kissa kuoli

kyynel

mun kisu lopetettiin tänää :'(se oli 16 vuotisas ja sil oli syöpä :( oon ihan maassa ja kaipaan piristystä...auttakaa mua!!!

22

3519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miau

      Mun kissa kuoli 5 viikkoa sitten. Sillä oli paha munuaisvika. Lopettamispäätös oli tosi vaikea tehdä. Lohdutus oli uusi kissa. Nyt se kirmaa kodissa ja entisen muisto kalpenee, mutta ei se koskaan unohdu! Multa on mennyt 4 rakasta kissaa viimeisen 10 vuoden aikana ja kaikkia muistelen välillä ja kuvia katselen päivittäin (esillä). Jos voit, hanki uusi pentu!

      • Kolli kissa

        OTA NOPEASTI UUSI.


    • Sype

      Hanki pikapikaa uusi kissanpentu. Se täyttää nopeasti entisen kissan paikan sydämessäsi.

      • --jenny--

        mikään ei korvaa omaa vanhaa lemmikkiä
        varsinkin kun siihen on sopeutunut.
        Voihan uusikin lemmikki olla ihana
        ja yhtä söpö mutta minä piettäisin
        kuitenkin väliä ennenkö hankkisin
        uuden lemmikin.


      • --jenny-- kirjoitti:

        mikään ei korvaa omaa vanhaa lemmikkiä
        varsinkin kun siihen on sopeutunut.
        Voihan uusikin lemmikki olla ihana
        ja yhtä söpö mutta minä piettäisin
        kuitenkin väliä ennenkö hankkisin
        uuden lemmikin.

        Tee minkä katsot oikeaksi. Itse otin kohta uuden pennun ja se tuntui hyvältä ja oikealta ratkaisulta. Olet kenties niitä ihmisiä, jotka pitävät ikävöimisestä.


    • n26

      Meidän perheen vanhin kissa kuoli jouluaattona...
      Silläkin ikää arviolta jo lähempänä 20 vuotta ja vanhuuden vaivat lisääntyi kunnes aatto aamuna oli kylmettynyt ja tajuton, muuta ei voinut tehdä kun viedä viimeiselle matkalle eläinlääkäriin ja joulusta tuli hautajaiset. Tuntui pahalta nähdä vielä eilen tassunjäljet lumessa...
      Mutta ajattele että kisusi sai elää pitkän kissan elämän! mitään ei varmaan jäänyt kehräämättä.

    • kukka

      mitenköhän minä kestän, kun meidän 16v kissatyttö kuolee (sillä on keuhkoastma, täytyy rokottaa vähän väliä ettei tuksehdu) ... jo nyt kun luin nämä lyhyet tarinat omien kissojen lopettamisista, aukesivat hanat:)

      joo, uus kissa voi olla hyvä idea, vaikka voikin olla eka vaikea ajatella, sellaista, aivankuin korvaisi vanhan kamun kylmästi uudella. mutta ei se sellaista ole:)

      • Anonyymi

        Ymmärrän, mitä tarkoitat. Ei vanhaa, edesmennyttä kissaa voi korvata heti uudella. Se saattaa tuntua siltä, että pettäisi vanhan kissan. Mutta ei asia ole niin. Olet elänyt vuosia vanhan kissasi kanssa ja otan osaa suruusi, kun se on lähtenyt pois. Tuskin vanha kissasi haluaisi, että kantaisit syyllisyydentunnetta sisälläsi, ottamala uuden kissan.


    • =^^=

      minultakin on kuollut kissa..tai no..se lopetettiin..halvaantui...se taisi kuolla vuona 2002...no,jaksamisia sinulle! :'( osaanottoni

    • Johanna

      Positiivisia ajatuksia jos kaipaat, on kissasi päässyt kärsimyksistä autuaammille metsästysmaille ja kunnioitettavassa iässäkin vielä. :) Toki suru rakkaan perheenjäsenen menetyksestä kestää vielä eikä lemmikki unohdu koskaan. "Kissat painavat tassunjälkensä sydämeesi"

      Otan osaa.

    • Muistot jää

      Voin ymmärtää miltä sinusta tuntuu. Kisusi on nyt kissojen taivaassa ja ei tarvitse enää kärsiä vakavasta sairaudesta, mutta tuskin se lohduttaa kun suru on suurin. Mutta onneksi muistot ei kuole koskaan ja ne säilyy aina sydämessäsi. Tulee aika, että juuri ne muistot lohduttaa ja jaksaa niiden avulla vaikeimman ajan yli. Ehkä jonain päivänä sinullakin on uusi kisu ja se pahin suru helpottaa.
      Minun rakas kisu jouduttiin nukuttamaan pois lähes kaksi vuotta sitten 13-vuotiaana. Kaipaan sitä vieläkin ja nyt hän komeilee seinälläni oikein kultakehyksissä. Usein muistelen yhteisiä vuosiamme ja nyt voin jo nauraa lukemattomille hauskoille muistoille.
      Uusi kisu minulla on ja hänestä on tullut yhtä rakas kun poismennyt kisuni oli.
      Ajattelen sinua ja myötäelän surussasi ja toivotan sinulle voimia jaksaa.

    • misu

      tiedän, että tuntuu ihan kamalalta ja ylitse pääsemättömältä. minulta kuoli 13-vuotias poikakisu tässä muutama kuukausi sitten. kyllä se vähän helpottaa ajan kanssa. suruaika kestää jonkin aikaa, mutta muistele kisua ja mukavia hetkiä. otettiin vähän aikaa sitten toinen arka kisu ja toinen haetaan lähiviikkoina eläinsuojalta. jonkin ajan jälkeen toinen kisu on hyvää terapiaa..kisullasi oli hyvä ja pitkä elämä. otan osaa.

    • Minni

      Hei!
      Nyt tuntuu pahalle, mutta aikaa myöten mukavat muistot lämmittää ja pahin tuska hellittää. Mutta nyt on surun aika, anna kyynelten tulla vaan!
      Itselläni oli 19 vuotta ihana "katti karvinen" jakamassa ilot ja surut, mutta sekin jouduttiin lopettamaan munuaissairauden vuoksi. Lienee ollut jo vanhuuden sairauksiakin siinä vaiheessa. Oli loppuaikoinaan todella sairas ja parempi oli viedä viimeiselle matkalleen. Tästä on nyt aikaa noin 3 vuotta.
      Lupasin suruissani, etten enää ikinä ota kissaa, koska muut ei tuon edellisen paikkaa vie yms, mutta toissa päivänä otimme huostaamme (omistajan toiveesta) 3 vuotiaan "katti karvisen" kodista, jossa oli liikaakin jo eläimiä. Tämä pikku kisu on pienempi, mutta muuten samannäköinen kuin edeltäjänsä.
      Hetken olin tippa linsissä, että ei, en voi ja katselin vanhan kissa-herrani kuvaa ikävöiden! Vaan tämä pieni kisu vallotti sydämen ja edesmenneelle vanhukselle kuiskasin "kissojen taivaaseen", että "muistoissani olet aina etkä mihinkään häviä"!
      Sure ja muistele. Puhu jonkun ystäväsi kanssa kissastasi yms ja jatka muistojen kera elämääsi. Uusi kissa auttaa tai ei, ja millon sen aika on jos on, sen huomaat sitten itse, jos harkitset joskus asiaa.
      Elämä jatkuu ja kissallasi on nyt hyvä olla! =)

      • kyynel

        kiitoksia kaikille ihanista sanoista..uutta kissaa en voi vielä ottaa koska asun ainakin vielä kotona ja isälläni on astma ja hän on lääkkeillä sinnitellyt kissamme lopun elin ajan. kyyneleet tulivat silmiin ihanista lohdutuksistanne..kiitoksia kaikille


    • Satuliinu

      Otan osaa....!! :)

    • Iäkäs mirri

      Niin, eilen 29.12. iltapäivällä tehtiin sitten rohkea "päätös" meidänkin perheessä.
      Aamulla 30.12. vietiin pois. Miiru-kollikissalla oli ikää jo noin 20 ja puoli vuotta.
      Itse olen 27-vuotias mies, joten olen sen saanut samana vuonna, kun aloitin koulun.
      Iloa siitä kissasta on siis ollut tosi monta vuotta.
      Loppuaikoina tuntui olevan niin väsynyt ja sairas, että parempi oli antaa mennä.
      Pidemmän aikaa jo virtsasi ja joi tosi paljon. Siis luultavasti sokeritautinen. Maha taisi olla rikki. Oksenteli paljon lattioille ja matoille, joskus jopa paskansi. Siivottavaa riitti. Jouluaikana ei oikein enää syönyt mitään, ei edes juonut. Voin siis kuvitella, että jotain samaa tapahtui teilläkin.
      Surutyötä olen tehnyt jo pitkän aikaa, koska tiesin, että luopumisen aika on lähellä ja vanhalla kissalla kuitenkin edessä. Ja varmasti surutyö jatkuu muistelun merkeissä pitkään. Jos olet valokuvannut kissaa, ota joskus ja tee niistä vaikka kansio tai jos tunnet jonkun maalarin, maalauta taulu. Taulu meilläkin on aikeissa teettää.
      Taisi olla niin, että eniten ahdistusta kissan poismenosta meillä koki äiti. Syyllisti itseään, josko vielä paremmin olisi loppuaikoina pitänyt Miirua ruokkia ja helliä, eikä komennella matoille oksentelusta. Ja kun lääkäriaika saatiin jo seuraavana aamuna, ei ehtinyt asiaa sulatella. Yhtäkkiä kotona on tyhjää. Annoin äidille armahduksen, Miiru oli sairas ja oli Miirun aika mennä. Hyvin on hoidettu, kun on 20-vuotiaaksi elänyt.
      Uutta kissaa ei meidän taloon ainakaan heti ole tarkoitus hankkia. Ehkä äiti hankkii joskus vanhuudenpäivinään. Samaa Miirua ei saada takaisin.
      Tällasia ajatuksia mulla. Kokemusten jakaminen ehkä auttaa sinuakin. Vähän on surumielistä joulun aikaa, mutta pärjäillään silti! Hyvää Joulun jatkoa ja uutta vuotta!

    • pia

      Kun minun kissani kuoli tänä syksynä, tuli saman päivän iltana pihalla vastaan valkoinen kissa. Asun kerrostaloalueella, jossa on vilkas liikenne, eikä täällä koskaan ole näkynyt yhtään vapaata kissaa. Tämä kaunis, täysin valkoinen kissa seisoi muutaman metrin päässä rapunovesta kun tulin kotiin. Se katsoi minua ja antoi silittää. Otin sen talteen ja pidin pari päivää luonani, se lohdutti minua istuen sylissäni ja nukkuen sängyssäni. Kiinnitin ilmoituksia lyhtypylväisiin ja vein kissan kaupungin löytöeläintaloon, minne se sääntöjen mukaan kuuluu viedä. Varasin sen itselleni, jos ei omistajaa löytyisi. Löytyi kuitenkin viikon päästä. Kissa oli karannut.

      Aika jännä tapaus sikäli, että valkoinen kissa ilmestyi luokseni samana päivänä kun omani oli kuollut ja olin surusta sekaisin. Hyvä myös, että sille löytyi koti.

      Syksyllä ja talvella kannattaa mielestäni ottaa talteen kaikki vapaana kaupungissa liikkuvat kissat. Ei koskaan tiedä, onko ne hylätty vai eksyneet, ja niille voi käydä vaikka kuinka huonosti. Omistaja, joka kaipaa kissaansa, osaa kyllä kysyä sitä löytöeläinten talteenottopaikasta, jollainen joka kunnassa pitää lain mukaan olla.

      Kissa on parempi ottaa vielä silloin kun se on kesy ja antaa ottaa kiinni. Kesykin kissa muuttuu araksi harhailtuaan kauemmin ja kärsittyään nälkää ja kylmää. Sitten sen auttaminen on paljon vaikeampaa.

    • Anonyymi

      Kantsii ottaa uusi kissa

    • Anonyymi

      Ota uusi kissa

      • Anonyymi

        Kissaa ei pidä ottaa ottamisen ilosta.Se tuo mukanaan suuren vastuun.Kissaa on ruokittava ja vessalootaa vaihdettava jokapäivä.Sitä on leikitettävä.Järjestettävä hyvät ja turvalliset olot.
        Eli, ei oo vaan hetken mielijohde, et ottaa kissan.
        Kissa on kärsivä ja tunteva eläin.Suomessa ei arvosteta kissoja.Se näkyy hylättyjen ja heitteillejätettyjen kissojen määrissä.Suomessa on uutisten mukaan Kissakriisi.Eli kissoja päätynyt vastuuttomille ihmisille.
        Ostajat, harkitkaa tarkoin, osaatteko/ jaksatteko olla vastuullisia kissanomistajia 20 vuotta?
        Myyjät, miettikää, löytyykö kaikille pennuillenne oikeasti vastuulliset kodit?
        Löytykö oikeasti, vai menevätkö ne teidän kissanpentunne hylättäviksi ja heitteillejätettäviksi ?
        Kissoja on suomessa nyt jo ihan liikaa.Ja vastuullisia kissanomistajia on ihan liian vähän.Siksi suomessa Kissakriisi, ja kissat siinä
        kärsii ,kylmissään ja nälissään ulkona ja vieraan nurkissa.Kaikkia kissoja ei kukaan kerkiä, ja pysty auttamaan.


    • Anonyymi

      Mun kissa kuoli päivä sitten ja oon koulus. Itken ihan koko ajan ja sit viel mun pikku serkku kuoli😥😢 sillä oli syöpä. Lepää rauhassa olla (tytön nimi on olla) lepää rauhassa muisti kissa... Ikävöin sua itken tällä hetkellä kun kun Kirjotan tätä😓😞

    • Anonyymi

      Mun kaksi parasta kaveria kuoli Amelia ja siru.. siru kuoli 9.9.2019 syynä autokolari ja sillä oli munuais syöpä.. Amelia kuoli 7.8.2020 matkalla sairaalaan Tuli kolari ja hän menehtyi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe