Kannattaako tehdä lapsia jos tuntee olonsa epävarmaksi että jaksaisko hoitaa tai jotain muuta vastaavaa? Tykkään lapsista mutta en ole oikein varma omista. Olen jo 34vuotias. En ole oikeestaan koskaan tuntenut tarvetta tehdä lapsia mutta kun elän puolison kanssa niin heti ajatus muuttui,kun ilman hoitoja en pysty muuten tulemaan raskaaksi. mutta epäröin silti. Se tunne että haluisi lapsen tulee aina jos joku läheinen/tuttu on saamassa lapsen tai näkee jonkun perheonnea,ja sitten se häviää kun miettii asiaa tarkemmin omassa rauhassa. Eli se olisi varmaan toisen unelma,ei minun. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia/mielipiteitä kohtalotovereiden kanssa, onko teitä?
Kannattaako vaiko eikö.
3
90
Vastaukset
- sdsdd
Toivottavasti et ole ainoa ihminen, joka lapsistasi huolehtisi. Miten miehesi? Jos hän ei ole valmis jakamaan taakkaa tasan, älä tee lapsia. On paljon väsyneitä äitejä, jotka yksin hoitavat lapset ja parisuhde rakoilee. Lapsen tulee olla yhteinen projekti ja vastuu.
Ensimmäisen lapseni tein miehen kanssa, joka ei ollut valmis jakamaan vastuuta. Kyseessä paljon sairasteleva lapsi, jota minä aina hoidin, vein sairaalaan, olin kotiäitinä/poissa töistä ja ura meni siihen. Mies jahtasi sillä välin uusia naisia. Elämä oli rankkaa ja kamalaa. Nyt toinen lapsi uuden miehen kanssa, joka hoitaa lasta jopa enemmän kuin minä (ja myös sitä esikoista!). Elämä on ihanaa ja saa välillä itse olla jaksamatta. Rankkaa se silti on, ei kukaan pääse helpolla. - Huoks
Unohda "Pyhä Äiti" -myytti; kenestäkään ei tule superihmistä vain siksi, että on synnyttänyt. Mitä jos et jaksakaan hoitaa lastasi, annatko hänet naapurille?
Vain täysi idiootti tai pahasti mielenterveysongelmainen ryhtyy lapsia hnkkimaan, jos ei edes tiedä, haluaako lapsen.- murmeli34
Niin totta. Ei voi todellakaan antaa lasta naapuriin. Olen kyllä miettinyt kaikelta kannalta asiaa, ei vain tunnu jotenkin kauheen omalta. Välillä asia on ok mutta ei se sittenkään taida olla minun juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937348- 2272588
- 262561
- 1581874
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145- 741143