Tietokone täynnä viruksia!! Miten pois?

Erittäin.epätoivoinen

Näitä keskusteluja on täällä jo monia muttakun en juurikaan niistä mitään ymmärrä niin haluaisiko joku selittää mulle ihan rautalangasta että miten ne virukset saa tuolta koneelta pois? Mulla on siis joku todella vanha kone johon olen lataillut kaiken laista yms. Kiitos jo etukäteen kaikille avusta!

12

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilepas

      Avast (ilmainen) tm. virustorjuntaohjelma netistä ja poistele sillä pois

    • näin

      NÄIN:lataat ADW cleanerin ja skannaat koneen.Tämän jälkeen lataat Hitman Pron ja skannaat tälläkin läpi.Mulla löys virukset ja kone paljon nopeampi.Ja kannattaa ladata joku virustorjuntaohjelma,esim avast.

    • Ilmainen_skannaus_auttaa
    • ainoakeinotämä

      Windowsin uudelleen asennus. Muut neuvot ovat roskaa..

    • retupetteri

      Malwarebytes on tehokas.
      malwarebytes.org/downloads
      Asennuksen jälkeen ruksi pois "aloita ilmainen kokeilujakso pro"

    • Oikeaneuvo

      Ostamalla oikean tietoturvaohjelman ja asentamalla sen koneeseen,helppoa, ja sitten otat sen käyttöön. Tarkastuksessa kaikki virus,troijalainen,haitakkeita tulevat ilmi ja ne poistetaan. Jatkossa ohjelma seuraa ja ilmoittaa vaaroista ja tekee tarkastuksia.
      Ei tarvitse turhia ohjelmia enää.

      • Valitettavasti mikään virustorjunta ei tunnista kaikkia haittaohjelmia. Siispä niihin ei kannata luottaa periaatteella " Turvassa olen vaikka mitä tekisin internetissä!"


      • Fgryfki
        Bittisky kirjoitti:

        Valitettavasti mikään virustorjunta ei tunnista kaikkia haittaohjelmia. Siispä niihin ei kannata luottaa periaatteella " Turvassa olen vaikka mitä tekisin internetissä!"

        Onko W oma kk haittaohjelman poisto työkalu koskaan löytänyt jotain poistettavaa? Minulla ei kertaakaan. Ihan tarpeeton haitake kun se asennuksen jälkeen alkaa raksuttaa konetta läpi ja haittaa käyttöä.
        Käytän ostettua ja en tarvitse tutkia cleanereita skannereita ym turhia ajanhaaskaajia.


    • Kokemuksen_rintaäänellä

      Jos haittaohjelmia on jo koneelle päässyt siten, että kone on ns. korkattu, niin ainoa keino selvitä tilanteesta on käsittääkseni käyttöjärjestelmän uudelleenasentaminen.

    • PPAP22

      viruksia?! ihanko totta? pistäppä kuvaus viruksesta, vaikka ihan jälkikäteen. en ole nimittäin törmännyt tietokonevirukseen kohta 15 vuoteen. jos kone on todella niin saastunut kuin mitä annat ymmärtää, niin suosittelen buutattavaa työkalua, vaikkapa Kasperskyltä. tosin kaikkeen ei tuokaan työkalu kykene, mutta oletan sen avulla saatavan mylly ainakin parempaan toimintakuntoon. sitten muutat omaa nettikäyttäytymistäsi järkevämpään suuntaan. edelliseen littyy olennnaisesti netin selaamisen lopettaminen pääkäyttäjätililtä. lisäksi ohjelmien lataaminen kyseenalisilta sivuilta kannattaa ottaa harkintaan. eiköhän tuo siitä "tokene"

    • Antivirus2017
    • Anonyymi

      Lataa koneellesi panda dome virusturva ilmainen ja turvallinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe