Kuinka kovalla tuulella jäätte jo vapaaehtoisesti pois risteilyltä? Hirvittää nämä myrskytuulet Suomenlahdella.
Laivat syysmyrskyssä
12
266
Vastaukset
- Etsilleenniinku
No ensinnäkin niin minä en koskaan ole ollut "risteilyllä" enkä mene, merimatkailu ei ole minulle huvittelua vaan siirtymä paikasta A paikkaan B eli laivalla matkustan ainoastaan jos olen Ruotsiin tai Viroon menossa ja silloin olen perillä useamman vuorokauden.
Mutta jos on matka suunniteltu ja myrsky sattuu kohdalle niin tottakai menen, vedän vain kunnon satsin meritautipilleriä naamaan. Niitä kun ottaa 3kpl niin uni tulee melko äkkiä eikä sitä merimatkaa huomaakaan. - Tallinnaan
Siis mä pelkään, että laiva vaurioituisi jotenkin myrskyssä. Pahoinvoinnista en usko kärsiväni.
Menihän nyt viime myrskyssä tutka rikki ja neuvotteluhuoneen ikkunoita rikkoontui.
Nyt torstaina pitäisi lähteä ja taas on luvattu kovaa tuulta tai jopa myrskyä eteläiselle merialueelle.- tuhansiaristeilyjätakana
Ei nämä uudemmat laivat enää pahemmin myrkyistä hajoile. Estoniasta tutut visiiri-malliset keulaportit alkavat olla jo katoavaa kansanperinnettä. Joten turvallisin mielin ainakin Itämerelle uskaltaa lähteä, koska meri ei pienuutensa vuoksi voi edes teoriassa keikuttaa pahemmin isoa laivaa.
Perjantaina hajosi tosiaan muutama pieni ja mitätön ikkuna, kun heikosti kiinnitetty tutka oli lentänyt niihin. Laivan olisi voinut huoletta luovia perille saakka, mutta ilmeisesti kokematon kippari halusi pelata varman päälle ja palata lähtösatamaan. Varustamolle manööveri tuli aika kalliiksi, mutta parempi tietysti tehdä noin kuin upottaa arvokas alus onkituroksi.
Huono laivankuljettaja upottaa halutessaan minkä veneen tahansa (vrt. tapaus Costa Concordia), joten olosuhteita enemmän kannattaa kiinnittää huomioita siihen kuka alusta johtaa. - Luoviminen
tuhansiaristeilyjätakana kirjoitti:
Ei nämä uudemmat laivat enää pahemmin myrkyistä hajoile. Estoniasta tutut visiiri-malliset keulaportit alkavat olla jo katoavaa kansanperinnettä. Joten turvallisin mielin ainakin Itämerelle uskaltaa lähteä, koska meri ei pienuutensa vuoksi voi edes teoriassa keikuttaa pahemmin isoa laivaa.
Perjantaina hajosi tosiaan muutama pieni ja mitätön ikkuna, kun heikosti kiinnitetty tutka oli lentänyt niihin. Laivan olisi voinut huoletta luovia perille saakka, mutta ilmeisesti kokematon kippari halusi pelata varman päälle ja palata lähtösatamaan. Varustamolle manööveri tuli aika kalliiksi, mutta parempi tietysti tehdä noin kuin upottaa arvokas alus onkituroksi.
Huono laivankuljettaja upottaa halutessaan minkä veneen tahansa (vrt. tapaus Costa Concordia), joten olosuhteita enemmän kannattaa kiinnittää huomioita siihen kuka alusta johtaa.Jotta luoviminen onnistuu, niin keulapiikkiin pitää asentaa tutka-antennin paikalle masto sekä siihen tietenkin purjeet. Hyvä on olla myös köli ja peräsin.
- 1900-luvun-maailmanennät
Ennätykseni ylityksessä on 125 bofoorttia.
- Gitlerin.asteikko
Minkäs maan raha se bofoortti on? Jossain Afrikassa varmaan.
- LaivatKulkee
Viime viikonloppuna Tallinnassa Viking XPRS:llä. Möykytti mennen tullen, ei muuta ongelmaa. Heikommille yksilöille jaettiin laivan infosta ilmaisia pahoinvointipillereitä.
- LaivatKulkee
Eihän tuossa linkissä ollut kuin pieni tuulenvire luvassa...
- kelissäkuinkelissä
Olen matkannut Viroon laivalla keli kuin keli, jos vain laivat ovat kulkeneet. Olin silloinkin laivalla matkalla, kun Estonia upposi, tosin en ollut Estonialla, vaan välillä Tallinna-Helsinki, kuvasin vielä videolle Estonian ennen lähtöä viimeiselle reissulleen.
Hurjimmissä myrskyissä pikkulapset alkaa oksentelemaan lattioille ja aikuiset alkavat makaamaan lattioilla toisista välittämättä ja käyvät välillä oksentamassa. Eihän se pahaa ole, kun oleilee laivan keskikohdalla, eikä katsele horisonttiin, syödä pitää, mutta ei makeaa ja katselee vaikka televisiota. Hyttiä en varaa koskaan! - ylekesto
Koskahan kusipää virolaiset alkaa vaatimaan 'yhteistä laivaremonttia' jonka suomalaiset maksavat. Minusta tuohon neuvostolähiöiden ja gestapobunkkerien maahan ei pidä ylläpitää liikenneyhteyksiä muutaman juopon takia. Tallink maksakoon itse omat laskunsa, Siljan kautta ei tukia heru.
- SuomenEliittiäkö
Vaikutat kommenttisi perusteella tosi sivistyneeltä ja kultivoituneelta tyypiltä, jolla on paljon ystäviä ja vaikutusvaltaa...
- Tallinnaan
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Eilisessä päiväreissussa (menomatkalla Viking XPRS) oli keskimäärin tuulennopeus 17-18 m/s ja aallonkorkeus 3.2 m. Maksimipuuska 23 m/s ja korkein aalto 4.8 m.
Minulle tämä oli myrskyisin risteily, mutta laivan infon mukaan tämä ei ollut paha.
Tällaisilla arvoilla ei kuitenkaan mielellään kävele. Parilla suhteellisen iäkällä risteilijällä oli tasapainon kanssa ongelmia. Toinen meni mukkelis ja toinen pysyi kuin pysyikin pystyssä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska573799- 1672367
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122095Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1411999Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4141418- 791231
- 1371170
- 2351145
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551060- 751027