Kirjoitetaanko näin?

nimimerkkikönohuhuh

Jos kirjassa on henkilö, joka puhuu, ja hänen keskeytetään, kirjoitetaanko se näin:
''En minä tiedä, kunhan vain kirjoitan jotakin tä -.''
Vai näin: ''Ajatusviiva ja piste ei vaan kuulos -''

Ja mitä eroa on näillä kahdella?
''Toinen esimerkki lause vaikuttaa tylsältä,'' hän naurahti ja veti sisään henkeä.
''Mietin vain kun ala-asteella sitä aina sanottiin, että pistäkää pilkku ja sen jälkeen 'hän sanoi.'' Hän naurahti ja veti sisään henkeä.

Kai kaikki samat säännöt ovat näiden merkkien kanssa « kun näiden ''??

Arvostan vastauksianne 0:)

4

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavastioliapua

      Keskeytys ajatusviivalla ilman pistettä, mutta älä katkaise sanaa kuitenkaan keskeltä.

      "Toinen esimerkkilause tulee näin", sanon minä, ja voit tarkistaa sen painetuista kirjoista. "Voi sen tehdä myös näin," mutta tapa on harvinaisempi.

      Repliikin merkkinä on ajatusviiva replan alussa yleisempi kuin " saati tuo väkässysteemi.

      Pitkän ajatusviivan voi tehdä Wordissa painamalla control-nappulaa ja numeronäppäimistön miinusmerkkiä. Sen oppii pian tekemään automaattisesti, ja se säästää todella paljon taittajan vaivoja, koska taittaja joutuu kuitenkin korvaamaan jokaisen lyhyellä viivalla tehdyn replamerkin taittovaiheessa yksitellen.

    • Unienmerkillisyydeteivät

      Arvaten, Besslaten, Colaten. Siinä savon uusi suora. 888, eli 8, 8, 8. Siis uusi kuunkierto kaikille. Jee, Jee, Jee. Keskimmäinenkusiämpärimeneeainahieman mettään. Unissa, ainakin, kerran ajoin moottoriajoneuvon metsään. Huomioikaa, Tämä on unienpuhetta. En ole todellisuudessa. Unessa rallattelee, mitä rallattelee. Kiitos

    • Kuivakuvauselämästäaamul

      Ennen oli näin. Olin hookakkosen sivusäädöt. Katsoin kelloa mistä sattuu. Elämä oli, mitä oli. Mutta se siitä. Nyt on uudet pelit ja vehkeet. Tsambioosin aikakaudellahelunaviitosta. Niin, ajat ovat muuttuneet. Tämä on vain mielipiteeni, mutta, kai, täällä saa kirjoitella mielipiteitään. Esimerkiksi. Ruotsinlaivoilla oli kahdeksan kymmentä luvun alussa yökerhoissa upee tunnelma. Niin, nyt on niin upee tunnelma, että pajatzon etutassu on saluunan kärki. Ei varmaan sano mitään. Tsernobilin ydinvoimalaonnettomuus oli onnettomuus. Otetaan Aku Ankka. Onko Aku Ankan paino voima vähentynyt yöllisissä seikkailuissa? Ei mielestäni ole. Semmoista. Hohhoijaa. Haukotuttaa. Siirryn maisemointiin. Mielessäni olen kana. Syön jyviä. Herkullisia. Olen iso aurinko taivaalla. Ja semmoista. Ei kiinnosta. Mutta. Kun, ketään ei kiinnosta, niin onhan tässä mukava olla. Elämä rullailee. Sauvakävelijät ottavat rennosti. Karbaashit harjoittelevat. Itse mietin välillä. Kolme valintaa tilanne. Savossa kukaan ei mene tekemään johtopäätöksiä, ennen, kuin kysyy viisaammalta. Jos ei ole ketään paikalla. Soitetaan jonnekin. Jos ei ole puhelinta loppui vaihtoehdot. Ketään ei voi syyttää tilanne. Ei tarvitse välittää. Niin, miksi ottaa raskaasti. Joku hölisee kumminkin joskus. Mä olisin pelastanut koko maailman. Olisin menny ristille, niin kuin Jeesus Raamatussa. Olisin sanonut ristillä kaikille paikalla olioille olkaa nyt hiljaa. Mä sanon teille nyt niin. Te ootte kaikki ääliöitä. Mitä pahaa mä olen tehnyt. Niin, onko tämä helppoo? Nyt mennään jo kysymyksiin. Venäläinen perus puulaaki loppuun. Huutakaa apua herralta, niin opitte käyttäytymään. Niin savossa tehdään.

    • Haluaisinkuunnellaleppäs

      Kahdeksan kymmentä luvulla iso- sisko vei puolisonsa kanssa minut Tukholmaan Helsingistä. Iso- siskon kanssa yöllä mentiin yö- kerhoon käymään. Rauhallista oli. En muista. Kai sinne lapset pääsivät. Olin kai kymmenen vuotias. Oli se menoo. Kaikkea sitä muistaa. Ylä kannella nokka kohti Suomea. Muistaakseni. Elämä on tällaista. Olimme hotellissa yhden yön Tuhholmassa. Pientä säätöä iso- siskon tyyliin. En soita yöradioon, että soittakaa hyvää musaa. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe