Tuliaisia Kanarialta

201641

Mitä kannattaa tuoda kanarialta tuliaisiksi? Onko kosmetiikka, vaatteet, käsityöt, alkoholi jne halpaa? Elektroniikka kauppoja varmaan löytyy useita, mutta uskaltaako niitä ostaa? Piraattituotteet eivät kiinnosta. Menemme Puerto Ricoon huhtikuun alussa.

72

5807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11hhtf

Kannattaa tuoda tavaraa, jolle on jotakin käyttöä. Elektroniikka oli Kanarialla halpaa (ja usein huonoa) 1970-luvulla. Nykyisin alan liikkeitä ei enää ole paljon, koska tavaraa saa halvemmalla netistä (ja usein Suomestakin). Itse ostin kerran Teneriffalta sähköparranajokoneen, koska vanha hajosi reissun aikana. Hintaa oli 92 euroa. Suomeen tultuani totesin, että sen sai helsinkiläisestä kaupasta kuudella kympillä.
      Ainoa luotettava elektroniikkakauppa on Visanta, joten jos aivan välttämättä haluat jotakin alan tavaraa Kanarialta ostaa, mene sinne. Puerto Ricossa ei tosin ole Visannan myymälää. Playa del inglesissä on Yumbossa.

• Kosmetiikka ja alkoholi ovat selkeästi edullisimpia tuliaisia.

• Ainalöytyy

Torakat ovat eksoottisia ja niitä saa ilmaiseksi paljon.

• mamuvajakkihyysärit

niitä torakoita tulee jo muutenkin rajojen yli....ne vasta maksaakin!!!!!!!!!!!!!!!

• Kokemuksiajoitakin

Jotain lääkkeitä tulee tuotua ja alkoholia. Yhdellä reissulla jouduin ostamaan lämmittimen, jossa oli tinkimisenkin jälkeen ainakin kolme kertaa kovempi hinta kuin Suomessa. Mikäli ostaa jotain isompaa, jota en kyllä suosittele, esim. elektroniikkaa, niin on ehdottomasti saatava ensin ostetut tavarat itselle tarkastettuna ja sitten vasta antaa kortin tai maksaa käteisellä. Tuli muutama vuosi sitten hirveä riita kun kaveri sopi edullisen kamerakaupan ja maksun jälkeen yritti myyjä väkisin muuttaa kameran toiseen, muka parempaan, mutta todellisuudessa täysin onnettomaan laitteeseen. Ei ollut tavat muuttuneet siitä kun yritin ostaa 20 vuotta sitten videokameraa. Tuli sillonkin valtava riita kun ei antanut sitä mitä sovittiin ja peruin kaupan. Tiedot kauppatavoista ovat levinneet ja elektroniikkaa myyviä liikeitäkään ei juurikaan ole jäljellä.

• 11hhtf

"Tiedot kauppatavoista ovat levinneet ja elektroniikkaa myyviä liikeitäkään ei juurikaan ole jäljellä."
        Olet oikeassa! Mieleenikään ei juolahtaisi ostaa mitään elektroniikkaa Kanarialta. Ennen nettiä 70-luvulla Las Palmasin turistikaupunginosa oli pullollaan pieniä tuon ajan elektroniikkaa myyviä liikkeitä. Nyt niistä ei ole jäljellä kymmenesosaakaan.
        70-luvulla Palmasin kaduilla kulki myös tummapukuisia mehiä, jotka sopivan turistin nähdessään kaivoivat taskustaan valkoiseen silkkipaperiin käärityn naarmuuntuneen rannekellon, jonka pohjalevy saattoi olla terästä, vaikka muut kuoren osat olivat "kultaa". Sitten mies pälyili ympärilleen mahdollisten poliisien varalta ja kysyi: "You want to buy a watch?"
        Näiden kauppojen ja kaupustelijoiden tilalle ovat tulleet intialaiset, jotka muun muassa Puerto Ricon Passarella-ostarin edustalla repivät turisteja kädestä kiinni ottaen ostamaan "edullisia" kymmenellä eurolla jostakin varastettuja videokameroita. Noh, useimmat näistäkin myymälöistä ovat viimeisimmän havaintoni mukaan menneet konkkaan. Mitä mahtaa tulla tilalle?

• Theo2013

Yksi toi videokameran jonka oli sivukujalla tarkistanut,mutta kotona oli laatikossa kakkos nelonen /puupalikka vuoltuna näköiseksi ja muutamia kameran osia liimattu kiinni. Oli tosi hyvin tehty joten kyllä se kirja hyllyssä oli koristeena.

• veterano0

Veteranoa ja hunajarommia pakaasit täyteen.

• Maku asia Soberanoa itse ostan

• Eltunoindio

Elektroniikka kannattaa ostaa Media Marktista tai El Corte Inglesista.Laakkeita saa taalta huomattavasti edullisimmin. Paikallisia viineja ,hunajarommeja juustoja,oliivioljya,kaktuksenmarjahilloa ja mehua, kankaita ja muita ompelutarvikkeita, La Palman hunajaa, muutamia noin aluksi mainittuina.

• aadalmiina

hola tuon aina las palmasissa käydessäni veteranoa tosi hyvän makuista ja edullista

• Kekkone_

Minä tuon Carlos I:a vaikka näkyihän tuo tulleen Alkonkin valikoimaan...tosin 100% kalliimpaan hintaan.

• jaloajuomaaCarlosprimero
        Kekkone_ kirjoitti:

Minä tuon Carlos I:a vaikka näkyihän tuo tulleen Alkonkin valikoimaan...tosin 100% kalliimpaan hintaan.

No voi harmi, että jo Alkoonkin. Täytynee siirtyä tämän jalon juoman kalliimpaan versioon. Sitä tuskin tänne tuodaan.

• Nauttikkaa

Todellista tuontia, joka on edullista ovat laatutekstiilit outletissa (esim. Las Palmasin vanha kaupunki). Kemikaliotuotteet edullisia. Kannattaa käydä esim. suuremmissa apteekeissa, joissa on hyvin edullisia terveys-/kauneustuotteita ja ovat laadukkaita. Vecindariossa on Etelä-Euroopan suurimpiin kauppaketjuihin kuuluva Carefour, jossa on sekä edullisia että hinnakkaita laatutuotteita.
        Jos ette ota inclusive-lomaa (sitoo liikaa hotelliin) käykää ostamassa hyviä, tuoreita vihanneksia/hedelmiä ja laittakka itse joskus ruokaa.
        Muuten, ehdottomasti tutustukaa koko Granin saareen, jossa on monta ilmastovyöhykettä pienellä alalla. Vuoriston kylät ja pikkukaupungit ovat loistavia päiväkohteita. Menkää bussilla, jos ette ole tottuneet ajamaan kapeita, mutkaisia jyrkänteen reunoja kiertäviä vuoristoteitä.
        Granistä ei saa mitään käsitystä, jos vain kulkee hotellin ja rannan väliä.

• Enitepolta

Röökit on myös halpoja.

• Ennekinkäynyt

Visantasta uskaltaa ostaa

• Muistakaa kuitenkin, että elektroniikasta noissa liikkeissä luvattu "European garantie" EI TOIMI suomessa, jos et maksa tullimkasuja ja ALVtä maahan tuotaessa.. Kanariahan on ns. TAX FREE vyöhyke, jolloin maksut pitäisi maksaa. Ei asiaa kukaan tullissa valvo, mutta takuukorjaaja ei ota työtä vastaan ilman asianmukaisia kuitteja.

Lisäksi, jos jokin on epäilyttävän halpa, ei tuote ole aito. Aidon merkkituotteen takuineen saat Suomesta halvemmalla tai samaan hintaan.

Osta siis mieluummin kokemuksia ja elämäniloa. Niistä kun on iloa pitkään.

• caramba

Mä ostan aina lääkkeeni,ovat halpoja,kengät,ostin upeat nilkkurit Arenaksesta,meillä 150-500€,75€,upeat,., tuon sieltä aina mitä tarvitsen.käyn 2-3krt vuodessa.

• CarlosOnHyvää

Carlos I brandypullo lentokentältä 35 € tietämissä. Parasta juomaa meille taviksille. Snobbailijoille vielä parempaa kristallipullossa, huomattavasti kalliipaa.

• Ruskea-turisti

Minun mielestäni Kanarialta ei juuri mitään kannata tuliaisiksi tuoda. Muuta kuin rusketuksen ja virkistyneen mielen. Samaa tavaraa saa mistä tahansa muualtakin. No, toin kerran tuttavalleni vyölaukun, kun niitä sieltä vielä löytyy. Suomessa en ole enää nähnyt. Kuulemma hyvä ratsastusta harrastavan varuste. Mogadin markkinoilta ostin. markkinoilla voi olla jotain muutakin mukavaa. Vöitä tms. Mutta niitähän saa muualtakin...

• Miksi yleensä pitää tuoda mitään tuliaisia? Se on samanlaista hurskastelua kuin postikorttien lähettäminen. Hyvin vanhanaikaista.

• voihansitätuodakaikkea

Monet reissut on tullut tehtyä ilman, että on tullut mitään ostoksia mukana. Vaan monasti olen tuonnut ulkomailta jotain paikallista taidetta, öljyvärimaalauksia tai grafiikkaa ym. Soittimia olen tuonnut, kun joitakin kannattaa tuoda ulkomailta. Huonekaluja olen ostanut, viimeksi ostimme ison vaatekaapin ja pukeutumisrahin, täysin käsityötä ja kävimme verstaalla katsomassa niiden valmistumisen. Koneenosia olen tuonnut ja mittoja, joita on vaikea saada täältä Suomesta.
        Vaan Kanarialta ei taida olla juuri mitään tuotavaa, ellei taidetta sitten halua ostaa, sillä ainahan joku kuuluisampikin taiteilija siellä asustaa ja myy töitään.

• Me.Tammelat
        voihansitätuodakaikkea kirjoitti:

Monet reissut on tullut tehtyä ilman, että on tullut mitään ostoksia mukana. Vaan monasti olen tuonnut ulkomailta jotain paikallista taidetta, öljyvärimaalauksia tai grafiikkaa ym. Soittimia olen tuonnut, kun joitakin kannattaa tuoda ulkomailta. Huonekaluja olen ostanut, viimeksi ostimme ison vaatekaapin ja pukeutumisrahin, täysin käsityötä ja kävimme verstaalla katsomassa niiden valmistumisen. Koneenosia olen tuonnut ja mittoja, joita on vaikea saada täältä Suomesta.
        Vaan Kanarialta ei taida olla juuri mitään tuotavaa, ellei taidetta sitten halua ostaa, sillä ainahan joku kuuluisampikin taiteilija siellä asustaa ja myy töitään.

Me tuodaan aina maansiirtokoneita ja satamanostureita tuliaisina kun käydään Kanarialla. Ne on paljon halvempia siellä. Ensi reissulla tuodaan öljytankkeri jos saadaan tullista lupa.

• voihansitätuodakaikkea
        Me.Tammelat kirjoitti:

Me tuodaan aina maansiirtokoneita ja satamanostureita tuliaisina kun käydään Kanarialla. Ne on paljon halvempia siellä. Ensi reissulla tuodaan öljytankkeri jos saadaan tullista lupa.

En usko, että Kanarialta juuri noita mainitsemiasi tuotteita kannattaa tuoda. Niitä saa huomattavasti halvemmalla lähempää.
        Tässä se taas nähdään, mitä tavistiitiäinen tietää...

• yryeryer

Ostin nahkatakin 90€ llä. Hintahaitari oli 240 ja 40 euron välillä kun kävin jostain putiikista kysymässä mitä maksaa nahkatakki. 40 ilmoittivat siinä vaiheessa kun poistuin liikkeesta. Olin jo ovella menossa. Etanavoidetta kanattaa ostaa se maksaa siellä vajaa 10€ ja Suomessa 40€

• yxmonista

Älä ainakaan osta mitään parfym kaupoista.Tuotteet mitä lieneekään lantrattuja.Pyysin aitoustodista myyjä meni täysin kuosiin.

• Omanenäparas

No eihän hajuvesissä mitään aitoustodistusta yleensä ole. Vaikka menisit Suomessa Sokokselle tai Stockmannille ostamaan hajuveden, niin on varmasti aito mutta ei siitä saa aitoustodistusta.

Toisekseen, todistus ei kyllä takaa yhtään mitään. Turkissahan esimerkiksi kauppiaat yleensä aina tyrkyttää aitoustodistusta, mutta kun se todistuskin voi olla tekaistu.

Hajuvedet on Kanarialla halvempia, koska se on vapaakauppa-aluetta. El Corte Ingles on hyvä paikka ostaa. Järki ja oma nenä varmaan kertoo, että mistään suttuisista parfym-kaupoista ei kannata ostaa mitään.

• Komsiikomsaa

Jos olet nainen niin moni on tuonut tuliaisina tumman kikkarapään....Tosin 9kk viiveellä,en sitten tiedä kannattaako.

• Pannaanharkintaan

Siinäpä olisikin suloinen matkamuisto.

• purtsukainen

Ei tarvitse tuoda enää tummia kikkarapäitä koska ne tulee tänne nykyään itse.

• Eimaksamittää

Kerää rannalta vähän hiekkaa pulloon. Siitä voi tehdä kylppäriin koristeen ja fiilistellä jälkeenpäin lomamuistoja. Piristää kivasti arkiaamuina.

• mjjl

Hajuvedet ja muu kosmetiikka on selvästi halvempaa. Puerto Ricon pääostarilla on lukuisia kosmetiikkaliikkeitä. Mielestäni niissä on ollut edullisinta verrattuna muuhun saareen eikä ole laadussa ollut moittimista. Paikallista hunajarommia olen myös tuonut, on hyvää. Alkoholit yleisesti on kaikki reilusti halvempia.

• mjjl

Lisäyksenä vielä edelliseen, viinat kannattaa ostaa ruokakaupasta. Lentokentällä on kalliimpaa.

• turvatarkastaja

Kentältä ostettaessa ei ole pakkaamishuolia.

• trvetuloa

HIV, kuppa, klamydia, herpes, satiaisia.

• Tampio69

Kanarian-lintuja ;)

• Tampio69

osta alkoholia seka savukkeita, ne nyt ainakin on halvempia kuin Suomes, noista linnuista en tieda saatko tullista lapi. Tietenkin kyseisia tuotteita saa vain rajallisen maaran Suomeen. linnun, pari ehka tsagalla.

• zibuliz

Tuliaisia tuotiin vielä 70-luvulla. Oli sen verran ihmeellistä käydä ulkomailla. Nyt riittää kun tuo kuvia. Turhalla krääsällä ei tee mitään. Ne menee huutonettiin myyntiin.

• Juarez

Mina toin miehen, pikisilman. Kelpasi muos naapurille.

• mehtonen

erikoista ku usea puhuu mitä on saanu 70 luvulla? nooh jos sitä vertaa suomessa nykyaikaan on bissen osto tälläkin taxfree..mut meikäläisen matkailuun...yleensä maa kun maa...juon syön nautin sen 14vrk ilman huolia vipana päivänä ostan parit konjakit ja röökikarsat..partaveden vasta kentältä ja vähän lisää viinaa molempien käsimatkatavaroihin joihin yleensä tarttununu joku typerä paitakin

• Et_kai_tosissasi

70-luvulla Suomalaiset ryntäsivät kanarialle keihäsmatkoilla. Ei kai tuonne kukaan enää nykyään oikeasti lähde eikä sinne taida edes tehdä enää muut matkatoimistot matkoja kuin ruotsalainen Tjareborg.....Hinnat korkeammat kuin täällä ja turismilla ilmeisimmin pilattu koko paikka. Aloitus on siis trolli, sillä samaan hintaan pääsee aasiaan tai vaikka karibialle.

• Kekkone_

Osta mutteripannu ja Jerezin brandya.

• No ei ainakaan tippuria tai hiviä, perusta laatuun.

• Mediamerkki

mediamarkt.es

• Mä olen tuonut Kanarialta vaan alkoholia, koska mitään "laatutavaraa" sieltä en uskalla ostaa. Kanarialla on hunajarommia, josta tykkään aika paljon, vaikka se onkin aika mietoa. Sitä olen tuonut.

• Sarana--

Hunajarommi on hyvä tuliainen sekä ruoan laittoon paikallinen Mojo kastike (kanarialainen kastike perunoille), olen usein ostanut vasta kentältä lähtiessäni.

• ilmaistahiekkaa

Hiekkaa kannattaa tuoda ,sitä saa Inglesi rannoilta ilmaiseksi.Heittää vaan vettä ja muuraussementtiä joukkoon niin pääsee muuraamaan.

• sangriaSanttu

Sangria - Espanjan kansallisjuoma - on erittäin hyvää ja edullista Kanarialla.

Puolentoista litran pullo maksaa alle 2 € tarjouksessa!

Itse en juuri muuta tuokaan sieltä. No, paikallista olutta myös kannattaa tuoda.

• Karjalas

Me olemme tuoneet sieltä hyviä muistoja, em. nudistirannoilta,swingers paikista. Hyvistä tuttavuuksista. Yksi viskipullo laukussa. Seuraavan kerran uudestaan 13.3, yhdeksän yötä.

• naapurinsaritta

Kuppa.

• vakikävijä

Et nuja ole tainnut kuulla hienosta keksinnöstä, sen nimi on Suomalaisittain kortsu. Suosittelen tutustumaan. Löytyy aika monesta marketista. Jos et löydä sitä itse, kysäise myyjältä. Kyllä ne sinua reppanaa neuvovat.

• Ilmaisettuliaiset

Itse toin pari vuotta sitten Teneriffalta kaksi kokkaretta tummaa laavakiveä, jotka poimin paikalliselta uimarannalta. Nököttävät vieläkin hyllyssäni muistoina.

• TalvetInglesissä

Kovasti Kanarialla käyneenä suosittelen ostamaan sen tuotteen mitä pidät kädessäsi, varsinkin jos kysymyksessä on elektroniikkaa tai aurinkolasit.
      Valitsemasi tuote vaihtuu huonompilaatuiseen käden käänteessä ennen kuin se on sinun kassissasi. Älä missään nimessä irrota otettasi tuotteesta sitä maksaessasi.
      Kun myyjä poistaa siitä hintalapun, kurkottaa se saksia tiskin takaa alahyllyltä ja samalla tuote vaihtuu. Sama tilanne jos myyjä laittaa tuotteen kassiin.
      On ainakin puolenkymmentä kertaa kun on tullut myyjän kanssa riita ostamastani tuotteesta. Olen ostanut useamman videokameran, norm. kameroita, monenlaista elektroniikkaa, polaroid aurinkolaseja useita, ...
      Kun olen tutkinut ostettavan tuotteen ja neuvotellut hinnan kohdalleen, pistän sen reppuuni ja sovitun summan tiskille. Tästä alkaa lähes poikkeuksetta hirveä jupina. Mitä ihmeellisimmillä syillä myyjä haluaa välttämättä vielä tuotteen käsiinsä. Hintalappu halutaan leikata irti, kääriä se välttämättä hienoon paperiin, halutaan tarkistaa tuote, ...
      Aina paitsi yhden kerran en ole antanut perään ja näin saanut hyvän tuotteen edullisesti.
      Kerran ostaessani Ray Banit havaitsin esittelylasit aidoiksi. Suomessa n. 400,- ja myyjä kauppasi 50,-. Tingin hintaan 30,- ja löin reppuun, sekä myyjälle 30,-. Sitten alkoi show, joka päätyi siihen että vartija tuli paikalle ja otatti minulta lasit pois repusta. Myyjä halusi antaa uudet hyllystä. Hotellilla havaitsin että saamani lasit olivat samanlaiset, mutta säälittävä kiinalainen kopio, joita saa kadulla tinkien kympillä neljät. Roskiin meni että napsahti ja kovasti harmitti. Liikkeeseen en viitsinyt mennä takaisin koska arvasin myyjän jo vaihtaneen hetkellisesti myös esittelylasit kopioksi.
      Jatkossa olemmekin tehneet niin että minä poistun heti reppuineni ja kaveri jää maksamaan tuotteen. Näin myyjä ei tuotteen jo karattua pääse nostamaan meteliä ja hyväksyy tappionsa ja ottaa sovitun rahan. Asiakas saa aidon tuotteen, jonka alunperin ostikin.

Valitettavasti tätä samaa käytäntöä on alkanut ilmetä myös Suomalaisissa liikkeissä. Kannattaa olla varovainen.

• urpojakokaikki

Kuka urpo enää menee tähän retkuu....

• urtsukainen

Puoli kiloa kanarialinnun munia.

• satunnainenturisti

Kanarialla on nykyään kallista niinkuin kaikissa turistikohteissa mitkä on pilattu hinnalla. Ei tieteskään aina Suomeen verrattuna ,,mutta..
      Kanarialta kannattaa mennä Afrikkaan ostoksille jos ehtii vaikka Marokon laivalla koska semmoinen kulkee sieltä sinne Pohjois-Afrikkaan eikä merimatkakaan ole pitkä.
      Jos on oikein aikaa ja osaa tinkiä nii Marrakeshin tori on oikein hyvä ja viihtyisä
      ostospaikka.
      Turistia kyllä oikeestaan höynäytetään aina kävipä hän missä vaan ostoksilla.

• tervejaheippa

vai että oikeen marokossa asti kannattaa käydä ostoksilla, idiootilla ei ole näköjään minkäälaista käsitystä maailman kartasta, matkan pituudesta/loman pituudesta, mikä kusipää

• Nohaybarcoamarruecos

Juu ei ole Marokon laivalle kiiretta, meinasitko soutaa vai uida sinne?

• tulijaiset
        tervejaheippa kirjoitti:

vai että oikeen marokossa asti kannattaa käydä ostoksilla, idiootilla ei ole näköjään minkäälaista käsitystä maailman kartasta, matkan pituudesta/loman pituudesta, mikä kusipää

Eihän tuo ole Lanzarotesta matka eikä mikään. Casablankaan vähän yli 1000 km vain. Hiukan yli kahden vuorokauden reissu siis suuntaansa. Kyllä tuon kahden viikon lomalla hyvin ehtii. Itse tehnyt sen monta kertaa.

• apujeppe
        Nohaybarcoamarruecos kirjoitti:

Juu ei ole Marokon laivalle kiiretta, meinasitko soutaa vai uida sinne?

Nebukadnesar luulee että Marokkoon pääsee junalla. Laivalla sinne pääsee ihan hyvin Atlantin aaltoja seilaamalla, eikä tarvi edes soutaa.

• TuliainenTahvo

Minusta on outoa puhua tuliaisista kun tuo itselleen jotain.

• Juujuujuujuu

Toin viimereissulta nyrkin kokoisen mustan kiven. En muuten olisi tuonut mutta kun se oli vielä sydämen muotoinen niin pakko oli ottaa muistoksi.

• taaksejäännyttä

Tuliaisten tuominen siinä perinteisessä merkityksessä on kyllä täysin out. Kanarialla ei ole mitään sellaista mitä sieltä kannattaisi alkaa raahaamaan. Kaikkea saa nykyisin muualtakin ja halvemmalla, eikä Kanarialla taas ole sellaista tavantallaajan ostetavaa, mitä ei saisi muualta. Muutenkin Kanariansaaret on väjähtynyt juttu, tuotko tuliaisia käydessäsi Korsossa tai Vantaalla, Kanariansaarilla vaan käydään, ne tuliaiset tuotiin sieltä joskus yli 40v. sitten, kun Suomesta ei juuri matkailtu oikeesti muualla. Juopot ja vasurit Neukkulassa, juopot vaan Lenskissä ja enempi matkailusta kiinnostuneet vasurit ihan Mustallamerellä. Silloin kannettiin tuliaisia, jotain "pientä" (satiaiset ja torakat).
      Kanarialta kielitaidottomat mummot kantoi minibaarin pikkupullot tuliaisina sukulaisille, myöhemmässä vaiheessa jotkut ostivat tuliaisiksi kamerankuoret, jonka sisään oli piilotettu metallipaino. Hauskimpia tuliaisia olivat ne videokasetilla olevat elokuvat, kun ei sitten ollut väriä, eikä ääntä, ei nää pöntöt tajunneet PAL ja SECAM systeemin eroa, eikä se halpa viedoakamerakaan sitten toiminut sen vuoksi...

• samaa_mieltä

noista tuliaisten kannattavuudesta. Itse en viitsi rystyset valkoisina muovikasseja kannella. Kyllä siellä Kanarialla voi vieläkin käydä, jos ei niitä jokerimatkoja jahtaile.

• Rouva-XXX

Tulinen tippuri lämmittämään parisuhdetta...

• Maailmalta ei kannata tuoda mitään. Suomesta saa kaikkea. Tuontifirmat hoitaa homman ja netistä voi tilata, jos ei kaupoista löydy. Muutenkin on huushollit kaikilla täynnä ryjää.

• härmäläiset

kyllä taas typeriä kysymyksiä täällä palstoilla onko Härmäöäiset oikeesti näin yksikertaisia !

• jihhkikujhyh

parhaimmat tuomiset on hunajarommi, banaani likööri, sikarit. näitä valmistetaan saarilla. rättejä ja lumppuja ei valmisteta eikä pakkeleita.

• Mies_Suomi-verkkareissa

.
      T - PAITOJA ! ! !
      .
      I <3 Gran Kanaria
      .
      Hard Rock Cafe Canary Islands
      .

• just_joo

Vähän hölmöä ostaa Hard Rock Cafe Canary Islands t-paita, jos käy naapurisaarella, eikä ole edes käynnyt ko. kahvilassa...

• Elektroniikkaa ei ole kannattanut aikohin tuoda,vaikka hintaeroa kanarian hyväksi vielä hieman on.Olen paljon lukenut ja kuullut huijauksista.Itseäni ei ole kertaakaan uunotettu ,joka ehkä johtuu(johtui)siitä,että keskitimme ostot aina samaan kauppaan,joka olimme rehelliseksi havainneet.Aluksi jouduimme tinkimään,mutta myöhemmin hinta oli "valmiiksi tingitty".Yritimme saada hintaa alemmaksi sanomalla ,että naapurikaupassa on sama tavara havempi,hinnaltaan esim. 80,kun myyjämme pyysi meiltä satasta.No,myyjä kaivoi kassasta 80 ja sanoi käy ostamassa se tuote hänelle,näin jäimme valheesta kiinni.Nykyään näitä kauppojakaan ei juuri ole,joten se on historiaa.

• Palmito

Vaatteita, kosmetiikkaa ja viinejä kannattaa ostaa ja monia elintarvikkeitakin. Ei kannata ostaa turistimestoista vaan kaupungeista, kuten Las Palmas.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      73
      4665
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      107
      4151
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3730
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2911
    5. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      69
      2670
    6. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2663
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2637
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1977
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1948
    10. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      16
      1916
    Aihe