valmet 361 mk2 etukuormain

vallu361

Hei!

Valmetti 361:seen pitäis saada etukuormain lumitöitä varten. Onko kellään kokemusta/tietoa että minkälainen kuormain sopis ja mistä löytyis?

7

1382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäitähattuun

Unohda koko juttu! Takatuuppariin etukuormain, oli sitten Valmetti tai joku muu pikkutraktori, on aika kälyinen juttu.
      Helpommalla hankit kunnollisen etukuormaajalla varustetun pienen nelivetoisen traktorin tai siihen Valluusi kunnollisen takakuormaajan tai jonkun muun vimputin nostolaitteisiin.
      Jos välttämättä haluat alkaa ritailemaan sitä etukuormaajaa siihen Valluun, niin joku vanha James tms. etukuormaaja, joita löytyy navetoiden takaa hyvättyinä ilman sovitusosia tietenkin muutamalla satasella tai ilmaiseksi. Teet sitten sovitusosat, joiden tekeminen ei ole kummoinen rojekti, jos homman hallitsee, mutta kun esitit tälläisen kysymyksen, niin ei ole sinulle ihan helppo homma... Vallun ohjaus tulee aika jäykäksi ja takapainot pitää olla.
      Jos ostat uuden kuormaajan, maksaa se n. 7000-8000€ ja kaikenlaista kikettä pitää vielä hankkia, todennäköisesti hydrauliikkapumppu pitää hankkia, että kuormaaja toimii kunnolla, sinuna luopuisi koko hankkeesta.

• Eiseonnistu

Oikeastaan kaikki vanhat Jamekset ja Vilskeet on tehty isommille traktoreille kuin se Valmet. Tulee liian suuri paino kevyen koneen pienille etupyörille. Sen hydraulipumppu on myös toivottoman pieni etukuormainkäyttöön. Kyllä se niin on, että siinä Valmetissa toimivia etukuormaimia on vain unissa ja satukirjoissa.

• A-siantuntija

Hoh-hoijaa onpa pessimistisiä ajatuksia. Mulla on V-500:ssa Trima 800, ja on niin pieni ja sievä kuin Zetorin pyörä. Tykkään siitä juuri sen sirouden,pikakiinnitteisyyden ja hydr.kauhan käsittelyn takia (yksi vipu ohjaus), enkä malta myydä vaikka molemmissa nelikoissa on omat kuomaimensa. Katso kuukkelilta kuvahausta, siellä näyttää just sellainen olevan vanhan takapotku Deutzin nokalla. Tuo omani on uitettu ruotsin puolelta ja purkuun menevästä Valmet 500:sta pelastettu. Jos löydät Valmet-sovitteisena, oot lottovoittajaakin onnekkaampi. Mutta myös Fordson Major tai Nuffi/Leyland sovitteinenkin sopii rungon leveyden perusteella tai ohuilla lattaraudoilla sovitettuna vähällä työllä. Poraat vain lisää reikiä soviteosiin ja harasoo olet vaikeimman asian ohittanut. Hydr. pumppu ainakin V-500:ssa riittää mainiosti. Nämä kotimaiset, Vilske 1000:a lukuunottamatta,saat unohtaa. On senverran painavaa ja pehmeää patarautaa, jotta ohjattavuus kärsii. Mutta takapainoksi lumilinko tai takalana, niin kummasti tasapainottaa V-361:stä. Tietysti lumi/jäätikköketjut on kova sana. Etupyörinä mulla on 10-16:set.Ei muutakuin etsinnän iloa ja ilmoittele tälle foorumille, että miten onnistuit.

• mökiläinen

Jaahas.. taas on joku mökkiläinen hommannut itelleen väksyttimen. Aivan järjetön idea! Eikös perinteinen perslevy riitä. Kolallakin tekee joutusammin, kuin kyseisellä yhdistelmällä. Mutta huvinsa kullakin...

• pena77

Oon nähnyt vallu361 mallissa lumilevyn edessä ja perässä perälevy kyllä tuntui valmista tulevan. Lumilevy kärkimallia

• äläHankiRiesaksiEtukuorm

Etukuormain on turha takatuupparissa, kaikki paino on nostettaessa heiveröisellä etupäällä, se on siksi sohlo varsin nopeasti ja takapyörillä ei tietenkään ole pitoa, etukuormaaja tekee traktorista kömpelön käsitellä ahtaissa paikoissa.
      Perälevyllä tekee kaikki lumityöt, mitä tuollaiselta traktorilta voi edellyttää, perälevyllä voi puskea lumet yli 2 m korkeisiin kasoihin, kun samaan aikaan nostaa levyä peruuttaessa, levyä kääntämällä taas voi koukata lumet ahtaastakin paikasta.

• A-siantuntija

Niin minäkin luulin ensin, olin vahvasti vannoutunut takakuormaimen kannattaja. Mutta tuo Trima 800:n käänsi pään. Tyhjäsin sontalaatan kokeeksi vuoden paskasta, betonialustainen tietysti ja perässä rehuleikkuri painona. Kauhana sattui olemaan merkkitehtaan oma 180cm:n kauha ja homma kävi niinkuin luomisen työn pitääkin. Ensinnäkin tuon T-800:sen aisasto on lyhyempi kuin Vilske 1000:ssa. Joten ei niin kiikkerä, kuin V-1000, jos on yhtäsuuri mälli kauhassa. Ruåtsalaiset on aina osanneet tehdä kuormaimen, joka ei muistuta palotikkaita eikä kaivurilavetin massiivisia ajoramppia. Nämä kotimaiset on pehmyttä patarautaa, ja kuollutta painoa pirusti. Tuon T-800:sen jälkeen hommasin molempiin nelikkoihin Quicken 620 ja 640 kuormaimet. Mutta olen tyytyväinen vieläkin tuon takapotkun kuormaimeen. Sillä hoituu pikkunostot mukavasti ja verraton apu emännälle puutarhamullan siirrossa.Kyllä traktori ilman kuormainta on kuin mies ilman kikkeliä, takapotkukin. Mutta kotimaista kuormaajaa en ostaisi vieläkään, vaikka jo osaavat tehdä niitä nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe