Hankkimassa papukaijaa..

limppu90

Olen ajatellut hankkia papukaijaa ja yhtä pientä vaan. Ei ole juurikaan kokemusta, joten voisiko joku vähän avittaa tärkeimmissä asioissa. Nämä minä jo tiedän: Joka päiväinen siivous, kauheat äänet, naapurien valitus yms. Mikäköhän kaija olisi minulle sopiva? Meillä ei ole pieniä lapsia , eikä kissaa tai koiraa , mutta akvaario kyllä. Muutamme omakotitaloon ja keittiö olisi erikerroksessa, kuin kaija. Lattia pelkästään laattaa. Mistä niitä kasvattajia löytyy???? Auttakaa minua!!!!!!!!!!!!

32

5539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienet kaijat taitavat olla yleensä undulaatteja. Ne ovat seurallisia ja taitaa olla parempi hommata kaksi toisilleen sopivaa. Yksin ne ei oikein viihdy.

      Tuo kuvauksesi niiden hoidon vaikeudesta on kyllä yliampuva, ei ne mitään vaikeita pidettäviä ole ;)

      • limppu90

        Olin varautunut paljon pahempaan niiden hoidon suhteen.Onko totta , että pitää siivota joka päivä ja elää silti sotkussa? En kuitenkaan haluaisi undulaateja, mutta olen kuullut lovebird nimisestä papukaijasta!TIEDÄTKÖ LINNUN??????????

        Kiitos siitä viestistä ja etenkin siitä loppuosasta, se helpotti taakkaa jo puoliksi:)


      • senegal parrot
        limppu90 kirjoitti:

        Olin varautunut paljon pahempaan niiden hoidon suhteen.Onko totta , että pitää siivota joka päivä ja elää silti sotkussa? En kuitenkaan haluaisi undulaateja, mutta olen kuullut lovebird nimisestä papukaijasta!TIEDÄTKÖ LINNUN??????????

        Kiitos siitä viestistä ja etenkin siitä loppuosasta, se helpotti taakkaa jo puoliksi:)

        Lovebird on muistaakseni Rakkauspapukaija,nämä linnut pareittain pidettäviä,eli jos hankit yhden pitää hankkia myös toinen, muuten "kuolevat" suruun. En suositteli ekaksi linnuksi. Ja ne muutenkin ovat enemmän kiintyneet toisiinsa kuin ihmiseen. Miten olisi nymfi? Undulaattia isompi,mukava lemmikki.Suomessa myydään myös käsinkasvatettuja nymfejä,näin saat luottavaisen lemmikin jo alusta,eikä aikaa tarvi käyttää kesytykseen. Tosin käsikesyssä nymfissä on omat hankaluutensa.
        Nymfit ovat aika äänekkäitä,ainakin jos on useampi.Lisää nymfistä löydät googlen kautta,mutta suosittelen että käyt näillä sivuilla:

        http://www.papukaijat.net/

        sieltä löytyy minuakin asiantuntevia ihmisiä neuvomaan,sekä kasvattajia.Forumista voi kysellä.

        tässä esittely nymfistä:
        http://www.papukaijat.net/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=42&MMN_position=68:68


      • limppu90
        senegal parrot kirjoitti:

        Lovebird on muistaakseni Rakkauspapukaija,nämä linnut pareittain pidettäviä,eli jos hankit yhden pitää hankkia myös toinen, muuten "kuolevat" suruun. En suositteli ekaksi linnuksi. Ja ne muutenkin ovat enemmän kiintyneet toisiinsa kuin ihmiseen. Miten olisi nymfi? Undulaattia isompi,mukava lemmikki.Suomessa myydään myös käsinkasvatettuja nymfejä,näin saat luottavaisen lemmikin jo alusta,eikä aikaa tarvi käyttää kesytykseen. Tosin käsikesyssä nymfissä on omat hankaluutensa.
        Nymfit ovat aika äänekkäitä,ainakin jos on useampi.Lisää nymfistä löydät googlen kautta,mutta suosittelen että käyt näillä sivuilla:

        http://www.papukaijat.net/

        sieltä löytyy minuakin asiantuntevia ihmisiä neuvomaan,sekä kasvattajia.Forumista voi kysellä.

        tässä esittely nymfistä:
        http://www.papukaijat.net/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=42&MMN_position=68:68

        Tuosta oli paljon apua. Voiko nymfin hommata eläinkaupasta?? Täällä meilläpäin olevassa eläinkaupassa on yksi naaras.


      • neitokaijanen
        senegal parrot kirjoitti:

        Lovebird on muistaakseni Rakkauspapukaija,nämä linnut pareittain pidettäviä,eli jos hankit yhden pitää hankkia myös toinen, muuten "kuolevat" suruun. En suositteli ekaksi linnuksi. Ja ne muutenkin ovat enemmän kiintyneet toisiinsa kuin ihmiseen. Miten olisi nymfi? Undulaattia isompi,mukava lemmikki.Suomessa myydään myös käsinkasvatettuja nymfejä,näin saat luottavaisen lemmikin jo alusta,eikä aikaa tarvi käyttää kesytykseen. Tosin käsikesyssä nymfissä on omat hankaluutensa.
        Nymfit ovat aika äänekkäitä,ainakin jos on useampi.Lisää nymfistä löydät googlen kautta,mutta suosittelen että käyt näillä sivuilla:

        http://www.papukaijat.net/

        sieltä löytyy minuakin asiantuntevia ihmisiä neuvomaan,sekä kasvattajia.Forumista voi kysellä.

        tässä esittely nymfistä:
        http://www.papukaijat.net/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=42&MMN_position=68:68

        Rakkauspapukaija on yhtä vanhentunut nimi kuin nymfikin;) Eli nykyään puhutaan kaijasista ja neitokakaduista.

        Kaijanen menee myös ainoana lintuna, mutta se tarvitsee paljon seuraa ja virikkeitä viihtyäkseen, siksi niitä yleensä suositellaan kahta.

        Neitokakadu saattaa olla lopulta paljon "vaikeampi" kuin vilkas ja värikäs kaijanen. Mutta ei ollenkaan huonöja vaihtoehtoja kumpikaan ensimmäiseksi papukaijaksi. Kaijanen tarvitsee pienestä koostaan huolimatta yllättävän ison häkin. Pääsääntöisesti ne eivät opi puhumaan tai matkimaan, mutta poikkeuksia aina löytyy, henkilökohtaisesti tiedän n. 10 kaijasta, jotka osaavat muutaman sanan tai melodian.


      • limppu90 kirjoitti:

        Olin varautunut paljon pahempaan niiden hoidon suhteen.Onko totta , että pitää siivota joka päivä ja elää silti sotkussa? En kuitenkaan haluaisi undulaateja, mutta olen kuullut lovebird nimisestä papukaijasta!TIEDÄTKÖ LINNUN??????????

        Kiitos siitä viestistä ja etenkin siitä loppuosasta, se helpotti taakkaa jo puoliksi:)

        Oma undulaattikokemus rajoittuu lapsuuteen, jolloin pari semmoista oli lemmikkinäni pitkälti toistakymmentä vuotta.

        Totta on, että häkki pitää siivota päivittäin ja huolehtia ruuasta ja vedestä, mutta ei se nyt mitää hirveän sottaista ole.

        Oman kokemuksen perusteella suosittelen myös tätä undulaattivaihtoehtoa.

        Mitään lemmikkiä ei pidä ottaa hetken mielijohteesta vaan ajatuksella, että ne ovat kumppaneina (ei siis lemmikkeinä) pitkään.

        Nykyään saa kunnon vihreitä salaatteja myös talvisin. Se oli ongelma tuolloin minun lapsuudessa.


      • limppu90
        neitokaijanen kirjoitti:

        Rakkauspapukaija on yhtä vanhentunut nimi kuin nymfikin;) Eli nykyään puhutaan kaijasista ja neitokakaduista.

        Kaijanen menee myös ainoana lintuna, mutta se tarvitsee paljon seuraa ja virikkeitä viihtyäkseen, siksi niitä yleensä suositellaan kahta.

        Neitokakadu saattaa olla lopulta paljon "vaikeampi" kuin vilkas ja värikäs kaijanen. Mutta ei ollenkaan huonöja vaihtoehtoja kumpikaan ensimmäiseksi papukaijaksi. Kaijanen tarvitsee pienestä koostaan huolimatta yllättävän ison häkin. Pääsääntöisesti ne eivät opi puhumaan tai matkimaan, mutta poikkeuksia aina löytyy, henkilökohtaisesti tiedän n. 10 kaijasta, jotka osaavat muutaman sanan tai melodian.

        Luulenpa, että jos tai siis kun hankin linnun niin se tulee olemaan ensimmäinen ja viimeinen ellen hommaa sille kaveria. Siksi haluan luotettavan linnun. Olemme harkinneet lintua jo puolisen vuotta ja tietoa olen etsinyt pää kolmantena jalkana kunnes päädyin tänne!!! Täältä olen saanut parhaiten tietoa kysymyksiin, jotka ovat minua jo pitkään vaívanneet. Viihtyykö neitokakadu yksin kuinka hyvin? Onko se yksin kovin äänekäs? Tarvitseeko se kuinka ison häkin? Onko harkinta aikamme liian lyhyt?


      • limppu90
        limppu90 kirjoitti:

        Luulenpa, että jos tai siis kun hankin linnun niin se tulee olemaan ensimmäinen ja viimeinen ellen hommaa sille kaveria. Siksi haluan luotettavan linnun. Olemme harkinneet lintua jo puolisen vuotta ja tietoa olen etsinyt pää kolmantena jalkana kunnes päädyin tänne!!! Täältä olen saanut parhaiten tietoa kysymyksiin, jotka ovat minua jo pitkään vaívanneet. Viihtyykö neitokakadu yksin kuinka hyvin? Onko se yksin kovin äänekäs? Tarvitseeko se kuinka ison häkin? Onko harkinta aikamme liian lyhyt?

        Unohdin kysyä, että millä tavalla neitokakadu on hankalampi, kuin kaijanen?


      • limppu90
        rusto kirjoitti:

        Oma undulaattikokemus rajoittuu lapsuuteen, jolloin pari semmoista oli lemmikkinäni pitkälti toistakymmentä vuotta.

        Totta on, että häkki pitää siivota päivittäin ja huolehtia ruuasta ja vedestä, mutta ei se nyt mitää hirveän sottaista ole.

        Oman kokemuksen perusteella suosittelen myös tätä undulaattivaihtoehtoa.

        Mitään lemmikkiä ei pidä ottaa hetken mielijohteesta vaan ajatuksella, että ne ovat kumppaneina (ei siis lemmikkeinä) pitkään.

        Nykyään saa kunnon vihreitä salaatteja myös talvisin. Se oli ongelma tuolloin minun lapsuudessa.

        Miksi sinä kehotttaisisit minua hankkimaan undulaatin?(ihan ystävällisesti kysyn:)) Minusta ne pitivät aika kovaaa ääntä eläinkaupassa koko ajan ja sitä kun en jaksaisi:(


      • limppu90 kirjoitti:

        Miksi sinä kehotttaisisit minua hankkimaan undulaatin?(ihan ystävällisesti kysyn:)) Minusta ne pitivät aika kovaaa ääntä eläinkaupassa koko ajan ja sitä kun en jaksaisi:(

        Tällä perusteella vaimokin on kieltäytynyt linnuista.

        Huppu päällä ne nukkuvat yöt, eikä ne kotioloissa jatkuvaa metakkaa pidä. Pientä keskustua toki, kun joku on lähellä :)


      • senegal parrot
        limppu90 kirjoitti:

        Luulenpa, että jos tai siis kun hankin linnun niin se tulee olemaan ensimmäinen ja viimeinen ellen hommaa sille kaveria. Siksi haluan luotettavan linnun. Olemme harkinneet lintua jo puolisen vuotta ja tietoa olen etsinyt pää kolmantena jalkana kunnes päädyin tänne!!! Täältä olen saanut parhaiten tietoa kysymyksiin, jotka ovat minua jo pitkään vaívanneet. Viihtyykö neitokakadu yksin kuinka hyvin? Onko se yksin kovin äänekäs? Tarvitseeko se kuinka ison häkin? Onko harkinta aikamme liian lyhyt?

        " Viihtyykö neitokakadu yksin kuinka hyvin? Onko se yksin kovin äänekäs? Tarvitseeko se kuinka ison häkin? Onko harkinta aikamme liian lyhyt? "

        Ei ole liian lyhyt harkinta aika..KUnhan olet perehtynyt,perehdyt aluksi lintukirjallisuuteen ennen kuin linnun tuot kotiisi,siis tarkoitan että tiedät,mitä lintu syö,miten sitä hoidetaan,mitä tarvitsee viihtyäkseen.Kirjastosta ainakin löytyy hyviä kirjoja,teoksia..

        Kyllä nymfi pärjää yksin,sen ajan kun olet pois kotoa,eli töissä,koulussa.Mutta kaipaa seurustelua sen jälkeen.Eli ei kestä koko päivää olla yksin..Eli kun tulet töistä,koulusta ole sen kanssa monta tuntia,pidä seuraa sille,näin se kesyyntyykin nopeammin..Kyllähän nymfistä ääntä lähtee ainakin silloin kun on innoissaan,ja varsinkin jos radio,tv päällä,innostuu sirkuttamaan.Mutta muuten on varmaan aika hiljainen,jos lintuja kaksi sirkuttavat jatkuvasti..Paitsi tietysti tuo yksi nymfi voi opetella matkimaan eri ääniä..kuten puhelimen pirinän,tai vielä pahempi auton murtohälytin äänen,tätä on sitten kiva kuunnella,kun lintu innostuu huutamaan..

        Häkin koko suositukset löytyvät tuolta,muutenkin kannattaa tutkia sivuja,sieltä löytyy hyvää tietoa neitokakaduista,hoidosta,tarvikkeista..

        http://www.saunalahti.fi/tuumaa/neitokakadu.htm#_Tarvikkeet

        Muista sitten kun hankit linnun,että päästät sen vasta ulos häkistä kun se on kotiutunut..Paitsi tietysti jos hankit käsinkasvatetun neitokakadun ei tarvitsee odottaa niin kauan,kun lintu jo valmiiksi kesy.

        Ai niin tuosta käsinkasvatettu,mitä se tarkoittaa,jos et tiedä.Käsinkasvatettu lintu on semmoinen,joka on jo poikasena otettu emolintujen pesästä,tai haudottu koneella,näin vain ihminen on ruokkinut poikasen,kasvattanut sen,eikä lintu ollut kontaktissa emolintujen kanssa.Näin lintu luuleekin olevansa enemmän ihminen kuin lintu.Ja on enemmän kiintynyt ihmiseen.Ja lisäksi ihmisen kasvattama lintu tulee heti luottavaikseksi lemmikiksi.Eikä pelkää kättä,ihmistä. Sillä luulee sitä lajitoveriksi,sillä olihan sen emokin ihminen..

        Käsinkasvatettu lintu on myös aina melkein hölmö,se ei osaa varoa samanlailla vaaroja kuin tavallinen lintu.Esim, ei osaa pelätä eri eläimiä..jne..

        Toivottavasti oli apua..


      • radz
        limppu90 kirjoitti:

        Miksi sinä kehotttaisisit minua hankkimaan undulaatin?(ihan ystävällisesti kysyn:)) Minusta ne pitivät aika kovaaa ääntä eläinkaupassa koko ajan ja sitä kun en jaksaisi:(

        Vaikka en nimimerkki rusto olekaan, niin veikkaanpa syyn olevan siinä, että undulaatit ovat yksi helpommista linnuista ensimmäisiksi lintulemmikeiksi. Niiden avulla saisit mahdollisesti kokemusta lintujen hoidosta ja omistamisesta. Jos pidät niistä ja hoidat niitä hyvin, voinet kasvattaa kokemustasi myöhemmin sitten vaativammalla lajilla.


      • radz
        limppu90 kirjoitti:

        Unohdin kysyä, että millä tavalla neitokakadu on hankalampi, kuin kaijanen?

        Kummallakin lajilla on omat kannattajansa. Itselläni on käynyt vähän huono tuuri nimenomaan neitokakadujen kanssa... Olen saanut muutaman hermoheikon yksilön, jotka saavat paniikkikohtauksia pienistäkin asioista. Kaikki neitokakaduni eivät ole kesyyntyneet, osa nimenomaan näistä panikoitsijoista ovat erittäin ihmisarkoja. Tässä suhteessa ymmärrän kyllä miten neitokakadu voi myös olla hankala. Niin ja tuo neitokakaduista irtoava pöly, jota ei kaijasista siinä määrin irtoa...


    • kain

      Minulla olisi myytävänä kaunis, nuori siniotsa-amatzonpapukaijapariskunta. Molemmat puhuvuvat. Niillä on iso, näyttävä häkki. Mailaa jos kiinnostaa.

      • Aloittelijoille lintuja

        Tässä muutam fakta aloittelijoille sopivista linnuista:

        Seeprapeippo:

        Helposti saatavilla (kasvattajat ja eläinkaupat)
        kauniita
        koht. hiljainen ääni
        eivät ole kovia sotkijoita eivätkä järsijöitä (-> suoranokka)
        halpoja (20-40)
        pieniä

        -eivät kuulu ns. kesyyntyviin lintuihin
        -arkoja

        Kanarialintu:
        Lähes samantapainen kuin edellinenkin lintu.

        Neitokakadu:
        Kesyyntyy helposti
        Helposti saatavilla (eläinkaupat ja kasvattajat)
        Helppohoitoisia
        Ei mahdottoman kova ääni
        Sopeutuvaisia
        koht. halpoja (50-120)

        -Sotkevat aika paljon, sekä täällä ainakin melkoinen tuhoamisvietti.

        Kaijanen:
        Kauniita
        koht. halpoja (50-120)
        pieniä

        -Kova äänisiä
        -sosiaalisia, joten mielellään 2 lintua.

        Undulaatti:
        helposti kesyyntyvä
        halpa (30-50)
        helposti saatavilla (eläinkaupat ja kasvattajat)
        älykäs
        pieni

        (En keksi miinuksia! :D)

        Kauluskaija:

        Kesyyntyy helposti
        Älykäs
        Hyvä matkimaan

        - Kova ääninen
        - Vähän vaativampi
        - Suuri siipienkärviväli - tarvitsee suuremman häkin sekä vapaalentoa runsaasti.
        - Vähän kalliimpi (Joku varmistakoon hinnan. :D)

        Siinä on kaikkein yleisimmät, joku voi lisäillä, jos tahtoo!

        Muuten, amatsoni EI ole aloittelijoiden lintuja.
        Täältä löytyy kasvattajarekisteri - http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=SPYkasrek


      • -N-

        Kanarianlintu-kanarianhemppo


      • lagu

        voisitko laittaa mailiosoitteen jost vois kysellä linnuist?


      • kain
        lagu kirjoitti:

        voisitko laittaa mailiosoitteen jost vois kysellä linnuist?

        Voit tiedustella lisää [email protected] -osoitteesta.


      • kain

      • tollo!
        lagu kirjoitti:

        voisitko laittaa mailiosoitteen jost vois kysellä linnuist?

        Huomasithan että mailiosoitteeni oli väärä, oikea on [email protected].


      • limppu90
        Aloittelijoille lintuja kirjoitti:

        Tässä muutam fakta aloittelijoille sopivista linnuista:

        Seeprapeippo:

        Helposti saatavilla (kasvattajat ja eläinkaupat)
        kauniita
        koht. hiljainen ääni
        eivät ole kovia sotkijoita eivätkä järsijöitä (-> suoranokka)
        halpoja (20-40)
        pieniä

        -eivät kuulu ns. kesyyntyviin lintuihin
        -arkoja

        Kanarialintu:
        Lähes samantapainen kuin edellinenkin lintu.

        Neitokakadu:
        Kesyyntyy helposti
        Helposti saatavilla (eläinkaupat ja kasvattajat)
        Helppohoitoisia
        Ei mahdottoman kova ääni
        Sopeutuvaisia
        koht. halpoja (50-120)

        -Sotkevat aika paljon, sekä täällä ainakin melkoinen tuhoamisvietti.

        Kaijanen:
        Kauniita
        koht. halpoja (50-120)
        pieniä

        -Kova äänisiä
        -sosiaalisia, joten mielellään 2 lintua.

        Undulaatti:
        helposti kesyyntyvä
        halpa (30-50)
        helposti saatavilla (eläinkaupat ja kasvattajat)
        älykäs
        pieni

        (En keksi miinuksia! :D)

        Kauluskaija:

        Kesyyntyy helposti
        Älykäs
        Hyvä matkimaan

        - Kova ääninen
        - Vähän vaativampi
        - Suuri siipienkärviväli - tarvitsee suuremman häkin sekä vapaalentoa runsaasti.
        - Vähän kalliimpi (Joku varmistakoon hinnan. :D)

        Siinä on kaikkein yleisimmät, joku voi lisäillä, jos tahtoo!

        Muuten, amatsoni EI ole aloittelijoiden lintuja.
        Täältä löytyy kasvattajarekisteri - http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=SPYkasrek

        Minua vähän inhoittaa kun puhutaan aloittelijan linnuista, kun en nyt aikonut mitään lintutarhaa itselleni kotiin hankkia. Korkeitaan kaksia lintua aion hommata.Minulla on akvaario ja ensiksi pelotti kun olinkin hommannut vaativia kaloja ja hoitotarvikkeita. En koskaaan huomannut mitään ongelmia, vaikka olinkin silloin aloittelija. Tiedän, että linnut elävät pitkään ja siksi haluan sopivan linnun omakseni. Voisitko kertoa mitkä linnut eivät ainankaan sopisi minulle? Se antaisi varmasti hyvin rajoja:) Mutta kiitos ed. tiedoistakin ne tulivat tarpeeseen!!!!!!!!!


