ABS/SERV ja STOP/Jarrupaine

VoiPerkele

Minulla on laguna vuosimallia '98 ja nyt on tullut tällainen ongelma:

Nuo otsikossa mainitsemani varoitusvalot palavat (välillä keltaiset ja välillä myös punaiset). Koodit on katsottu jo kolme kertaa, toistuvia havaintoja ovat ABS ohjainlaite ja ABS anturi. Viimeksi epäilivät eniten, että ohjainlaite on viallinen ja pitäisi lähettää huoltoon. Paljonko mahtaa maksaa? Ja jos onkin sökönä, niin paljonko uusi maksaa?

Luulin ensin, että anturin vaihdolla selviäisi, muuta EI... Katsastuksesta meni puhtaasti läpi syksyllä ja nyt tällainen tilanne.

Kannattaako korjata vai pitäisikö vain vaihtaa autoa? Olen kuullut, että voi kosteudestakin johtua ja valot voivat sammua itsestään, mutta en kyllä luottaisi...

10

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.0T16vGT

      No firman corolla versoon maksoi 2000e uusi ohjausyksikkö, mutta käytetyn sai huomattavasti halvemmalla. Ja että kannataako... no jos rahassa mittaa, niin ei varmasti kannata. Toisaalta autollas on varmasti käyttöarvoa enemmän, kuin rahallista arvoa. Jos tuon vian takia ostat ohjausyksikön hinnalla toisen auton, niin voit saada huonommankin.

    • Paska_kinneri

      Paaliin tommonen Ranskis paska kuuluu!!!!

      • jotain.rajaa

        eikö tojon puolustamisessa ole sulle tarpeeksi haastetta, pitää vielä muiden merkkien palstalle tulla könyämään


    • DGC

      Ei tuollaisen ABS:n aivon vaihtaminen iso homma ole, mutta osan etsimisessä on oma päänsärkynsä. Minä sain Cliosta korjattua vastaavan vian 135€:lla romiksen osalla. Tuossa ei kai ole EPS:ää?

    • Rellumiäs

      Ei vanhaan relluun kannata kauheita absi remppoja ruveta tekeen.Arvokasta hommaa ruveta vikaa hakeen,tulee pian auton arvo vastaan.ABS johtoja ja liittimiä kannattaa ehkä vähän tutkia,onko liittimissä kosteutta tai jotain.Mulla on itsellä -00 mallin laguna ,ja keltaiset ja punaiset valot palaa satunnaisesti.Samuu minun autossa yleensä häiriövalot,kun ajaa 100 ja katkaisee virran avaimesta pariksi sekunniksi.(AVAINTA EI OTETA POIS,Menee rattilukkoon ja Mettään !!!) .Eipä niissä ABS valossa muuta haittaa ole,ei pelaa ABS ja ei tuu leimaa autoon.Ja jos ei leimaa saa,niin auton vaihto.Ja vanha auto romuttamolle paaliin....

    • Paalitonna

      Kovasti paalia ehdotetaan, hmnn... Entä jos olisi vaikka mersu kyseessä, olisko samat neuvot?

      • mersuunelmaa

        Mersut parsitaan viimeiseen asti, rellukka on bränditön röttelö!


    • Ranskalaisetvalolla

      Rellu laguna oli itsellä ihan ok niin kauan kun kyllästyi siihen muuten, auton vaihto kun joskus pitää tehdä....kynnykset mollemmin puolin piti hitsailla, varoitus valoja vilkkui, ihan normaalia kostealla kelillä. Kerran uusittiin taakse molemmat kymmenen vuoden aikana pari sataa tuli hinnaksi... kun sitten oppi kostean kelin tuoman lisävalon mittariin ei siitä silloin välittäny....katsastus kuivana:)....jarruissa ei muuten ollut moitittavaa .....tietty nämä jarruasiat pitää liikenteessä tietää ettei ajele vahingossakaan jarruttomalla..........joko on selvinny tai kuivunu? niin ja Paaliin auto kuuluu sit vasta kun sitä ei kukaan tartte

      • Aloittaja93

        On abs-boxi remontissa tällä hetkellä. Korjauskulujen arvio 100-400€.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe