Sosiaalista kuntoilua

salillemieli

Nyt on Tampereella keksitty sosiaalista kuntoilua 55 vuotiaille. Ideana on ajatus kuntoilun aloittamisen helppoudesta kun on samoin tuntevia ja ikäisiä ihmisiä jotka haluaisivat kuntoilla mutta eivät kehtaa mennä kuntosaleille koska siellä on heidän mielestään vain nuoria ikäryhmiä treenailemassa.
Ajatteletko sinä ensin niin ennenkuin menet mihinkään kuntosalille eli tarvitsetko esiliinaa tai saattajaa kuntosalille ? Onko sulla itsetunto kohdallaan ?
Kuntosaleja perustetaan sillä silmällä että siellä kävisi porukkaa aamusta iltaan ja eri ikäisiä, - monet salit ovat auki 06 - 22.00. Kuitenkin ns. primetime aika on siinä 17 - 20.00 välillä koska suurimman käyttäjä ryhmän pitää työssäkin käydä. Päivisin on aikaa ja tilaa eli mikset käy salilla silloin hinnatkin ovat edullisempia juuri päiväkäyttäjille. Mitä kehtaamista on mennä tyhjälle salille tai jos siellä joku on niin on varmimmin juuri sinun ikäisesi treenari joka haluaa pysyä kunnossa. Saleilla on opastajat valmiina auttamaan sua alkuun. Mikset siis mene ...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-kk

      Ikämiehelläkin vielä on hieno tunne kun hikipisarat vierii luisevalla rinnalla ja tutisevat koukkopolvet kuljettaa kansaneläkeläistä eteenpäin.
      Kävin ikäihmisten neuvolassa punnituksessa ja elämänohjeita saamassa ,samalla neuvolan täti opasti minua terveellisimmille elämäntavoille.
      Sain muun muassa osoitteen melkeen ilmaselle salille ,hienot paineilma toimiset laitteet orottaa punnertajaa.
      Ens kesä näke ukon kuin korskuvan oriin pullistelevan torilla .

    • Sosiaalista kuntoilua ilman ikärajoja lienee useammankin palstalaisen kokemusmaailmassa.
      Ukko- ja mammajumppia eri teemoilla on järjestetty iät ja ajat siellä sun täällä ja jopa tuolla.

      Omien havaintojeni mukaan eri tyypin ryhmäliikunnat ovat paljon yleisempiä naisten kuin miesten keskuudessa.
      On sekä sukupuolirajattuja, että sekaryhmiä joissa niissäkin on selkeä naisenemmistö. En ole itse osallistunut mutta muutama tuntemani naisvaltainen ryhmä toivottaa miehet rajoituksetta tervetulleiksi.

      Olen pari kertaa kokeillut tuollaista porukksliikuntaa mutta en viihdy siinä alkuunkaan.

      Aloittamisen häveliäisyyttä ja arkuutta esiintyy mutta se on täysin tarpeetonta.
      Sama koskee myös ikää. Aloitin kuukautta vaille 60-vuotisena enkä ole missään vaiheessa havainnut merkkiäkään ikäsyrjinnästä.
      Vielä nytkin, kuukautta vaille 72-vuotisena tunnen olevani joukkion täysiarvoinen jäsen.
      Käyn kaupallisella salilla ja koska maksan aina korttini vuodeksi etukäten niin kotona ollessani käyn salilla 6krt/vko.
      Sali on minulle myös merkittävä sosiaalinen paikka. Lähimmät treenikaverini ovat 65v ukko ( maastaveto 200kg ), 40v voimanostoon kuntoutuva heppu ja yksi 50v entinen kansallisen tason painija.
      Kukaan ei välttele tällisen vanhan ukon sananvaihtoa palautustaukojen aikana. Eivät naisetkaan.

      • terveisiäsalilta

        Noin määkin sen koen flegun kaa. Kiva vaihtaa ajatuksia nuorempien kanssa kuntoilusta tai mistä vaan siinä huilitauolla. Toisaalta myös kiva katsoa paljonko jään nuorempien kunnosta. Olen yli 60 v ja on sekin kivaa et nuoremmat jo moikkailee salilla tavatessamme eli sen verran on tullut käytyä.


      • terveisiäsalilta kirjoitti:

        Noin määkin sen koen flegun kaa. Kiva vaihtaa ajatuksia nuorempien kanssa kuntoilusta tai mistä vaan siinä huilitauolla. Toisaalta myös kiva katsoa paljonko jään nuorempien kunnosta. Olen yli 60 v ja on sekin kivaa et nuoremmat jo moikkailee salilla tavatessamme eli sen verran on tullut käytyä.

        "terveisiäsalilta"

        Palstallamme kylläkin pitää antaa iän viedä mennessään sinne minne kuuluu.
        70 on meillä tarpeetonta.
        Paitsi jos minä toisin lausun.

        H.


    • jonossa

      Sosiaalitoimistossa voi jonossa kuntoilla, kuntoilun päätteeksi lätkäistään palkkioksi tilisiirrolla muhkea saldo.

    • ent.siivoojaparka

      Minulla ei siitä ole kiinni salille meno, että tarvitsisin sinne taluttajaa. Päinvastoin, haluan kulkea omia aikojani silloin kun minulle tulee inspiraatio päälle. Yleensäkin kaihdan kaikkia kerhoja, minne olisi joku tietty aika.
      Ongelmana on vähän se, että olen huomannut kehoni tykkäävän halvaantuneenomaisesta rentoutumisesta tuonne puolillepäivin asti. Vuosikorttini edellyttäisi salille menon ennen kello kahta iltapäivällä. Kyllähän sinne nippa nappa ehtisi ja tarpeen se varmaan muodoilleni olisikin.
      Silloin siellä tuli käytyä melkein joka päivä, kun oli kylppäriremontti. Siellä ainakin pääsi vessaan ja suihkuun, jos ei muuta viitsinytkään tehdä kuin katsella miten toiset äheltävät.
      Käyn minä siellä aina joskus samalla reissulla kuin uimahallilla ja saunassa, ettei mene kortti ihan hukkaan.
      On meidän salilla monen ikäistä päivälläkin, työttömiä, vuorotyöläisiä, eläkeläisiä... Ei se minua ole koskaan häirinnyt, en ole edes ajatellut, että haluaisin välttämättä ikäistäni seuraa.

    • hytinäx1

      Joo voihan se olla mukavavampi aluksi mennä jonkin toisen samaan ikäluokkaan kuuluvan kanssa sinne kuntosalille jotta pääsisi alkuun treeneissä.
      Ei ole tullut seurattua mihin aikaan kuntosalit ovat täällä auki, olisi kyllä aiheellista alkaa oman kehon vahvistaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe