Kannattaako tehdä lapsia jos tuntee olonsa epävarmaksi että jaksaisko hoitaa tai jotain muuta vastaavaa? Tykkään lapsista mutta en ole oikein varma omista. Olen jo 34vuotias. En ole oikeestaan koskaan tuntenut tarvetta tehdä lapsia mutta kun elän puolison kanssa niin heti ajatus muuttui,kun ilman hoitoja en pysty muuten tulemaan raskaaksi. mutta epäröin silti. Se tunne että haluisi lapsen tulee aina jos joku läheinen/tuttu on saamassa lapsen tai näkee jonkun perheonnea,ja sitten se häviää kun miettii asiaa tarkemmin omassa rauhassa. Eli se olisi varmaan toisen unelma,ei minun. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia/mielipiteitä kohtalotovereiden kanssa, onko teitä?
Kannattaako vaiko eikö.
3
147
Vastaukset
- sdsdd
Toivottavasti et ole ainoa ihminen, joka lapsistasi huolehtisi. Miten miehesi? Jos hän ei ole valmis jakamaan taakkaa tasan, älä tee lapsia. On paljon väsyneitä äitejä, jotka yksin hoitavat lapset ja parisuhde rakoilee. Lapsen tulee olla yhteinen projekti ja vastuu.
Ensimmäisen lapseni tein miehen kanssa, joka ei ollut valmis jakamaan vastuuta. Kyseessä paljon sairasteleva lapsi, jota minä aina hoidin, vein sairaalaan, olin kotiäitinä/poissa töistä ja ura meni siihen. Mies jahtasi sillä välin uusia naisia. Elämä oli rankkaa ja kamalaa. Nyt toinen lapsi uuden miehen kanssa, joka hoitaa lasta jopa enemmän kuin minä (ja myös sitä esikoista!). Elämä on ihanaa ja saa välillä itse olla jaksamatta. Rankkaa se silti on, ei kukaan pääse helpolla. - Huoks
Unohda "Pyhä Äiti" -myytti; kenestäkään ei tule superihmistä vain siksi, että on synnyttänyt. Mitä jos et jaksakaan hoitaa lastasi, annatko hänet naapurille?
Vain täysi idiootti tai pahasti mielenterveysongelmainen ryhtyy lapsia hnkkimaan, jos ei edes tiedä, haluaako lapsen.- murmeli34
Niin totta. Ei voi todellakaan antaa lasta naapuriin. Olen kyllä miettinyt kaikelta kannalta asiaa, ei vain tunnu jotenkin kauheen omalta. Välillä asia on ok mutta ei se sittenkään taida olla minun juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat1318341Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4627540SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden2205676Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en944708Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1474634Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1074463Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p214350Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr104182Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su1074155Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.03840