Haluaisin nostaa esiin sellaisen asian, kuin lapset ja heidän kiinnostuksensa käydä rapsuttamassa ja silittämässä naapurin eläimä.
Itse olen se naapuri ja laumaani kuuluu monenlaisia eläimiä hevosesta koiraan, kissoihin ja kaneihin. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa eläimet (niin minuakin kiinnosti pienenä)ja tähän saakka olen ollut se "kiltti naapurintäti", joka on antanut lasten tutustua eläimiini. Nyt riesana alkaa sitten olla se, että lapsia ramppaa tiluksillani useamman kerran viikossa. Nämä lasten vierailut verottavat jo aikaani ja töiden jälkeen väsyneenä haluaisin usein olla rauhassa. Valvomatta en voi tietenkään antaa lasten olla eläinteni kanssa, esimerkiksi koirani ovat kaikki omiaan vartioivaa tyyppiä ja sellaisia, joiden kanssa isojenkaan lasten ei voi antaa olla ilman aikuisten valvojaa.
Siispä vanhemmat, miten kasvatatte lapsianne suhtautumaan naapurin eläimiin? Saavatko käydä ollenkaan naapurissa, rajoitetusti vai ramppaavatko siellä ilman mitään rajoitusta?
Minulle kerran tai kahdesti kuussa vieraiden lasten vierailuja olisi sopivasti, en halua olla ilmainen ajanviettopaikka ja lasten vahti.
Lapset ja naapurin eläimet
2
59
Vastaukset
Mielestäni sinulla on ihan täysi oikeus rajoittaa lasten olemista kotipihallasi. Sanot vain lapsille, että nyt eivät valitettavasti ole tervetulleita, vaan asetat rajoituksen, että ennalta sovittuna aikana saavat tulla kerran kuussa ja se siitä. Ja miksikö sinun muka pitää olla lastenvahtina? Sinä vahdit omia eläimiäsi ja vanhempien tehtävänä on vahtia lapsiaan. Eli siitäkin suora ehto, että lapset saavat tulla katsomaan eläimiä vain vanhempiensa seurassa. Ihan suoran vain sanot, että vastaat vain omista eläimistäsi. Jos se mukula itse työntää sormensa koiran/hevosen/muun eläimen suuhun ja sitä purastaan, niin on ihan vanhempien vastuulla. Yleensä jo tämä vähentää vierailujen määrää. Vaikka ne vanhemmat kuinka tiuskisi menetetyn ilmaisen illanviettopaikan perään, niin älä missään nimessä kuvittele olevasi ikävä ihminen. Et ole. Olet vain oikeudenmukainen ja vanhemmat itsekkäitä, kun kuvittelevat voivansa vain sysätä mukulansa jonkun muun niskoille. Valitettava fakta on, että tässä maailmassa on pakko oppia sanomaan "EI", koska muuten sinua käytetään häikäilemättömästi hyväkseen.
- mutsiis
Mutsis on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt201714