      • limppu90

        Saanen kysyä: Miksi myyt ne????????


      • Oona

        Onkohan nuo amazonit vielä myynnissä? minkalainen on hintaluokka?????


      • kain
        Oona kirjoitti:

        Onkohan nuo amazonit vielä myynnissä? minkalainen on hintaluokka?????

        ...niistä on jo aika varmaa myyntikeskustelua käyty. Olen pyytänyt niillä 2400 euroa ja mukaan tulisi näyttävä ja tilava häkki. Molemmat puhuvat ja ovat kesyyntymässä täyttä vauhtia. tulivat noin 3v. sitten lintutarhasta ja olen antanut kesyynyä niiden omalla vauhdillaan.


      • Oona
        kain kirjoitti:

        ...niistä on jo aika varmaa myyntikeskustelua käyty. Olen pyytänyt niillä 2400 euroa ja mukaan tulisi näyttävä ja tilava häkki. Molemmat puhuvat ja ovat kesyyntymässä täyttä vauhtia. tulivat noin 3v. sitten lintutarhasta ja olen antanut kesyynyä niiden omalla vauhdillaan.

        ok. Ajattelin tuossa kysäistä, vaikka kauluskaijaa oikeastaan etsiskelen... Sattuuko olemaan tietoja kasvattajista?


      • dain
        Oona kirjoitti:

        ok. Ajattelin tuossa kysäistä, vaikka kauluskaijaa oikeastaan etsiskelen... Sattuuko olemaan tietoja kasvattajista?

        ...jonkun Ohtaansalmella ja siellä ei taida olla ko kaijoja ja yhteystietojakaan en tiedä. Mannisen Jarmo on jonkin sortin harrastaja joka vois tietää enemmän (09-7775118) Kysäiseppä sieltä. Toinen on papukaijaharrastajinen sivut, mistä vois selvitä paljon ja olla myytävänäkin.


      • Oona
        dain kirjoitti:

        ...jonkun Ohtaansalmella ja siellä ei taida olla ko kaijoja ja yhteystietojakaan en tiedä. Mannisen Jarmo on jonkin sortin harrastaja joka vois tietää enemmän (09-7775118) Kysäiseppä sieltä. Toinen on papukaijaharrastajinen sivut, mistä vois selvitä paljon ja olla myytävänäkin.

        Kiitos oikein paljon, kysäisempä sieltä...


    • -K-

      Tässä linkki jonka takaa löytyy kirjoitus joka kannattaa lukea läpi:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=82&mode=thread&order=0&thold=0

      Muutenkin Suomen Papukaijayhdistyksen sivulta löytyy runsaasti tietoa linnuista, niiden hoidosta, opasvideoita, lajiesittelyitä jne. Lisäksi foorumista voit kysellä kokeneilta lintuharrastajilta neuvoja ja galleriasta katsella millaisia lintuja muilla harrastajilla on. Sivuilta löytyy myös kasvattaja- sekä lemmikkilinturekisterit.

      Osoite on siis www.papukaijayhdistys.fi

      • limppu90

        Nuo sivut on tultu luettua useaan kertaan:)!!!!
        Kiitos kuitenkin.


      • -N-
        limppu90 kirjoitti:

        Nuo sivut on tultu luettua useaan kertaan:)!!!!
        Kiitos kuitenkin.

        Toinen katsomisen arvoinen linkki on http://www.papukaijat.net .

        Tässä lajeja, joita ei suositella aloittelijoille:

        -amatsonit
        -harmaapapukaija
        -arat
        -kakadut

        sekä jotkut vähän tuntemattomammat linnut.


    • Anonyymi

      Voiko Suomessa saada viherposkiaraatin / tarvitseeko se kaveria

    • Anonyymi

      Kannattaa lukea netistä paljon tietoja ennen kuin hankkii papukaijan. Minulla on 2 rakkaus papukaijaa ja mä ruokin niille joka päivä kurkkua.(mutta ne tykkää myös salaatista ja porkkanasta) Tietysti niille voi syöttää jotain muutakim esim.just porkkanaa,salaattii, omenaa(ei siemeniä jos oikein muistan) ja sit oli kai banaani mutta kannattaa vielä katsoa mitä ne syö ja ei syö. Niille kannattaa myös hankkia leluja ja orsia että viihtyy, ja jos on mahdollista niin hanki 2 rakkaus papukaijaa. Myös paljon siemeniä ja herkku tikkuja. Siinä on mun vinkit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe