Onko ok päivärytmi?

Mammanen

Hei, mietin vähän tuota lapsen päiväohjelmaa paremmin elämäntilanteeseemme sopivaksi...

Voisiko tälläinen rytmi olla ok? Lapsi on lähes 3-vuotias, eikä enää nuku päiväunia kotona. Esim. autossa usein kyllä nukahtaa.

Tässä suuntaviivoja...

Aamulla herätään, kun lapsi herää (n.klo 6-7, joskus myöhemminkin)
Aamupala ja muut aamutoimet
Leikkimistä ja kotihommia
Lounas 10.30->
Lounaan jälkeen ulkoilemaan
Lapsen kanssa koiran ulkoilutus
Välipala ulkoilun jälkeen n.13.30->
Sitten aikaa leikkiä sisällä, tarvittaessa uudestaan ulkoilemaan
Ruuanlaittoa
Päivällinen 17->
Perheaikaa... esim. kaupassa käymistä/ulkoilua tms.
Illalla iltapala ja lapsen iltatoimet, lapsi nukkumaan n.20-21
Sitten vanhempien ilta-askareet ja vanhempien vapaa-aikaa

Yleensähän ihmiset menevät jo ajoissa aamusta ulkoilemaan, mutta tuntuu siltä että meidän perheelle saattaisi sopia paremmin tuo lounaan jälkeen ulkoilu, eli 11 jälkeen.

2

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itellä oli lounas myöhemmin, koska kerhot oli aamupäivästä. ja laittaisin lapsen aikaisemmin nukkumaan. Olen myöskin tehnyt niin että ensin pesulle eli saunaan voi jo mennä viideltä, että ehtii kunnolla saunoa, laittaa iltapalan, pestä hampaat ja rauhoittua sänkyyn. Pesulla ja ulkona kivempi käydä kun ei juuri nouse ruokapäydästä. sellainen rytmi on myös päiväkodissa. Mielestäni helpompaa ottaa sama rytmi kun siellä, meneehän kuitenkin vähintään eskariin.

• jprijfpije

Jos te olette kotona, eivätkä mitkään kerhot tms rajoita ohjelmaanne, niin miksi tuo ei olisi sopiva? Ruokailuja on tarpeeksi tiuhaan mutta ei liikaa ja uniaika on sopiva. Kaikki muuhan on perhekohtaista.

Itse olen noudattanut aina aika hyvin tarhojen vastaavaa rytmiä, niin on sitten ollut helppo siihen mukautua kun on tarhapäivä. Mutta mitä isommaksi lapset kasvaa, niin sitä enemmän rytmistä voi joustaa.

Jos haluaa tavata puistoissa yms muita lapsia, niin siinä mielessä se aamulla ulkoilu vois toimia, mutta ihan oman fiiliksen mukaan. Itse sen sijaan en hurjan paljoa ulkoile lasten kanssa enää päivällisen jälkeen. Toki joskus, mutta ilta-aika on enemmän sisäilyyn rauhoittumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      177
      2188
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      365
      1763
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1202
    4. Mun treffi-ilmoitus

Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1083
    5. Miten paljon

Haluat häntä????
      Ikävä
      70
      1016
    6. Hyvää yötä tänne

Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      885
    7. Mä en kestä näin unta

Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      880
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      810
    9. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      745
    10. Olet suloisinta mitä tiedän

Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      740
    Aihe