Lapset ja naapurin eläimet

joKyllästynyt

Haluaisin nostaa esiin sellaisen asian, kuin lapset ja heidän kiinnostuksensa käydä rapsuttamassa ja silittämässä naapurin eläimä.

Itse olen se naapuri ja laumaani kuuluu monenlaisia eläimiä hevosesta koiraan, kissoihin ja kaneihin. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa eläimet (niin minuakin kiinnosti pienenä)ja tähän saakka olen ollut se "kiltti naapurintäti", joka on antanut lasten tutustua eläimiini. Nyt riesana alkaa sitten olla se, että lapsia ramppaa tiluksillani useamman kerran viikossa. Nämä lasten vierailut verottavat jo aikaani ja töiden jälkeen väsyneenä haluaisin usein olla rauhassa. Valvomatta en voi tietenkään antaa lasten olla eläinteni kanssa, esimerkiksi koirani ovat kaikki omiaan vartioivaa tyyppiä ja sellaisia, joiden kanssa isojenkaan lasten ei voi antaa olla ilman aikuisten valvojaa.

Siispä vanhemmat, miten kasvatatte lapsianne suhtautumaan naapurin eläimiin? Saavatko käydä ollenkaan naapurissa, rajoitetusti vai ramppaavatko siellä ilman mitään rajoitusta?

Minulle kerran tai kahdesti kuussa vieraiden lasten vierailuja olisi sopivasti, en halua olla ilmainen ajanviettopaikka ja lasten vahti.

2

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni sinulla on ihan täysi oikeus rajoittaa lasten olemista kotipihallasi. Sanot vain lapsille, että nyt eivät valitettavasti ole tervetulleita, vaan asetat rajoituksen, että ennalta sovittuna aikana saavat tulla kerran kuussa ja se siitä. Ja miksikö sinun muka pitää olla lastenvahtina? Sinä vahdit omia eläimiäsi ja vanhempien tehtävänä on vahtia lapsiaan. Eli siitäkin suora ehto, että lapset saavat tulla katsomaan eläimiä vain vanhempiensa seurassa. Ihan suoran vain sanot, että vastaat vain omista eläimistäsi. Jos se mukula itse työntää sormensa koiran/hevosen/muun eläimen suuhun ja sitä purastaan, niin on ihan vanhempien vastuulla. Yleensä jo tämä vähentää vierailujen määrää. Vaikka ne vanhemmat kuinka tiuskisi menetetyn ilmaisen illanviettopaikan perään, niin älä missään nimessä kuvittele olevasi ikävä ihminen. Et ole. Olet vain oikeudenmukainen ja vanhemmat itsekkäitä, kun kuvittelevat voivansa vain sysätä mukulansa jonkun muun niskoille. Valitettava fakta on, että tässä maailmassa on pakko oppia sanomaan "EI", koska muuten sinua käytetään häikäilemättömästi hyväkseen.

• mutsiis

Mutsis on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5145
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3678
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1524
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1411
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1302
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1208
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1127
    Aihe