En oikein keksinyt muutakaan aihealuetta mihin tätä laittaa, niin laitoin tänne. Eli olen nyt noin 6 kk kärsinyt silmäkivuista. Ne tuntuvat välillä joko oikean silmän takana tai sitä liikuteltaessa. Myös välillä ns. "roska" silmässä, mitään ei näy mutta tuntuu siltä kuin olisi roska silmässä. Lisäksi välillä oikeaan silmään sattuu kuin joku tökkäisi terävällä neulalla, kipu on silloin todella kova. Myös oikean silmän yläpuolella, kulmakarvan kohdalla välillä kipua. Lääkärin mukaan näkö OK. Itseasiassa oikealla silmällä näen paremmin kuin vasemmalla. Kipu ei siis ole kroonista, vaan n. 5-15 krt kuukaudessa esiintyvää. En osaa yhdistää mihinkään esim. stressiin. Välillä kivun tullessa silmä hieman punoittaa tai vuotaa tai luomi tuntuu turvonneelta. Kipu ei ole jatkuvaa, vaan ns. pistävää tai tuikkivaa, ja kipu"kohtaus" kestää n. 2-20 sek. Välillä oikea silmä tuntuu olevan ns. "tulessa". Miltä tämä kuulostaa, neurologiselta vai joltain silmäsairaudelta/tulehdukselta?
Kipu silmässä
5
242
Vastaukset
- todennäköisesti
Kuiva silmä .
Osta kostutustippoja apteekista. - NäinMinulla
Mulla on ollut vasemmassa silmässä, sen takana ja alueella, juuri liikutellessa. Välillä ihan pistää. Kävin ilmaisessa näöntarkastuksessa optikolla ja suosittelen sitä nyt sinulle. Minulla nimittäin on hyvä näkö, mutta ns. hajataittoa löytyi, joka pistää silmän työskentelemään koko ajan, jolloin se rasittuu ja kipeytyy. Voi aiheuttaa jopa päänsärkyä.
- Kuivasilmä
Jos silmät on kuivat aiheuttaa se tuon tyyppistä kipuilua.
- mekkonen
Onko silmänpaine mitattu? Paineen voi mittauttaa ihan terveyskeskuksessakin.
- vöhökhöö
Käy silmälääkärissä. Tai pyydä lähete omalta lääkäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342