan lukien .
        .
        Toiseksi saa ta na koetti Erämaassa vietellä Jeesuksen , ja sai hyvät vastaukset
        jotka on Raamatussa , Ja kun hän 40 päivän päästä sieltä lähti , oli jo saa ta na menossa ,ja huomannut omat vikansa mutta ei sanallakaan pyytänyt anteeksi .
        .
        Vaan hän luuli että voi tehdä jotakin sellaista joka viettelisi Jumalan Pojan .
        Vaan ei voinut ,ja niin ei voi ihminen 17. kaan, kerron totuutta hänelle . ja siksi
        määrittelen asioita eritavalla kuin ihminen 17. Uskotko.


      • näinhänseon
        teuta01 kirjoitti:

        Olen Teu :Ja En pidä siitä kuinka ihminen17 käyttää kynäänsä'. Minusta on
        pöyristyttävää' kuink ajoku ihminen asettaa sanoja suustansa, ikääm kuin minun sanoiksi. Sentähden tulen tekemään ,jotakin että ei tapahtuisi vääryyttä. .
        .
        Kä'vin sunnuntaina Rukous huoneella ja en saanut sellaistä käsitystä kuin ihmine17
        sanoi ,vaan tuli mieleen että siellä oli vain puolet ihmisistä kuin silloin ennen .
        Kuinka laskette , onko he fariseuksia vai, ei .en mene taas heti ensisunnuntaina.
        .
        minulle valkeni että tuomarina on heillä helppo olla ,vaikka Raamattu kieltää
        Kaikenlaisen tuomaroinnin , kristityltä. eikä se annamitään lupaa muuhunkaan
        senkaltaiseen tekoon , Ihminen 17. mukaan lukien .
        .
        Toiseksi saa ta na koetti Erämaassa vietellä Jeesuksen , ja sai hyvät vastaukset
        jotka on Raamatussa , Ja kun hän 40 päivän päästä sieltä lähti , oli jo saa ta na menossa ,ja huomannut omat vikansa mutta ei sanallakaan pyytänyt anteeksi .
        .
        Vaan hän luuli että voi tehdä jotakin sellaista joka viettelisi Jumalan Pojan .
        Vaan ei voinut ,ja niin ei voi ihminen 17. kaan, kerron totuutta hänelle . ja siksi
        määrittelen asioita eritavalla kuin ihminen 17. Uskotko.

        Harmi teu se vaan on aika totta mitä ihminen kirjoittaa sen saa lukea ihan sinun omista teksteistä. En paremmin sanoa voi


      • Tyhmäkö

        Seppot pitää omaa seurakuntaansa treella niin pimennossa kuin suinkin voi. Asiasta ei puhuta kuin pienissä omissa piireissä ja muita ihmisiä pidetään niin tyhminä ettei niille kannata kertoa mitään. Vahinko vain että ne yksinkertaiset kristityt pitävät kuitenkin tämän seurakunnan taloudellisesti pystyssä. Sakramenttiaktiivit on vain niin itsevarmaa porukkaa että voipi kalahtaa vielä kiville kunhan hämäläiset herää .

        Oli asia niin tai näin niin pitäisi siitä edes seurakuntalaisille kertoa. Myöskin niille jotka eivät kuulu seppojen,niemien tai kuoppaloitten piiriin.


    • Luterilainen

      Ihminen 17 ! Muista nyt sitten katsoa tarkkaan, kun sitä tyttöä olet katsellut, että teille ei sitten nk.avioliitossa, (jonka joku suntio on "vihkinyt") tule heti riitaa näistä tärkeistä asioista. Lapsen kasteesta ym. Muista kysyä, ja ilmoittaa etukäteen omatkin mielipiteesi asioista! Ja että tyttö muistaisi käyttää mustaa huivia nk.häissänne! Asiat selviksi!

    • sanokaasejae

      Sanokaapas nyt edes yksi Raamatun jae josta käy ilmi ettö minä en voi yksinäni viettää ehtoollista omassa kodissani!

      Niin, antakaapas nyt kuulua.

