Näitä keskusteluja on täällä jo monia muttakun en juurikaan niistä mitään ymmärrä niin haluaisiko joku selittää mulle ihan rautalangasta että miten ne virukset saa tuolta koneelta pois? Mulla on siis joku todella vanha kone johon olen lataillut kaiken laista yms. Kiitos jo etukäteen kaikille avusta!
Tietokone täynnä viruksia!! Miten pois?
12
878
Vastaukset
- Kokeilepas
Avast (ilmainen) tm. virustorjuntaohjelma netistä ja poistele sillä pois
- näin
NÄIN:lataat ADW cleanerin ja skannaat koneen.Tämän jälkeen lataat Hitman Pron ja skannaat tälläkin läpi.Mulla löys virukset ja kone paljon nopeampi.Ja kannattaa ladata joku virustorjuntaohjelma,esim avast.
- Ilmainen_skannaus_auttaa
https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner?icid=1583 kannattaa myös kokeilla. Eiköhän sillä pahimmat pöpöt lähde..
- ainoakeinotämä
Windowsin uudelleen asennus. Muut neuvot ovat roskaa..
- retupetteri
Malwarebytes on tehokas.
malwarebytes.org/downloads
Asennuksen jälkeen ruksi pois "aloita ilmainen kokeilujakso pro" - Oikeaneuvo
Ostamalla oikean tietoturvaohjelman ja asentamalla sen koneeseen,helppoa, ja sitten otat sen käyttöön. Tarkastuksessa kaikki virus,troijalainen,haitakkeita tulevat ilmi ja ne poistetaan. Jatkossa ohjelma seuraa ja ilmoittaa vaaroista ja tekee tarkastuksia.
Ei tarvitse turhia ohjelmia enää.Valitettavasti mikään virustorjunta ei tunnista kaikkia haittaohjelmia. Siispä niihin ei kannata luottaa periaatteella " Turvassa olen vaikka mitä tekisin internetissä!"
- Fgryfki
Bittisky kirjoitti:
Valitettavasti mikään virustorjunta ei tunnista kaikkia haittaohjelmia. Siispä niihin ei kannata luottaa periaatteella " Turvassa olen vaikka mitä tekisin internetissä!"
Onko W oma kk haittaohjelman poisto työkalu koskaan löytänyt jotain poistettavaa? Minulla ei kertaakaan. Ihan tarpeeton haitake kun se asennuksen jälkeen alkaa raksuttaa konetta läpi ja haittaa käyttöä.
Käytän ostettua ja en tarvitse tutkia cleanereita skannereita ym turhia ajanhaaskaajia.
- Kokemuksen_rintaäänellä
Jos haittaohjelmia on jo koneelle päässyt siten, että kone on ns. korkattu, niin ainoa keino selvitä tilanteesta on käsittääkseni käyttöjärjestelmän uudelleenasentaminen.
- PPAP22
viruksia?! ihanko totta? pistäppä kuvaus viruksesta, vaikka ihan jälkikäteen. en ole nimittäin törmännyt tietokonevirukseen kohta 15 vuoteen. jos kone on todella niin saastunut kuin mitä annat ymmärtää, niin suosittelen buutattavaa työkalua, vaikkapa Kasperskyltä. tosin kaikkeen ei tuokaan työkalu kykene, mutta oletan sen avulla saatavan mylly ainakin parempaan toimintakuntoon. sitten muutat omaa nettikäyttäytymistäsi järkevämpään suuntaan. edelliseen littyy olennnaisesti netin selaamisen lopettaminen pääkäyttäjätililtä. lisäksi ohjelmien lataaminen kyseenalisilta sivuilta kannattaa ottaa harkintaan. eiköhän tuo siitä "tokene"
- Antivirus2017
Yks parhaimpia ilmaisia virustorjuntaohjelmia, kuten "romanialainen" Bitdefender Antivirus Free:
https://www.kaspersky.com/fi/free?ksid=f8654bd1-622c-49b1-b4fe-7966df82b15b&ksprof_id=54&ksaffcode=1846012&ksdevice=c&gclid=CL3fmrqX6NICFVPPsgodHoIIqA
Sanoisin, ettei muita pahemmin tarvitse kuin Kaspersky koneella ja varmasti pöpöt lähtee koneelta. Ohjelma ei ole pelkästään venäläinen vaan ihan kansainvälinen tietoturvayhtiö. - Anonyymi
Lataa koneellesi panda dome virusturva ilmainen ja turvallinen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2161808Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse521117Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi13920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74900Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 45780
- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752