Takuueläkkeestä

Eläketakuuta

Muuten askarruttaa tämä takuueläke, paljon pitäisi saada vai saanko yhtään?

Rupean saamaan työkyvyttömyyseläkettä Varmalta 660e-7 prossaa veroja/kk.
Olen 53v. nainen parisuhteessa, 1 lapsi 17v. , puolison bruttotulot n. 47tuhatta per vuosi.

7

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opsejfpfojwp
      • nrot56

Tuon verotaulukon vero ei ole prosenteissa vaan euroissa 746,57 eurosta /kk menee yleveroa 5,08 euroa /kk. Ensi vuonna kun alle 10300 euroa vuodessa saavat ei tarvitse maksaa yleveroa. Niin ensivuoden taulukossa 766 euroa /kk ja 0 euroa vero. Kansaneläke ja työkyvyttömyyseläke on vähennyskelpoisia kunnallisverotuksessa ja valtion verotuksessa ja alle 800 euron / kk eläkkeistä ei peritä veroja muuta kuin ylevero ja sekin vain tämän vuoden.

• janitapand

Kannattaa varmaan oikaista tuo 7% verotus 0%, koska saat saman verran veronpalautuksia. Alle 800 euron eläkkeet ovat verottomia.

• lasfdfg

Saat tuon 660 euroa ja 300 euroa kansaneläkettä 960 euroa /kk.

• dsfsf

lasketa kelalla asia niin tiedät mutta tuskin saat takuueläkettä.

• saa-sitä

Eläkkeeseen ei vaikut avaikka puoliso olisi miljardööri. Eli jos työkyvyttömyyseläkkeelle niin verot on 0% ellet kuulu kirkkoon.Itse saan 967€ brutto ja netto ensivuonna koska ylevero lähtee pois. Eläkkeellä 12 vuotta ja en ole ikinä maksanut veroja eläkkeestäni. Työkyvyttömyyseläkkeellä on omat vähennykset eli alle 1000€ et maksa mitään. Tuosta kirkollisverosta en sano enempää sillä en ole ikinä kuulunut kirkkoon.
      Tottakai olet oikeutettu myös Kelan eläkkeeseen kunhan ne laskee kaikki.

• Takuueläke on tarkoitettu kaikkein pienituloisimmille ja se aivan liian pieni.

Valitettavasti sinä et saa Takuueläkettä, nykyisillä säännöillä, koska tulosi ylittävät Takuueläkkeen oikeuttavat rajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2340
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1337
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1276
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      57
      582
    Aihe