      • Pienvisiiri

        Sanopas sinä, syntyikö Jeesus mennäkseen esiripun taakse kaikkein pyhimpään, vai tuliko Hän sieltä Isän tahdon mukaan, jotta kaikki jotka Häneen uskovat, pelastuisivat?

        Tähän vastakysymykseeni sisältyy monta Raamatunkohtaa.


      • Leiff01

        Se. on se . että sinulla ei ole todistajaa.


      • kerrose
        Leiff01 kirjoitti:

        Se. on se . että sinulla ei ole todistajaa.

        mitä todistajaa?

        missä on siihen kuuluva Raamatun opetus?


      • niinkölienee
        Pienvisiiri kirjoitti:

        Sanopas sinä, syntyikö Jeesus mennäkseen esiripun taakse kaikkein pyhimpään, vai tuliko Hän sieltä Isän tahdon mukaan, jotta kaikki jotka Häneen uskovat, pelastuisivat?

        Tähän vastakysymykseeni sisältyy monta Raamatunkohtaa.

        Mihin tämä taas liittyy?

        mitä tekemistä kysmykselläsi on ehtoollisen viettämisen ajallisissa muodoissa?

        Jeesus teki sen työn jonka Isä Hänelle antoi ja sillä siisti!

        saanen epäillä että olet tarjoamassa taas yhtä lestoilel tyypilisät iihmeselitystä jolal puhuja pätee kun on varmaa ettei kukaan ymmärrä sen enempää kuin puhujakaan mitä on puhunut.


      • Pienvisiiri
        niinkölienee kirjoitti:

        Mihin tämä taas liittyy?

        mitä tekemistä kysmykselläsi on ehtoollisen viettämisen ajallisissa muodoissa?

        Jeesus teki sen työn jonka Isä Hänelle antoi ja sillä siisti!

        saanen epäillä että olet tarjoamassa taas yhtä lestoilel tyypilisät iihmeselitystä jolal puhuja pätee kun on varmaa ettei kukaan ymmärrä sen enempää kuin puhujakaan mitä on puhunut.

        "Te olette maailman valkeus."

        Et tarvitse pelastuaksesi mitään. Et ehtoollista kotona etkä muuallakaan. Sinun vain tarvitsee uskoa Kristukseen. Siinä kaikki.

        Mutta jos ehtoollista vietetään, se on tarkoitettu kaikille. Englanninkielinen nimitys Communion kertoo varmaan tämän selkeämmin.

        Ehtoollista ei tarvitse, eikä myöskään pidä viedä yhden ihmisen tai jonkin pienen yhteisön tarpeisiin. Se voi hyvin olla näkyvillä. Tähän viittaan ensin mainitsemallani Raamatunlauseella.

        Jäikö jokin kysymys vielä selvittämättä?


      • Ryssänkirkko

        Ortodoksien ehtoollisenvietossa, ainakin ennen, liturgiaan kuului huuto: Ovet, ovet! Se tarkoitti että ovet suljetaan ei-uskovilta.


      • sesiitäsittentaas
        Pienvisiiri kirjoitti:

        "Te olette maailman valkeus."

        Et tarvitse pelastuaksesi mitään. Et ehtoollista kotona etkä muuallakaan. Sinun vain tarvitsee uskoa Kristukseen. Siinä kaikki.

        Mutta jos ehtoollista vietetään, se on tarkoitettu kaikille. Englanninkielinen nimitys Communion kertoo varmaan tämän selkeämmin.

        Ehtoollista ei tarvitse, eikä myöskään pidä viedä yhden ihmisen tai jonkin pienen yhteisön tarpeisiin. Se voi hyvin olla näkyvillä. Tähän viittaan ensin mainitsemallani Raamatunlauseella.

        Jäikö jokin kysymys vielä selvittämättä?

        Eli yksinäinen ikänsä Jumalaa palvellut uskova vanhus ei voi viettää ehtoollista yksin vaikka haluaisi!?

        on teillä erikoiset opit!


    • Nyt pitäisi välttää turhia kokkapuheita, koska ne vain vahvistavat eroa.

      • ihminen17

        Jos teuta ja kumppanit olisivat oikeasti synnintunnossa, niin he tarvitsisivat Jumalan seurakuntaa, mutta kuin he ovat kurjia valehtelijoita, niin he eivät tarvitse niitä miehiä, jotka ovat Pyhällä Hengellä täytetyt, vaan he tyytyvät ainoastaan kirkkoon ja kirkon opetukseen, niin kuin pharisealaiset ja saddukeukset. Kyllä pharisealaisetkin tulivat Johanneksen kasteelle, mutta Johannes vastasi heille sanoen:
        7.te kyykäärmeitten sikiät*, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa?
        8. Tehkäät siis parannuksen soveliaita hedelmiä.
        9. Ja älkäät ajatelko itsellenne sanoa: Abraham on meidän isämme*. Millä minä sanon teille: Jumala voi näistä kivistä Abrahamille lapset herättää.
        10. Mutta jo myös on kirves pantu puiden juurelle: sentähden jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja tuleen heitetään.
        11. Minä tosin kastan teitä vedellä parannukseen; mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on väkevämpi minua, jonka kenkiä en minä ole kelvollinen kantamaan, hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella.
        12. Jonka viskin on hänen kädessänsä, ja hän perkaa riihensä ja kokoo nisunsa aittaansa, mutta ruumenet polttaa hän sammumattomalla tulella.


    • koittaisittejoherätä

      Mistä teu ja kumppanit saatte "sit' viiniä" jota Jeesus tarjosi oppilailleen ja sitä leipää jota he kastoivat ja söivät?

      mist' teillä on se juuri oikea resepti jolla ne on valmistettu ja luuleeko joku ihan oikeasti että noissa maasta kasvasvissa aineissa on jokin autuuttava talismaaninen vaikutus sen syöjälle?!

      eikö koko suomen juoppokansa olisi jo aikoja muttunut jos aineellisessa olisi aineettomaan pääsylippu!!?

      oletko teu taikauskoinen vai mikä tässä on homman nimi, kai te nyt tiedätte milalinen nyrkkipaja mailman mitassa uskovia tämä teidän touhunne on!

    • kukajaksaa

      Minäpä kysyn teiltä mitä ja miksi Jeesus kehoittaa "menemään kammioonsa ja rukoilemaan siellä Jumalaa ja Jumala joka salassa näkee maksaa hänelle"

      miksi Jeesus ei sano että ei voi rukoilla eikä kohdata Jeesusta kun ei ole todistajia?

      ei kuulkaa tämä teitin oppirakenteenne on niin kuin ikivanha laho hirvenpyyntilava joka vielä huojuu mutta ronmahtaa heti kun siihen koskee.

      • ihminen17

        "miksi Jeesus ei sano että ei voi rukoilla eikä kohdata Jeesusta kun ei ole todistajia?"

        Varmaan siksi, koska Jeesus oli itse se todistaja, Jeesus itse todisti Isästänsä Jumalasta.

        Profeetat todisti Jeesuksen tulemisesta, ja Pyhän Hengen lahjan saaneet puhuvat myöskin siitä, mitä he tietävät ja todistavat mitä he näkevät.


      • ihminen17
        ihminen17 kirjoitti:

        "miksi Jeesus ei sano että ei voi rukoilla eikä kohdata Jeesusta kun ei ole todistajia?"

        Varmaan siksi, koska Jeesus oli itse se todistaja, Jeesus itse todisti Isästänsä Jumalasta.

        Profeetat todisti Jeesuksen tulemisesta, ja Pyhän Hengen lahjan saaneet puhuvat myöskin siitä, mitä he tietävät ja todistavat mitä he näkevät.

        Todistajia on siis ollut aina, siksi Jeesus ei sanonut sellaista,

        kaikki vain eivät ota todistusta vastaan.


    • sokkotreffitt

      Teuta menee Irjan hameen helmaan ja tekee ristinmerkkejä siellä on niin ihanaa kun kohta homot ja lespot pitää kirkon messua kantaen sateenkaari lippuja
      ei kirkossa mitään mätää ole mikä se juice messukin oli varmaan ihan jees

      • LikaisetKädet

        Mistähän syvästä lähteestä jotkut saavat voimaa kirjoittaa kuten sokkotrefit tekee?

        Evankelista Luukas kirjoittaa Jeesuksen puhuneen silässä olevasta rikasta (roska) ja malkasta (kattohirsi) - olisiko nyt syytä itse kunkin miettiä mitä tänne kirjoittaa? Palataan asian ytimeen eli siihen kummasteluun, että jotkut herätyliikkeessä ovat tehneet ilman yhteistä päätöstä sellaisia asioita, jotka johtavat ristiriitaan luterilaisen kirkon kanssa.


    • mitenlieneeasianlaitama

      Minä kun tulin uskolle kuuliaiseksi menin ja irotin itseni kirkosta samantien, siihen loppui ristiriitely ja kirkon kans pelaaminen.

      ja kas, Jumala pysyi valtaistuimellaan yhdessö Poikansa kanssa eikä siellä tapahtunut mitään järistyksiä. Koko enkelkunta tosin katsahti alas ihmeissään kun oli yksi joka uskalsi astua Jeesuksen jälkiin ulpouolelle leirin Kristuksen pilkkaa kantamaan!

      miten se tämä asia siellä kirkkolaivassa on järjestetty. onko siellä käyty erillisneuvottelut taivaan kanssa salalisen lisäpöytäkirjan kanssa vai?

      • uskovaiset_roviolle

        Juurikin näin. Saa ja voi uskoa Jeesukseen tai vaikka lentävään teepannuun ihan uskonvapauslain mukaan. Uskontoa kunnioitan vaan uskovaisissa itsessään ei ole tähteellä mitään kunnioitettavaa; te tosiuskovaiset, kirjanoppineet fariseukset olette itse ihan saatanasta. Juuri teidänlaisten takia irtisanouduin kirkosta jatkaen uskoani ihan omalla tahollani. Juuri teidän takianne ei kohta voi sanoa uskovansa tässä maailmassa. Ei teidän "uskoonne" voi ääneen sanoa uskovansa; kukapa teihin haluaa samaistua. Kaivatte omaa loppuanne; omaa taivaspaikkaanne ja kruununne kirkastamiseen tähtäävä itsekäs ja tarkoitushakuinen "laupeudentyönne" on kääntynyt teitä itseänne vastaan! Te ja teidän uskontulkintanne olette se hirviö joka uskonvapauslain vuoksi saa yhä rehottaa muutoin kohtuullisessa Suomessa.


    • kdkdkdck

      Varokaa sitä hyväveliyhteisöä. Sehän myrkyttää lapsiakin ja pedofiilejä. Kukaan ei uskalla puhua ettei omat lapsetkin joudu uhriksi. Yhteisövaino.

      Onneksi nykyään internetissä ei voi kauaa totuutta salata.

      Totuus tulee esiin aina!

      Minä autan ja levitän myös tätä viestiä. Levittäkää muutkin!!!!

    • teuta01

      Ei se mitään auta vaikka joku kirjoitti että jako kahtia ,minusta se tarkoittaa että reilusti menee Hakoon ne sakramentin ottajat omiin käsiin .
      .
      Koska missään ei sanota että niille pitää jättää Rukoushuoneet itseasiassa ne
      Jäi 1901/2 melkein kaikki VL: ,vaikka niitäkin oli tatkoissa tehty joten ne ovat
      yhteisiä ,Yksi RukousHuone jäi Hesaan .
      .
      Miksi ? Siksi kun se oli osakepohjainen ja osakkeen omistajat oli Es/Lestoja ,
      Siinä oli tuisketta ,Se oli Fredrikin kadulla , ennen kuin saivat oskeenemiston
      selväksi ,sitten tapahtui seuraavaa ,kun oli selvinnyt että VL:t ei sitä yksi mies
      meni Rautakauppaan osti 22 Naulaa aika isoja ,ja löivät oven umpeen , tarkist
      ettuaan ettei kukaan jää .
      .
      Se oli ainoa jonka Es Lestat saivat kaikki muut on Rakennettu 1902 jälkeen joskus
      ja joissakin olen ollut Mukana H-suo. Helsinki , Turku , Tampere, Pori, P-joki,
      'HML. Lahti..Lammi., mm. voi vieläkin olla muitakin .

      • Anonyymi

        Mites tuommoisesta lestadiolaisten yhteisövainosta pääsee eroon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe