Heih... Onx tietoo miten ryhtyä gootix?
Haluisin yrittää löytää itteni gootista?
Ja tärkein kyssä, saax gootti olla uskossa?
Kiitos avusta
Gootti
17
1272
Vastaukset
- Gootin alku
Gootiksi ei ryhdytä, sellaiseksi tullaan, synnytään. Mutta mitä minä siihen sanomaan, kun itse olen vasta gootin alku.
- Heissu
Mut ku must tuntuu silt ett mä olisin gootti...
Mä tunnen olevani kotona ku oon goottien seurassa...
Mut onx sull tietoo ett voix gootti olla uskossa? - Elegia_amor_noctum
Minun mielestäni gootiksi pitää kasvaa henkisesti. omassa tapauksessani oma"goottimaisuuteni" alkoi näkyä vasta hiljattain, enkä vieläkään kutsuisi itseäni gootiksi. kyllä se tulee pikkuhiljaa sieltä omasta sydämestä jos on tullakseen. itse olen sen verran nuori etten ole itselleni samanhenkistä seuraa löytänyt.
- girlieeh
Of course gootti saa olla uskossa
- ladyluciferia
Jos et kuuntele goottimusiikkia(ja tietenkin pidä siitä.) et voi olla gootti.
Ja gootit saavat olla missä uskossa vaan. Sehän on vain se musiikki ja pukeutuminen mikä gootin tekee. - sinulle
Gootiksi enemmän tai vähemmän synnytään. Syntymisen jälkeen yhteiskunta ja elämä muokkaa alttiista ihmisestä sisäisesti gootin.
Gootin EI pidä:
-Palvoa saatanaa/murhaajia
-Kuunnella tiettyä musiikkia
Tietenkin gootin tunnistaa parhaiten vaatetuksesta ja ulkomuodosta, mutta suurin osa "Gooteista" ei ole käsittänyt pienintäkään asiaa goottilaisesta elämäntyylistä. Sillä goottius ei ole vain tapa pukeutua, vaan tapa elää.
Aito gootti on avoin ja liberaali. Eli siis hyväksyy erilaisuuden, koska onhan goottikin melko paljon valtavirrasta poikkeava. Gootti arvostaa kaikenlaisia ihmisiä ihmisinä, olivat he uskossa tai eivät. Vaikka goottilaisen liikkeen pohja olikin juuri alunperin kristinuskoa vastaan(liike alkoi euroopassa eikä muista uskonnoista vielä juuri tiedetty(n.1100 -luvulla)), en näe mitään syytä miksei gootti voisi olla uskovainen. Tosin uskovaiset eivät hyvällä usein katso erilaisia ihmisiä, joten saanet varautua hämmästelyyn ja vihamielisyyteenkin monien tuttujesi suunnalta.
Aito gootti myös ilmaisee itseään joko runoudella, kuvataiteella tai muulla vastaavalla.
Sinuna kuitenkin kasvaisin vielä muutaman vuoden henkisesti, ennen kuin alat leikkimään goottia.
P.S. Ei kukaan voi olla täysin aito gootti, mutta teinigootiksi(viiltelee ja tekee juuri niin kuin aiemmin mainitussa listassa ei pidä tehdä) nyt ei ainakaan kannata ruveta.- öörmömöm
muuten sinun tekstisi vaikutti täysin järkevältä mutta mitäs perkelettä tämä on: "Aito gootti myös ilmaisee itseään joko runoudella, kuvataiteella tai muulla vastaavalla", eikö toi ole vähän teennäistä? jos vaan ei ole hyvä suustaan tai piirtämään niin miksi pitää ilmaista itseään jommalla kummalla? miksei voi ilmaista itseään vain puhumalla? ei ole aito gootti jos ei ole taiteellista silmää?paskanmarjat sanon minä. se että on pakko rustata runoja tai maalailla vain ollakseen aito gootti on kyllä naurettavinta mitä olen kuullut!
- Tosin..
öörmömöm kirjoitti:
muuten sinun tekstisi vaikutti täysin järkevältä mutta mitäs perkelettä tämä on: "Aito gootti myös ilmaisee itseään joko runoudella, kuvataiteella tai muulla vastaavalla", eikö toi ole vähän teennäistä? jos vaan ei ole hyvä suustaan tai piirtämään niin miksi pitää ilmaista itseään jommalla kummalla? miksei voi ilmaista itseään vain puhumalla? ei ole aito gootti jos ei ole taiteellista silmää?paskanmarjat sanon minä. se että on pakko rustata runoja tai maalailla vain ollakseen aito gootti on kyllä naurettavinta mitä olen kuullut!
..Missään historiankirjassa minkä suomesta löydät, ei taideta mainita kuin goottilainen rakennustyyli.
Ensimmäiset gootit, "goottiliikkeen" perustajat, olivat nimenomaan erilaisia taiteilijoita, runoilijoita, maalaajia ja muusikkoja, yms. Lainaan erästä englannikielistä tekstinpätkää(jonka olen suomentanut):
"Gotiikka ei aina ole ollut sarjamurhaajien ja saatanan palvomista(tiedostan kyllä että satanismi on aivan eri asia, kaikki eivät), vaan "goottilaisuus" oli alunalkujaan, keskiajalla, tavallaan vastalause Kristinuskon sorrolle ja sen ajateltiin automaattisesti olevan pakanauskonto. Suurin osa näistä "pakanoista" oli ja on nykyäänkin erilaisia taiteilijoita, runoilijoita, muusikkoja ja vain ihan tavallisia ihmisiä joita kiinnosti ajatella itse, ja jotka myös kyseenalaistivat kaavat joista heidän senaikainen yhteiskuntansa koostui.
Goottilainen pukeutumistapa, silmien tummentaminen ja goottilaiset symbolit edustivat itsemääräämisoikeutta ja yhtenäisyyttä muiden samanmielisten kesken. Ihmiset jotka tämän "goottilaisen liikkeen" perustivat, eivät olleet väkivaltaisia tai muuten pahoja, ainoastaan huolestuneita oikeudestaan ilmaista omia ihanteitaan ja omaa luovuuttaan taiteiden kautta, ilman pelkoa sorrosta. "
Eihän tuossa toisaalta kyllä tarkoiteta, että gootin täytyisi olla taiteilija, vaan että se on tärkeä osa goottilaisuutta, mutta ei kuitenkaan täydy olla mikään A.W. Yrjänä. Ja siispä olen pahoillani että muistin väärin.
- Hevimetallisti
Ehkä olisi vain parempi että pysyisit sellaisena kuin olet nyt.Viestistäsi päätellen(korjaa ihmeessä jos olen väärässä) sä olet joku teini-ikäinen,ehkä pissis,joka on ihastunut goottivaatteisiin tai johonkin toiseen goottiin.Nyt haluat sitten "vaihtaa" tyyliä.
Nimittäin gootiksi ei tosta noin vaan "ryhdytä".
Gootiksi muokkaudutaan ajan myötä.
Anteeksi jos kuulostan jotenkin tympeältä,mutta olen vain niin äärimmäisen tympääntynyt ja kyllästynyt näihin uusiin WANNABE.JOKU.VAIKKA.EN.OLE-ihmisiin.- Heissu
Ryhdyin vähän aikaa sitten pissixex, mutta ei tää oo se mitä mä oon...
Moon aina tuntenut itteni olevan kotona ku oon ollut goottien seurassa...
Juuh, kasvan pari vuotta henkisesti goottina....
Kiitos kaikille jotka ovat neuvonee!!
- prööttäilijä??
opas: http://www.klooniporo.org/trashcans/totg/opas.html
Siinä neuvotaan gootin perusteet ja sillee tai jtn.. Tietääkös kukaan muuten mistä saa niitä pitkiä nahkatakkeja joita "matrix"-takeiksikin kutsutaan :D
Olisin halukas ostamaan sellaisen.. :)- kitarasankari
vaikka kirppikselt ja yhä useammalta paikkakunnalta löytyy nahkaliikkeitä. tosin nämä pitkät takit ovat ERITTÄIN kalliitaa= useita satoja euroja. kirppikseltä saa hyvän alle satasella. en itse ole gootti vaan enemmänki rokkari ja suosin nahkatakkeja. ostin omani, "rottatakin" kirppikseltä kahelkympil ja korjautin sen suutariliikkeessä= uudenveroinen nahkatakki 78 euroo
- MUUTTUJAKSI
Kannattaako ryhtyä joksikin, jos ei edes tiedä miksi ryhtyy? Huomaa, että äskeisessä lauseessa "miksi" merkitsee kahta asiaa. Ensinnäkin se on kysymys, joshon pyydetään vastaukseksi syytä. Toiseksi se on asia, jonka vastauksen täytyy olla henkilö/asia/esine. Esim. Miksi muutut? Kysymykseen on kaksi vastausta: Muutun siksi, että haluan. TAI: Muutun koiraksi. (Koira on vain esimerkki).
En tiedä tajusiko kukaan tuosta mitään, mutta asian sisältö oli siis koko kirjoitelman ensimmäinen lause.- hmm
et ole ainakaan puheidesi perusteella vielä valmis:
"Heih... Onx tietoo miten ryhtyä gootix?
Haluisin yrittää löytää itteni gootista?
Ja tärkein kyssä, saax gootti olla uskossa?
Kiitos avusta
- pena
Jep, ennen oli punkkarit muotia, nyt göötit.
Mutta autetaan, kun kerta tuli luvattua.
eli, edetään vaiheittain:
1.hae äitisi makuukammarista mustat lakanat/verhot ja kiroile samalla gootiksi.
2.revi lakanat riekaleiksi ja pue ne päällesi erikeepperiä apuna käyttäen.
3.tosikovat gootit ottaa naamaansa muotisynkistelyteiniangsti-ilmeen.se ei onnaa kaikilta,harjoittele peilin edessä "erilaisena" olemista ja levitä lärvätsaloosi kilo mustaa pakkelia.
4.tilaa jostain nettikaupasta "erilaisia" goottiaiheisia koruja, siis sellaisia jotka tosiaan on erilaisia ja joita kellään muulla ei varmaan ole..heh.
5.osta vaikka armeijalta vanhat armybootsit, mutta muista tervata ne pikimustaksi.
6.ajattele mustia juttuja
(yö,pimeys,musta,mustempi,mustin,terva,salmiakki,glopalizaatio,kaiken kamaluus,pierut,lanttuloora,nakkipiirakat ja hampaiden pesu.)
7.näin kun toimitaan, tullaan takuuvarmasti hyväksytyksi ja saadaan uusia kiukuttelevia kavereita jotka kapinoi ihan tosissaan kaikkea vastaan ja on tosi tosi mustia ja sillee.
8.kunnon gojootti ei hyväksy mitään valtauskontoo vaan menee värjäilemään kavereitten verhoja mustiksi.
t:kalju k.goottilo. - kenties
olenko kenties ainoa, jota tuo teini-vitun-x häiritsee ja helvetisti?
- Gothic_
Et ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847